Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
0 Brugere, 1011 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Blogs
Nordens Flagskib v 2.0
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
10
11
[
12
]
13
Forfatter
Emne: Nordens Flagskib v 2.0 (Læst 39250 gange)
Crazy-Poul
Freelance Projekt
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
«
Svar #165:
19 Jun 2013, 00:00 »
Træerne vokser ikke ind i himlen.. endnu
19 AUGUST 2015 BRØNDBY V CELTIC
Jeg var fuld af optimisme før kampen mod Celtic, især med vores fantastiske sæsonstart in mente. Jeg holdt fast i 4-4-2 taktikken, da jeg mente det ville give os den bedste chance i stedet for, at gemme sig væk bag 4-1-4-1 taktikken. Samtidig stillede Celtic også op i 4-4-2, så i princippet burde vi kunne matche dem. Når man kigger på statistikken efter kampen, var det en ret lige affærer. Boldbesiddelsen hed 54-46, skudstatistikken hed 14-12 og 5-8 indenfor rammen. Jeg følte egentlig også kampen var lige, men Celtic var skarpere, dygtigere og heldigere når det gjaldt. Vi åbnede bedst og havde en stor mulighed efter 10 minutter. Det var Laudrup med et indlæg ind mod Makienok, men han kunne ikke kontrollere sit hovedstød. Det talte som en åben chance. Kun 2 minutter senere straffede Celtic os. De slog en kontra, hvor vi ellers havde mange mand med tilbage, men en dyb bold snød forsvaret, og så kunne midtbanespilleren Joe Ledly tage bolden ned, drible forbi en mand, og scorer bag Lössl. Efter 24 minutter begik Holst desværre straffespark da han fældede Tony Watt. Så vidste jeg godt det ville blive en svær kamp. Watt tog selv straffesparket og det gjorde han uden problemer. Det skulle senere vise sig han ikke var færdig med, at score. Efter 38 minutter blev opgaven nærmest umulig. Charlie Mulgrew stod med et frispark vel ca. 20 meter, og han krøllede den flot over i venstre hjørne. Jeg vidste godt han var god til, at sparke frispark, så jeg frygtede på forhånd han ville score på sådan et, og det gjorde han så.
Jeg prøvede selvfølgelig, at bevare lidt optimisme, men den lille smule der var tilbage forsvandt 2 minutter inde i anden halvleg. En Celtic spiller brød fri i højre side og slog et indlæg ind i feltet, som Watt kom flyvende ind i og scorede til ydmygende 0-4. Efter 52 minutter var Dehn tæt på, at fjerne det runde nul fra vores måltavle, men hans hovedstød røg lige over mål. Efter en times spil kom vi så endelig på måltavlen. Et længere flot opspil resulterede i Laudrup kunne spille Antipas fri, og han var heldigvis kølig foran mål og gjorde det til 1-4. Nu skulle vi bare scorer 4 mål i Skotland… 20 minutter før tid kom Watt igen fri af vores forsvar, men denne gang tog hans skud stolpen. Han skulle dog få sit hattrick. Efter 77 minutters spil gjorde han det nemlig til 1-5 på et hjørnespark, og så fik han sit hattrick. Laudrup havde et skud på overlæggeren i kampens slutning, men lige lidt hjalp det. Kampen sluttede med nedslukkende 1-5 og alt håb må siges, at være ude. Jeg følte vi var godt med i hele kampen, men det kan man vel ikke sige når man taber 1-5. Ikke helt i hvert fald.
25 AUGUST 2015 CELTIC V BRØNDBY
Til returkampen stillede jeg op på samme måde som i den første kamp, og så måtte det briste eller bære. Kampen var ligesom første kamp en tæt affærer rent statistikmæssigt, og resultatmæssigt var det heldigvis også mere tæt. Vi lagde bedst ud og havde et rigtig fint forsøg ved Thygesen efter 6 minutter og kun 3 minutter senere havde Makienok en god mulighed tæt under mål, men han headede kort over målet. Watt var igen Celtics farlige mand og efter 26 minutter bragte han Celtic foran. Han havde haft 2 gode forsøg lidt inden, og 3. forsøg var altså lykkens gang for ham. Han blev spillet dybt og herfra løb han fra forsvaret og udplacerede let Lössl i målet.
I anden halvleg havde Celtic første bud. Watt spillede Ledley fri, og fra en lidt spids vinkel sendte han et skud på stolpen. Lidt efter havde vi igen en god chance. Antipas tog et godt løb på tværs af banen og spillede bolden til Makienok, der firsttimede sit forsøg, der havde retning mod venstre målhjørne, men deres målmand hev en flot redning op af ærmet. Efter 65 minutter var vi igen tæt på, og denne gang var det Thygesen, der havde et frispark der ramte overlæggeren. 4 minutter senere fik vi endelig det mål som jeg synes vi havde fortjent. Makienok fik en lignende chance som han havde tidligere i kampen, og denne gang kunne keeperen ikke redde hans forsøg. Den sad ellers næsten midt i målet, men målmanden kunne stadig ikke tage den. Kampen sluttede 1-1 og vi fik da i det mindste 1 point ud af de 2 møder. Jeg havde troet og regnet med vi var tættere på et hold som Celtic end samlet 2-6, men vi er åbenbart ikke helt klar endnu. Jeg har selvfølgelig et ungt hold, så der vil være udfald, og desværre var udfaldet alt for stort i den første kamp.
Med nederlaget røg vi direkte ud i EL gruppespillet, og her fik vi en noget hård lodtrækning, hvis jeg selv skal sige det. Op af hatten kom nemlig Udinese, Bilbao og Young Boys. Som altid går jeg efter, at komme videre, men det bliver en utrolig lige og svær gruppe.
Nyeste projekt fra min hånd
Din Vej 2019
Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #166:
20 Jun 2013, 00:37 »
Efteråret 2015
Jeg har simpelthen haft det så sjovt med det her save, at jeg bare har spillet der ud af. Efterhånden som jeg nåede længere og længere besluttede jeg mig for, at lave en lang update om hvordan det er gået i efteråret. Jeg har spillet 24 kampe siden vi røg ud af CHL til Celtic, så jeg håber i har læsebrillerne på. Der har været masser af højdepunkter og kun få lavpunkter.
LIGAEN
Vi starter i ligaen, hvor det bare kører derud af. Jeg gider ikke kede jer med alle kampene, men i får det i store træk. Inden kampene mod Celtic havde vi 2 kampe i ligaen mod AaB og HB Køge (der er rykket op) og her fik vi virkelig nettet til, at blafre. AaB blev udspillet 2-5 på egen bane i en kamp, hvor Makienok og Antipas tegnede sig for 2 scoringer hver mens Thygesen scorede den sidste basse. HB Køge kampen var lige inden den første kamp mod Celtic, så reserverne fik naturligvis spilletid. Her i efteråret har de nærmest spillet hver anden kamp, og de skuffer mig sjældent. Det gjorde de heller ikke mod HB Køge selvom det var lidt for spændende i lidt for lang tid. Vi kom foran 1-0 i første halvleg ved Nissen, men først et kvarter før tid gjorde vi det færdigt. Køhler var manden med målet, og han blev minsandten også til hattrickhelt senere, da han scorede på 2 straffespark.
