home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 122 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Nordens Flagskib v 2.0
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Nordens Flagskib v 2.0  (Læst 35889 gange)
Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #90: 16 Apr 2013, 13:34 »

Har sagt det før, men det er genialt det der!
- plejer altid at starte med BIF på et eller andet tidspunkt, men har bare ikke kunne finde lysten,
men det har du lige sørget for, så nu er jeg kommet godt i gang med BIF.
stor kredit til dig! Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #91: 16 Apr 2013, 16:14 »

Har sagt det før, men det er genialt det der!
- plejer altid at starte med BIF på et eller andet tidspunkt, men har bare ikke kunne finde lysten,
men det har du lige sørget for, så nu er jeg kommet godt i gang med BIF.
stor kredit til dig! Smiley

Tusind tak for kommentaren Smiley

Fedt jeg kunne inspirere dig til, at starte med BIF Smiley

Håber du bliver ved, at følge med i min blog Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #92: 16 Apr 2013, 16:25 »



Trupgennemgang



Målmænd
Jonas Lössl - Michael Tørnes

Med min nyerhvervelse Jonas Lössl føler, jeg mig godt dækket ind på målmandsposten for nu. Han er ung og kan stå en del år frem. Michael Tørnes må i år finde sig i, at være reserve keeper, så hvis Lössl går i stykker har jeg stadig en ok reserve. Allerhelst ville jeg gerne have et ungt talent som reserve, men man kan jo ikke få det hele og jeg føler som sagt vi er godt dækket ind på pladsen.

Backs
René Joensen - Anders Randrup - Daniel Norouzi - Riza Durmisi

Backpladsen er uændret i forhold til sidst år. De 2 startere er stadig Randrup og Norouzi, og de gjorde det faktisk rigtig fint sidste år. Randrup lavede 7 assists i 34 kampe og spillede til et snit på 7,2. Nu når jeg kigger tilbage på Norouzis stats overstrålede Randrup ham faktisk, men jeg syntes i det store hele han gjorde det fint. Norouzi lavede kun 1 enkelt assist. Hans stats er i hvert fald bedre end Randrup, og han sidder tungt på venstrebacken, og med hans 21 år kan han jo stadig udvikle sig. De samme gør Randrup på den anden back, da Joensen er hans nærmeste udfordrer. Backpladsen er, efter jeg fik forstærket keeperpladsen, det sted hvor jeg mener vi er dårligst, og det er stadig planen, at der blive investeret næste gang jeg kommer til penge.

Centrale forsvarer
Morten Koch - Dario Dumic- Martin Albrechtsen - Clarence Goodson - Daniel Stenderup

I år har jeg 5 spillere til rådighed inde i det centrale forsvar. Goodson vil relativt sikkert sætte sig på den ene plads mens den anden plads er lidt mere åben. Stenderup er skadet her i opstarten og vil være ude et godt stykke tid endnu. Dumic og Koch slås om den sidste plads, og her er Dumic et lille skridt foran Koch. Pga. Stenderup er skadet har jeg endnu 1 mand i overskud. Når han kommer tilbage skal jeg revurdere situationen, og det ender nok med jeg forsøger, at skippe Albrechtsen afsted.

Fløje
Jannik Hansen - Andreas Laudrup - Jens Stryger Larsen - Jan Kristiansen - Dennis Rommedahl

Lejesvenden Andreas Laudrup håber jeg er den venstrekant vi har sukket efter. Han er i hvert fald hurtigt, driblestærk og har masser af flair. Jan K må finde sig i, at være reserve nu, men han skal nok få sine chancer i løbet af sæsonen. 

På højrekanten har jeg 3 spillere. Jens Stryger og Jannik Hansen kæmper hårdt om startpladsen, og det løb vinder Stryger her i starten. Rommedahl lavede sølle 1 assist hele sidste sæson, og han har generelt ikke spillet særlig godt. Jeg har forsøgt, at sælge ham, men pga. hans store lyst til, at blive i klubben har han skræmt evt. sælgere væk. Det må han selv om. Hans kontrakt udløber om et år, og han kommer til, at hygge sig på reserveholdet i den periode.

