Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
0 Brugere, 1374 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Blogs
Nordens Flagskib v 2.0
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
9
10
[
11
]
12
13
Forfatter
Emne: Nordens Flagskib v 2.0 (Læst 39310 gange)
Dehli
Landsholdsspiller
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
«
Svar #150:
04 Jun 2013, 01:59 »
Tillykke med inter kampen! Sjovt, jeg trækker også AAALTID Inter med BIF! -.-
BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt
Min Blog - Parma Drama
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #151:
04 Jun 2013, 02:01 »
Citat af: Dehli 04 Jun 2013, 01:59
Tillykke med inter kampen! Sjovt, jeg trækker også AAALTID Inter med BIF! -.-
Tak skal du have Dehli
Nyeste projekt fra min hånd
Din Vej 2019
Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #152:
08 Jun 2013, 15:38 »
Til alle jer der følger, så ville jeg bare lige sige, at grunden til jeg ikke har opdateret et stykke tid er, at jeg skal til eksamen på tirsdag, så det bruger jeg meget af min tid på. Efter tirsdag regner jeg med, at vende tilbage for fuld kraft
Din Vej 2019
Grün
Landsholdsspiller
«
Svar #153:
10 Jun 2013, 15:45 »
Har ikke lige rundet herinde i et stykke tid, men stadigvæk fantastisk blog, gav mig lysten til at hive mit BIF save op fra graven, og det er gået ganske fornuftigt
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #154:
10 Jun 2013, 15:47 »
Citat af: Tornbo 10 Jun 2013, 15:45
Har ikke lige rundet herinde i et stykke tid, men stadigvæk fantastisk blog, gav mig lysten til at hive mit BIF save op fra graven, og det er gået ganske fornuftigt
Tak for rosen Tornbo, det er altid dejligt
Og jeg er da glad for det har givet dig lysten tilbage til dit eget save
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #155:
12 Jun 2013, 14:28 »
De 2 Stoke kampe
12.Marts 2015 Brøndby v Stoke
Jeg var noget i tvivl i forhold til opstillingen mod Stoke. Jeg stod mellem 4-4-2 og 4-1-4-1, og i sidste ende valgte jeg det defensive udgangspunkt. Jeg var op til Stoke kampen ramt af skader på højre backen, idet både Krafth og Randrup var ude med længere skader. Derfor var Holst trukket ned på backen, og Semou overtog hans plads som ankermand mellem forsvaret og midtbanen. Udover disse 2 rokeringer er holdet det samme som mod Inter. Stoke er jo kendt som det her fysisk stærke hold, som mange fans har et lidt negativt indtryk af, men det var ikke kun fysikken de spillede på i kampen. Allerede efter 5 minutter, så vi nemlig et eksempel på flot teknik. Stewart Downing linede et frispark op fra en 20-25 meter, og krøllede bolden flot udenom muren og op i venstre målhjørne uden chance for Lössl i målet. Efter 17 minutter burde vi have kommet på 1-1 da Dumic satte foden på et indirekte frispark fra Thygesen. Han var helt fri og inde i det lille felt, men keeperen kom fint ud og tog forsøget af 2 omgange. Kun få minutter senere kom vi bagud med 2. Det var nærmest en tro kopi af det første mål, men denne gang var det Stijen Wuytens, der på ligeså flot vis som Downing satte bolden helt oppe i venstre hjørne. Jeg kunne nærmest ikke tro mine egne øjne. 2 frisparksmål mod en i samme kamp, det sker sgu ikke i hver kamp. Nu blev jeg naturligvis nød til, at satse offensivt. Vi formåede ikke, at skabe mange chancer resten af kampen, men vi fik udnyttet en enkelt af dem. En lidt tilfældig bold endte hos Gehrt i venstre side, hvor han befandt sig lige på kanten af feltet. Herfra slog han en god flad bold mod bagerste stolpe, hvor Antipas dukkede op, og uden de store problemer scorede han til 1-2. Det endte med, at blive kampens resultat og man må sige Stoke fik hvad de kom efter. Jeg havde dog ikke regnet med det var sådan vi skulle tabe.