Mellem de 2 Celtic kampe, havde vi en kamp mod topholdet Esbjerg. Jeg blev nød til, at stille med reserve, da jeg jo havde netop en kamp mod Celtic bagefter. Det var en rimelig lige kamp, hvor Esbjerg kom foran midt i anden halvleg. Vi skulle helt frem til overtiden før Patrick Nissen fik prikket bolden i mål. Efter vi røg ud til Celtic blev vi nærmest ustoppelige i ligaen. Vi kom op på 10 sejre i streg. Enten spillede vi godt og slog vi modstanderne 2-3 -0 eller også spillede vi halvskidt og vandt 1-0, typisk på et hjørne eller indirekte frispark. Faktisk var 5 af de 10 sejre 1-0 sejre, bl.a. en 1-0 sejr i parken, hvor Dehn blev eneste målscorer på et hjørne. Lige pludselig i løbet af sæsonen begyndte mit forsvar bare, at lukke helt af. Alene i ligaen blev det til 10 clean sheets og vi fik da også et par i Europa kan jeg godt afslører.
Det blev også til et enkelt nederlag desværre. Igen var det Esbjerg vi ikke kunne knække, og denne gang stillede jeg endda op i stærkeste opstilling. Der var ikke rigtig noget, der fungerede i den kamp. Vi havde 2 åbne chancer, Esbjerg havde 3 halve, og de vandt med 1-0 på et hjørne. Udover Esbjerg har vi godt styr på ligaen, og det tegner bestemt til 4. mesterskab på stribe. Efter 20 kampe hedder statistikken 18-1-1 med en målscorer på 48-10. Esbjerg ligger nummer 2 med 43 point, 12 op til os.
SUPERLIGAEN EFTER 20 KAMPE
POKALEN
I pokalturneringen har jeg spillet 2 kampe. Den første var mod AGF i 3. runde, og her stillede jeg i stærkeste opstilling, da reserverne havde spillet en ligakamp, der lå kun 2 dage før. Med stærkeste opstilling, blev kampen ikke det store problem, og vi vandt sikkert 3-0. Dehn lavede to kasser og Laudrup en enkelt. I 4. runde fik vi en lidt nemmere lodtrækning. Her skulle vi møde FC Vestsjælland, og det blev til endnu en sikker sejr. Vi sad fuldstændig på kampen og vandt med 4-0. Nissen blev dobbelt målscorer, mens Koch og Vigen scorede en hver. Det var i øvrigt Vigens første mål for klubben. I kvartfinalen skal vi op imod FCN, men det er først efter vinter.
EUROPA
Som det eneste danske hold i Europa, så er det udelukkende op til os, at få oprejst lidt af Danmarks omdømme. Danmark ligger efterhånden så langt nede på koefficient listen, at det bliver svært for os, at komme i CHL og blive seedet i de afgørende runder osv. så vi skal til, at vinde nogle kampe i Europa for, at hjælpe os selv, for de andre danske hold er ikke meget værd, hverken i ligaen eller i Europa. Jeg må sige gruppespillet er gået en del anderledes end jeg havde regnet med. Hvis i ikke kan huske det, så er jeg i gruppe med Bilbao, Udinese og Young Boys.
BILBAO (H)
Vi startede på hjemmebane mod Bilbao, og kampen startede helt perfekt. Kun 3 minutter inde i kampen bragte Jacob Dehn os nemlig foran. Selvfølgelig på et hjørnespark. Det var dog ikke med hovedet. Han tæmmede bolden og bragede kuglen op i modsatte hjørne med venstre benet. 4 minutter senere kom vi foran med 2! Makienok spillede Stryger fri i dybden, og han udnyttede den store chance. Sikke en start for os! Minuttet efter var vi nærmest ved, at lukke kampen. Antipas spillede Makienok fri lige foran feltet, men hans afslutning tog stolpen. Senere var det Antipas tur til, at brænde en friløber, da hans skud røg lige ved siden af stolpen. Vi kom på 3-0, men det var først efter 82 minutter, og det var et lidt specielt mål eller i hvert fald overaskende. Nicolai Boilesen stod med et frispark lidt udenfor feltet, og her sendte han et hårdt skud af sted, der tilsyneladende overrumplede målmanden. Skuddet sad højt oppe, men stadig midt i målet, så keeperen burde nok have taget det. 3-0 sluttede kampen og vi fik en perfekt start på gruppespillet.
UDINESE (U)
Næste kamp var ude mod Udinese og jeg så den kamp som den sværeste i gruppespillet, måske sammen med udekampen i Bilbao. Udinese stillede op i en sjov 3-4-2-1 opstilling, og jeg holdt fast i min 4-4-2 taktik, som jeg i øvrigt holdt fast i hele gruppespillet. Da de havde 3 CB’s tænkte jeg det måske var en god idé, at angribe over fløjene og derfor brugte jeg de der shouts til netop dette. Det er ellers ikke noget jeg bruger særlig tit. Efter 20 minutter var vi ved, at komme foran da Antipas spillede en bold skråt tilbage til Thygesen inde i feltet, men ligesom han skulle til, at skyde blev hans skud blokeret. I anden halvleg var det Makienok, der var tæt på. Et længere opspil havnede i højre side, hvor Stryger slog et indlæg ind til Makienok, der tvang en stor redning frem af keeperen. Udinese havde overaskende svært ved, at skabe chancer mod os, og efter 54 minutter kom vi fortjent foran. Laudrup blev spillet helt blank i venstre side med en dyb bold. Han stoppede skarpt op på baglinjen og slog et fladt indlæg ind i feltet, hvor Makienok tæmmede den, vendte rund om sig selv og scorede med et hårdt skud ved nærmeste stolpe. Efter 70 minutter kom vi foran 2-0. Vi slog en perfekt kontra, der til sidst endte hos Antipas og han var kølig nok til, at score alene med keeperen. I kampens slutning kom vi utrolig nok på 3-0, og det var igen efter en kontra. Det var indskiftede Nissen, der scorede det sidste mål. 2 kampe, 6 point og en målscorer på 6-0. God start.
YOUNG BOYS (H)
Kampen hjemme mod Young Boys forløb uden de store problemer. De stillede op i en mærkelig 5-3-2 og det virkede overhovedet ikke for dem. Makienok scorede 2 gange i første halvleg og Styger en enkelt i anden halvleg og således vandt vi 3-0. 3*3-0 var ikke lige sådan jeg havde regnet med vi startede ud, men det kunne jo ikke være gået bedre.
YOUNG BOYS (U)
I udekampen mod Young Boys var vi igen i kontrol, men kampen forløb en del anderledes end den første kamp. Vi kom ellers planmæssigt foran efter 2 minutter ved Makienok efter et gennemspillet angreb. Herefter tog Young Boys og især Boakye over. Først scorede han på et kraftfuldt hovedstød efter 8 minutter, og igen efter 16 minutter efter en længere omgang klumpspil foran vores mål. Vi kom tilbage i kampen lidt før halvleg da Makienok scorede sit andet mål i kampen. Efter 68 minutter havde Makienok alle tiders mulighed for, at score hattrick, men hans skud tog stolpen. Kun 5 minutter senere gjorde Makienoks angrebskollega, hvad han ikke selv kunne gøre få minutter tidligere. Antipas trak ind i feltet, og scorede med et hårdt skud langs jorden uden for målmandens rækkevidde. Vi hev en vigtig 2-3 sejr hjem, og havde dermed 12 point efter 4 kampe. Nu skulle meget gå galt, hvis vi ikke skulle gå videre.
