home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 579 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Nordens Flagskib v 2.0
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Nordens Flagskib v 2.0  (Læst 35914 gange)
Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #120: 10 Maj 2013, 11:26 »

Svaret ligger nok også i at FCN nok er i suppen i dit spil Mathi, og derfor gider de ikke leje ud til en divisionsrival Smiley.

Fed blog btw :-)

Tak for kommentaren LucasLeiva Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #121: 10 Maj 2013, 20:15 »



Vinterpause





Transfervinduet
Min store mission i vinterpausen var, at få forlænget med Mikkel Thygesen, hvis kontrakt udløb om et halvt år. Han ville som udgangspunkt have 30.000 mere om ugen end jeg kunne give ham, men efter nogle hårde forhandlinger, og en masse klausuler fik jeg ham ned på 67.500. Hans nye kontrakt udløber 30.6.2017. Det er også lykkes mig, at sikre Andreas Laudrup som jeg jo for tiden har på en lejeaftale. Han har gjort det godt, uden at imponere vildt, men når jeg har mulighed for, at sikre mig en ung talentfuld dansk spiller på fri transfer, siger jeg naturligvis ikke nej. Når hans aftale udløber til sommer, står jeg klar med en 5-årig permanent kontrakt til ham.  Jeg fik lavet en til handel. Jeg var i Torino, hvor jeg hentede Jacob Laursen. Jeg har hentet ham på en lejeaftale, der løber frem til 30.06.2015, hvor hans kontrakt med Juventus også udløber. Jeg syntes han ser ganske spændende ud, og jeg vurdere han har mere potentiale en Durmisi, der ikke udvikler sig særlig meget. Jacob er også yngre, så en 2-årig lejeaftale er en perfekt mulighed for mig for, at se om Jacob kan leve op til sit potentiale. Undervejs kan jeg købe ham for 4,75 mio. hvis jeg ikke kan vente med, at hente ham på fri transfer når han har et halvt år tilbage af sin kontrakt. Med denne handel kom Durmisi i overskud og han blev derfor lejet ud til Viborg.

FCK stod her til vinter overfor et målmandsproblem. Både Wiland og Kim Christensens kontrakter udløb og det lykkes dem ikke, at forlænge med nogen af dem. Derfor skulle der nogle nye ind. Først hentede de Kristian Fæste fra Vejle. De jagtede stadig en målmand mere, og havde bud på et par forskellige. En sjov detalje, syntes jeg selv, var, at de fik et tilbud på Jesper Hansen fra FCN accepteret på 8 mio. FCN ligger i 1. division, så jeg troede det var et sikkert skifte, men i stedet indgik han sgu en ny kontrakt med FCN. De fik senere hentet en ung schweizisk målmand for 13 mio. og han ser faktisk okay ud. 

Bortset fra FCK’s målmandskabale, der skulle gå op, var der ikke rigtig så meget gang i transfervinduet for de andre danske klubber. FCN var de eneste der rykkede lidt på sig, og de ser ud til, at gøre sig klar til, at vende tilbage til Superligaen til næste sæson. 

Personalenyt
Jeg har kun 1 talentspejder i min trup, så her i vinterpausen har jeg udvidet lidt på det område. 4 nye er blevet hentet ind, og de skal forhåbentlig finde en masse dejlige talenter til mig. Udover mine nye talentspejdere, har jeg også tilføjet en ny fysisk træner samt en træner til afslutninger. Min fysiske træner, træner til 4,5 stjerner, så jeg nu har 2, der begge får det i de fysiske kategorier. Træneren der skal tage sig af afslutninger får 4 stjerner, og det frigøre samtidig Bent Christensen, der før trænede både offensiv og afslutninger. Alt i alt begynder det at se okay ud, men der er stadig 4 kategorier på 3 samt 1 på 2½ som gerne skulle forbedres, men det kommer jo løbende.