19.Marts 2015 Stoke v Brøndby
Til returkampen i Stoke skulle vi som minimum score 2 mål, og derfor kunne vi ikke længere gemme os bag den defensive 4-1-4-1 opstilling. Lössl, Holst, Dehn, Dumic, Boilesen, Stryger, Thygesen, Semou, Laudrup, Makienok og Antipas var de 11 mand, der skulle gøre det for os. Det var generelt en lige kamp mellem de 2 hold, men det afspejlede sig ikke helt i slutresultatet. Det begyndte ellers perfekt for os. Andreas Laudrup stod med et indirekte frispark ude i højre side, fra en lidt snæver vinkel. Makienok forsøgte, at tæmme bolden, men blev hurtigt taklet af en Stoke mand. Thygesen var heldigvis hurtigt over den løse bold, og han hamrede bolden i nettet med venstre skøjten. Den føring holdt kun i 2 minutter. Derefter scorede Peter Crouch nemlig på en klassisk Stoke specialitet. Stoke havde et frispark som blev clearet og bolden røg op på midten af banen, hvor Stoke forsvaret med det samme sendte bolden retur i feltet. Vi havde ikke nået, at skubbe ordentlig frem og vi stod derfor stadig dybt. Den høje bold røg ind i feltet, hvor Crouch steg til vejrs ovenover Dumic og headede bolden ind bag Lössl. Resten af kampen var ikke meget, at råbe hurra for. Vi var klart mest på bolden selvom vi var på udebane, men vi kunne ikke bryde i gennem deres forsvar. I anden halvleg gjorde Peter Crouch sig selv til dobbelt målscorer efter 58 minutter. Denne gang med et fint langskud lidt udenfor feltet. Efter dette kastede jeg alt frem i et sidste desperat forsøg på, at sætte Stoke under pres, men lige lidt hjalp det. Nærmest minuttet efter jeg havde kastet alle frem, satte Stoke det sidste søm i vores europæiske kiste. Et indirekte frispark, og et par dårlige clearinger senere, var Cameron Jerome fri i feltet og herfra gjorde han det til 3-1, der også blev kampens resultat.
Alt i alt var det 2 skuffende kampe mod Stoke, hvor vi aldrig rigtig formåede, at sætte os ordentlig på nogle af kampene. Det blev til et samlet 2-5 nederlag, men udover de lidt skuffende kampe mod Stoke, har det været en god europæisk sæson for os med Inter kampene som højdepunkt, hvor vi i overtiden på udebane scorede målet, der gjorde vi kom videre. Forhåbentlig kan vi i næste sæson gøre det samme i CHL og måske komme hele vejen til gruppespillet.
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #156:
13 Jun 2013, 20:55 »
Det begynder at ligne noget
Ligaen
Nu har de sidste 2 updates jo været om kampene i Europa, men det skal da ikke være nogen hemmelighed, at jeg har spillet en masse kampe i ligaen og også i pokalen siden. I denne update fortæller jeg jer om 8 kampe. Vi startede med 4 hjemmekampe i streg, hvor især de 2 første var rigtig vigtige. Første skulle vi mod nummer 2 på det tidspunkt AGF, og bagefter nummer 3, der på det tidspunkt var på nummer 3.
Vi starter med kampen mod AGF, og det blev en målrig affærer. Vi bragte os på 1-0 i kampens start. Først førte Thygesen bolden fint frem på midten af banen og afleverede den videre til Antipas, der hurtigt spillede bolden videre i dybden til Makienok, der lige så hurtigt klappede til bolden uden chance for Steffen Rasmussen i målet. Der faldt ikke flere mål i første halvleg, men det gjorde der så sandelig i anden halvleg. Først bragte AGF balance i stillingen ved Daniel Kolar efter en times spil. Og 5 minutter senere havde AGF den frækhed, at bringe sig foran. Det var på et hjørnespark den tidligere FCK-spiller, Hjalte Bo Nørregaard, scorede til 1-2 på Hjalte Park eller hvad det nu er FCK fans syntes er sjovt, at kalde Brøndby stadion. AGF var tæt på, at lukke kampen på endnu et hjørne 3 minutter senere, men Lössl hev en flot redning op af ærmet. Vi formåede at sætte prop i AGF presset herefter og vi fik også udlignet deres føring. I det 71. Minut slog vi kontra efter en AGF dødbold, og til sidst slog Laudrup et godt indlæg ind panden på Makienok, der scorede til slutresultat 2-2.
Den næste kamp mod FCK var også en målrig kamp, og man må sige publikum fik fuld valuta for pengene. Den vanvittige kamp begyndte med et mål allerede efter 30 sekunder. Antipas førte bolden frem igennem midten af banen og lige pludselig sendte han et super skud af sted langs jorden, der tog stolpen på vej ind. Den føring holdt kun i 3 minutter. FCK har fået fat i Martin Pourié, der sammen med Cornelius udgjorde FCKs angrebspar i kampen. Deres samarbejde resulterede i Pourié hamrede bolden op i hjørnet efter en tværpasning fra Cornelius inde i feltet. Den stilling holdt heller ikke særlig længe. Vi bragte os nok engang foran, og denne gang ved Stryger efter knap 14 minutters spil. Efter 2-1 målet faldt der en lille smule ro på, men men men, det holdt heller ikke ret længe. Efter 29 minutter var der gang i den igen, og det var igen os, der scorede. Mikkel Thygesen stod med et frispark lidt udenfor feltet, og herfra sendte han et fornemt spark ind lige under overlæggeren. Det var alt for målscoringen i en hæsblæsende første halvleg. I anden halvleg faldt der 2 scoringer, 1 til hver side, og kampen endte derfor 4-2. Cornelius og Thygesen stod for målene i anden halvleg. Thygesens anden scoring var lidt sjov/pudsigt om man vil. Han sendte et frispark lige i muren med højre benet, bolden røg ud til ham igen, og så hamrede han til den med venstre benet igennem muren og scorede sit mål nummer 2 i kampen.