BILBAO (U)
Næste kamp var udekampen mod Bilbao, og her regnede jeg da med, at de ville yde en del mere modstand end tilfældet var da vi mødtes på Brøndby stadion. Og det gjorde de godt nok også. De havde masser af skud, hvor de fleste dog var langskud. Ellers var det en kamp med masser af store chancer. 4-3 hed statistikken i åbne chancer efter kampen, men det var langt fra alle de store chancer, der blev udnyttet. Igen igen åbnede vi kampen perfekt. Thygesen driblede forbi et par mand på midten, og stak bagefter Antipas fri i dybden, hvor han scorede med placeret skud i højre side af målet. 1 minut senere var Bilbao lige ved, at udligne da Isma blev spillet helt fri med Lössl, men han skød lige på ham. Bare 3 minutter senere havde Bilbao igen en åben chance. Denne gang var det efter et indlæg fra højre side, som Aduriz kom højest på, men han headede ved siden af målet. Efterfølgende fik Bilbao bolden i nettet 2 gange, men begge gange blev målene annulleret for offside. Efter 33 minutter blev Stryger fældet i deres felt, og så var der straffe. Makienok var manden, der skulle tage det, men hans spark var alt for svagt, og blev nemt taget af keeperen. Efter 68 minutter var Bilbao tæt på nok engang, men Herreras langskud tog overlæggeren, og Dehn fik clearet returbolden. Med knap et kvarter igen kom kampens næste mål, og det var heldigvis os der scorede det. Stryger spillede Nissen fri på kanten af feltet. Han skulle ikke tænke mange gange før han hamrede til den med venstre skøjten mod det korte hjørne, og den kunne keeperen ikke nå at redde. Vi kunne dog ikke holde Bilbao fra at score. Efter 89 minutter spillede Norouzi bolden dumt hen til en Bilbao-spiller, og så fangede de os i ubalance. De slog hurtigt kontra, og bolden havnede hos Isma, der let scorede til 1-2. Vi holdt resultatet hjem, og vi fik en meget vigtig sejr. 15 point efter 5 kampe og vi var nu videre til næste runde, og det endda som etter.
UDINESE (H)
Sidste kamp som var hjemmekampen mod Udinese, og de stillede ligesom sidste gang op i en 3-4-2-1. Jeg prøvede, at køre samme taktik med angreb over fløjene, men det virkede overhovedet ikke. De havde styr på os hele vejen igennem, og vi skabte nærmest ingenting. Man kan vidst roligt sige de fik hævn for vores møde i Italien, og de vandt da også ligeså stort, nemlig 3-0. Men det er nok til at overleve. Vi er videre med 15 ud af 18 mulige point, og det havde jeg godt nok ikke regnet med, hvis jeg skal være ærlig. Især overasker det mig, at vi var så overlegne som vi var i de fleste kampe.
I første knockoutrunde fik vi igen en hård lodtrækning. Vi trak engelske Tottenham og vi starter på udebane. Denne gang satser jeg nok på den defensive taktik i og med vi starter på udebane, og så må vi se hvilket resultat vi har på hjemmebane.
EUROPA LEAGUE GRUPPE D
TRUPPEN
Som følge af vores fantastiske efterår har vi fået nogle rekorder, og jeg har også masser af spillere på diverse landshold. Jeg har taget nogle SS for at illustrerer, hvor godt det går på de forskellige landshold.
SS 1
,
SS 2
og
SS 3
. Som sagt tog vi også et par rekorder, og de er som følger:
Forsvarsrekord
og
sejre i træk
. Som i kan se på de første SS, har jeg haft masser af spillere på det danske A-landshold, og et par af dem har også fået debut.
Lössl, Dehn og Laudrup
fik alle debut i en venskabskamp mod Frankrig. Udover de 3 får Thygesen faktisk også nogenlunde regelmæssigt spilletid, dog som indskifter. Han er pt. oppe på 9 landskampe. Dehn og Lössl har spillet en kamp mere siden deres debut. På U21 landsholdet går det også godt, og her 4 for tiden inde over. Holst og Vigen på midtbanen og så mine 2 nye guldfugle
Kenn Klok
og
Patrick Nissen
, der hver især gør det rigtig godt, både på klub og landsholdet. Klok og Nissen udvikler sig begge 2 fantastisk meget for tiden, og jeg glæder mig til, at se hvordan det kommer til, at gå dem fremover i klubben. For bare et år siden så de 2 sådan her ud:
Kenn Klok
og
Patrick Nissen
.
STATISTIK
1. P. Nissen: 17 mål i 12(19) k 1. M. Thygesen: 18 assist i 23(4) k 1. J. Dehn: 23 kampe 7,87 gns.
2. S. Makienok: 17 mål i 22(4) k 2. N. Køhler: 12 assist i 19(13) k 2. M.Thygesen: 23(4) kampe 7,82 gns.
3. Q. Antipas: 15 mål i 23(7) k 3. A. Laudrup: 11 assist 25(3) k 3. M. Koch: 19(2) kampe 7,73 gns.
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #167:
20 Jun 2013, 14:49 »
Hey eventuelle læsere
Jeg ville bare lige høre om i fortrækker updates som den jeg lige har lavet, hvor jeg dækker en længere periode. Eller om i hellere vil have som jeg har gjort det lidt mere på det seneste, hvor jeg skriver om 6-10 kampe maks.
? Jeg ved godt hvad jeg selv fortrækker, men hvis i vil have det på den anden måde gør jeg det sådan
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #168:
21 Jun 2013, 01:48 »
Vinterpause 2015
PRISUDELING
Jeg blev igen årets manager. Ingen overaskelse der, da det jo trods alt et gået meget godt på det seneste. Mikkel Thygesen blev nummer 3 i årets spiller i Danmark efter Eriksen og William Kvist. Patrick Nissen tog ikke overaskende årets U17 talent med 18 mål og 3 assist i 32 kampe. Det var 3. år i streg vi tog den pris. Nicolai Køhler tog årets U19 talent med 8 mål og 19 assist i 49 kampe. Jacob Dehn blev årets U21 talent med 11 mål og 1 assist i 38 kampe. Han vandt også årets unge spiller. På årets spiller har vi 4 i startopstillingen og 3 på bænken. Dehn, Thygesen, Laudrup og Køhler var i startopstillingen og Lössl, Stryger og Makienok tog plads på bænken. Jonas Lössl blev for andet år i træk årets målmand. Han lukkede 20 mål ind i 19 kampe. Til sidst blev Jacob Dehn nummer 2 i årets spiller i superligaen (efterår).
TRUPNYT
Her til vinter gik jeg efter, at få Boilesen på en permanent kontrakt. Hans kontrakt med Ajax udløber til sommer, og det samme gør vores lejeaftale med ham, så jeg tænke det var oplagt, at snuppe ham her til vinter. Jeg tilbød ham en kontrakt, hvor han forlangte 107K om ugen, og samtidig det der klausul om, at være den højst betalte spiller i klubben. Det gik jeg med til. Så trykkede jeg space et par gange, og pludselig var der gået et par uger (dagene går jo hurtigt i januar når der ikke sker noget). Jeg havde ikke modtaget nogen nyhed omkring Boilesen, men jeg kunne se på hans kontrakt, at den nu udløb 30.6.2017 hos Ajax og ikke 2016. Det undrede jeg mig noget over, og jeg nåede da også, at blive lidt fortvivlet da jeg havde regnet med ham som min venstre back mange år frem. Jeg gik så ind for, at byde på ham, og her havde Ajax heldigvis sat ham til salg for 3 mio. Så på sidste dag af transfervinduet nåede jeg, at få sendt en bud af sted, og få det accepteret. Nu ville han kun have 50K om ugen, og væk var hans klausul om højest betalte spiler, og så kunne jeg til min egen store tilfredsstillelse sikre mig Boilesen på en permanent kontrakt. At jeg så skulle betale 3 mio. for ham var ikke en del af planen, men det overlever jeg nok.