Priser
Året startede med lidt personlig succes i det jeg blev årets manager i Danmark foran Ariël Jacobs og Colin Todd. Mine spillere har også været repræsenteret ved et par priser, og det tog sig således ud: Mikkel Thygesen fik en 2. plads i ”Danske sportsjournalisters Årets spiller” og han blev nummer 1 i ”Årets spiller”. Hans stats hed 35 kampe, 8 mål, 22 assist. Mads Raben tog sig af ”Årets U17 talent”. På årets hold i Danmark sneg Mikkel Thygesen sig igen ind, mens Makienok og Lössl tog plads på bænken. Jonas Lössl nuppede en andenplads i ”Årets målmand” efter Wiland, og til sidst fik Simon Makienok en 3. plads i ”Årets spiller i Superligaen (Efterår)”. Cornelius tog førstepladsen i den kategori + ”Årets spiller i Superligaen”.



Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #122: 17 Maj 2013, 16:06 »

Hey alle Smiley

Jeg vil bare lige sige bloggen er langt fra død. Jeg har bare meget travlt for tiden med en eksamensopgave, så jeg har ikke så meget tid til FM og skrive blog. Så bare hold ud Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

impervious
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #123: 17 Maj 2013, 21:41 »

Det skal der jo også være plads til. glæder mig til at du kommer i gang igen Smiley
Logged

Brøndby IF!!!!

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #124: 19 Maj 2013, 15:49 »

Det skal der jo også være plads til. glæder mig til at du kommer i gang igen Smiley

Det godt, at høre impervious Smiley Der kommer en update op inden længe Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #125: 19 Maj 2013, 16:10 »



Det går sgu meget godt




Kampene
Jeg har spillet en god del af foråret, og det går sgu egentlig meget godt. Det har dog ikke været lutter succes. I kvartfinalen af pokalturneringen fik vi en ordentlig sæk af AaB på hjemmebane da vi tabte 1-4. Statistisk var kampen ellers lige, men vi var alt for uskarpe. Gutterne var nede efter kampen, og vi tabte derfor også den næste kamp, som var hjemme mod Esbjerg. Resten af foråret har dog været en udpræget succes. Vi startede hjemme mod Viborg, og det var satme en kedelig oplevelse. Skudstatistikken hed til slut 5-5 og vi kunne slet ikke få spillet til, at flyde. Vi var i kontrol, men kunne ikke komme igennem deres forsvar. Efterhånden som kampen skred frem satsede jeg mere og mere offensivt, og i kampens overtid kom det forløsende mål. Det var 2-metermanden Simon Makienok der fik skrabet en tilfældig bold i nettet.

Efter Viborg kampen kom Silkeborg på besøg, og her var vi langt mere overbevisende. Simon Makienok scorede en enkelt gang, og Quincy stod for 2 basser. Vi førte 3-0 efter 33 minutter og så var kampen ligesom lukket. Til sidst fik Pourié og Silkeborg et trøstemål, og så endte kampen 3-1. Makienok og Quincy duoen gav os endnu en sejr på 1-2 mod AGF, hvorefter de 2 nederlag som jeg omtalte før blev en realitet. Dernæst blev Lyngby nedlagt 1-0 hjemme, hvor Laudrup stod for kampens enlige mål efter en fin solotur. Næste kamp mod Horsens er næsten et kapitel for sig selv. Der var masser af action, straffespark og mål i overtiden. Allerede efter 2 minutter fik Horsens tilkendt et straffespark, der alt for sløset blev brændt af Kielstrup. Vi bragte os foran 0-1 ved Thygesen efter 14 minutter, men kun et kvarter senere fik Horsens igen et straffespark, og denne gang udnyttede Retov den store mulighed. I første halvlegs overtid scorede Horsens igen og så var vi pludselig bagud. Vi kom rimelig hurtig på 2-2 efter pausen, og resten af kampen pressede vi på for endnu en sejr. I det 93. minut spillede vi os på flotteste vis igennem Horsens forsvaret, og manden til, at udnytte det flotte opspil var, som så ofte før, Quincy Antipas. Sidste kamp i denne update var mod FCK i parken, og det var en mulighed for os, at distancere FCK yderligere i tabellen. Det var en rimelig lige kamp, men i denne sæson har vi bare marginalerne på vores side. Igen igen trak vi os sejrrigt ud af en kamp mod FCK og igen var Quincy Antipas manden bag sejrsmålet.