I de første kampe var der masser af mål, og det var der faktisk også i de resterende kampe jeg vil fortælle om i den her update. De 2 næste kampe var, som tidligere nævnt også hjemmekampe, og her forsatte vi målformen. Mod Horsens var det overvejende reserveholdet, der fik spilletid, men det kunne man ikke se på kampen, for de kørte Horsens rundt i manegen. 5-1 blev kampen, hvor Makienok (2), Køhler, Laudrup og Raben alle kom på måltavlen. Kampen efter var mod SønderjyskE og her var det også reserveholdet, der fik spilletid. De gjorde igen en rigtig fin figur mod et tamt SønderjyskE hold. Køhler, Koch, Thygesen og Makienok kom alle på tavlen og Tørnes holdt målet rent i den anden ende.
OB var næste modstander på programmet, og det var OB, der var hjemmeholdet. Det gjorde dog ikke den store forskel for os, da vi dominerede kampen som om vi var hjemmeholdet. Da kampen var slut hed skudstatistikken 4-19 og boldbesiddelsen hed 38-62. En ganske overlegen præstation. Vi vandt kampen med 2-5, hvor Makienok (2), Laudrup, Antipas og Dehn stod for vores mål. Efterhånden som vores forspring er vokset mere og mere i ligaen, og vi samtidig også har haft mange kampe i foråret, har jeg roteret mere og mere i truppen. Dette var også tilfældet mod FCN, der var næste modstander, og ligesom de forgående kampe, gjorde B-kæden det rigtig fint. Uden de store problemer vandt de nemlig 3-0. Mads Raben noteret sig nok en gang for en scoring, mens også Stryger og Pereira kom på måltavlen.
Den sidste kamp i ligaen i denne update var ude mod Randers, og her gik det helt galt i første halvleg, og i sidste ende kostede det os også kampen. Det gik galt efter kun 6 minutter. Jonas Kamper blev spillet fri i højre side og var inde i feltet, og her nedlage Jacob Dehn ham. Christian Holst scorede sikkert fra pletten. Jacob Dehn var også skyld i det næste mål. Lössl spillede bolden kort til ham, og på en eller anden måde gled han da han skulle til, at spille bolden tilbage. Det resulterede i Brock-Madsen nemt kunne tage bolden og trække udenom Lössl, og så stod den 2-0. Det skulle da også blive til 3-0, og igen var det i højre siden Randers slog til. Johnny Thomsen havde taget et overlap og slog et indlæg ind i feltet, hvor en random dude ved navn Solomon Owello kom højest og headede bolden i mål. Efter dette trak Randers sig tilbage og skabte ikke så meget resten af kampen. Vi var faktisk lige ved, at lave et comeback i anden halvleg, men vi fik desværre kun reduceret 2 gange, begge mål scoret af Makienok.
Pokalen
I pokalen har jeg spillet begge semifinaler som var mod Lyngby. Op til begge kampe havde jeg spillet med reservehold, så A-holdet var så klar som mulig. Det længste jeg er nået i det her save er kvartfinalen, så nu skulle finalen altså bare i hus efter 2 kampe mod Lyngby, der burde være overkommelige. Det blev dog en del mere lige end jeg lige havde regnet med.
Vi startede på hjemmebane, og som ventet dominerede vi kampen. Lyngby var dog ikke helt ufarlige, og de havde nogle giftige kontraløb i løbet af kampen. Vi startede kampen klart bedst, og fik scoret 2 mål indenfor det første kvarter. Dumic lavede den første pind efter et hjørnespark, og Antipas lavede den anden pind. Lige inden pausen begik Dumic en fejl lige foran feltet, hvorefter Casper Henningsen hapsede bolden fra ham, og bagefter scorede han nemt på Lössl. I anden halvleg kom Køhler på tavlen. Det startede med et højt pres fra Antipas, der fik bolden fra en Lyngby forsvarer, og så slog han et fladt indlæg ind i feltet som røg hele vejen til bagerste stolpe, hvor Køhler prikkede den ind fra en spids vinkel. Kort før tid pådrog Holst sig sin anden advarsel og måtte vi spille de sidste minutter en mand i undertal. Om det var udvisningen, der gjorde udslaget skal jeg ikke kunne sige, men Lyngby fik lige scoret en gang mere til sidst. En lang bold blev spillet frem mod Patrick Mortensen, der tog bolden godt med og løb fra resten af mit forsvar, og til sidst satte han bolden op i modsatte hjørne. Vi vandt 3-2 og det var lige en smal nok sejr. Det var nogle lidt irriterende de fik scoret på, begge mål lige i slutningen af hver halvleg, men vi har trods alt stadig et ok udgangspunkt før den anden semifinale. Den anden semifinale stod mellem AB og AGF og her vandt AGF den første kamp 3-1 på udebane.