Antipas og Thygesen har fået forlænget deres kontrakter med et enkelt år, da de begge er oppe i alderen, men jeg syntes stadig de har noget kvalitet. Især Thygesen er stadig vigtigt, mens Antipas er begyndt, at falde en del i stats, og jeg skal nok snart til, at se på en afløser for ham. Mine 2 unge talenter Nissen og Klok har begge fået lange kontrakter med klubben, og jeg håber de vil spille i Brøndby hele deres karriere. Pereira er den eneste jeg lige tøver med. Hans kontrakt udløber om halvandet år, og han præsterer som sådan stadig ok, men han har bare også været meget skadet, og mistet en del stats, så hvis jeg kan finde en god dansk/skandinavisk spiller, så vil jeg nok gøre det.
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #169:
22 Jun 2013, 13:57 »
De 2 Tottenham kampe
18 FEBRUAR 2016 TOTTENHAM V BRØNDBY
Jeg havde igen overgivet mig til den defensive 4-1-4-1 taktik i det første møde med Tottenham. Jeg vurderede, at vi ikke kunne spille lige op med dem med 4-4-2, så det gjaldt bare om, at begrænse nederlaget eller måske være heldig, at få en uafgjort med hjem. Tottenham stillede op i en 4-2-3-1 og havde bl.a. Fellaini, Griezmann og Flecther på holdkortet. Tottenham var naturligt i kontrol det meste af kampen, og de lagde også ud med den første store chance. Griezmann var tæt på, at heade et hjørne i kassen efter et kvarters spil, men hans forsøg strøg tæt over målet. Efter en halv times spil var de igen på spil, og denne gang ved Kyle Walker, der blev spillet fri alene med Lössl, men utrolig nok skød han langt ved siden af. 8 minutter senere kom vi utrolig nok foran på vores første skud i hele kampen. Det var en lang, og lidt håbløst udseende bold fra Laudrup, der havde Holst som mål. Vertonghen var ellers med tilbage, men han missede sit hovedstød, og så røg bolden ned til Holst, der nu var alene med keeperen. Lloris var hurtigt ude af målet, og prøvede at komme på tværs, men Holst nåede at afslutte inden og så stod den ufortjent 0-1. Holst skulle få en endnu større hovedrolle senere i kampen. Kort inde i anden halvleg fik Holst nemlig sit andet gule kort. Jeg syntes det så lidt tyndt ud, men det er det jo ikke noget, at gøre ved. Det gjorde det naturligvis ikke nemmere, og Tottenham satte sig nu endnu mere på kampen. 20 minutter senere fik vi en hjælpende hånd, bogstavelig talt. Gylfi Sigurosson tog hånden til hjælp i en duel med Semou, og så blev han vist ud. Det hjalp desværre ikke på vores chancer i kampen. Efter 69 minutter udlignede Tottenham nemlig langt om længe. Kyle Walker slog et godt indlæg mod forreste stolpe, og her stod Flecther helt fri og han gjorde det nemt til 1-1. Nu var vi for alvor under pres, og det klarede mine unge gutter ikke særlig godt. Der gik nemlig kun 5 minutter og så var vi bagud 2-1. Olsson (deres venstre back) gik til baglinjen og slog et indlæg skråt tilbage til Griezmann, der hamrede bolden i mål, hvor Lössl kun kunne halvparerer forsøget. 4 minutter før tid blev returkampen lige et niveau svære. Vertongen slog et godt indlæg ind i feltet som Benteke dirigerede over i det lange hjørne. Kampen sluttede 3-1 og det var nok rimelig fortjent idet vi nærmest ikke skabte noget, og vi scorede da i det mindste på den ene chance vi havde.
25 FEBRUAR 2016 BRØNDBY V TOTTENHAM
Til returkampen var der ikke andet, at gøre end at satse på 4-4-2 taktikken. Vi skulle trods alt hente 2 mål. Vi skabte en anelse mere end i den første kamp, men det var stadig Tottenham, der var toneangivende langt størstedelen af tiden. Medel lagde ud med et godt langskudsforsøg efter 30 sekunder, og så var tonen lagt. Kun 1 minut senere kom vi bagud. Igen havde Medel en fod med i spillet. Denne gang lagde han op til Fletcher, der fra kanten af feltet bragede bolden op i nettaget uden chance for Lössl. Tottenham fortsatte kampen igennem med, at skabe større og mindre chancer. Til sidst blev det åbenbart for meget for Stryger, der umotiveret fældede en Tottenham spiller bagfra. Dette var med 20 minutter igen. Det var måske den opsang vi havde brug for, for 5 minutter senere kom vi på 1-1. Det var Laudrup med et perfekt serveret hjørnespark ind i panden på Jacob Dehn og så var der mål. Efter målet gik jeg i en hovedløs offensiv i håb om, at skabe lidt pres på Tottenham, men det resulterede bare i de slog kontra 5 minutter efter vores mål. Lennon havde bolden i højre siden, og slog et perfekt indlæg til bagerste stolpe, hvor Armero stod helt fri og let kunne sparke bolden i kassen. 1-2 blev det altså og samlet 2-5.
Jeg syntes vi slap med æren i behold i begge kampe, og uanset hvordan man vender og drejer det, så har vi ikke en chance mod et hold som Tottenham. Jeg er dog lidt ærgerlig over jeg fik et rødt kort i begge kampe. Det kunne måske have ændret noget.. who knows.
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #170:
22 Jun 2013, 22:49 »
Foråret 2016 del 1
LIGAEN
Efter kampene mod Tottenham faldt holdet lidt i niveau, og der gik lige et par kampe før vi var tilbage ved normal styrke. Første kamp efter nederlaget til Tottenham, var ude mod AGF, og det var noget af en ørkenvandring. Vi havde sølle 3 skud mod AGF’s 5, men de havde trods alt 1 åben og 1 halv chance, hvor vi intet havde. Vi formåede ikke engang, at ramme målet på noget tidspunkt. Vi slap af sted med det ene point, og igen skyldes det den gode defensiv vi har haft i år. Næste kamp var hjemme mod FCM, og det var næsten en ligeså kedelig forestilling. Vi havde 4 skud i hele kampen, men alligevel vandt vi 2-0. 2*Jacob Dehn på hjørne inden for det første kvarter var nok til, at give os sejren. FCM havde 1 skud i hele kampen, så dem fik vi da lukket ned for.
Næste kamp var derbykampen mod FCK, og det var os der lagde græs til. Kampen begyndte perfekt, da Antipas bragte os foran allerede efter 3 minutter. Han fik bolden på kanten af feltet fra Vigen, og tog et skarpt træk forbi sin direkte oppasser og scorede med et intelligent skud i det lange hjørne udenom keeperen. Efter 39 minutter lavede Pourié lidt samme nummer. Han gik let forbi Dumic, og trak ind i feltet og herfra hamrede han bolden op i det nærmeste hjørne. I anden halvleg var Antipas tæt på, at bringe os foran igen, men hans hovedstød gik tæt over mål. Få minutter senere havde FCK en kæmpe dobbeltchance efter et hjørnespark. Først reddede Lössl på et hårdt skud langs jorden fra straffesparksplette
n ca. og returen røg så ud til Thomas Kristensen, der havde helt fri skud, men Holst nåede at komme i mellem og blokere skuddet, og derefter cleare bolden. 10 minutter før tid var FCK rigtig tæt på. Et indlæg fra højre side blev spillet bagom vores forsvar og helt modsat var Tonev fri, men hans flugter røg et stykke forbi. Vi holdt stand de sidste minutter og fik nok lidt ufortjent 1-1 med hjem fra opgøret.
Efter de første 3 kampe, hvor det spillemæssige niveau ikke var helt som det plejer, fandt vi tilbage til lidt af det gamle mod Horsens. Vi skabte igen masser af chancer og var mest på bolden. Vi scorede 2 gange, 1 af Dehn og 1 af Nissen og på den måde vandt vi 2-0. Reserverne fik chancen ude mod Silkeborg, og selvom de var i fin kontrol det meste af kampen formåede de kun, at vinde 1-0 på et hjørnesparksmål af Morten Koch.
I de 2 sidste kampe fandt vi for alvor tilbage til målformen. Først var det Lyngby på udebane, og her var det med A-kæden fra start. Stryger åbnede efter 4 minutter og Makienok fulgte op efter 11 minutters spil. Antipas scorede 2 gange på 2 minutter i det 34. og 35. minut og så gik vi til pause 0-4. I anden halvleg scorede han en gang mere, og unge Patrick Nissen nettede også en enkelt gang og således vandt vi 0-6. Næste opgave var HB Køge på hjemmebane, og ligesom Lyngby fik de også en ordentlig snitter (en snitter er mindst 4-0, det ved vi jo fra radioprogrammet Monte Carlo på P3). Der var styr HB Køge hele kampen igennem og vi endte med, at vinde 5-0. Antipas scorede bl.a. 2 gange, og det gjorde ham til den mest scorende spiller i Brøndbys historie. Han er nu oppe på 84 ligamål for Brøndby. Laudrup, Raben og Stryger scorede i øvrigt de sidste mål i den kamp.
SUPERLIGAEN EFTER 27 KAMPE
POKALEN
Vi er nået til kvartfinalen, hvor vi skulle op imod FCN, der ligger i første division. Og det var på udebane. Det lignede på forhånd en overkommelig opgave, så jeg gav reserverne chancen. Vi åbnede bedst og var tæt på, at komme foran efter 16 minutter. En høj bold blev spillet frem mod Raben, der var alene med keeperen. Han havde en lidt spids vinkel, og da keeperen kom ud af sit mål prøvede han, at lobbe den over ham, men han kiksede sit forsøg. 2 minutter senere var Laudrup tæt på, da han havde en god førstegangsafslutni
ng fra kanten af feltet, men FCN’s keeper var klar i målet. Efter 21 minutter viste FCN tænder for første gang, og det førte også til et mål. Kristian Lindberg satte sidste fod på et indlæg fra Patrick Kristensen og scorede dermed til 1-0. 4 minutter senere havde Raben igen en god mulighed. Nissen spillede ham helt fri i dybden, og så havde han en friløber. Desværre havde han ikke skarpheden og afsluttede ved siden af målet.
I starten af anden halvleg brød Connor O’Brien igennem i højre side og kom helt ind til Tørnes i målet. Han afsluttede fra en spids vinkel, men Tørnes var heldigvis vågen. Lidt efter havde vi en kæmpe dobbeltchance. Først blev Randrup, af alle personer, spillet fri i feltet, men han evnede ikke, at score. Returen røg ud til Nissen, der bare skulle ramme det tomme mål, men han skød ved siden af kassen. Lige som vi havde gang i et godt pres mod FCN’s mål, kom de sgu på 2-0. Søren Frederiksen havde bolden i venstre siden, hvor han slog et indlæg ind i feltet. Her var vi godt i overtal, men alligevel tillod vi, at Kristian Lindberg stod helt udækket, og så kunne han storme frem mod indlægget og glide bolden i mål til 2-0. Nu blev jeg nød til, at satse offensivt. Jeg smed mine fløje frem i angrebet, delte midtbanen op i en defensiv og offensiv midtbane og til sidst rykkede jeg backsne op som wingbacks. Den formation bruger jeg når det hele bare skal satses. Det var lige ved, at give porte kort efter 2-0 målet. Stryger slog et indlæg fra venstre siden, og bolden strøg hele vejen til bagerste stolpe, hvor Køhler dukkede op og han flugtede direkte på indlægget. Desværre blev han afvist af stolpen. Få øjeblikke senere blev Nissen spillet fri tæt under mål, hvor han brændte af 2 omgange på keeperen. Vores pres udmøntede sig desværre ikke i nogen mål, og så gik det, som det ofte gør når et hold presser voldsomt, og ikke scorer. Så er man åben bagtil, og det udnyttede FCN en gang mere i kampens slutning, og så vandt de 3-0.
Vi røg meget frustrerende ud af pokalen, og det er især frustrerende med alle de chancer vi havde. Jeg syntes vi var klart bedst, men alligevel tabte vi 3-0. Vi må nøjes med ligaen for i år, og prøve at nappe pokalen igen næste år.
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #171:
24 Jun 2013, 22:22 »
Foråret 2016 del 2
LIGAEN
Sidst jeg slap jer skulle jeg til, at spille mod AaB på udebane. Det var reserverne der fik lov, at spille den kamp. Det var klart ikke vores bedste kamp, og vi var heldige med, at slippe af sted med 1-1. Begge mål blev scoret på hjørnespark. Vores mål kom i øvrigt i kampens 90. minut og det var Patrick Nissen med målet. Næste kamp var hjemme mod Esbjerg, og det var en kærkommen lejlighed for os endelig, at slå Esbjerg. De 2 forgående møder i sæsonen er endt med 1-1 hjemme og et 1-0 nederlag på udebane. Med et friskt A-hold satte vi os på kampen fra start, og allerede efter 3 minutter bragte Laudrup os foran. Knap et kvarter senere kom vi på 2-0 og denne gang på en klassisk hjørnesparksscoring
. Thygesen stod for oplægget og Dehn for målet. 5 minutter før pause scorede Esbjerg på det eneste forsøg de havde indenfor rammen hele kampen. Det var desværre et rent drop fra Lössl og Patrick Mortensen var hurtigt over returbolden. I anden halvleg nettede Makienok en enkelt gang og på den vis vandt vi komfortabelt 3-1.
De 4 sidste kampe er i og for sig ikke så spændende, at fortælle om. OB blev nedlagt 0-2 på udebane, hvor Nissen og Raben scorede. Nissen kom også på måltavlen mod AGF, da han scorede kampens eneste mål. Vigen brændte i øvrigt et straffespark i kampen. Det 3. clean sheet i streg blev en realitet ude mod FCM, og da vi heller ikke selv kunne score blev kampen 0-0. Sæsonens sidste kamp var ude mod Randers, og her spillede vi godt nok dårligt. Vi kom bagud allerede efter 4 minutter, og efter 12 kom vi så på 1-1, da Randers scorede et selvmål. Mere havde vi ikke, at byde på og så måtte vi nøjes med det ene point.
GODKENDT SÆSON
Alt i alt må det siges, at have været en fantastisk sæson i ligaen. Faktisk fik vi
rekordmange
point. Det blev til 84 point i alt og det var næste ligeligt fordelt mellem hjemme- og udekampe. Men især vores hjemmestatistik har været helt fremragende syntes jeg. 14 sejre, 2 uafgjort og en målscorer på 38-4. Kun 4 mål lukkede vi altså ind på hjemmebane, og jeg tror aldrig jeg har prøvet noget lignende. I hvert fald ikke så tidligt i et save, hvor ens spillermateriale ikke er ligeså overlegent som det måske bliver senere. Det blev også til et par rekorder for spillerne. Mikkel Thygesen havde 22 assist i sæsonen, og det var ny rekord i Brøndby. Han slog sin gamle rekord på 20. Jacob Dehn har haft et fantastisk år, og han slog også et par rekorder. Han blev MoM 11 gange på sæsonen, hvilket var 1 mere end Makienok, der havde rekorden fra 2014. Han havde også det bedste gennemsnit i løbet af sæsonen, og han sneg sig helt op på 7,89 i 19 kampe. Goodson havde den seneste rekord helt tilbage fra 2012.
LANDSHOLDSNYT
Der er EM her sommeren over, og Danmark har, meget ulig virkeligheden, klaret sig rigtig godt i kvalifikationsgrupp
en, hvor de endte på en 2. plads efter Italien. Anyways så havde jeg en del spillere udtaget til bruttotruppen til EM, hvor 3 spillere dog blev siget fral. Lössl, Dehn, Boilesen, Thygesen, Holst, Køhler, Nissen og Makienok var alle med i bruttotruppen. Især syntes jeg Nissen fortjener en stor cadeau da denne sæson har været hans første sæson med førsteholdstruppen, og han har virkelig gjort det godt hele året, og er fortjent kommet i betragtning til landsholdet. Holst blev desværre skadet til træning lidt efter, så han kom ikke med. Jeg skal ikke kunne sige om han var blevet siget fra anyways. Nissen og Makienok kom heller ikke med, og det var især Makienok noget skuffet over. De fleste er alligevel perifere spillere i truppen, men jeg er stadig ret begejstret for, at have så mange mand med på det danske landshold. I en af venskabskampene op til slutrunde fik Køhler debut i anden halvleg, så det var også ret fedt. Boilesen ser også ud til, at have sat sig på venstre backen, ligesom mange nok håber han gør i virkeligheden.
Norouzi og Dumic er også udtaget til landsholdet, bare ikke det danske. Tunesien og Bosien-Herzegovina har udtaget de 2, så hvis de får debut der bliver de jo låst. Det betyder jo ikke så meget for mig, om det er for det danske landshold eller ej. Det kan jo kun blive godt for mig, hvis de noget landsholdserfaring, der kun kan være med til, at gøre dem bedre.
SUPERLIGAEN EFTER 33 KAMPE
STATISTIK
1. P. Nissen: 22 mål i 19 (27) k 1. M. Thygesen: 22 assist i 30(6) k 1. J. Dehn: 34 kampe 7,93 gns.
2. Q. Antipas: 21 mål i 34(10) k 2. N. Køhler: 17 assist i 33(15) k 2. M.Thygesen: 30(6) kampe 7,74 gns.
3. S. Makienok: 19 mål i 30(6) k 3. A. Laudrup: 16 assist 40(4) k 3. M. Koch: 22(2) kampe 7,71 gns.
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #172:
27 Jun 2013, 20:30 »
Sommerpause 2016
TRANSFERFORBEREDELS
ER
Først og fremmest går mine transferforberedels
er i år på, at forstærke angriberpladsen. Antipas er ved, at være en gammel herre, og selvom jeg for nylig har givet ham en 1-årig forlængelse, har jeg min tvivl om han kan holde en sæson mere som starter på mit hold. Samtidig er jeg også begyndt, at tvivle på Raben som backup, og så skal jeg måske hente 2 spillere til. Backuppladsen ser jeg gerne tilfalde en af mine unge talenter, og her har jeg 2 i tankerne.
Anders Meng
og
Nicolas Andersen
. Anders er 3 år ældre været udlejet hos SønderjyskE de sidste par sæsoner. Han er bedre allround end Andersen, og han er dejlig hurtigt, hvilket jo er key for en skarpretter. Det eneste punkt, hvor jeg er tilbageholden i forhold til ham, er hans afslutninger. De er nemlig kun på 10, og det er altså ikke meget. Jeg er også lidt i tvivl om han allerede er for ”gammel” selvom han jo kun er 18. Alderen på Nicolas Andersen giver mig f.eks. lyst til, at satse på ham, og han har afslutningerne med sig. Han er kun 15 og har masser af tid til, at udvikle sig fremover. I skrivende stund er jeg er nok mest tilbøjelig til, at give Meng chancen som 2. reserve, og så give Andersen spilletid i de første runder af pokalen. Ellers kan jeg jo altid leje ham ud, men jeg tror han udvikler sig mere i Brøndby selvom han nok kan få mere spilletid ved en udlejning.
I forhold til rollen som 1. valg som skarpretter overvejer jeg pt. Nicolai Brock-Madsen, der for tiden spiller i 1860 München, hvor han ikke er helt tilfreds med situationen. Han er rigtig stærk fysisk, mens han halter lidt på det mentale og det tekniske. Han kan dog godt vise sig, at blive for dyr, men den tid den sorg.
Jeg lurere også lidt på en Patrick Olsen, der er sat billigt til salg i Inter, men nu har jeg jo næsten lige hentet Vigen, og han gør det fint som backup so far.
EM
Jeg har været til EM, hvor jeg har overvåget alle Danmarks kampe. I første kamp startede Dehn og Boilesen på hver sin back, og de blev begge skiftet ud i anden halvleg. Thygesen kom også på banen og han fik de sidste 20 minutter. Danmark vandt 1-0 på en superscoring af Viktor Fischer. I anden kamp, som var mod Ukraine, startede Boilesen igen inde og han spillede en halvleg. Thygesen kom ind i anden halvleg og fik lidt over en halv time. Selve kampen var en katastrofe for Danmark, der tabte hele 4-0. De scorede alle deres mål indenfor de første 30 minutter af kampen. I sidste kamp skulle Danmark bruge en sejr for, at gå videre på bekostnings af dagens modstander som var Holland. Det blev desværre kun til en kedelig nulløsning. Køhler og Thygesen kom begge ind i anden halvleg.
Jeg havde jo helt glemt, at i EM 2016 går de 4 bedste 3’ere også videre, så pludselig fik jeg nyheden om, at Danmark var videre til næste runde. Her skulle de op imod Belgien. Her blev det til et 2-1 nederlag, og Thygesen og Dehn kom begge på banen i anden halvleg. Tyskland endte med, at vinde det hele da de slog Italien på straffespark efter 2-2 i original spilletid.
KLUBNYT
Vi er rykket 97 pladser op på den europæiske klubrangliste, og ligger nu nummer 91. Dette gør os også til den højest rangeret klub i norden, og det var jo et af mine mål fra start af, så det er jo helt perfekt
Vi ligger i øvrigt 6 pladser foran FCK. Som liga er Superligaen rykket 3 pladser ned, og ligger nu nummer 38. Den udvikling må da snart vende. Det er alligevel utroligt vi ligger så langt nede som vi gør. Jeg har også bedt bestyrelsen om, at opgradere trænings- og ungdomsfacilitetern
e, og det kommer til, at koste mig 52,5 mio. og er om 5 måneder.
SPILLERNYT
Til sidst lidt spillernyt. Jacob Dehn blev ikke helt overaskende kåret til årets spiller ifølge fansene for den forgående sæson. Han scorede bl.a. 15 mål sidste sæson og blev MoM 11 gange.
Det var ikke kun det danske A-landshold, der var til EM. Det var det U21 landsholdet også, og her var de i gruppe med Italien, Spanien og Belgien. Det blev desværre ikke til videre avancement, men en 3. plads af point med Spanien på 2. pladsen. Det blev til 4 point i de 3 kampe og Kenn Klok var med i dem alle sammen som styrmanden i forsvaret. Han gjorde det faktisk så godt, at han kom på U21 holdets
dream team
. Rigtig godt gået af mit unge forsvarstalent.
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #173:
30 Jun 2013, 21:22 »
Så er vi i gang igen
TRANSFERS
Vi starter med transfers, hvor der er sket ting og sager i angrebet. Som jeg nævnte i sidste update, har jeg desværre ikke tillid til Antipas længere, og jeg har derfor forsøgt, at komme af med ham, og finde en ny skarpretter til klubben. Jeg må indrømme det var svært for mig, at sælge Antipas, da jeg som regel er glad for, at beholde folk der har gjort det godt i klubben. Antipas har været en legende i Brøndby i mine 4 år indtil videre, så det var ikke helt nemt, at sætte ham til salg. Men det blev han altså, og der var overaskende mange bud på ham. Jeg mener vi var oppe på 13-14 stykker. Desværre ville de alle sammen kun give hans markedsværdi, og så blev han solgt for 3,75 mio. til Al-Ittihad, hvor han kommer til, at tjene masser af penge til en velfortjent pension.
Jeg ledte længe efter en ny førstemand og det blev ikke danske Brock-Madsen, der viste sig at blive for dyr, og samtidig havde jeg ikke nok tro på han havde det, der skulle til. Afløseren for Antipas fandt jeg minsandten i den danske Superliga. Her var jeg i Horsens og her fandt jeg
Bård Finne
. Han er ung, han er fra Skandinavien og jeg syntes han har alle de evner jeg har brug for. Han er ikke ligeså hurtig som Antipas, men har stadig en fin fart. Han er en god mentalitet og han har også en fin teknik og det samme med hans afslutninger. Sidste år lavede han 11 basser for i 27 ligakampe, og jeg regner og forventer han kan scorer en del mere i Brøndby. Jeg betalte 4,5 mio. for nordmanden.
Som planlagt bliver reserven for Finne, den unge Anders Meng. Han har fået en del kampe her i starten, men han har stadig til gode, at overbevise mig om han kan blive til noget fremover. Jeg endte alligevel med, at udleje det andet talent som også var i spil til reservepladsen. Nicolai Andersen er blevet sendt til FC Vestsjælland det næste år, og så må jeg se når han kommer tilbage om han er klar til, at tage kampen op mod Meng som reserve. Raben er røget ned på reserveholdet, og jeg har desværre ikke kunnet finde en klub til, der ville have ham.
På keeper pladsen er der også sket lidt. Tørnes har gerne ville væk, og det gav jeg ham så lov til. Jeg kunne ikke finde nogen, der ville købe ham, så i stedet røg han til Horsens på en lejeaftale. Ny reservekeeper i klubben er det unge talent
Michael Skov
. Endnu et talent fra egen avl, og jeg glæder mig rigtig meget til, at se hvad han kan præstere for fremtiden.
Finne har været mit eneste køb. Ellers har jeg lejet en masse talenter ud til forskellige danske klubber, og ladet kontrakterne løbe ud med dem, der bare ikke havde niveauet.
LIGAEN
Der er spillet 4 kampe i ligaen, og vi ligger måske overaskende ikke i toppen lige nu. Vi ligger faktisk helt nede på en 3. plads med 3 point op til Esbjerg, der har gjort rent bord med 4 sejre i 4 kampe. Grunden til vi ikke ligger helt i toppen, skal findes i den første kamp i sæsonen mod AaB. Vi kunne simpelthen ikke finde formen, og derfor faldt den rimelige liga kamp ud til AaB’s fordel. De har to unge talentfulde sydafrikanere i deres trup, den ene højre back, den anden angriber, og især højre backen ser virkelig god ud. Det var også ham, der lagde op til deres mål som så selvfølgelig blev scoret af angriberen.
HB Køge var næste modstander og det var os, der lagde græs til. Det blev til den forventede favoritsejr, og vi knuste dem ganske enkelt. Det var et overvejende reservehold, der spillede og de gjorde det nu meget godt. Jeg havde begge mine venstre fløje ude i hele perioden i denne update, og derfor har den unge
Hans Thorup
fået meget spilletid. Han har desværre ikke rigtig taget chancen, men jeg har jo ikke haft noget valg. Tilbage til kampen. Det blev til en 5-0 sejr, og vi kunne sagtens have vundet større. Kenn Klok noterede sig for første mål, og senere fulgte Nissen og Finn op med 2 mål hver. Udmærket debut af Finn på trods af den svage modstand.
Næste kamp var ude mod AGF, og det blev noget sværere end mod HB Køge. Vi hev en 1-2 sejr hjem, og det skete bl.a. på et sendt mål af Nissen. Det var ellers et lidt spektakulært mål. Deres keepere trak ud af feltet og sparkede bolden op af banen. Han spark var alt for kort og bolden røg ud til Nissen, der midt for mål lige lod bolden hoppe en gang og derefter halvflugtede han bolden i kassen. Udmærket scoring fra en 35 meter. Sidste kamp var ude mod Randers og her vandt vi en sikker 0-2 sejr, begge mål scoret af Nissen, der efterhånden presser sig på for en startplads i stedet for Makienok.
CHL
Champions League har indtil videre ikke været det store problem for os. Vores modstander i anden runde var Skonto. Det var A-holdet, der var valgt og det klarede kampen uden de store problemer. Dehn scorede hattrick, og unge Meng scorede bl.a. sit første mål for klubben. Vi vandt 8-0 og så var vi vidste sikkert videre. På hjemmebane spillede vi igen en fin kamp, men ind ville bolden bare ikke. Vi pressede på hele kampen igen, og skabte masser af fine chancer. Vi fik heldigvis en enkelt pind ind, og den stod Vigen for med 8 minutter igen.
Vores 3. runde var finske HJK og her startede vi på hjemmebane. Vi var i fin kontrol, men vi det kneb lidt med, at skabe chancerne. Vi scorede begge vores mål i kampens sidste kvarter, og så fik vi da trods alt en fin 2-0 sejr med fra opgøret, og vi har et brugbart udgangspunkt til returkampen. Udekampen var aldrig rigtig i fare, og det var som om spillerne tog lidt let på det. Vi kom bagud på en dødbold lige før pausen. Vi pressede fortsat på efter deres scoring, og holdt dem fint fra chancer. Selvom jeg sagde kampen ikke var rigtig i fare, skulle vi alligevel helt frem til det 82. minut før vi scorede vores mål. Igen var Nissen på pletten. Vi fik ikke scoret yderligere, og så endte kampen 1-1. Vi burde klart have vundet kampen, men vi er stadig videre og det er det vigtigste.
I sidste og afgørende runde af CHL var vi mod min egen forventning seedet og det må siges, at have øget vores chancer væsentligt. Vi trak norske Rosenborg, og det må være den bedste chance vi endnu har haft for, at komme i CHL. Jeg har dog stadig lidt svært ved, at lure den her lodtrækning om hvorvidt den er god eller ej. Vi har slået større og bedre modstandere før, så jeg håber virkelig vi kan gøre det igen.
SUPERLIGAEN EFTER 4 KAMPE
Din Vej 2019
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #174:
08 Jul 2013, 12:50 »
De 2 Rosenborg kampe
17 AUGUST 2016 BRØNDBY V ROSENBORG
Den 17. August 2016 skulle det første slag stå mod Rosenborg, og det hold der går samlet videre fra de 2 opgør, kan med rette kalde sig for ”Nordens Flagskib”. Rosenborg stillede op i en 4-3-3 med i def midt og 2 centrale midtbaner. Især Ole Kristian Selnæs på den centrale midt ser spændende ud, og ham kunne jeg godt tænke mig, at få til klubben på et tidspunkt. Vi stillede i stærkeste opstilling, og det var følgende 11: Lössl, Krafth, Dumic, Dehn, Boilesen, Køhler, Thygesen, Holst, Laudrup, Makienok, Finne. Jeg anså Selnæs som Rosenborgs bedstespiller, og i det henseende begyndte kampen godt for os, da han allerede efter 4 minutter måtte udgå af kampen med en skade. Vi havde nær bragt os foran efter 10 minutter da Andreas Laudrup sendte et frispark op på trekantssammenføjni
ngen lidt uden for feltet. 8 minutter senere var Dehn tæt på efter et hjørnespark, men hans forsøg strøg ved siden af fjerneste stolpe. Vi havde komplet styr på Rosenborg, og efter lidt over en halv times spil bragte vi os foran. Det var faktisk et ganske godt angreb, der gik fra venstre side til højre side med mange stationer undervejs. Til sidst var det Makienok der på kanten af feltet slog en flot bold bag om Rosenborgs forsvar, og her kom Thygesen stormende frem og firstimede en flugter i kassen. Lige før halvleg burde Finne have bragt os foran med 2, men han brændte sin chance alene med Rosenborgkeeperen.
I anden halvleg fortsatte vi vores dominans. Vi lagde et godt pres i starten af halvleg og vi skulle kun bruge 7 minutter for, at score igen. Holst havde bolden inde i feltet, og her slog han en intelligent høj bold op til Makienok, der selvfølgelig steg højest og headede bolden ind bag keeperen. 5 minutter senere fik Finne igen en stor chance alene med målmanden, men igen var han for uskarp og skød snært ved siden af stolpen. Rosenborgs første og eneste kvalificerede forsøg kom i kampen slutning. Her blev venstre fløjen Rashani spillet fri ude i venstre side, og var alene med Lössl. Heldigvis havde han ikke styr på nerverne og han hamrede sit forsøg et stykke over mål. Kampen sluttede 2-0 og vi må siges, at have et rigtig godt udgangspunkt før returkampen. Som i kan læse ud af kampreferatet var vi meget dominerende og det afspejlede sig også i statistikken. Skudstatistikken hed 15-4, 8-0 indenfor rammen og 65-35 i boldbesiddelse. Jeg havde forventet en del mere af Rosenborg, men jeg er også lettet over vi havde så godt styr på dem som vi havde.
23 AUGUST 2016 ROSENBORG V BRØNDBY
Vi var dominerende i Danmark, og det skulle vise sig, at vi var endnu mere dominerende i Norge. Til at løse opgaven havde jeg valgt de præcis samme 11 som i første opgør. Vi fik en kanon start på kampen. Efter kun 4 minutter bragte vi os foran på et hjørnespark sat ind af Dehn. 2 minutter senere var vi tæt på, at score på samme model, men denne gang røg forsøget fra Dehn på overlæggeren. Men vi skulle ikke vente længe på det næste mål. 4 minutter efter første mål, kom vi nemlig foran med 2-0 og lukkede vel reelt kampen om, at gå videre. Køhler havde bolden ude i højre siden, og herfra trak han ind i banen. Der var ingen der rigtig gik til ham, og til sidst var han helt inde i feltet, og så kunne han hamre bolden ind i det lange hjørne. Det stoppede dog ikke her. Vi blæste simpelthen Rosenborg af banen i kampens start, og efter et kvarters spil scorede vi igen. Laudrup stod med en dødbold ude i højre side. Her fra slog han en god indad skruet bold ind i feltet som Dumic kom højest på, og han dirigerede bolden i kassen. Rosenborgs første skud kom først efter 20 minutter, men det var næsten ikke værd at skrive hjem om. Efter 36 kampen satte vi det sidste søm i kisten da Simon Makienok scorede til 0-4. Rosenborgs venstre back forsøgte, at spille bolden tilbage til keeperen, men hans aflevering var for svag, og Makienok nåede derfor imellem og bragede derefter bolden i kassen. Rosenborg fik reddet lidt af deres ære, da de trods alt kom på måltavlen en enkelt gang i anden halvleg på et fint langskud fra Ingebretsen. Resten af kampen var vi fortsat i kontrol, men vi var tydeligvis tilfredse med vores føring. Det blev til en 1-4 sejr og samlet altså 6-1.
Endelig er vi i Champions League, og vi må med denne sejr siges, at have cementeret vores position som ”Nordens Flagskib”. Dermed kommer der også godt 70 millioner direkte ned i klubkassen, og det kan jeg jo kun være tilfreds med. Lidt senere var der lodtrækning til gruppespillet, og den tager sig således ud. Fra første lag kom den franske klub PSG op af hatten. Det var vel stort set lige meget hvilken klub, der kom fra første lag, så PSG er ok. Vi skal nok regne med 0 point i begge kampe, men vi skal da prøve, at gøre så god figur som muligt især på hjemmebane. Fra andet lag kom tyske Leverkusen op af hatten. En ok modstander fra det lag, men selvfølgelig stadig en rigtig svær modstander. Fra 3 seedningslag kom Athletic Bilbao op af hatten. Dem havde vi jo fornøjelsen af, at møde sidste år i Uefa League gruppespillet, og her lykkes det jo os, at få hele 6 point ud af de 2 kampe. Mit mål for dette gruppespil er 3. pladsen, og det vil nok være Bilbao vi skal kæmpe med om den plads, så hvis vi kan gentage succesen fra sidste sæson ser det jo godt ud.
Din Vej 2019
cNorly
Ynglingespiller
«
Svar #175:
08 Jul 2013, 13:48 »
Tillykke med kvalifikationen til CL, en flot samlet sejr over Rosenborg. Håber du kan få den 3 plads i en meget svær gruppe.
"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #176:
08 Jul 2013, 14:37 »
Citat af: cNorly 08 Jul 2013, 13:48
Tillykke med kvalifikationen til CL, en flot samlet sejr over Rosenborg. Håber du kan få den 3 plads i en meget svær gruppe.
Jo mange tak
Er også selv godt tilfreds.
Og tak for kommentaren. Dem har der ikke været så mange af på det sidste så det er jeg glad for
Din Vej 2019
HansenLFC
Gæst
«
Svar #177:
08 Jul 2013, 14:50 »
Citat af: Crazy-Poul 08 Jul 2013, 14:37
Dem har der ikke været så mange af på det sidste så det er jeg glad for
Nej hold da op. Jeg kiggede lige tilbage.
Crazy-Poul
Freelance Projekt
«
Svar #178:
08 Jul 2013, 14:51 »
Citat af: Hansen. 08 Jul 2013, 14:50
Nej hold da op. Jeg kiggede lige tilbage.
Ja det noget tid siden, men jeg kan se folk stadig læser med, så det er jo altid noget
Din Vej 2019
HansenLFC
Gæst
«
Svar #179:
08 Jul 2013, 14:53 »
Citat af: Crazy-Poul 08 Jul 2013, 14:51
Ja det noget tid siden, men jeg kan se folk stadig læser med, så det er jo altid noget
Det opvejer de manglende kommentere.
Sider:
1
...
10
11
[
12
]
13
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »