home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:32:11 warmon Blogkonkur... [8] Journeyman - Den s...
I dag kl. 08:57:50 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 08:56:35 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 21:59:19 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23299
  1 Bruger, 117 Gæster Online.

Indlæg: 1132719 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Nordens Flagskib v 2.0
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] Udprint
Forfatter Emne: Nordens Flagskib v 2.0  (Læst 35037 gange)
Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #180: 10 Jul 2013, 16:30 »



25 SEPTEMBER 2016



LIGAEN
I denne update har jeg spillet 7 kampe i ligaen, og selvom det må siges at gå ret godt, så er vi bestemt ikke stukket af endnu. FCM og FCN er de 2 hold, vi har lige i hælene. Inden kampene mod Rosenborg havde vi et par hjemmekampe, der skulle spilles. Først var det derbytid, da FCK kom til Brøndby stadion. FCK har igen haft en dårlig sæsonstart, og de er stadig langt fra fordums styrke. Der var aldrig særlig meget spænding i kampen, der blev vundet overlegent med 3-0. Makienok stod for 2 af målene, mens Thygesen scorede den sidste pind. Næste kamp var hjemme mod Esbjerg, der på det tidspunkt lå et par point foran os så vidt jeg husker. Rosenborg kampen var kun 3 dage senere, så jeg var en del i tvivl om jeg skulle bruge B-kæden eller ej mod Esbjerg. Jeg valgte i sidste ende B-kæden, da CHL trods alt var det vigtigste. Det var en rimelig tæt topkamp, og vi skulle frem til kampens sidste kvarter før vi fandt i afgørelse på kampen. Et indlæg fra højre af Vigen, blev flot lagt af af Meng til Pereira og han halvflugtede derefter bolden i kassen. Det blev kampens eneste mål, og vi fik en vigtig sejr. Ind imellem de 2 Rosenborg kampe var der også en ligakamp mod SønderjyskE og det var igen på hjemmebane. Igen var det B-holdets tur, og de gjorde det ganske fint. Kampen begyndte dog på den værst tænkelige måde.  Vi kom nemlig bagud allerede efter 14 sekunder. En høj bold blev spillet bagom vores forsvar og her tog Frederiksen ned og scorede bag den unge keeper Skov i målet. Vi svarede hurtigt igen, og kun 2½ minut senere stod den 1-1. Det var et rigtig flot kombinationsangreb, der til sidst endte hos Nissen i feltet, der sikkert scorede til 1-1. Selvom vi dominerede kampen efterfølgende, havde vi svært ved at score på de chancer vi skabte i åbent spil. Heldigvis er vi jo ret skarpe på hjørnespark, og det var også det der gav os sejren i denne kamp. Vi formåede at score 2 gange på 3 minutter, og begge gange var det Morten Koch, der scorede.

Udekampen mod OB var en spektakulær en af slagsen. Der var masser af chancer til begge hold, og der blev også scoret masser af mål. Vi åbnede scoringsfesten med 2 hjørnesparksmål signeret af Jacob Dehn. Herefter gik der lidt stilstand i den, og vi skulle frem til anden halvleg før målene begyndte igen. Det var OB, der fik reduceret og det var et flot langskudsmål af Mathias Nielsen. Vi kom hurtigt foran med 2 igen, og 4 minutter senere nettede Simon Makienok. Et kvarter før tid scorede Andreas Laudrup et fint solomål, og så stod den 1-4. OB reducerede en gang mere få minutter senere ved Hannes Anier. Kort efter fik vi et straffespark som Dehn skulle tage, da han havde mulighed for et hattrick, men hans forsøg blev reddet. I kampens overtid scorede OB’s Jacob Egeris et selvmål og på den måde vandt vi 2-5. Efter OB tur vi en tur til Horsens og her fik vi en kedelig 1-0 sejr på et mål af Finne. Næste kamp var hjemme mod FCN, og det blev en meget underlig oplevelse. Hvis man kigger på statistikken af kampen får man et billede af vi dominerede stort. Statistikken hed: 17-2 i skud, 5-2 indenfor rammen og 59-41 i boldbesiddelse. Vi skabte en enkelt åben chance og 5 halve, men vi var simpelthen uhørt uskarpe. Det var godt nok reserveholdet der spillede, men det var stadig en præstation under niveau. FCN skabte kun 2 chancer i hele kampen og de scorede på begge 2. Vi kunne ikke score på noget som helst og derfor tabte vi en meget bitter kamp med 0-2. Sidste kamp i ligaen i denne update var topopgøret mod FCM. De lå 2 point foran os inden kampen og vi skulle dermed have en sejr for, at nuppe første pladsen. Samtidig vil der efter kampen være spillet 11 runder, og derfor bliver der jo uddelt præmiepenge, og derfor er det jo heller ikke helt uvæsentligt, at ligge nummer 1 på det tidspunk. Forskellen på præmiepengene på de 2 placeringer er godt 6 mio. Til selve kampen var der til gengæld ikke meget, at rafle om. Vi satte os på kampen fra start og dominerede stort set fra start til slut. Vi vandt 3-0 og det var på 2-0 af Makienok, det ene på straffe, og et enkelt mål af Bård Finne, der for en gang skyld fik udnyttet en friløber.