I den anden semifinale havde vi fuldstændig styr på kampen, men alligevel nåede det, at blive spændende. Lyngby bragte sig nemlig foran efter 17 minutter, og var på det tidspunkt videre til finalen. Mathias Tauber steg højest af alle og headede flot bolden over i det modsatte hjørne. Det mindede lidt om det mål Daniel Agger scorede mod FCK i 5-0 sejren for år tilbage, det her var bare fra den modsatte side. Heldigvis kom vi på 1-1 10 minutter senere. Det var et indirekte frispark, der tilfældigt endte for fødderne af Stryger, der hamrede bolden i nettet. Som sagt havde vi styr på kampen, og et kvarter før tog vi også sejren. Det var Antipas, der stod for kampens sidste scoring, og vi vandt kampen med 2-1 og samlet 5-3. I den anden finale skete der noget højest overraskkende. AB vandt kampen 3-1 i original spilletid, og de skulle dermed ud i forlænget spilletid. Her scorede AB 3 gange, mens AGF kun scorede en enkelt og så var AB pludselig i finalen i stedet for AGF. Nu skal man passe på med, at være for selvsikker, men jeg vil mene vi har en rimelig god chance mod AB.
Spillernyt
Her til sidst ville jeg egentlig bare lige fortælle jer om de nye U19 spillere, der kom til klubben en gang midt i Marts. Det var egentlig ikke fordi den nye sending ungdomsspillere var noget særlig, men der var en gut som jeg syntes så lidt spændende ud. Navnet er
Steen Nielsen
og han er højre back. Jeg kunne faktisk godt finde på, at lade ham være reserve på højre backen fra næste sæson, hvor det jo nu er Randrup, der har den rolle. Ellers så har jeg også nogle unge spiller på U19 som jeg syntes udvikler sig fint.
PatrickNissen
er på leje i Silkeborg, hvor han desværre ikke får meget spilletid, men jeg har desværre ikke mulighed for, at hente ham tilbage. Jeg regner med, at gøre brug af ham i truppen i næste sæson, men det bliver nok ikke til så meget spilletid. Ellers må jeg udleje ham igen, men huske, at få klausulet med om, at jeg kan hive ham hjem.
Kenn Klok
får masser af spilletid på U19 holdet, og jeg kunne godt finde på, at give ham lidt kampe her i slutningen af sæsonen. Til sidst har jeg
Lasse Kragbæk
, der nok er den mest ufærdige af de 3, men han har en rigtig god fysisk og kan måske blive noget hen af vejen.
Det blev sgu igen en lidt længere update end jeg havde regnet med, men jeg havde åbenbart meget at fortælle :-)
SUPERLIGAEN EFTER 27 KAMPE
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #157:
15 Jun 2013, 11:07 »
Ligaen er hjemme, hvad med pokalen?
Ligaen
Sidst jeg forlod jer, havde jeg et forspring på 12 point ned til AGF med 6 kampe igen. Og selvom vi ikke fik skrabet mange point sammen til sidst, tog vi mesterskabet i sikker stil. Vi fik kun 7 point i de sidste 6 kampe, men AGF fik kun 6, og måtte endda se sig overhalet af AaB indenom, der sluttede på 60 point, 10 mindre end os. I den anden ende af ligaen måtte FCN og SønderjyskE en tur ned i 1 division. Det var ellers en tæt bundstrid det meste af sæsonen, men FCN, der var tættest på, at klarer den, måtte tage turen direkte ned efter de rykkede op i den forgående sæson.
Der er ikke så meget, at fortælle om de sidste kampe, men i får lige resultaterne. Lyngby (u) 1-1, Esbjerg (h) 1-1, FCM (h) 2-0, AGF (u) 3-3, AaB (h) 0-1 og FCK (u) 1-1. De 2 sidste kampe lå af en eller anden grund med 2 dages mellemrum, så jeg valgte at prioritere kampen mod FCK. Det resulterede i jeg stillede med et halvt U19 hold mod AaB, og de kunne desværre ikke hold stand, da kampens eneste mål blev scoret af Rasmus Thelander et kvarter før tid. Sæsonens sidste kamp mod FCK var et tæt kamp, hvor begge hold kunne have taget sejren. FCK havde klart første halvleg, men kunne ikke scorer, og i anden halvleg kom vi så foran. Vi havde flere store muligheder efter dette, men det var FCK, der scorede på en kontra 5 minutter før tid.
Pokalen
For første gang i det her save, var vi i pokalfinalen, og jeg kunne vel nærmest ikke få en bedre chance for, at tage pokalen hjem med tanke på modstanderen var AB fra 1 division. Jeg havde en del skader på midten, hvor Holst, Thygesen og Gehrt bl.a. var ukampdygtige. Så måtte jeg være lidt kreativ, og det endte med jeg hentede Kristian Andersen op fra reserveholdet. Som ventet var vi mest på bolden, men AB havde alligevel også en del chancer. Langt de fleste var dog på langskud, og man var aldrig i tvivl om kampens resultat, men kun sejrens størrelse. Vi kom foran efter 10 minutter, og sjovt nok var det Kristian Andersen, der satte sidste fod på et fladt indlæg fra Antipas. Derefter overtog Makienok showet. Efter 24 minutter scorede han efter lidt klumpspil inde i feltet. I anden halvleg nettede den lange angriber yderligere 2 gange. Først efter 64 minutter, hvor han satte hovedet på et indlæg fra Pereira, og hans 3. mål scorede han efter et hjørne, hvor han forlængede Dehns forsøg tæt under mål. 4-0 blev kampen altså og The Double er dermed hjemme!
SUPERLIGAEN EFTER 33 KAMPE
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #158:
15 Jun 2013, 16:53 »
Sæsonopsummering 14/15
Ligaen
Sæsonen 14/15 må nok siges, at have været min mest succesfulde sæson indtil videre. Jeg har godt nok taget mesterskabet de 2 sidste sæsoner også, men i år fik vi også pokalen samt Europæisk succes. I starten af sæsonen var resultaterne lidt svigtende, da holdet skulle vende sig til den nye spillestil jeg implementerede i starten af sæsonen, og løbende har udviklet på. Det var faktisk kun AGF, der kunne følge med os, og de var vores største udfordre hele sæsonen selvom de til sidst blev overhalet af AaB. Vi formåede faktisk slet ikke, at vinde over AGF, da sæsonens tre kampe blev 0-0, 2-2 og 3-3. Efterhånden som holdet lærte den nye taktik bedre, kom resultaterne også, og til sidst vandt vi jo også mesterskabet i overlegen stil. Vi tabte kun 3 kampe, men spillede hele 10 kampe uafgjort, og det er jeg altså ikke helt tilfreds med.
Pokalen
3. gang var lykkens gang. Det hænger nok også en smule sammen med den lodtrækning vi havde hele vejen igennem turneringen, hvor vi hver gang mødte hold, hvor vi var store favoritter. Den sværeste kamp var 3. runde, hvor vi fik en snæver 2-1 sejr mod Randers. Ellers er det blevet til rimelig sikre sejre. Lindholm blev nedlagt 6-0 og FC Odsherred 4-0. I semifinalerne mod Lyngby var det lidt mere tæt med 2 smalle 1 måls sejre, og til sidst i finalen blev AB sikkert udspillet med 4-0. Den nemme lodtrækning har også gjort jeg har satset mere på reservespillerne i turneringen, og de har bestemt gjort det godt.
Europa
Det har været et blandet eventyr i Europa i denne sæson. Vi startede skidt ud med igen, at ryge ud til BATE i CHL kvallen. Jeg ville utrolig gerne have hævn for de slog os ud forrige år, men det altså ikke til noget, og nu er hævnlysten endnu større og jeg håber vi snart får muligheden for, at slå dem igen. Efter vi røg ud af CHL skulle vi op imod Wolfsburg i Uefa League. 2 defensive kampe og det tilstrækkelige held gjorde vi kom videre med samlet 1-1 på regel om udebanemål. I Gruppespillet så det længe sort ud, men med sejre i de 2 sidste kampe og et par resultater, der gik vores vej, var vi klar til knockoutrunderne efter vinter. Her mødte vi først Inter, der så ud til, at være en for stor mundfuld, men et sent comeback i Italien gav os billetten til næste runde. Her skulle vi op i mod Stoke, og her rakte vores held og evner ikke længere. Alt i alt er jeg selvfølgelig meget tilfreds med vi nåede så langt og bl.a. har slået store hold i Wolfsburg og Inter. På den anden side er jeg lidt skuffet over være røget ud af CHL så tidligt igen, og at det så var BATE, der gjorde det nok en gang, gør det bare endnu værre.
Økonomien
Det begynder som sådan, at se bedre ud med økonomien. Der er sorte tal på bundlinjen, og det skyldes i høj grad de penge man får efter hver 1/3 del af sæsonen. Jeg mener det er 22 mio. vi fik i denne sæson, og da vi sluttede som nummer 1 hver eneste 1/3 del af sæsonen, har de penge hjulpet os godt. Succesen i Europa har også givet lidt, men der er ikke mange penge i Europa League. Balancen siger +59,1 mio. og lønbudgettet er på -112K. Det er bestyrelsen ikke særlig tilfredse med, men så må de jo give mig lidt flere penge, at lege med. Lige nu bruger jeg 808K på løn.
Spillerpræstationer
Det positive
Der har været masser af positive præstationer i år. Mine 2 angribere Makienok og Antipas har igen gjort det rigtig godt, og har klart været mine 2 mest vigtige spillere. Quincy lavede 30 mål, 11 assist og blev kampens spiller 6 gange i alle turneringer. Makienok stod for 23 mål, 10 assist og 10 gange MoM. De 2 blev også nummer 1 og 2 på topscorerlisten i superligaen. Det meste af min midtbane har faktisk også markeret sig ganske positivt. Mikkel Thygesen har ligget i det centrale maskinrum som den fremskudte playmaker, og herfra har han lavet 9 mål og 13 assist. Alle mine 4 fløje har også gjort det rigtig fint. På højre fløjen har Stryger og Køhler delt spilletiden nogenlunde lige og de har næsten gjort det lige godt. Strygers statistik hedder 34(6) kampe, 10 mål og 9 assist, mens Køhlers statistik hedder 26(18) kampe, 7 mål og 14 assist. På venstre fløjen har Pereira og Laudrup også delt spilletiden, og de har været gode til, at tage over for hinanden når den anden har haft en formnedgang. Pereira lavede 6 mål og 12 assist i 22(20) kampe, og Laudrup lavede 5 mål og 13 assist i 28(15) kampe. På længere sigt er det klart Laudrup jeg satser på, da han er dansk og yngre og det passer jo i det koncept jeg kører. Jeg havde snakket lidt om, at sælge Pereira i sidste sæson, da jeg havde købt ham, men sådan som han har præsteret ser jeg ingen grund til, at sælge ham endnu. Især ikke hvis jeg ikke kan finde en dansk/skandinavisk spiller af samme kvalitet.
Det negative
Der har som sådan ikke været nogen spillere, der har været en udpræget negativ skuffelse. Igen syntes jeg også det afhænger af, hvor mange chancer jeg har givet de spillere, der er i B-kæden. Jeg har været lidt bedre til, at rotere end sidste sæson, og spillerne på reserveholdet har fået væsentlig mere spilletid. Målt i forhold til spilletid, har Mathias Gehrt nok været den største skuffelse. Han har spillet 9(11) kampe og kun lavet 3 mål og 4 assist. Folk som McGrath og Raben har heller ikke fået meget spilletid, idet deres konkurrenter er så langt foran dem, men de har alligevel gjort det fint når de har fået chancen. De udvikler sig også fint begge 2, men det er klart et sted jeg godt kunne se forstærket i den nærmeste fremtid.
Din Vej 2019
Dehli
Landsholdsspiller
«
Svar #159:
15 Jun 2013, 17:10 »
Vildt Antipas stadig kan følge med, jeg lod ham gå i selv samme sæson, jeg synes ikke hans hurtighed var tilstrækkelig mere.
Min Blog - Parma Drama
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #160:
15 Jun 2013, 17:17 »
Citat af: Dehli 15 Jun 2013, 17:10
Vildt Antipas stadig kan følge med, jeg lod ham gå i selv samme sæson, jeg synes ikke hans hurtighed var tilstrækkelig mere.
Han er ikke begyndt, at dykke hos mig endnu. Han har scoret 23, 24 og 24 mål i ligaen de sidste 3 sæsoner
Din Vej 2019
Dehli
Landsholdsspiller
«
Svar #161:
15 Jun 2013, 17:25 »
Citat af: Crazy-Poul 15 Jun 2013, 17:17
Han er ikke begyndt, at dykke hos mig endnu. Han har scoret 23, 24 og 24 mål i ligaen de sidste 3 sæsoner
Bruger du ham på toppen som skarpretter?
Min Blog - Parma Drama
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #162:
15 Jun 2013, 17:32 »
Citat af: Dehli 15 Jun 2013, 17:25
Bruger du ham på toppen som skarpretter?
Ja. Jeg bruger ham som skarpretter ved siden af Makienok som er targetmand (support). Og så er han sat til targetmand inde i holdinstruktionerne og så give ham bolde i dybden
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #163:
15 Jun 2013, 22:20 »
Sommer 2015
Blandet nyt
Makienok blev årets spiller (forår) og Antipas tog anden pladsen foran Cornelius. Det var 3. år i træk en af mine spillere tog den pris. Antipas blev topscorer i ligaen for 3. år i streg også. Antipas blev i øvrigt også kåret til årets spiller af vores fans.
Superligaen fortsætter desværre med, at dykke i omdømme og det gør den med raketfart. Ligaen ligger nu nummer 35, og er bl.a. under ligaer som Israelske Premier League, LIGA adelante og Serie B. Jeg har aldrig prøvet, at Superligaen er kommet så langt ned, og jeg håber snart vi kan få den op igen. På den europæiske rangliste for klubhold gik det dog væsentlig bedre. Her røg vi nemlig hele 152 pladser frem, så vi nu er at finde på 124. pladsen.
Transfers
Selvom jeg har været tilfreds med mit centrale forsvar, har jeg alligevel skiftet lidt ud i løbet af sommeren. Daniel Stenderup ville gerne videre, og det ville jeg ikke stå i vejen for, da jeg har mange lovende spillere i forsvaret. Jeg har valgt ikke, at købe en direkte erstatning, men i stedet rykke
Kenn Klok
op, og han vil som udgangspunkt være 4. valg. Stenderup var 3,5 mio. hver, men jeg prøvede alligevel, at sætte ham til salg for 10 mio. Der var overaskende mange bud på ham, men kun et bud matchede min ønskede værdi. Den arabiske klub Al-Arabi er hans nye arbejdsgiver og de giver ham en ganske fin ugeløn på 115K. Ellers har jeg også fået ryddet lidt ud i reserverne. Andrew Hjulsager og René Joensen er ikke nogen jeg har satset på før, og ej heller kommer til, at satse på i fremtiden. Derfor har jeg sendt dem videre, og de er begge taget til Vejle for henholdsvis 600K og 900K. Som jeg nævnte i den sidste update, har jeg været lidt utilfreds med Gehrt, og jeg har derfor også kigget efter erstatninger til hans plads i truppen. Jeg ville helst gerne have et ungt dansk talent, og det har jeg fundet i Fulham, hvor jeg har hentet
Lasse Vigen
hjem til dansk fodbold. Hans niveau er meget lig Mathias Gehrts, og da han er knap 2 år yngre havde jeg intet problem med den handel. Jeg fik ham for 1,7 mio. og det har indtil videre været mit eneste køb. Nu var Gehrt jo i overskud, og han blev skudt af sted til Baniyas, en klub der ligger i Saudi Arabien. De betalte 6 mio. for ham, og Gehrt får, ligesom Stenderup, en rigtig fin løn som er 107K om ugen. Til sidst har jeg rokeret lidt i angrebet, hvor jeg har solgt Brent McGrath til Luzern for 5,5 mio. Som backup for Makienok, har jeg hivet
Patrick Nissen
op, som jeg forventer mig meget af for fremtiden.
TRANSFERS
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #164:
16 Jun 2013, 14:50 »
Det går næsten for godt
LIGAEN
Som jeg skriver i overskriften, så går det næsten for godt. Det har simpelthen været en sand fornøjelse, at spille med det her hold, og starten på den nye sæson har budt på lutter sejre og fantastisk spil. Åbningskampen i sæsonen bød på en yderst interessant kamp, idet vi skulle møde FCK på hjemmebane. Vi har en rigtig god statistik mod FCK, og de seneste 7 kampe er endt med 6 sejre og 1 uafgjort (vi tabte de 2 første kampe mod dem i første sæson). Vi havde fin kontrol i det meste af kampen, både i forhold til spil og chancer. Efter 32 minutter bragte Antipas os foran, og 8 minutter senere scorede han sit andet mål. FCK kom på 2-1 ved Ragnar Sigurosson efter en indirekte frispark. I kampens slutning havde jeg skiftet Nissen ind i stedet for Makienok, og det skulle vise sig, at være en god indskiftning. Først lavede han nemlig
denne
kasse. Rigtig flot mål af den kun 17-årige angriber. 4 minutter før tid blev han også dobbelt målscorer, da han blev spillet dybt af Køhler, og 1 mod 1 med keeperen scorede han sikkert. 4-1 sluttede kampen, og det skulle vise sig, at være en god indikation for sæsonen indtil videre.
Grundet den dårlige koefficient Danmark har som liga og på ranglisten, trådte vi allerede ind i 2 runde af CHL. Derfor har vi spillet lidt flere kampe, og det har givet mig mulighed for, at bruge reserverne i ligaen, mens A-holdet har taget sig af Europa. Den næste kamp i ligaen var ude mod Silkeborg, og her var det så reservernes tur. Det klarede de ganske problemfrit. Vi var på bolden 2/3 dele af tiden, og vi vandt kampen med 1-3. Koch, Nissen og Pereira stod for vores mål. Horsens hjemme var næste opgave, og her var der lidt større problemer med, at bryde igennem. Mads Raben scorede dog allerede efter 2 minutter, men ellers var det småt med chancer. Det lignede længe kampen skulle ende 1-0, men 2 sene mål af indskifteren Makienok gav os en dejlig 3-0 sejr.
Sidste kamp i ligaen i denne omgang var ude mod Lyngby, og det blev en målrig affære. Vi kom på 3-0 i første halvleg ved 2 scoringer af Koch på hjørne og en enkelt af Nissen. Lige før pausen lavede Pereira et meget besynderligt selvmål på et indirekte frispark fra Lyngby. I anden halvleg scorede Lyngby en enkelt gang, og lige efter brændte vi et straffespark, da Koch han forsøgte af få sit hattrick. Han ramte desværre stolpen. Koch gjorde heldigvis skaden god igen, da han for 3. gang i kampen scorede på et hjørnespark lidt senere i kampen. Til sidst scorede Mads Raben til slutresultat 2-5.
4 sejre for 4 kampe og vi ligger selvfølgelig i toppen. Esbjerg følger dog godt med og har også 12 point for 4 kampe. FCK ligger på 9. pladsen med 4 point for 4 kampe.
SUPERLIGAEN EFTER 4 KAMPE
EUROPA
Som jeg skrev tidligere oppe, trådte vi ind i CHL kvallen tidligere i år. I 2. runde af turneringen skulle vi møde Ventspils som Brøndby jo tidligere har skuffet mod i virkeligheden selvom det er mange år siden. Man kan vidst rolig sige vi fik hævn for den gang. Vi slagtede nemlig Ventspils fuldstændig, og slagtede er det rigtige ord. Vi startede på udebane, men det gjorde ikke den store forskel for os. Vi havde bolden 66% af tiden, og skudstatistikken hede 4-27 og 0-13 indenfor målrammen da kampen var slut. Sjældent har jeg oplevet, at være så overlegen som vi var i den kamp og vi spillede generelt bare fantastisk. Dehn, Makienok(2), Laudrup, Dumic, Thygesen og Nissen kom alle på tavlen og vi vandt hele 7-0. Jeg troede nærmest ikke det kunne blive bedre, eller vi kunne dominere mere, men på hjemmebane var det faktisk tilfældet. Vi skabte endnu flere chancer og var endnu mere på bolden. Resultatet forblev dog det samme, altså 7-0 og med en samlet sejr på 14-0 var der vidst aldrig tvivl om udfaldet. Nissen(3), Dehn, Klok, Antipas og Makienok var målscorerne i kampen.
I 3. runde af CHL kvallen skulle vi op imod Dinamo Tbilisi. Vi startede på hjemmebane og her blev det til en stille og rolig 2-0 sejr. Vi dominerede kampen, men formåede ikke, at skabe særlig meget. Antipas scorede begge mål, og det sidste kun 6 minutter før tid. Det var vigtigt lige, at få det 2-0 mål. Det skulle alligevel vise sig, at være lige meget. For på udebane satte vi for alvor tingene på plads. På udebane massakrerede vi dem nemlig med hele 8-0. Dehn(2), Makienok(2), Antipas, Stryger, Nissen og et selvmål af keeperen.
I næste runde skal vi op i mod Celtic, og her starter vi på hjemmebane. Slår vi dem er vi i CHL gruppespillet, og det håber jeg selvfølgelig vi kan klarer.
STATISTIK
1. P. Nissen: 9 mål i 4(4) k 1. Pereira: 5 assist i 3(2) k 1. Q. Antipas: 5 kampe 8,66 gns.
2. S. Makienok: 7 mål i 4(4) k 2. M. Thygesen: 5 assist i 5 k 2. J. Dehn: 5 kampe 8,54 gns.
3. Q. Antipas: 6 mål i 5 k 3. Q. Antipas: 4 assist 5 k 3. M. Koch: 3 kampe 8,47 gns.
TRUPGENNEMGANG
Jeg gider ikke skrive en lang update om truppen, men det er alligevel noget tid siden jeg har lavet en trupgennemgang, så nu får SS af alle spillerne og dem markeret med fed er A-kæden :-)
Jonas Lössl
/
Michael Tørnes
Emil Krafth
/
Anders Randrup
-
Jacob Dehn
/
Morten Koch
-
Dario Dumic
/
Kenn Klok
-
Nicolai Boilesen
/
Daniel Norouzi
Jens Larsen
/
Nicolai Køhler
-
Mikkel Thygesen
/
Lasse Vigen
-
Frederik Holst
/
Franck Semou
-
Andreas Laudrup
/
Pereira
Quincy Antipas
/
Mads Raben
-
Simon Makienok
/
Patrick Nissen
«
Seneste Redigering: 19 Jun 2013, 16:41 af Crazy-Poul
»
Din Vej 2019
Sider:
1
...
9
10
[
11
]
12
13
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »