home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 457 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Nordens Flagskib v 2.0
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13 Udprint
Forfatter Emne: Nordens Flagskib v 2.0  (Læst 35920 gange)
Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #135: 29 Maj 2013, 13:25 »

Fantastisk blog CP Opstemt
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #136: 29 Maj 2013, 14:43 »

Fantastisk blog CP Opstemt

Tusind tak Tornbo Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #137: 29 Maj 2013, 18:36 »



1. September 2014


Jeg er nået til den 1. September 2014 i mit save, og det er vidst på tide, at fortælle jer lidt om hvordan det er gået, men først skal vi lige have lidt andet nyt.

Klubnyt
Den danske superliga faldt fra en 17. plads til en skuffende 23. plads på den europæiske rangliste. Som klub gik det en del bedre. Her sprang vi nemlig 51 pladser op på listen, så vi nu ligger nummer 179. Det er jo stadig ikke en prangende plads, men det går da frem af.  Som nation er Danmark faldet helt ned på en 17. plads, og det betyder, at en evt. mester allerede træder ind i 2 kvalrunde i CHL i næste sæson. Ariel Jacobs blev fyret efter en skuffende sæson med FCK, og ny mand på trænerposten er tidligere Brøndby træner Åge Hareide. 

Spillernyt
Frederik Holst har fået debut for det danske landshold i en landskamp mod Cypern, hvor han fik den sidste halve time. Levante forsøgte, at få fingrene i min guldfugl, og de bød 16 mio., men jeg afslog prompte. Jeg mener også Betis bød senere på sommeren, men igen sagde jeg nej. Dette gjorde Holst’s agent krævede en ny aftale, og den gav jeg ham så. Han fik en fin lønforhøjelse og jeg fik ham i et år yderligere, så jeg nu har ham frem til 30.6.2019. Der har også været et par bud på Stryger, men ham har jeg heller ingen planer om, at sælge. Der kom også et bud ind på Norouzi som jeg afslog, og så ville han også have en forbedret kontrakt, hvilket han også fik.

Simon Makienok blev iøvrigt kåret som årets spiller af vores fans for den sidste sæson.

Ligaen
Nu er det på tide, at fortælle jer hvordan det er gået, og vi starter i ligaen. Der er spillet 8 runder af Superligaen, og vi har lagt os i spidsen med 18 point, med AGF og FCK lige i hælene med henholdsvis 16 og 15 point. Min målscore er ganske overlegen, og nok også mere overlegen end spillet har været til. Den lyder nemlig på 19-5. Som jeg vidst nok har nævnt i en tidligere update forsøger jeg, at spille mere boldbesiddende fodbold, og det har skabt lidt ustabile resultater. De 3 første kampe var et meget godt eksempel på dette. Det blev til 2*0-0 mod Horsens og SønderjyskE, begge 2 på hjemmebane, og ind i mellem de 2 kampe blev det en storsejr på 1-5 over OB. En kamp, hvor Makienok, Antipas, Stryger, Laudrup og Thygesen alle kom på måltavlen.

Siden har spillet været lidt mere stabilt, og vi har også haft mest boldbesiddelse i de fleste kampe. Vi havde længe problemer i kampen mod FCN, hvor vi kom bagud i første halvleg. Sådan var situationen længe, men med en halv time igen fik vi pludselig vendt tingene. Andreas Laudrup var i stort spilhumør mod sin gamle klub og scorede 2 mål, der var nok til en sejr.

Den næste kamp må være sæsonens forløbelig højdepunkt, både spillemæssigt og resultatmæssigt. Det var en hjemmekamp mod Esbjerg, og man må sige publikum fik valuta for pengene. Vi var meget spilstyrende, og vi skabte den ene chance efter den anden. I første halvleg nettede Quincy 2 gange, og Holst en enkelt. For Esbjerg fik Hans Henrik Andreasen lov, at score en enkelt gang. I anden halvleg fortsatte vi det fine spil, og vi scorede yderligere 4 gange. Stryger, Thygesen, Makienok og Raben stod for målene i anden halvleg. Esbjerg scorede også en enkelt gang i anden halvleg, og kampen endte altså 7-2. Boldbesiddelsen endte 60/40 og det er jeg rigtig godt tilfreds med.