Efter kampen flaskede rundes øvrige resultater sig sådan, at vi faktisk kunne kalde os mestre! Med hele 6 runder tilbage af turneringen og et forspring på 19 point til FCK kan vi ikke længere hentes. Jeg tror aldrig jeg så tidligt i et Brøndby-save har hentet mesterskabet med så mange runder tilbage, og vi må siges, at have været ganske suveræne. Efter 27 kampe har vi vundet 21 af dem og kun tabt 3. Jeg har ikke følt, at vi har været så suveræne som tabellen antyder, men især mine 2 angribere har været rigtig skarpe og har lukket mange kampe for os.

|Brøndby 1-0 Viborg | Brøndby 3-1 Silkeborg | AGF 1-2 Brøndby | Brøndby 1-4 AaB | Brøndby 0-2 Esbjerg | Brøndby 1-0 Lyngby  | AC Horsens 2-3 Brøndby | FCK 0-1 Brøndby |


Spillerne
Jeg har haft en del skader på højre kanten både til Stryger og Jannik Hansen, der begge har været ude med længere skader, så derfor har det unge talent Nicolai Køhler fået en del spilletid i foråret. Han har ikke gjort det store væsen af sig endnu, men det regnede jeg nu heller ikke med. Til gengæld syntes jeg han udvikler sig ganske fornuftigt. 22 september 2013, så han sådan her ud og nu ser han sådan her ud. Han er steget mindst 1 i næsten alle stats, og hvis jeg bare fortsætter med, at bruge ham nogenlunde regelmæssigt fremover skal han nok blive til noget. Der er hård konkurrence på HM pladsen og på sigt regner jeg med han kan overhale Jannik Hansen som andet valg, da han ikke udvikler sig helt så godt + han har mange skader.  Nicolai har i øvrigt scoret sit første mål for det danske U-21 landshold i hans, hvad der var hans kamp nummer 3. 

En spiller som Frederik Holst er også ved, at udvikle sig ganske fornuftigt, og jeg håber jeg kan holde på ham længe endnu. Jeg har i hvert fald ingen planer om, at sælge ham.

Som jeg nævnte tidligere er en af de store årsager til vores mesterskab mine 2 angribere Makienok og Antipas. I de 8 kampe jeg har spillet i foråret indtil nu, har mindst en af dem scoret i 7 af kampene. Makienok har stået for 5 mål af Makienok og Antipas for 4. Til sammen har de scoret 37 mål og lavet 14 assist indtil videre. Simon Makienok har på fortjent vis også spillet sin første landskamp, da han blev skiftet ind med 20 minutter igen i venskabskampen mod Andorra, der endte 1-0 til Danmark.

Økonomien
Økonomien i klubben er stadig ikke den bedste. Jeg har et lille minus på 363K, og jeg lever faktisk kun på de præmiepenge, der kommer efter hver 11. kamp. Men der er jo ikke rigtig så meget, at gøre ved det. Vi skal bare blive ved med, at vinde kampe og mesterskaber, og så skal vi nok få nogle flere tilskuere og en masse præmiepenge.
 