Central midtbane
Frederik Holst - Franck Semou – Matias Gehrt - Mikkel Thygesen

På den centrale midtbane er situationen uændret i forhold til sidste år og teksten jeg skrev til sidste års midtbane kunne næsten ligeså godt være den samme. Thygesen sidder tungt på den fremskudte playmaker og Gehrt vil være den primære backup ligesom Stryger også vil være herinde fra tid til anden. Holst og Semou er meget lige, men jeg har en tendens til, at vælge Host da jeg kan lide ham bedst, hvis jeg skal være ærlig. De er begge stadig store talent og skal nok få masser af spilletid.

Angribere
Simon Makienok - Brent McGrath – Madsen Raben - Quincy Antipas

I front har jeg hvad der viste sig, at være superligaens farligste frontduo. Antipas og Makienok komplimentere hinanden godt, og det vil de forhåbentlig også gøre i denne sæson. Raben og McGrath (og Gehrt) er ikke de stærkeste reserver, og jeg håber mine 2 førstevalg kan holde sig skadesfri ligesom de gjorde det sidste år.





Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #93: 16 Apr 2013, 16:27 »

Hvordan klarer Riza sig hos dig? Lejede ham ud i anden sæson, da han slet ikke slog til. Smiley
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #94: 16 Apr 2013, 19:35 »

Hvordan klarer Riza sig hos dig? Lejede ham ud i anden sæson, da han slet ikke slog til. Smiley

Han får ikke særlig meget spilletid hos mig, men han imponere ikke ligefrem når han får chancen. Samtidig er det også min erfaring, at han ikke udvikler sig så meget selvom han egentligt har et stort potentiale.
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #95: 16 Apr 2013, 20:47 »

Jeg følger stadig med i din blog Crazy, og jeg er synes stadig den lever op til at kunne få min stemme! Klø på! Elsker din måde at skrive på og din analyse af truppen samt brug af billeder passer fint!
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #96: 16 Apr 2013, 20:49 »

Jeg følger stadig med i din blog Crazy, og jeg er synes stadig den lever op til at kunne få min stemme! Klø på! Elsker din måde at skrive på og din analyse af truppen samt brug af billeder passer fint!

Mange tak for kommentaren Erfurt Smiley Godt at høre du stadig følger med, og kan lide det jeg laver Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #97: 17 Apr 2013, 17:04 »

Han får ikke særlig meget spilletid hos mig, men han imponere ikke ligefrem når han får chancen. Samtidig er det også min erfaring, at han ikke udvikler sig så meget selvom han egentligt har et stort potentiale.

Ja, det kan jeg kun være enig i. Endte med at købe Groven. Han gør det faktisk bedre end både Riza og Norouzi. Dog roterer han med Norouzi Smiley
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #98: 17 Apr 2013, 22:06 »

Ja, det kan jeg kun være enig i. Endte med at købe Groven. Han gør det faktisk bedre end både Riza og Norouzi. Dog roterer han med Norouzi Smiley

Jeg har også tidligere haft Groven, hvor jeg havde ham i 8 sæsoner eller sådan noget. Han er sgu en stabil back + hans lange indkast er geniale Opstemt
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #99: 18 Apr 2013, 21:28 »



Mål for sæson 2013/2014


Igen i år skal vi se på hvordan forventningerne ser ud til den kommende sæson.

  • Superligaen: Vinder
  • Pokalturneringen: Finalen
  • Champions League: Slutspil i Champions League


Efter det overaskende mesterskab sidste sæson er forventningerne i ligaen, at vi kan gøre det samme igen. I år har jeg fået tilføjet nogle spillere, og jeg mener da bestemt vi er blevet styrket. Om de andre så også er blevet bedre må vi vente og se. Men jeg tror på mine forstærkninger, og derfor har jeg også sagt til bestyrelsen, at jeg regner med vi kan gentage bedriften fra sidste år

I pokalen har bestyrelsen lige hævet forventningerne en tak, og her skal vi pludselig komme hele vejen til finalen. Det er ikke langt fra de forventer jeg vinder ”The Double”. Ligaen er selvfølgelig første prioritet, men jeg kunne godt tænke mig, at revanchere vores pinlige exit fra sidste år i kvartfinalen.

Well… this is awkward.. Som vinder af Superligaen gik jeg ud fra vi var direkte kvalificeret til gruppespillet. Jeg havde bare lige glemt Danmark mister et godt europæisk år den første sæson, så anden sæson er der ikke nogen direkte CHL plads. Faktisk ligger Danmark hele nede på en 14. plads og næste år ser det endnu værre ud, hvis vi ikke tager os lidt sammen i år. Jeg træder ind i 3. kvalrunde og skal dermed igennem 2 runder før vi kan komme i gruppespillet. Her forventer bestyrelsen som minimum, at jeg klarer mig forbi den første runde, hvor man som regel også møder lidt svagere modstand.

Bestyrelsens mål rent spillemæssigt osv. gider jeg ikke komme ind på, da de var de samme som sidste år, og det går godt på de fleste parametre der.
 


Mål for fremtiden


  • Mesterskab inden for 3 år
  • Europæisk gruppespil inden for 3 år
  • Komme i top 3 over de nordiske lande på klubranglisten inden for 5 år. FCK (46), AaB(93), Rosenborg (131), OB (148), FCN (160), Helsingborg (167), Brøndby IF (178)
  • 2 mesterskaber på 5 år

Sidste år så mine mål for fremtiden sådan her ud. Det første mål er allerede klaret og det tog os kun 1 år. Så har jeg jo faktisk 4 år til, at vinde næste mesterskab i forhold til mit mål om 2 mesterskaber på 5 år. Jeg håber da jeg kan få lidt flere mesterskaber end kun 1 på de 4 år, men der må jeg se tiden an. I forhold til det sidste mål om, at komme i top 3 hos de europæiske lande har vi ikke kunne gøre noget sidste år, og det er så i år vi skal tage et ordentligt hop frem af på listen. 

Opstarten
I får lige en ultrakort gennemgang af hvordan det er gået i venskabskampene. Jeg fik spillet 4 styks. Vi vandt 3 af dem stort og tabte den sidste stort. Vi vandt overlegent mod BK Olympic, Falkenberg og AB med samlet 15-2. Ind i mellem de kampe tog vi imod Fenerbache på hjemmebane og her vi en omgang tæv på 1-5. Overall vil jeg sige det gik fint, og nu er vi snart ved, at være klar til sæsonstart, hvor vi skal en tur ti Aarhus. Ellers byder juli måned på en hjemmekamp mod Esbjerg og en tur til Horsens.

Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Barfoed91
Gæst
 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #100: 19 Apr 2013, 23:10 »

Jeg følger stadig med i din blog Crazy, og jeg er synes stadig den lever op til at kunne få min stemme! Klø på! Elsker din måde at skrive på og din analyse af truppen samt brug af billeder passer fint!
Få din stemme?

Derudover ser det godt ud Poul. Kommer der snart en ny update?
« Seneste Redigering: 19 Apr 2013, 23:13 af Barfoed91 » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #101: 19 Apr 2013, 23:50 »

Få din stemme?

Derudover ser det godt ud Poul. Kommer der snart en ny update?

Jo tak barfoed Smiley Næste update kommer om 2 sekunder, har lige gjort den færdig Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #102: 19 Apr 2013, 23:51 »



Juli 2013




Superligaen 13.Juli 2013 AGF (2) v Brøndby IF(3)

AGF  4-4-2 :
Rasmussen, Flinta, Kure, Pasanen, Eckersly, Akharraz, Nørregaard, Povlsen, Hélan, Skhirtladze, Vatsadze

Brøndby IF 4-4-2:
Lössl, Randrup, Koch, Dumic, Norouzi, Larsen, Thygesen, Holst, Laudrup, Makienok, Antipas


Undtagen Goodson, der var på landsholdstur, kunne jeg stille i min fortrukne startelever til sæsonens første kamp. Sidste år fik vi 4 point med fra vores 2 møder i Aarhus, så jeg var en smule fortrøstningsfuld før mødet med AGF. Dumic var tæt på, at give os føringen efter kun 2 minutter, men Steffen Rasmussen klarede hans forsøg fra hjørnesparket. Efter 7 minutter bragte vi os foran. Et rigtig flot angreb endte med Norouzi slog et flot indlæg til bagerste stolpe, hvor en helt fri Stryger kunne heade bolden i mål. Makienok fik en halvskade efter 20 minutter, og jeg havde ikke lyst til, at tage chancer, så jeg skiftede ham ud og tog Semou ind, og gik over til 4-2-3-1 taktikken. Kampen var rimelig død, og jeg troede vi skulle gå til pause med en føring, men nej. AGF’s nyindkøb Hélan tog en god tur til baglinjen og slog et fladt indlæg til Vatsadze, der kunne score fra kort afstand.

Anden halvleg var endnu mere chancefattig end første, og det var egentlig kun AGF, der havde lidt langskud en gang i mellem. Et kvarter før tid var det lige ved, at gå galt. Skhritladze gik forbi Koch og sendte et skud afsted mod mål som Lössl kun kunne halvklarer. Returen røg ud til en rimelig fri Vatsadze, der sendte sit skud på stolpen. Bolden røg bagefter ud til Lössl der sikkert kunne gribe den igen. 5 minutter senere var det Antipas tur til, at have en stor chance. Han blev flot stukket i dyden af Stryger, og brændte af 2 omgange på Steffen Rasmussen. Det ene skud tog stolpen. På det efterfølgende hjørne havde vi lidt mere held og dygtighed. Dumic steg flot til vejrs og så stod den 1-2. 5 minutter før tid fik Semou sit andet gule kort, og så måtte vi spille resten af kampen med 10 mand. Vi holdt heldigvis stand og fik 3 point i en halvdårlig kamp. 



Tilskuertal: 20.200   
MoM: Dumic 9.00
Kampens resultat: 1-2



Superligaen 21.Juli 2013 Brøndby IF(4) v Esbjerg(1)

Brøndby IF 4-2-3-1:
Tørnes, Randrup, Koch, Dumic, Norouzi, Kristiansen, Holst, Larsen, Thygesen, Laudrup, Antipas

Esjerg 4-4-1-1:
Hrádecký, Ankersen, Hansen, Høgh, Knudsen, Smárason, Andreasen, Bergvold, Mtiliga, Ernemann, Lange


Makienoks skade han fik i sidste kamp holdt ham ude i 2 uger. Samtidig havde Semou karantæne. Det betød Jan K kom ind på midtbanen sammen med Holst og den ene angriberplads tog Antipas sig af.  Esbjerg havde fået fat i Mtliliga fra FCN, der jo rykkede ned sidste år og han var på plads på venstre fløjen. Kampens første chance kom efter 18 minutter. Chancen var vores, og det førte sgu også til et mål. Stryger blev spillet fri inde i feltet og hans afslutning tog stolpen. Bolden røg tilbage og ind i ryggen på en sagesløs Hrádecký, der kun kunne se til mens bolden trillede i mål. Efter 28 minutter spillede Thygesen og Laudrup sammen på midten af banen, førstnævnte blev stukket fri i dybden, men han evnede ikke at score på Hrádecký.

Andreas Laudrup havde et godt langskudsforsøg efter et hjørnespark i starten af anden halvleg, men Hrádecký klarede forsøget relativ nemt. Få minutter senere bragte vi os foran. Det var Thygesen med et indirekte frispark som han sendte ind i panden på Koch, der kunne score sit første mål i Brøndbytrøjen. Bortset set fra et halvfarligt forsøg fra Jesper Lange i kampens overtid, skete der faktisk ikke mere i kampen, og slutkommentaren; ”Nilssons drenge havde styr på sagerne hele vejen igennem!” passer meget godt på kampen.


Tilskuertal: 15.473
MoM: Koch 8.80
Kampens resultat: 2-0


Superligaen 28.Juli 2013 Horsens (12) v Brøndby IF(3)

Horsens  4-4-2 :
Neubauer, Andersen, Rasmussen, Aslam, Jensen, Kryger, Drachmann, Retov, Cramer, Toft, Fagerberg

Brøndby IF 4-2-3-1:
Lössl, Randrup, Koch, Dumic, Norouzi, Holst, Semou, Larsen, Thygesen, Laudrup, Antipas


Horsens have fået en skidt start på turneringen med 0 point i 2 kampe. Vi havde omvendt fået en god start med 6 point i 2 kampe, så vi burde være favoritter. Man skal dog passe på, at undervurdere Horsens. Sidst vi var i Horsens tabte vi 3-0. Siden da har vi ikke set os tilbage, og vi har vundet 10 kampe i streg. Kampens første store chance kom efter 20 minutter, og den stod vi for. Thygesen slog et hjørnespark ind i feltet, og på en eller anden måde fik Aslam lavet selvmål. 0-1. Efter en halv time skete der noget helt utroligt. Randrup havde taget et løb frem fra sin back position. Det så Holst, der stak ham i dybden, og derfra bragede Randrup bolden ind ved nærmeste stolpe.

Det var ikke mange chancer vi, eller Horsens havde, men dem vi havde scorede vi også på. Efter 50 minutter blev det nemlig 0-3. Antipas havde en rigtig flot dribletur, hvor han driblede den samme mand fra side til side 3 gange, og til sidst var han inde i feltet, hvor han scorede med et hårdt skud i det fjerne hjørne. Bortset fra vores mål var kampen rimelig død. Sidste chance i kampen kom i kampens overtid, og det var også til os. Vi havde et rigtig flot gennemspillet angreb. Til sidst blev Durmisi spillet fri ude i venstre side, hvor han sendte et godt skud af sted mod keeperen, der havde en fin redning.



Tilskuertal: 3.976   
MoM: Thygesen 8.70
Kampens resultat: 0-3


Champions League 31.Juli 2013 BATE v Brøndby IF

BATE  4-4-2 :
Pekarskiy, Konopelko, Radzkov, Ezerskiy, Afanasiev, Hleb, Sivakou, Pavlov, Niakhaichyk, Skavysh, Badoyan

Brøndby IF 4-2-3-1:
Lössl, Randrup, Dumic, Goodson, Norouzi, Holst, Semou, Larsen, Thygesen, Laudrup, Antipas


Goodson var endelig tilbage fra sin tur med landsholdet, og han gik ind i midterforsvaret sammen med Dumic. Vi startede på udebane mod BATE, så det var vigtig for os, at få et udebanemål med hjem eller i det mindste få point ud af kampen. Goodson var manden bag første kvalificerede forsøg, og det var som så ofte før efter et hjørnespark, som han headede snært over mål. BATE var kun sporadisk farlige med nogle langskudsforsøg, men vi skabte heller ikke meget. Næste Brøndby chance faldt til Andreas Laudrup der opsnappede bolden højt oppe på banen. Han havde desværre en superspids vinkel og kunne ikke passere BATE keeperen. 

I anden halvleg var ingen af holdene farlige det første kvarter. Men så indtraf katastrofen. Thygesen smed bolden væk på midten af banen. BATE fik spillet bolden ud i venstre side, hvor der så kom et indlæg. Her prøvede Dumic, at cleare, men han sparkede bolden direkte ind i hovedet på Yashin og så stod den 1-0 til BATE. Et kvarter før tid burde vi have udlignet. Antipas kom til baglinjen og slog et indlæg ind mod Makienok, der selvfølgelig vandt sin duel, men hans hovedstød tog stolpen og røg ud igen. Vi formåede ikke at skabe mere end det og må lidt skuffende tage tilbage til Danmark med et 1-0 nederlag. Kampen var rimelig lige, men vi havde flest åbne chancer og vi havde også et forsøg på træværket, mens BATE næsten kun havde langskudsforsøg. Jeg satser på vi godt kan vende det på hjemmebane. 

FCK vandt i øvrigt en helt sindssyg kamp mod Sturm Graz på deres hjemmebane med 4-5, hvor Santin lavede hattrick. I vores lodtrækning var vi så heldige, at møde Lillé fra Frankring. Og når jeg siger heldig er jeg naturligvis ironisk.


Tilskuertal: 9.823   
MoM: Radzkov 8.50
Kampens resultat: 1-0

SUPERLIGA EFTER 3 KAMPE

Topscorer: Dumic, Koch, Stryger, Quincy og Randrup 1 mål
Flest assists: Mikkel Thygesen 3
Kampens spiller: Dumic, Koch og Thygesen 1
Gns. karakter: Dario Dumic 7.88




Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #103: 22 Apr 2013, 19:07 »



August 2013




Superligaen 3.August 2013 FCK (2) v Brøndby IF(1)

FCK  4-4-2 :
Wiland, Jacobsen, Stadsgaard, Sigurõsson, Jakobsen, Gíslason, Kristensen, Grindheim, Bengtsson, Santín, Cornelius

Brøndby IF 4-4-2:
Lössl, Holst, Dumic, Goodson, Norouzi, Larsen, Thygesen, Semou, Kristiansen, Makienok, Antipas


Til sæsonens første møde mod FCK, var jeg var tilbage i min 4-4-2 taktik, og jeg havde også rokeret lidt på holdet. Holst kom ned på højre back, Semou ind på midten, og så kom Jan K ind i stedet for Laudrup, der ikke har imponeret indtil videre. Bengtsson havde kampens første alvorlige forsøg efter 22 minutter. Han gik på indersiden af Holst og kom rimelig tæt på mål. Han sendte en hård afslutning af sted mod mål. Den sad dog lige på Lössl. Vi havde ikke været særlig farlige, men alligevel var det os der kom foran efter en halv time. Et utroligt klumpspil med 3 spillere fra hvert hold, endte bolden hos Antipas og pludselig havde han sendt bolden i en flot bue over i det modsatte målhjørne. FCK var udsædvanlig ufarlige og skabte næsten ingenting. Vi skabte heller ikke meget, men farlige det var vi. Et langt målspark fra Lössl tog fusen på FCK. Antipas opfangede bolden og kunne løbe alene ned mod Wiland. Ham trak han nemt forbi og så stod den 0-2!

Goodson havde en gylden mulighed på hjørnespark kort inde i anden halvleg, men hans forsøg gik snært over mål. Lidt efter fik jeg pludselig 2 halvskader til Semou og Thygesen og så måtte jeg bruge 2 udskiftninger. Ind kom Randrup, og gik Holst op på midten, og Gehrt kom ind i stedet for Thygesen. Efter 66 minutter skete det jeg nærmest troede var umuligt. Vi bragte os foran 0-3 i Parken. Stryger tog et godt løb ind i banen og lagde tryk på deres forsvar. Makienok var løbet udenom, hvor Stryger spillede ham med den helt rigtige timing, og så scorede Makienok til 0-3. FCK havde kun et lidt farligt hovedstødsforsøg til sidst i kampen, men det var også det og så vandt vi sgu 0-3. Skudstatistikken hed 6-9 til os og 2-4 inden for rammen. Fantastisk sejr!



Tilskuertal: 38.076   
MoM: Antipas 8.80
Kampens resultat: 0-3



Champions League 7.August 2013 Brøndby IF v BATE

Brøndby IF 4-4-2:
Lössl, Holst, Dumic, Goodson, Norouzi, Larsen, Thygesen, Semou, Kristiansen, Makienok, Antipas

BATE  4-4-2 :
Pekarskiy, Konopelko, Radzkov, Palyakou, Afanasiev, Hleb, Sivakou, Pavlov, Niakhaichyk, Badoyan, Skavysh


Jeg havde valgt samme opstilling som mod FCK. Jeg følte simpelthen jeg måtte give dem genvalg. Vi havde en 1-0 føring vi skulle hente fra første kamp, og det burde være muligt. Omvendt hvis de får et udebanemål ser det sort ud. Antipas var ligeved, at give os en drømmestart efter 2 minutter da han tog en god tur op i banen, men hans forsøg blev lige akkurat klaret af deres keeper. 7 minutter senere havde han igen et godt forsøg, men han skød lige ved siden af målet. Efter 16 minutter skete det, der ikke måtte ske. BATE bragte sig foran på hjørnespark. Meget ufortjent, men nu skulle vi bare frem. Kun 2 minutter senere havde Stryger en kæmpe chance, men han evnede ikke, at udnytte den store mulighed. Vi fortsatte med, at presse på. Næste chance gik til Dumic, der fra tæt hold fik sit skud blokeret. Makienok var vores redningsmand i første omgang. En tilfældig bold røg ind mod ham i feltet, og den var han hurtigt til, at brage i kassen til 1-1. Helt fortjent. Men vi havde stadig brug for 2 mål mere.

Antipas havde endnu en god chance efter 58 minutter, men han havde bare ikke skarpheden i den kamp. Med en halv time igen satsede jeg alt, og jeg skiftede også Andreas Laudrup ind for Jan K. Dumic var utrolig tæt på, at score efter 70 minutter. Han kastede sig med hovedet først mod bolden, men hans afslutning blev blokeret igen. 5 minutter før tid blev det for alvor spændende. Andreas Laudrup tog en rigtig flot dribletur på tværs af banen, og til sidst kunne han gøre det til 2-1. Der var 5 minutter tilbage nu. Det blev desværre ikke til mere end det. Vi havde en skudstatistik der hed 20-6 og 5-2 i skud indenfor rammen. BATE scorede på deres eneste chance i kampen. Vi derimod spillede en rigtig flot kamp og skabte masser af chancer. Desværre var bl.a. Antipas super uskarp og det kostede os den samlede sejr.

FCK gjorde det i øvrigt færdigt mod Sturm Graz da de smadrede dem 5-2 på hjemmebane. Samlede vandt de 10-6.
 


Tilskuertal: 20.829   
MoM: Radzkov 8.10
Kampens resultat: 2-1


Superligaen 10.August 2013 Brøndby IF (1) v Lyngby (9)

Brøndby IF 4-4-2:
Lössl, Randrup, Dumic, Goodson, Durmisi, Hansen, Gehrt, Semou, Laudrup, Makienok, Antipas

Lyngby  4-2-3-1 :
Højlund, Brandrup, Rømer, Helstrup, Rasmussen, Nilsson, Viõarsson, Sørensen, Aabech, Svensson, Mortensen


Jeg havde et lille eksperiment til dagens kamp mod Lyngby. Jeg havde skubbet Laudrup frem fra sin venstre midt til en venstre fløj, og så fik han rollen indvendig angriber support. Det var efter hans flotte tur mod BATE jeg fik lyst til, at prøve han af i den her rolle. Det havde desværre ikke nogen effekt i kampen. Samtidig var det også hævnens time for os mod Lyngby efter de slog os ud af pokalen sidste år. Lyngby sad på spillet de første 20 minutter og de havde et par halve chancer. Men det var alligevel os, der burde have bragt os foran. Det var Makienok der blev spillet fri i dybden, men han skød ved siden af. 10 minutter senere gjorde Makienok skaden god igen. Et godt opspil i højre siden endte med Randrup slog et indlæg til Makienok, der tog ned ned og hamrede den ind i venstre hjørne. Nu havde vi fat i kampen, og efter 39 minutter gjorde Antipas det så til 2-0.

Efter en times spil havde Goodson en god mulighed på hjørnespark, men hans forsøg var en smule over mål. 2 minutter senere havde Makienok en stor chance for, at lukke kampen, men igen skød han ved siden af målet. Lyngby havde ikke været oppe i vores felt siden de første 20 minutter nærmest. Da de var der oppe næste gang fik de reduceret. Goodson tabte en hovedstødsduel lidt oppe på banen. Patrick Mortensen tog nedfaldet og så løb han ned og udplacerede Lössl. 2-1. 12 minutter før tid så det ud til kampen blev lukket. Kim Aabech fældede Stryger i feltet. Thygesen var manden på pletten og han scorede sikkert til 3-1. Vi kørte sikkert sejren hjem, og fik de 3 point i en halvskidt spillet kamp fra vores side. Men vi fik vores hævn og det var det vigtigste. Og vi scorede da trods alt 3 mål, så helt skidt var det ikke.

Den sejr var vores sejr nummer 13 i streg og det var Superligarekord for flest sejre i træk. Dejligt dejligt.


Tilskuertal: 14.790   
MoM: Mortensen 7.90
Kampens resultat: 3-1


Superligaen 17.August 2013 Brøndby IF (1) v AaB (2)

Brøndby IF 4-4-2:
Lössl, Randrup, Koch, Dumic, Durmisi, Larsen, Thygesen, Semou, LAudrup, Makienok, Antipas

AaB  4-4-2 BDM :
Larsen, Dalsgaard, Petersen, Thelander, Blåbjerg, Augustinussen, Kristensen, Borring, Wichmann, Curth, Paulsen


Der var lagt op til en yderst interessant topkamp mod AaB, der ligesom os har lagt godt ud i den nye sæson. Kampen blev endnu mere interessant da FCK forinden havde tabt ude til AGF. Den aktuelle stilling inden kampen var: Brøndby 15, AaB 13, AGF 12, FCK 10. Med en sejr kunne vi bringe os hele 8 point foran FCK. AaB var første hold med en chance, og det var en stor en. Jeppe Curth blev spillet fri i dybden, og var alene med Lössl. Han hev en flot parade op af ærmet og forhindrede scoringen. Lidt efter havde Makienok en fin chance, da han vendte rundt på en tallerken i feltet og knallede til den, men den røg langt over mål. Antipas havde et mere kvalificeret forsøg efter 19 minutter, men hans forsøg røg lige forbi stolpen. Antipas havde rettet kanonen ind og på hans næste chance var der basse. Han tog bolden flot med fra Makienok og resten skabte han selv. Til sidst placerede han bolden fint med et buet skud over i højre side.

Vi var lige ved, at bringe os yderligere foran 45 sekunder inde i anden halvleg. Laudrup slog et super indlæg ind i feltet, hvor Makienok steg til vejrs og pandede den mod målet. Nicolai Larsen fik handsken på og vi fik hjørne, som ikke blev til noget. Efter en time kom vi foran med 2-0. Bolden blev spillet ind til Makienok i feltet, der med en utrolig hælaflevering fandt en fri Antipas, der gled bolden i mål via den ene stolpe. Super detalje af Makienok. 11 minutter før tid kom der lidt spænding tilbage i kampen. Et langt sideskifte endte hos Thomsen i højre side, og derfra kunne han slå den skråt tilbage til Wichmann, der gjorde det til 2-1. 4 minutter før tid fik AaB en kæmpe chance. Det var Dalsgaard der fik en friløber, men Lössl hev en super redning op af ærmet. Vi slap med skrækken og fik endnu en vigtig sejr, og vi forlængede vores efterhånden utrolige sejrsstime.


Tilskuertal: 15.521   
MoM: Antipas 8.80
Kampens resultat: 2-1


Superligaen 25.August 2013 FCM (7) v Brøndby IF(1)

FCM  4-4-2 :
Korch, Remmer, Nielsen, Afryie, Lauridsen, Ashiru, Dickoh, Ojuola, Hassan, Janssen, Rasmussen

Brøndby IF 4-4-2:
Lössl, Randrup, Koch, Goodson, Norouzi, Larsen, Thygesen, Semou, Laudrup, Makienok, Antipas


Vi kom foran allerede efter 13 minutter. Det var et flot sammenspil mellem Antipas, Makienok og Thygesen, og til sidst tog Thygesen et flot løb med bolden ind i feltet, hvor han med et hårdt spark kunne score til 0-1. Efter 24 minutter havde først Thygesen og bagefter Stryger gode chancer, men ingen af dem kunne passere FCM keeperen. FCM havde ikke rigtig noget i første halvleg, og vi havde heller ikke mere.

Efter 57 minutter scorede FCM så på deres første forsøg næsten. Det kom lidt ud af ingenting, men jeg må give en del af skylden til Semou der ikke fik headet bolden langt nok væk. Remmer kunne samle den op inde i feltet, og han hamrede beslutsomt bolden i kassen. Så var FCM i gang, og kun 1 minut senere scorede Mads Hvilsom til 2-1. Samme Mads Hvilsom var lige ved, at lukke kampen med et kvarter igen, men hans lob ramte overlæggeren. Med 5 minutter igen fik vi etableret noget der mindede om et pres, og det udmøntede sig i et mål fra selveste Jan K. Det blev også kampens slutresultat og vi fik 2-2 med hjem fra Herning. Vi skulle have gjort det færdigt i første halvleg, hvor vi havde nogle i chancer. I anden halvleg var vi væk det meste af tiden, så alt i alt må uafgjort været fint. Vores sejrsstime måtte jo også ende på et tidspunkt.


Tilskuertal: 6.699   
MoM: Thygesen 9.00
Kampens resultat: 2-2



Månedsopsummering
Vi må siges, at have haft en fantastisk måned i ligaen i August, og vi fulgte flot op den gode start vi gav os selv i Juli. Først blev FCK nedlagt med hele 3-0 og vi fik vores 2. sejr i streg i Parken. Dernæst vi fik vi endelig hævn over Lyngby, og vi fik også en yderst vigtig sejr mod AaB i den direkte topkamp. At vi så spillede uafgjort med FCM kamp jeg sagtens overleve da det er et svært sted, at spille. Vi er ubesejret i utrolige 15 kampe i streg, og jo længere vi kan holde fast i den her stime jo bedre.

I CHL var det straks mere skuffende. Vi fik en halvskidt udgangspunkt i BATE, og da de så scorede på deres første chance i den anden kamp, så var det nærmest umuligt. Vi var alligevel tæt på, at gå videre, men vi kunne ikke udnytte det press vi lagde resten af kampen. Der er blevet trukket lod til Uefa League og de kampe skriver jeg om i næste update.


SUPERLIGA EFTER 7 KAMPE

Topscorer: Quincy Antipas 6 mål
Flest assists: Simon Makienok 5
Kampens spiller: Quincy og Thygesen 2
Gns. karakter: Dario Dumic 7.57




Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens Flagskib v 2.0
« Svar #104: 22 Apr 2013, 19:58 »

En meget bedre start på sæsonen end den første sæson! LÆKKERT! Tunge
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010