POKALEN
Der er spillet en enkelt runde af pokalen og nok en gang startede vi lidt hårdt ud, da vi skulle op imod Randers, som vi også mødte tidligt i pokalen for 2 år siden. På trods af dette fik B-kæden stadig chancen, og de skuffede ikke. Det blev til en 3-0 sejr, og alle målene blev scoret af talenter, der kommer fra egen avl. Kenn Klok scorede 2 gange på hjørnespark, og angriberen Anders Meng, da han scorede på et fint oplæg af Vigen kort under mål. I næste runde af pokalen skal vi op mod endnu et Superliga hold, og denne gang er det AaB, hvor vi dog har hjemmebane.

EUROPA
Vi har også spillet en enkelt kamp i vores CHL gruppe, og det var udekampen mod Leverkusen, hvor jeg på forhånd ikke havde forventet point, men hvis vi kunne overaske ville det selvfølgelig være en behagelig overraskelse. Vi havde dog ikke meget at gøre i kampen, der naturligt havde Leverkusen i den dominerende rolle. Efter 5 minutter gik det galt første gang. André Shürrle havde bolden i venstre siden, og trak ind mod feltet. Han driblede først forbi min højre back, og derefter Dumic i det centrale forsvar og til sidst hamrede han bolden ind med højre skøjten bag Lössl. Vi indkasserede yderligere et mål i første halvleg, og i anden halvleg scorede Shürrle sit andet mål. Lidt efter kom vores største og eneste reele chance i kampen. Et udkast fra deres keeper røg forbi en uopmærksom CB, og så røg bolden ud til Finne, der trak ned mod målet alene, men han afsluttede for dårligt og ramte ikke engang målet. Mere fik vi ikke rigtig ud af det, og vi har dermed 0 point efter 1 kamp. PSG vandt udekampen mod Bilbao og det er jo fint nok for mig da det er Bilbao jeg skal slås med om 3. pladsen.

TRANSERS
Det blev sgu til 2 handler mere på transfervinduets sidste dag, og det var helt efter planen. Jeg havde igennem længere tid luret på en regen spiller i Lyngby, der spiller både højre og venstre back. Han var skadet i 2 måneders tid i starten af transfervinduet, så jeg havde lidt opgivet ham, men til sidst i vinduet opstod muligheden altså. Jeg forhandlede med Lyngby over et par dage og endte med en transfersum på 6 mio. Leif Secher er navnet på den nye gut, og han er kun 17 år. Han kan som sagt spille begge backpladser, men han er tiltænkt en plads som højre back på mit hold. Dette betyder selvfølgelig også, at Brøndby ynglingen Anders Randrup. Det var overaskende nemt, at få sendt ham af sted, og jeg fik faktisk samme sum for ham som jeg havde brugt på Leif. Randrup blev solgt til Al-Gharrafa, der ligger i Qatar.



Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Sider: 1 ... 11 12 [13] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010