SUPERLIGA EFTER 27 KAMPE

Topscorer: Quincy Antipas 22
Flest assists: Mikkel Thygesen 15
Kampens spiller: Quincy Antipas 5
Gns. karakter: Simon Makienok 7.55



« Seneste Redigering: 19 Maj 2013, 18:32 af Crazy-Poul » Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #126: 22 Maj 2013, 15:12 »



De sidste kampe




Kampene
Da jeg slap jer sidst havde vi netop sikret os mesterskabet efter sejren over FCK i parken. På trods af mesterskabet har været sikret, har jeg ikke givet meget spilletid til reserverne, der kun har fået enkelte kampe fra start i perioden. Uanset hvad, så har de sidste 6 kampe været en blandet omgang. Vi startede med en tur til MCH-Arena, hvor vi fik en 4-2 sejr med hjem i bagagen. Makienok scorede 2 gange og Quincy og Gehrt scorede 1 gang hver. FCM fik scoret 2 gange i løbet af de sidste 10 minutter. Dernæst tog vi på hjemmebane imod AaB som jeg jo senest tabte 1-4, også på hjemmebane, da de sendte os ud af pokalen. Jeg var derfor opsat på, at få hævn, men spillet flød slet ikke og vi endte med, at tabe 0-1 på en forsvarsfejl mellem Dumic og Lössl. Næste kamp var endnu en hjemmekamp, og denne gang var det OB, der kom på besøg. Vi var heldigvis ikke ligeså gæstfri, som mod AaB, og vi sendte OB hjem med et klart nederlag på 3-0. Thygesen åbnede målscoringen efter 33 minutter, og Makienok stod for de 2 sidste mål.

I de 3 sidste kamp mødte vi hold fra den nederste del af rækken, men det blev en værre omgang. Vi formåede kun, at spille 0-0 mod Viborg, som vi tidligere i foråret med nød og næppe vandt 1-0 over i overtiden. De formår åbenbart, at stå godt mod os. Den sidste hjemmekamp i sæsonen var mod Randers, og der gik det også helt galt. Vi var bagud 0-2 efter 10 minutter, og da vi kun fik reduceret 1 enkelt gang ved Quincy måtte vi kapitulerer for 5. gang i sæsonen. Vi fik heldigvis en smule oprejsning i den sidste kamp, der stod mod Silkeborg. Vi kom godt nok bagud igen, efter 18 minutter, men det varede ikke længe og da første halvleg var slut havde vi scoret 3 mål. I anden halvleg var der ikke meget action og vi sluttede dermed sæsonen af med en 1-3 sejr.

|FCM 2-4 Brøndby | Brøndby 0-1 AaB | Brøndby 3-0 OB | Brøndby 0-0 Viborg |
| Brøndby 1-2 Randers | Silkeborg 1-3 Brøndby |


Lidt statistik for sæsonen
Jeg tænkte det måske kunne være meget sjovt, at kigge på lidt statistik for sæsonen, og vi starter i ligaen. Det blev til 24 sejre ud af 33 mulige, hvilket er 4 sejre mere end sidste sæson. Det giver en sejrsprocent på 72,72. På pointtotalen blev det til 7 point mere end sidste år, og det er jo meget tilfredsstillende. Vi endte også i toppen både på hjemme- og udebanestatistikken . På hjemmebane hed statistikken 12 sejre, 1 uafgjort og 3 nederlag med en målscorere på 34-14, og på udebane hed den 12 sejre, 3 uafgjorte og 2, og en målscorer på 40-21, så det er jeg fint tilfreds med. Det ser ud til netop vores fine udebaneform har været en stor faktor i mesterskabet, idet nummer 2 på listen, AGF, kun har hentet 28 point, og nummer 3, FCK, kun har hentet 22. FCK sluttede i øvrigt rigtig skidt af med kun 2 sejre i 7 kampe, og endte på en skuffende 4. plads.

Spillerne
Vi skal da også have lidt statistik for mine spillere. I front har jeg ganske enkelt haft 2 målmaskiner, der har scoret rimelig kontinuerligt gennem sæsonen. Antipas ender med en statistik på 25 mål, 6 assist, 5 MoM i 37(2) kampe. Makienok gjorde det ligeså godt vil jeg sige, da hans statistik hedder 21 mål, 9 assist, 6 Mom i 32(3) kampe. Hvis man regner mål og assist sammen ender Makienok faktisk med, at have et bedre snit end sin angrebsmakker.

Når vi kigger på dem, der har lagt op til målene, er det lidt mere lige fordelt, hvor det egentlig kun er Thygesen, der er et stykke foran de næste med sine 18 assist. Han har også stået for mange dødbolde, så der har han også fået en del, men generelt har Thygesen været rigtig fin på den centrale midtbane. Næste mand på assistlisten er Andreas Laudrup, og som sæsonen er gået er han blevet bedre og bedre. Han har lavet 11 assist og 4 mål. Han udvikler sig rigtig fint, og jeg ser frem til, at nyde ham i mange sæsoner fremover. En sjov detalje er, at målmand Jonas Lössl har lavet hele 3 assist i løbet af sæsonen. Ganske godt af en målmand.

Hvis vi skal se på folk som har skuffet i større eller mindre grad, er der en del, at tage fat på. Jeg vil sige det til dels er min egen skyld, da jeg ikke har været så god til, at give reserverne spilletid. Folk som Jacob Laursen, Brent McGrath, Mathias Gehrt, Jannik Hansen, René Joensen og Anders Randrup. Jacob, Brent og René har fået 9, 7 og 8 kampe, så de er forholdsvis undskyldt vil jeg sige. Samtidig er Jacob jo først blevet hentet ind her til vinter, så han har heller ikke haft lang tid til, at overbevise. Jannik, Gehrt og Randrup, har alle fået forholdsvis meget spilletid, men har ikke leveret noget imponerende. Randrup har fået mest spilletid af de 3, som fast mand på højre back, og han fik da også scoret 1 mål og lagt op til 2, men hans snit på 6,98 er jo ikke ligefrem fremragende. På den anden side har hans modpart på venstre backen, Daniel Norouzi en næsten ens statistik, og kun hans gennemsnit er marginalt højere (7,01). Til gengæld er der udviklingspotential e i Norouzi, og han udvikler sig også ganske fint.



SUPERLIGA EFTER 33 KAMPE          SIDSTE RUNDE AF SUPERLIGAEN          HOLDSTATISTIK          SPILLERSTATISTIK

Topscorer: Quincy Antipas 25
Flest assists: Mikkel Thygesen 18
Kampens spiller: Simon Makienok 6
Gns. karakter: Simon Makienok 7.61




Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #127: 23 Maj 2013, 23:58 »



Sæsonopsummering 13/14




Som altid efter en endt sæson, får i her et tilbageblik på, hvordan det gik i forhold til de mål bestyrelsen havde sat for mig inden sæsonen.

  • Superligaen: Vinder (Bestået)
  • Pokalturneringen: Finalen (Ikke bestået)
  • Champions League: Slutspil i Champions League (Ikke bestået)


Ligaen
Efter vi tog mesterskabet allerede i første sæson, ville bestyrelsen gerne have mere hvor det kom fra, så de besluttede for mig, at det skulle vi også have i denne sæson. Det passede dog også fint med mine ambitioner. Mesterskabet blev jo som bekend vundet i ganske overlegen stil. Hele 6 runder tid kunne blev vi kåret som mestre, og da sæsonen var slut var hullet ned til nummer 2 på hele 20 point. Rækken var utrolig jævnbyrdig og fra nummer 2 til nummer 6 var der kun 4 point. Et hold som FCK faldt helt sammen til sidst og endte på 4. pladsen. De havde godt nok også solgt voldsomt ud, men jeg havde alligevel regnet med en del mere fra deres side. Det bliver spændende, at se om de kan true os lidt mere i den nye sæson. 

Pokalturneringen
Pokalturneringen viste sig nok en gang, at blive en skuffelse. Vi var jo ganske suveræne i ligaen, men det kunne vi ikke helt overfører til pokalen. De første par runder tog reserverne sig rigtig fint af med samlet 8-0 over Vanløse og Lyngby, men da vi stod overfor AaB måtte vi give fortabt med et 0-1 nederlag. Målet var finalen, så det var rimelig skuffende, at ryge ud i kvarten. Jeg satser på næste år kan blive en lidt større succes end de forgående år har været.

Europa
Europa blev også en skuffelse. Vi mødte BATE i 3 kval. runde, hvor vi tabte 1-0 i den første kamp som var på udebane. På hjemmebane havde vi alt spillet og alle chancerne, men da BATE kom foran på deres første og eneste chance, skulle vi vinde minimum 3-1, og det magtede vi ikke. Vi spillede ellers en fin kamp, men måtte nøjes med en 2-1 sejr. Efter vi røg ud af CHL, mødte vi LILLE i den sidste runde inden Euro Cup gruppespillet. Jeg nærede ikke mange forhåbninger for, at komme videre der, og derfor spillede jeg den første kamp uhyre defensivt, og det lykkes fint, da vi fik 0-0 med hjem fra Frankrig. Til hjemmekampen valgte jeg, at gå mere offensivt til værks, og det var nok det, der kostede os chancen for, at gå videre. Det blev ellers en underholdende kamp, som vi endte med, at tabe 3-4. Forhåbentlig kan vi få mere succes i Europa til den nye sæson.

Alt i alt er jeg stadig tilfreds på trods af kun 1/3 mål er bestået. Ligaen er selvfølgelig af højeste prioritet og den fik vi hjem, så det var det vigtigste. Europa prioriterer jeg højere end pokalen, og derfor er jeg også mest skuffet over, at være røget ud der. Det må gøres bedre næste sæson

Transferforberedels er
På trods af 2 mesterskaber på 2 år, er pengene stadig små i Brøndby. Jeg har 8,75 mio. at handle for, og der er flere steder, der godt kunne trænge til forstærkninger. Folk som Jan K og Goodson er ved, at komme op i alderen og begge deres kontrakter udløber om et år. Jeg vil nok forsøge, at komme af med dem begge, og så hente nogle nye unge kræfter ind i stedet.

En ny højre back kunne også være fint, da Randrup husere her, og han har ikke helt de kvaliteter jeg efterspørger. Hans reserve er René Joensen og han er heller ikke god nok, selvom han har mere potentiale end Randrup. Nogle bedre backups til angrebet kunne jeg også godt bruge. Raben er et stykke fra Anitpas niveau, men han udvikler sig okay. Der kommer dog til, at gå et stykke tid før han for alvor kan gøre sig gældende. Som reserve for Makienok har jeg jo McGrath i min trup, og han er også et stykke fra Makenoks niveau.

Der er altså en del pladser, der godt kunne trænge til forstærkning, og der er selvfølgelig ikke penge til, at købe ind alle stederne. Jeg har som sådan ikke en position jeg går mere efter end de andre. Hvis jeg kan lave en god handel på en given position vil jeg nok gøre det. Hvis jeg skal se helt objektivt på det, er det en højre back jeg mangler mest.



Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #128: 25 Maj 2013, 02:30 »



Mål for sæson 2014/2015


Igen i år skal vi se på hvordan forventningerne ser ud til den kommende sæson.

  • Superligaen: Vinder
  • Pokalturneringen: Finalen
  • Champions League: Slutspil i Champions League


Målene for sæsonen er faktisk præcis de samme som sidste år, så dem er der ikke meget ved, at gennemgå. Vi går naturligvis efter et nyt mesterskab, og så skal vi have mere succes i pokalen og Europa.


Mål for fremtiden


  • Mesterskab inden for 3 år
  • Europæisk gruppespil inden for 3 år
  • Komme i top 3 over de nordiske lande på klubranglisten inden for 5 år:
    FCK (52)
    Rosenborg (154)
    Helsingborg (156)
    OB (159)
    FCN (172)
    Brøndby IF (179)
  • 2 mesterskaber på 5 år

Lad os i stedet kigge nærmere på, hvordan det står til med de mål jeg satte for mig selv i starten af savet. Efter den netop overståede sæson, kan jeg krydse endnu et mål af listen. 2 mesterskaber på 5 år, blev til 2 mesterskaber på 2 år, og det er da ganske tilfredsstillende, at klare det 3 år før tid.

I forhold til, at nå top 3 på over de nordiske lande ser det stadig muligt ud, selvom jeg endnu har mit første europæiske gruppespil til gode. Det er kun FCK, der er langt foran, mens resten af de skandinaviske klubber ser ud til, at klare det cirka ligeså håbløst som os selv. Et godt år eller to ser ud til, at kunne sikre mig en plads i top 3. Til gengæld skal jeg komme i et europæisk gruppespil i år, hvis jeg skal nå mit mål om europæisk gruppespil indenfor 3 år.

Opstarten
Jeg fik desværre dummet mig lidt her i opstarten, og jeg fik derfor kun spillet 2 venskabskampe inden turneringen gik i gang. Jeg har her de senere måneder prøvede, at få holdet til, at spille en mere boldbesiddende spillestil. Det går langsomt i den rigtige retning. Om det er det, der har været udslagsgivende, ved jeg ikke, men vi vandt i hvert fald begge venskabskampe, som begge var mod dygtige hold vil jeg sige. Først vandt vi på sikker vis 4-1 over Zenit, hvor Thygesen, Makienok, Køhler og Laudrup alle kom på måltavlen. Kampen efter var mod Sparta Prag, og her vandt vi 3-2 på mål af Laudrup, Stryger og Raben. Om de 2 kampe er nok opvarmning vil vise sig, når det går løs mod Horsens i turneringens første runde.

Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #129: 29 Maj 2013, 01:22 »



Transfers



Der er 5 nye ansigter i Brøndby truppen i år. Eller det er jo egentlig kun 4, da Andreas Laudrup jo har været på leje det sidste år, og nu er permanent medlem af truppen. Af de 4 nye, der er kommet ind, er 3 af dem i forsvaret, og den sidste på fløjen. Det første jeg gik efter var en CB, da jeg gerne ville have Goodson ud pga. han er oppe i årene og hiver en halv dyr løn hjem. Jeg havde kig på Rasmus Thelander fra AaB, og Jacob Dehn fra Randers. Jeg har ikke haft nogle af dem før, og jeg syntes de begge 2 ser gode ud. AaB var ikke rigtig til, at forhandle med, men det var  Randers. Her fik jeg forhandlet mig frem til en pris på 5,25 mio., og dermed blev Jacob Dehn ny mand i forsvaret. Som i kan se har jeg brugt ham en del, og han er pt. fast mand sammen med Dumic. Jacob har alt det jeg leder efter når jeg køber nye spillere. Dels skal kvaliteten selvfølgelig være i orden, og samtidig er han ung og dansk. Med Dehns ankomst havde jeg på det tidspunkt 5 mand i forsvaret, og det var jo en for meget. Goodson var, på trods af 2 gode sæsoner, manden der skulle ud, og det lykkes knap 3 uger senere, hvor jeg fik ham sendt af sted til Esbjerg for 2,4 mio.

Den allerførste handel jeg lavede var faktisk, at jeg sendte Jan K retur til Esbjerg. Det var nok lidt forhastet gjort. Han var jo trods alt stadig en udmærket reservespiller selvom han var gammel. Men jeg fik altså sendt ham af sted til Esbjerg for 300K. Det efterlod et hul på VM pladsen, og det viste sig, at være en del sværere, at fylde, end først antaget. Jeg søgte først efter danske spillere, men der var ingen af kvalitet, der ville til Brøndby, og det samme gjaldt nordiske spillere, og så var jeg tvunget til, at søge udenfor de nordiske grænser. Jeg måtte også gå lidt på kompromis med alderen, da jo helst vil have unge spillere. Til sidst fandt jeg en 25 årig brasser, der så fornuftig ud.  Pereira er navnet på den nye mand, og han er altså tiltænkt en reserverolle for Laudrup. Han har ikke nogen længere fremtid i klubben regner jeg med, og når jeg finder en bedre/yngre reserve, der passer lidt bedre ind i konceptet, vil jeg skyde Pereira af sted igen.

Næste mand var en venstre back, og det var en gammel Brøndby dreng. Pludselig opstod muligheden for, at leje Nicolai Boilesen, og så var jeg altså ikke sen til, at slå til. Jeg har lejet ham i 2 år, og det passer med hans kontrakt udløber med Ajax, så forhåbentlig kan jeg få ham på fri på det tidspunkt. Nu havde jeg 3 mand til venstre backen, og derfor sendte jeg Jacob Laursen tilbage til Juventus. Han havde ellers gjort det fint nok, men Nicolai har væsentlig mere kvalitet syntes jeg, og jeg vil mene jeg nu står rigtig stærkt på venstre backen med ham og Norouzi.

Sidste mand er en længe ventet forstærkning til højre back pladsen, hvor Randrup jo har holdt til de sidste 2 år. Jeg har været en tur i Helsingborg, hvor jeg har hentet den talentfulde svensker Emil Krafth. For 3,5 mio. blev han min, og det er jeg rigtig tilfreds med. Jeg syntes han ser rigtig spændende ud, og jeg tror han kan være min højre back i mange år frem.

Pengene var små inden transfervinduet gik i gang, så jeg blev nød til, at sælge lidt for, at få råd til mine handler. Jeg har allerede nævnt Jan K, og Goodson, men der er flere, der har fundet ny klub. Oke tog til Haugesund for 300K, og så valgte jeg også, at sælge Jannik Hansen, der røg til Cercle Brugge for 5,5 mio. Jeg stod jo med 3 folk til HM pladsen, og jeg syntes Køhler er så stort et talent, at han skulle have kortere vej til spilletid, og derfor røg Jannik Hansen altså ud.




Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Mathi89
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #130: 29 Maj 2013, 08:40 »

Stadig en fantastisk blog du har gang i CP Smiley

Jeg undre mig dog over at du ikke kom diretke i CHL gruppespillet i anden sæson efter du vandt ligaen i første?
Det gjorde jeg nemlig med i mit Brøndby save som jeg startede efter jeg læste din blog her Wink
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #131: 29 Maj 2013, 09:26 »

Stadig en fantastisk blog du har gang i CP Smiley

Jeg undre mig dog over at du ikke kom diretke i CHL gruppespillet i anden sæson efter du vandt ligaen i første?
Det gjorde jeg nemlig med i mit Brøndby save som jeg startede efter jeg læste din blog her Wink

Jo tak skal du have Mathi Smiley

Jeg blev også selv overrasket da jeg ikke kom i CHL på det tidspunkt, men jeg tror måske det var fordi de andre hold ikke fik nok point til Danmark på koefficientlisten  Ubeslutsom
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #132: 29 Maj 2013, 10:55 »

Dehn er et fantastisk køb, hentede ham selv i anden sæson til Brøndby hvor han dog blev lejet ud i 2 sæsoner til SønderjyskE så han fik fast spille tid. Efter han kom tilbage slog han alle af i forsvaret inklusiv Thelander, og spillede til 7,47 og 8,17 hvor efter Nottingham Forrest kom og lagde 25 mil på bordet.
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #133: 29 Maj 2013, 11:42 »

dejligt du tilbage, elsker at læse din historie om brøndby Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #134: 29 Maj 2013, 11:55 »

Dehn er et fantastisk køb, hentede ham selv i anden sæson til Brøndby hvor han dog blev lejet ud i 2 sæsoner til SønderjyskE så han fik fast spille tid. Efter han kom tilbage slog han alle af i forsvaret inklusiv Thelander, og spillede til 7,47 og 8,17 hvor efter Nottingham Forrest kom og lagde 25 mil på bordet.

Jeg er også selv meget begejstret for ham, så det godt, at høre han også har været god for dig Smiley

dejligt du tilbage, elsker at læse din historie om brøndby Smiley

Mange tak skal du have. Altid rart med en kommentar Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010