Kampen efter var mod Randers og her var der ikke så meget spændende, at fortælle. Det blev til en 1-2 sejr, og sejren blev sikret via et hjørnemål fra Jacob Dehn, som scorede sit første mål for klubben. Derefter tog vi til Lyngby og her fik vi en sikker sejr hjem på 0-3. Quincy og Gehrt scorede i første halvleg, og Raben fik lukket forestillingen i anden halvleg. Nicolai Boilesen blev MoM i kampen og spillede til 8,3, så var rigtig fint. Den sidste kamp i ligaen i denne omgang, var en kedelig affærer mod AGF, som jo ligger med i toppen. Vi var på udebane og fik et ok 0-0 resultat med hjem derfra. Vi havde lidt skader, og generelt flød spillet ikke helt som det skulle.

Jeg har haft en del flere skader i denne sæson end jeg plejer. Laudrup var inde i en rigtig god periode i starten af sæsonen, men han blev skadet og sad ude i 3 uger. Senere blev hans afløser Pereira også skadet, og mit nyindkøb på højre backen Emil Krafth blev skadet i 2 uger efter kun 2 kampe. Det er jo stadig gået med godt, men jeg glæder mig til, at blive endnu stærkere når alle mand er klar.

Brøndby i Europa
Vi tråde ind i 3. kvalrunde af CHL turneringen, og skæbnen ville vi skulle op i mod BATE, der slog os ud sidste år. Vi startede på udebane igen, og det blev ikke nogen god kamp fra vores side. Det var stadig på det tidspunkt, hvor spillerne skulle vende sig til spillestilen, og vi var derfor stadig svingene. Vi var mest på bolden, men det blev til et 1-0 nederlag, og så stod vi i samme situation som sidste år.

Hjemmekampen lignede desværre også den fra sidste år. Vi kom nemlig igen bagud, og skulle dermed score 3 mål for, at gå videre. Det kan jeg lige så godt sige med det samme. Det skete ikke. Vi formåede kun, at score en enkelt gang ved Makienok og skuffelsen var total. Vi var igen mest på bolden, men vi formåede ikke, at udnytte overtaget.

Vi røg ud af CHL kvallen og trådte i stedet ind i Euro Cup kvallen. Vi var ikke seedet, ligesom vi heller ikke var i CHL, og vi kunne derfor se frem til en hård lodtrækning. Tyske Wolfsburg kom op af lodtrækningshatten, og vi startede på hjemmebane. Efter BATE fiaskoen var jeg fast besluttet på, at få lidt succes og jeg tog derfor min 4-1-4-1 taktik i brug. Kampen forløb som jeg havde regnet og håbet på i virkeligheden. Wolfsburg havde de største chancer, men vi holdt dem på 0-0 og så skulle vi bare have 1-1 f.eks. i Tyskland. Jeg valgte igen min defensive 4-1-4-1 taktik, og så satsede jeg bare på jeg kunne få et enkelt random mål. Det var i den periode, hvor begge mine venstre fløje var ude, så jeg måtte bruge Norouzi på den plads, og så Boilesen på VB. Vi holdt 0-0 indtil det 51. minut, hvor Wolfsburg fik scoret et lidt tilfældigt mål efter hjørne. Det var nu fortjent nok, men stadig bittert. Efter deres scoring måtte vi frem på banen, men vi kunne ikke rigtig skabe så meget. Som kampen gik ind i sin døende fase, blev vi mere og mere offensive og 10 minutter før tid var den der. På et hjørnespark tog Dumic flot bolden ned ved forreste område, og han hamrede resolut bolden i kassen. 1-1 og vi var nu videre. Vi holdt de sidste 10 minutter hjem, og vi er dermed i Europa League gruppespillet! Som i ved gik jeg efter europæisk gruppespil i løbet af 3 år, så i år var min sidste chance for dette. Det lykkes på det yderste i sidste forsøg og det kan jeg jo kun være glad for.

Det er svært, at sige inden kampene er spillet, men jeg syntes selv jeg fik en fin lodtrækning i gruppespillet. Gruppen består af Dinamo, Metalist og Frankfurt. Hvad succeskriteriet er ved jeg ikke helt, men jeg går da klart efter, at gå videre.

Updaten blev en del længere end jeg havde regnet med, men mon ikke i overlever :-)




Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #138: 29 Maj 2013, 19:19 »

Er virkelig imponeret over hvordan du får dem til at præstere Opstemt )
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #139: 30 Maj 2013, 00:16 »

Er virkelig imponeret over hvordan du får dem til at præstere Opstemt )

Jo tak Smiley Jeg må sige det er trods alt også gået over mine egne forventninger indtil videre. Især efter den nyeste patch, hvor man havde lidt mindre penge og samtidig ikke havde Mike Jensen længere.
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #140: 30 Maj 2013, 01:39 »

Fed blog!

Muligt at få et SS af Rene Joensen?
Logged

Kolo Abib Touré

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #141: 30 Maj 2013, 02:08 »

Fed blog!

Muligt at få et SS af Rene Joensen?

Tak skal du have Smiley

RENÉ JOENSEN
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #142: 31 Maj 2013, 11:55 »



Parløb i Superligaen


Savet kører bare der ud af, og jeg har allerede spillet frem til vinterpausen. Kampene bliver dog delt op i 2 updates :-) I denne update fortæller jeg om kampene mellem den 14.9.2014 og 9.11.2014. Det blev til 14 styks i 3 forskellige turneringer, og det gik overall rimelig godt, hvis jeg selv skal sige det. Vi starter med ligaen.

Ligaen
Sidst jeg slap jer havde jeg spillet 0-0 mod AGF. Kampen efter var hjemme mod FCM, og det var en kamp, hvor vi var i fuld kontrol. Masser af boldbesiddelse gav masser af chancer, og vi vandt kampen 3-0 med 1 mål fra Thyge og 2 fra Makienok, det ene på straffe. Den næste kamp var hjemme mod AaB, og her var vi endnu mere overlegne. Vi afgjorde kampen i første halvleg, hvor vi scorede 4 mål, og Pereira viste sig, at blive kampens helt store oplevelse med 2 mål og 1 assist.

Efter de 2 overbevisende indsatser skulle vi til parken for, at møde FCK. Kampen startede skidt, da vi kom bagud allerede efter 11 minutter. Et hjørnespark blev ikke clearet ordentligt, og så kunne Grindheim sætte returen i mål med et hårdt spark. Vi kom på 1-1 efter 39 minutter ved Antipas, der førte bolden frem fra egen bane halvdel efter et FCK frispark, og så løb han hele vejen ned til FCK målet, hvor han scorede fra en spids vinkel. Resten af kampen var en lige affærer, men vi trak os nok en gang sejrrigt ud af opgøret mod FCK. Efter en times spil dirigerede Makienok en bold i nettet tæt under mål, og således vandt vi 1-2. Det var den 5. sejr i streg mod FCK, og 4. gang i træk vi vandt over dem i Parken.

Den næste kamp jeg fortæller om må være en af de værste i min FM karriere. Det piner mig nærmest, at skrive om den. Kampen var mod Horsens i Horsens, og den startede ellers perfekt. Unge Køhler bragte os foran efter 8 minutter, og Antipas fulgte op med 2 mål mere i første halvleg. Franck Semou var på den defensive midt i den kamp, og hans røde kort (andet gule) efter 56 minutter var startskuddet til den totale fiasko. Horsens scorede til 1-3 efter 73 minutter. 2-3 kom 10 minutter senere på et yderst uheldigt selvmål som Stenderup stod for. 5 minutter efter var uheldet igen ude. Denne var det en tilbagelægning, der ramte Dehn i ryggen mens Lössl var på vej ud, og så røg bolden hen til en fri Drachmann, der scorede i det tomme mål. I kampens 3. tillægsminut blev katastrofen til en total fiasko, da Fagerberg blev spillet fri i dybden og scorede til slutresultat 4-3. På 20 minutter scorede Horsens 4 mål, og de 3 af dem var ret så heldige. Det var en nedsmeltning jeg nærmest aldrig tror jeg har oplevet, og det var meget bittert.

Vi rejste heldigvis efter tragedien i Horsens. Først tog vi til SønderjyskE , hvor Stryger scorede kampens enlige mål. Siden blev OB nedlagt 4-1 på hjemmebane, FCN 2-1 på hjemmebane, hvor Antipas scorede det vindende mål 4 min. før tid, og til sidst tog vi til Esbjerg, hvor vi vandt 3-1. Antipas formåede, at score 2 mål på 2 minutter, og til sidst scorede Brent McGrath minsandten også.

Pokalen
Der er blevet spillet 2 runder af pokalen i denne update, og det er gået ganske fint. Den første kamp efter Horsens kampen var faktisk 3. runde af pokalen, som var mod Lindholm. Jeg stillede med rent reservehold, og de gjorde det glimrende. Vi havde bolden 70% af tiden, og vi vandt kampen med 6-0. Raben var den eneste dobbelte målscorer, mens Pereira, Gehrt, Køhler og Stryger hver scorede en enkelt gang.

4. runde af pokalen var ude mod Randers, og det var straks en sværere kamp. Jeg stillede stadig med reservehold selvom jeg prioriterer pokalen højt. Randers var den dominerende part i kampen, men vi trak os ud som vindere. McGrath scorede til 0-1 efter 7 minutter og den føring blev udlignet efter 56 minutter af Broch-Madsen. Vi var under pres i slutningen af kampen, men på et indirekte frispark fik Køhler prikket bolden i mål til 1-2, og den stilling holdt hjem.

Senere trak vi pokalens store overraskelse FC Odsherrede, der havde slået Næstved, Avedøre, Hjørring og Skive på deres vej til kvartfinalen. Men den kamp må i vente med til næste update.

Europa
Jeg har spillet 4 kampe i Europa Leagues gruppespil, og det er ikke ligefrem gået særlig godt. Den første kamp var ude mod Dinamo. Det var sgu en mærkelig kamp. Vi var i rimelig fin kontrol i starten af kampen, og Antipas brændte bl.a. en friløber. Dinamo kom foran efter 28 minutter, og siden da gik det ned af bakke. Stryger fik et rødt kort for en brutal takling af en modstander bagfra, og kun 2 minutter senere kom vi bagud med 2. En lang ufarlig bold blev sparket frem fra Dinamos forsvar, og det burde være en formsag for Lössl, at gå ud og gribe den. Det var det bare ikke. Han fik fumlet med bolden, og så røg den ud til en Dinamo spiller, der scorede til 2-0. Resten af kampen var lige, men alligevel var det Dinamo, der scorede det sidste mål og vi tabte derfor 3-0.

Den næste kamp var hjemme mod Metalist, og det var en tæt kamp. Vi skabte de største chancer, men Metalist skabte flest. Forløsningen kom i det 92. minut. Køhler spillede McGrath fri i dybden med en lang bold. Målmanden blev fanget lidt på mellemhånd, og McGrath gled nærmest bolden i mål. Et meget vigtigt mål Australieren fik scoret der.

Næste kamp var udekampen mod Frankfurt, og det viste at blive en kamp med op- og nedture. Jeg stillede op i den defensive 4-1-4-1 taktik, og vi startede som lyn og torden. Efter 17 minutter kom vi foran ved Antipas. Thygesen scorede til 2-0 fra straffesparksplette n efter 21. Og kun 4 minutter senere scorede Pereira fra en spids vinkel til 3-0. Nu så det godt ud, men det var ikke lang tid siden jeg smed en lignende føring. Kun 1 minut efter scoringen til 3-0, scorede Frankfurt til 3-1. I anden halvleg tog målscoringen fart igen. Dehn fik på uheldigvis scoret et selvmål efter 63 minutter, og mønsteret så ud til, at gentage sig fra Horsens kampen. Kun 3 minutter efter udlignede Frankfurt min føring. Denne gang efter et hjørnespark. Nu var vi for alvor under pres, og det holdt vi ikke til kan jeg godt afslører. I kampens 79. minut scorede Frankfurt nemlig kampens sidste mål, og så måtte vi for 2. gang på 18 dage se en 3-0 føring blive til en 4-3 nederlag. Når man fører 3-0 efter 24 minutter regner man med point, men det skal man åbenbart ikke med det her Brøndby hold. 3-0 er den farligste føring for os.

Sidste kamp i denne omgang er hjemmekampen mod Frankfurt. Frankfurt var i kontrol det meste af kampen, og det var rimelig fortjent de kunne tage en 1-0 sejr med hjem til Tyskland.

Det så nu sort ud for os med kun 3 point i 4 kampe, og vi kunne ikke længere afgøre det selv uden hjælp fra Frankfurt. Jeg fik ikke taget noget SS, men efter 4 runder så stillingen sådan her ud:

                         K   V   U    T   For Imod M.F   Pnt
Frankfurt        4    3   1    0        9      5   +4       10
Metalist          4    2   0    2        6      7   -1        6
Dinamo          4    1   1    2        6      7   -1        4
Brøndby         4    1   0    3        4      8   -4         3

Om vi klarer os videre må i vente med, at se i den næste update.

 



Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #143: 31 Maj 2013, 12:04 »

Rigtig god blog, CP! Det er lige en blog efter min smag, da den handler om FM og ikke alle mulige fancy historier! Wink
KUTGW! Smiley
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #144: 31 Maj 2013, 13:53 »

Rigtig god blog, CP! Det er lige en blog efter min smag, da den handler om FM og ikke alle mulige fancy historier! Wink
KUTGW! Smiley

Mange tak skal du have Sir Jeppe Smiley

Det er altid rart med lidt ros Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #145: 31 Maj 2013, 20:39 »



Det stikker helt af


Nu får i anden del af kampene frem mod vinterpausen.

Ligaen
Det parløb vi havde sammen med AGF, ser småt ud til, at blive et sololøb eller hvad man nu siger. Vi er i hvert fald stukket lidt af fra AGF, der ikke har kunnet holde deres flotte niveau i den sidste del af efterårssæsonen. Vi er også gået en smule ned i niveau, men vi fik alligevel 8 point i de sidste 4 kampe.

Først blev det til en kedelig 1-0 sejr, hjemme mod Randers, og den blev fulgt op af en endnu kedeligere 0-0 kamp mod Lyngby, også på hjemmebane. Så var der straks mere gang i målscoringen mod FCM på udebane. Der kom ikke nogen mål i første halvleg, men det gjorde der så sandelig i anden. Kort inde i anden halvleg scorede Antipas sit første mål efter en frispilning af Thygesen. Makienok stod for 2-0 målet efter en rigtig god bold fra Pereira. Samme Pereira lagde op til Antipas efter 61 minutter, og 5 minutter før tid scorede Antipas hattrick denne gang på oplæg af McGrath.

Sidste kamp i ligaen i efterårssæsonen var mod AaB i Aalborg, og det skulle vise sig, at blive en lige kamp. AaB startede bedst, og bragte sig foran efter 9 minutters spil ved et godt slået indlæg til bagerste stolpe, hvor en fri AaB spiller nemt kunne heade bolden i mål. Køhler gjorde det til 1-1 efter fint forarbejde af Makeinok. I anden halvleg kom vi så foran efter en rigtig fin solotur af Pereira. Han er efterhånden ved, at overhale Laudrup på VM pladsen, der rigtig tit bliver småskadet i kampene og ikke præstere på helt samme niveau som Pereira. Spændende duel på VM pladsen mellem de 2. Det var et sidespring. Desværre holdt vores føring kun i få minutter. AaB kombinerede flot igennem vores centrale forsvar, og til sidst var det Bjørn Paulsen, der scorede til slutresultatet 2-2.

AGF formåede kun, at hente 4 point i de sidste 4 kampe, så nu er vi 5 point foran dem. FCK er håbløst bagud på en 3. plads og dem har vi hele 12 point ned til.

Pokalen
Vi er nået til kvartfinalen af pokalen, og den skulle som sagt spilles mod turneringens overraskelse FC Odsherred. Jeg følte mig ganske sikker på jeg nok skulle slå dem, så jeg gav debut til 2 unge U19 gutter samtidig med reserveholdet selvfølgelig også fik spilletid. Den ene U19 gut hedder Kenn Klok og spiller CB, og den anden hedder Patrick Nissen og spiller angriber. I får SS af dem efter jeg har skrevet om kampen, for jeg kan godt afslører, at den ene af dem fik en hovedrolle i kampen. Køhler snuppede bolden ude i højre siden, tog et træk ned mod baglinjen og slog bolden mod forreste stolpe, hvor Nissen køligt tæmmede bolden, og hamrede bolden resolut i kassen. Dette var efter kun 3 minutters spil, men den unge angriber var langt fra færdig. Gehrt var næste mand på pletten da han var hurtig over en nedfaldsbold i feltet, og bagefter tog Nissen over igen. Efter 34 minutter var han nemlig på spil igen, og scorede sit andet mål på et indlæg fra Andreas Laudrup. I anden halvleg faldt kun et enkelt mål, og det stod Nissen sgu også for. Denne gang var det et fladt indlæg fra Randrup, som han flot tog til sig og derefter sparkede han overlegent bolden ind bag keeperen. Kampen sluttede 4-0 og man må sige Nissen fik en fantastisk debut med et hattrick i sin første seniorkamp for Brøndby.  Som lovet tidligere får i her SS af de 2 U19 gutter. Patrick Nissen og Kenn Klok. Nissen var da også ganske godt tilfreds med sin debut kamp.

Europa
2 kampe tilbage i Europa League, og vi skulle nærmest bruge et mirakel for, at gå videre. Vi havde Dinamo (h) og Metalist (u) i de 2 sidste kampe, så vi skulle have 6 point ud af de 2 opgør for, at have en ordentlig chance. Samtidig skulle Frankfurt slå Metalist, så vi i sidste runde kunne få en finale mod dem i Ukraine. Den første kamp mod Dinamo var en utrolig chancefattig kamp. Første nævneværdige chance kom efter 38 minutters spil. Det var et hjørnespark i venstre siden, som Thygesen tog sig af. Den blev sparket mod forreste stolpe, hvor Dehn tæmmede den, og lagde den skråt tilbage til en fri Holst, der hamrede bolden i kassen med et hårdt spark. Der var dog lidt skår i glæden, for kun 7 minutter senere fik Makienok sakset en modstander bagfra, og så måtte han tidligt i bad. Vi skulle nu klare os en hel halvleg i undertal, og vi skulle bare holde den føring hjem. Efter 64 minutter var det lige ved, at gå galt, da Lössl fik fumlet et ellers relativ ufarligt langskud på stolpen. Efter 82 minutter fik Dinamo en kæmpe chance for, at komme på 1-1 da de fik spillet en mand helt fri i dybden. Alene med Lössl fik han dog overplaceret sit skud. Vi holdt hjem, og samtidig gjorde Frankfurt det onde ved Metalist, da de slog dem 3-0. Nu ventede finalen i Ukraine mod Metalist.

Hvis jeg kan regne bagud rigtigt, så kunne vi faktisk nøjes med uafgjort, da vi var bedre end Metalist indbyrdes. Men jeg gik stadig efter sejren. Makienok var jo ude med karantæne, så det passede fint nok, at stille op i min 4-1-4-1 taktik med Antipas på toppen. Stryger udgjorde den centrale midt sammen med Thygesen, mens Køhler og Pereira lå på kanterne. Stryger lå som felt-til-felt spiller, og han fik en stor rolle i kampen. Efter 32 minutter tog han et godt løb i dybden, og her fandt Thygesen ham med en høj bold. Keeperen prøvede, at komme ud i Stryger, men han trak let udenom og så stod den 0-1. I anden halvleg var han igen på pletten. Krafth slog et godt indlæg ind i feltet, og her steg han lidt overraskende til vejrs, og headede rigtig flot bolden over i det modsatte hjørne. Efter 71 minutter så kampen ud til, at blive lukket. En lidt tilfældig bold blev taklet hen til Antipas, der var hurtig over den, og han strøg ned mod målet. Keeperen forsøgte igen, at komme ud, men Antipas lavede samme trick som Stryger og scorede sikkert til 0-3. Få minutter senere kom, der lidt spænding tilbage i kampen, da Cristaldo scorede på et hjørnespark, men vi holdt dem på det ene mål, og vandt dermed 1-3. En utrolig god indsats af holdet og i særdeles hed af Stryger. Vi fik de 6 point i de 2 sidste kampe som vi skulle, og vi er nu videre med 9 point for 6 kampe.

Jeg fik en rimelig hård lodtrækning til næste runde, hvor vi skal op imod Italienske Inter. Vi starter på hjemmebane den 19.2.2015 og spiller returkamp en uge senere. Jeg forventer ikke, at have de store chancer, så det bliver nok 2 kampe med et ret så defensivt udgangspunkt. Makienok har også fået forlænget sin karantæne, så taktikken lægger op til en enkelt angriber.
 



Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #146: 01 Jun 2013, 01:29 »



Vinterpause




Priser
Hver gang vi rammer en ny 1. januar skal der jo uddeles en masse priser, og vi er endnu en gang godt repræsenteret. Vi starter med årets U17 talent, hvor Nicolai Køhler tog prisen med 4 mål og 10 assist i 36 kampe. Ganske ganske fint af min unge HM, som ser rigtig fin ud efterhånden. Nyeste SS af ham får i her. Jacob Dehn tog årets U19 talent med 44 kampe, 1 mål, 1 assist og et snit på 7,23.

På årets hold i Danmark var Stryger eneste mand i startopstillingen, mens Lössl, Thygesen og Makienok alle tog plads på bænken. Jonas Lössl blev årets målmand med 27 mål lukket ind i 33 kampe med et snit på 7. Til at slutte prisfesten af, tog Antipas sig også lige af et par priser da han både tog årets spiller i superligaen og året spiller i superligaen (efterår). Makienok blev også nummer 2 i sidstnævnte kategori.

Kontraktforlængelse r
Vinterperioden er altid en af de kedeligste perioder i et save syntes jeg. Jeg køber næsten aldrig ind i vinterperioden, så jeg bruger kun tiden på kontraktforlængelse r og venskabskampe. Jeg kigger altid på dem, hvis kontrakter udløber om halvandet år, og vurdere jeg om jeg skal bruge dem eller ej. Dem jeg ikke forlænger med regner jeg med jeg sælger den følgende sommer. I dette transfervindue har følgende spillere fået nye kontrakter: Simon Makienok, Brent McGrath, Mads Raben, Dario Dumic og Quincy Antipas.

Venskabskampene har jeg selvfølgelig brugt med henblik på, at få spillerne klar til Inter kampen. Jeg har spillet 5 kampe, alle mod lavere rangeret kampe, og det er vel gået som forventet. Alle kampene blev vundet og det blev med en samlet målscorer på 22-0. Ironisk nok har Makienok været i storform, og scoret 7 mål. Han sidder jo ude med karantæne i begge kampene mod Inter desværre.

Startopstillingen mod Inter bliver med disse spillere: Lössl, Krafth, Dehn, Dumic, Boilesen, Holst, Køhler, Stryger, Thygesen, Pereira, Antipas.

Jeg tror måske jeg har en lille chance mod Inter.

1. De har mange skader.
2. De har ikke vundet i 8 kampe i streg og de spillede i den periode 6 kampe i streg uafgjort i Serie A.

Inter er selvfølgelig stadig store favoritter, men man har vel lov, at håbe


Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #147: 03 Jun 2013, 12:33 »



De 2 Inter kampe



19.Februar 2015 Brøndby v Inter
Jeg var jo godt klar over Inter var store favoritter, så jeg stillede naturligvis op i min defensive 4-1-4-1 taktik. Lössl, Krafth, Dehn, Dumic, Boilesen, Holst, Køhler, Stryger, Thygesen, Pereira og Antipas udgjorde startopstillingen. Inter havde klart bolden mest, og dominerede meget, især i første halvleg. Allerede efter 10 minutter kom vi bagud. Et ellers ufarligt indlæg blev slået fra ind fra venstre siden af Alvarez, og lige ind i panden på Longo, der headede bolden i mål. Det var en rigtig skidt start, men jeg holdt fast i det defensive udgangspunkt, og satsede på omstillinger. Det var generelt en meget chancefattig kamp, og der skete heller ikke mere nævneværdigt i først e halvleg.

I anden halvleg skabte vi lidt mere, og efter en times spil kom udligningen. Stryger stjal bolden højt oppe på banen fra Cambiasso og spillede Antipas i dybden. Han tog bolden til sig og driblede flot forbi 2 Inter spillere og til sidst scorede han flot i det lange hjørne. Et rigtig flot mål af Antipas. I kampens slutning var det faktisk os, der var tættest på, at få sejren. Først fik vi bolden i mål efter 78 minutter, men scoringen blev korrekt annulleret for offside. 2 minutter før tid var Dumic tæt på efter et hjørnespark, men hans skud blev blokeret kort før mål. Kampen blev 1-1 og det må siges, at være et udmærket resultat til trods for det bliver svært, at gå videre.

26.Februar 2015 Inter v Brøndby
Med 1-1 i den første kamp skulle vi vinde eller få uafgjort med mindst 2 scoringer fra vores side. Startopstillingen var præcis den samme som i sidste uge. Inter var igen meget dominerende på bolden, og de skabte mest i kampen. Første alvorlige chance i kampen kom efter en halv time og den stod Inter for. Kovacic sendte et flot langskud på overlæggeren. Bolden sprang tilbage, og mellem Dumic og Dehn, sprang Longo frem og hans hovedstød var lige ved, at overrumple Lössl, der stadig var i gang med, at rejse sig op efter Kovacic’s forsøg. Vi svarede igen kort efter. Køhler førte bolden frem i højre side, og slog en flot diagonal bold bag om Inters forsvar, til en fri Pereira, der resolut sendte et skud af sted mod Inter målet. Inter-keeperen klarede forsøget uden de store problemer. Kort før halvleg bragte Inter sig foran. Vi var alt for passive på Stevanovic, der førte bolden frem fra venstre siden og ind i banen. Lige før feltet tog han et skarpt træk ud i banen, og så sendte han et kraftfuldt skud ind bag en chanceløs Lössl.

Efter 60 minutter blev det stejle bjerg endnu mere stejlt. Inter havde et indirekte frispark ude i højre side, som Pereira tog sig af. Han slog ind til en fri Juan Jesus, der tæt under mål prikkede bolden ind bag Lössl. Opdækningen var simpelthen alt for sløset, der og det straffede Inter. Nede med 2-0 og kun 30 minutter tilbage måtte jeg satse offensivt. Andreas Laudrup var kommet ind i stedet for Pereira og han var tæt på med hans frispark efter 71 minutter, der ramte overlæggeren. Få minutter senere fik en smule håb tilbage. Køhler blev spillet fri ude i højre side. Han bragte bolden ned til baglinjen, hvor han slog et indlæg ind i feltet. Her ramte den på uheldigvis for Inter, Ranocchia i ryggen og det snød Bardi i målet. 1-2 med lidt over et kvarter igen. Efter 83 minutter var det spinkle håb ved, at forsvinde helt. Inter havde et hjørnespark i højre side, som Schelotto headede på overlæggeren. Bolden røg ned og dansede på stregen, men Semou holdt hovedet koldt og sendte bolden til et nyt hjørne. Efterhånden som tiden blev mere fremskreden satsede jeg mere og mere, og til sidst spillede vi både med wingbacks og 3 angribere. I kampens overtid skete det umulige så. Køhler som havde været en trussel kampen igennem, var igen manden, der skabte det. Ude fra sin højre kant driblede han forbi en Inter spiller, og slog et perfekt indlæg mod bagerste stolpe. Her kom en helt fri Norouzi løbende, og modtog bolden med en perfekt timing, hvorefter han på flotteste vis flugtede bolden i kassen. 2-2! Og vi var nu videre. Vi holdt ud det sidste minut, og kom på mirakuløs vis videre. Jeg havde ærlig talt ikke troet på det, især efter vi kom bagud med 2-0, men vi viste stor moral og kom flot tilbage.

Vores europæiske eventyr forsætter dermed, og i næste runde skal vi op imod Stoke, og her starter vi igen på hjemmebane.

« Seneste Redigering: 06 Jun 2013, 21:35 af Crazy-Poul » Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Mathi89
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #148: 03 Jun 2013, 12:44 »

Flot resultat mod Inter Smiley

Stoke burde du kunne klare også  Tunge.. jeg spillede 3-1 mod dem igår i mit save med din 4-4-2 taktik Wink
« Seneste Redigering: 03 Jun 2013, 12:48 af Mathi89 » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #149: 04 Jun 2013, 01:55 »

Flot resultat mod Inter Smiley

Stoke burde du kunne klare også  Tunge.. jeg spillede 3-1 mod dem igår i mit save med din 4-4-2 taktik Wink

Jo tak Smiley Er også selv godt tilfreds med resultatet.

Ja nu må vi se mod Stoke. De er jo nok stadig favoritter, men de er trods alt et dårligere hold end Inter.
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010