home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 599 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  At være "rigtig" fan?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10 Udprint
Forfatter Emne: At være "rigtig" fan?  (Læst 27767 gange)
BenMusalho
Gæst

Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #90: 08 Dec 2008, 15:32 »

Hvornår har jeg sagt, at min mening er rigtig? Altså LFC, brug nu lige den smule hjerne du åbenbart har tilbage. Du kan jo sige dig selv at samtlige hoffenheim-fans er blevet det udelukkende på grund af deres pludselige succes. Og vil da også vædde med, at hvis Hoffenheim ryger ned i midten af tabellen vil stort set alle hoffenheim-"fans" ikke holde så meget med dem, som de gør nu. Men det er jo umuligt at diskutere det her. Fatter ikke, at i ikke kan indse det. Hvor gamle er i egentlig?
Læs nu hvad der bliver skrevet ... Næsten alle begynder jo at holde med et hold, fordi det har succes. Men hvis man bliver hængende, er man ikke medløber!! Du begyndte nok også at holde med Real M, fordi de havde succes.. Men når du så blev hængende, kan man ikke kalde dig medløber!

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #91: 08 Dec 2008, 15:33 »

Tror du, du var begyndt at holde med Real Madrid, hvis de lå i tredjebedste række, dengang du begyndte at følge dem?

Nej sgu da, for jeg var 8-9 år dengang, jeg vidste ikke en brik om fodbold. Jeg så bare Real Madrid hightlights om morgenen klokken 7:10 på tv2, og jeg havde ingen forstand på hvem der spillede der eller noget, jeg så bare, at spillet flød som jeg aldrig havde set det før. Og lige siden har jeg kun haft det ene hold på hjertet, og aldrig aldrig aldrig tænk på at blive fan af noget som helst andet hold. Jeg kan da godt kaldes medløber, det er jeg da ligeglad med. Og jeg var da også medløber dengang AaB begyndte at vinde kampe igen sidste år, og jeg er da stadig medløber selvom jeg selvfølgelig ærgrer mig lidt over når de taber... Og det er ikke fordi jeg er den største AaB-fan, udelukkende fordi jeg kommer fra Aalborg. Men ville ikke være en brøkdel af et sekund i tvivl om, hvem jeg ville holde med hvis Real Madrid og Aab spillede mod hinanden. Og det kan da godt være jeg var medløber da jeg blev Real Madrid fan, men det kan man jo så sige om alle fans af sådan nogle klubber... real madrid, barca, arsenal, man utd osv.

-LFC-
Manager

« Svar #92: 08 Dec 2008, 15:33 »

Hvornår har jeg sagt, at min mening er rigtig? Altså LFC, brug nu lige den smule hjerne du åbenbart har tilbage. Du kan jo sige dig selv at samtlige hoffenheim-fans er blevet det udelukkende på grund af deres pludselige succes. Og vil da også vædde med, at hvis Hoffenheim ryger ned i midten af tabellen vil stort set alle hoffenheim-"fans" ikke holde så meget med dem, som de gør nu. Men det er jo umuligt at diskutere det her. Fatter ikke, at i ikke kan indse det. Hvor gamle er i egentlig?
Jeg er 14 og har åbenbart mere hjerne end du har, siden du vælger at tale nedladende om min intelligens fordi jeg ikke er enig med dig. :-) Du har ikke direkte sagt, at din mening er rigtig, men når du skriver sådan noget fis, så hentyder du til det.

Det er sikkert rigtigt det du skriver og jeg tror heller ikke ret meget på folk der skriver, at de har været Hoffenheim-fans siden starten af 2007 f.eks. men synes du burde vente til Hoffenheim falder ned i tabellen før du dømmer folk. :-)

United-styrer
Gæst

« Svar #93: 08 Dec 2008, 15:35 »

Nej sgu da, for jeg var 8-9 år dengang, jeg vidste ikke en brik om fodbold. Jeg så bare Real Madrid hightlights om morgenen klokken 7:10 på tv2, og jeg havde ingen forstand på hvem der spillede der eller noget, jeg så bare, at spillet flød som jeg aldrig havde set det før. Og lige siden har jeg kun haft det ene hold på hjertet, og aldrig aldrig aldrig tænk på at blive fan af noget som helst andet hold. Jeg kan da godt kaldes medløber, det er jeg da ligeglad med. Og jeg var da også medløber dengang AaB begyndte at vinde kampe igen sidste år, og jeg er da stadig medløber selvom jeg selvfølgelig ærgrer mig lidt over når de taber... Og det er ikke fordi jeg er den største AaB-fan, udelukkende fordi jeg kommer fra Aalborg. Men ville ikke være en brøkdel af et sekund i tvivl om, hvem jeg ville holde med hvis Real Madrid og Aab spillede mod hinanden. Og det kan da godt være jeg var medløber da jeg blev Real Madrid fan, men det kan man jo så sige om alle fans af sådan nogle klubber... real madrid, barca, arsenal, man utd osv.

Det er jo netop den pointe, du diskuterer imod: At (næsten) alle i bund og grund er medløbere i begyndelsen. Det er først, når det går ned ad bakke, at man kan bevise sin loyalitet, og det har de nyerklærede Hoffenheim-tilhængere ikke haft mulighed for endnu.

Mika Karppinen
Gæst

« Svar #94: 08 Dec 2008, 15:37 »

Hvis personen holder med Hoffenheim resten af livet er han stå stadig medløber pga. han begyndte fordi der var succes og det var spændende? Nej vel? Så tag lige og lad være med at tage din mening som om den altid er det rigtige.

tro ikke du ved hvad du snakker om.

men vi ser til foråret hvem der har ret og hvis du få ret, vil jeg bøjre mig for dig, men det sker bare ikke

steeval
Reserveholdsspiller

« Svar #95: 08 Dec 2008, 15:38 »

Synes det er helt okay, hvis folk kun holder med Hoffenheim pga. deres pludselige succes, hvordan skulle et hold ellers få fans?

Så længe folk hænger ved i modgang, og hvis ikke de gør er der ikke noget at gøre ved det.

Jeg holder ikke rigtigt med noget bestemt hold, men f.eks. i Amerikansk Fodbold er jeg blevet helt vild med Titans i denne sæson, pga. deres måde at spille football på. Er det forkert fordi jeg pludselig får øjnene op for dem, når de begynder at vinde?

Nej sku hvem man holder med kommer og går pludseligt, så det må man sku selv om..

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #96: 08 Dec 2008, 15:38 »

Læs nu hvad der bliver skrevet ... Næsten alle begynder jo at holde med et hold, fordi det har succes. Men hvis man bliver hængende, er man ikke medløber!! Du begyndte nok også at holde med Real M, fordi de havde succes.. Men når du så blev hængende, kan man ikke kalde dig medløber!

Ja hvis du kalder galactico en succes, så ja. Så er jeg medløber. Jeg var da fuldstændig ligeglad med Real Madrids resultater dengang. Jeg vidste ikke om de lå nummer 5 eller 10 eller 1 eller noget. Jeg blev udelukkende fan på grund af spillet, og ikke resultaterne. Men Efter min mening er hoffenheim fans medløbere. Og det siger jeg, fordi jeg tror, når/hvis hoffenheim ryger ned i midten af tabellen, så er de ikke hoffenheim fans mere. De vil ikke have den samme følelse af at se deres hold mere. Og hvis de så stadig holder med hoffenheim om 4-5 år, så må jeg sige jeg tager fejl.

-LFC-
Manager

« Svar #97: 08 Dec 2008, 15:40 »

tro ikke du ved hvad du snakker om.

men vi ser til foråret hvem der har ret og hvis du få ret, vil jeg bøjre mig for dig, men det sker bare ikke
Ved udemærket hvad jeg snakker om, tak. :-)

Jeg er heller ikke selv sikker på, at der står flere Hoffenheim-fans tilbage, når de kommer i krise, men jeg vil da i det mindste give dem en chance for at vise deres loyalitet til klubben. Forsvinder de så kan man vel sagtens kalde dem for medløbere, men ikke før. For 17. gang. Det skal jo starte et eller andet sted...

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #98: 08 Dec 2008, 15:43 »

Alle bliver da normalt fans pga. medgang.. Og det er der som sådan ikke noget forkert i!

Men du har intet belæg for at sige, at disse 50 fans ikke er Hoffenhaim fans om et år.. Muligvis forholder det sig sådan, men du kan ikke rede alle over en kamp...

plutonium
Manager

« Svar #99: 08 Dec 2008, 15:43 »

Men at folk bruger argumentet med at man SKAL være på stadion og se dem, er helt hul i hovedet, som jeg ser det. Jeg bor i Haderslev, arbejder 45-50 timer om ugen, og har samtidig en dejlig kone. Jeg har simpelthen ikke tiden til at se fodbold i Kbh, som iøvrigt ligger over 200 km fra Haderslev.
Jeg har endvidere ikke altid tid til at se holdet spille på TV. Gør det mig til en dårligere fan, end dem som tager ind og ser alle FCK's kampe?
Jeg prøver for så vidt muligt at få læst alle nyheder med FCK, og hvad der nu kan opstøves, men jeg må erkende at tiden ikke altid er der. Og når jeg engang får børn, bliver tiden måske mindre.
Men jeg sørger altid, hvis økonomien tillader det, at få købt mig en ny trøje til hver sæson, eller hver anden sæson.

Du, min ven, er en ægte fan!

Dit eksempel er klarere end de eksempler jeg kan komme med. Du har ting i din hverdag der har højere prioritering, og for mig er en ægte fan også en person, der ved at der er andet her i livet. Hvis man helliger sit liv til en fodboldklub, så har man praktisk taget ikke et liv. Man bør (for ikke at sige skal) vægte familie højere end fodbold. Arbejde bør også være vigtigere for én end fodbolden. Fodbold er en fritids-interesse. At den så optager AL ens fritid er noget andet  Wink

Jeg ved godt at mange mener, at en ægte fan altid står på tribunerne og synger og skråler sig hæse, men det er bare ikke muligt for alle. Jeg selv ville elske, at være på stadion hver evig eneste hjemmekamp, men det kan jeg ganske enkelt ikke nå. Men jeg ser mig selv som en ægte fan, fordi jeg har en finger på pulsen i klubben, og jeg er klubben evigt loyal. Men jeg sætter da stadigvæk en rund fødselsdag eller en vigtig skoleopgave eller mit arbejde højere. Fordi jeg ikke ser alle kampe kan jeg da alligevel finde ud af, hvad der er godt og skidt i klubben.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager

« Svar #100: 08 Dec 2008, 15:57 »

Personligt bliver jeg 18 om 8 timer og et par minutter, og jeg kan da sagtens sætte mig ind i, at folk holder med Hoffenheim. Jeg har dyb respekt for den klub, fordi de er en atypisk rigmandsklub. Mange rigmandsklubber køber en masse dyre spillere og poster bare penge i klubberne. Det er lidt anderledes med Hoffenheim, hvor de har fokuseret på talenter og faciliteter. Jeg er ikke fan af Hoffenheim, og følger dem ikke som sådan, men jeg kan da godt forstå at folk gerne vil holde med dem. En klub med succes der spiller god fodbold. Der er jo en grund til, at Manchester United har flere fans end Rochdale i England. Succes blandet med en god spillestil. At Hoffenheim ikke er en traditionsklub er da lige meget. Alle skal starte et sted! Men rigtigt er, at de der holder med Hoffenheim idag, men som forlader klubben ved den første modgang, de er ikke 'rigtige' fans. Men der skal jo nok være nogen der bliver ved med at holde med dem, fordi man pludselig har fået øjnene op for klubben.

Synes derimod det er skræmmende så mange i min omgangskreds der vendte BIF ryggen midt i deres krise, for derefter at holde med igen nu. Men det allerværste i den situation er, at mange af dem der vendte BIF ryggen var de typer, der gik rundt og råbte 'Brøndby til jeg dør'. Det er noget pis, for at sige det rent ud. Hvis man går og sværger en klub evig loyalitet, som råbet jo sådan set er, så skal man stå ved det. Ellers er det bare ørengas!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Camus
Gæst

« Svar #101: 08 Dec 2008, 22:37 »

Det er jo netop den pointe, du diskuterer imod: At (næsten) alle i bund og grund er medløbere i begyndelsen. Det er først, når det går ned ad bakke, at man kan bevise sin loyalitet, og det har de nyerklærede Hoffenheim-tilhængere ikke haft mulighed for endnu.
Over for hvem skal denne loyalitet bevises?

Måske er undertegnede idiot, eller det der er værre. I hvertfald kan jeg ikke begribe behovet for en diskussion som denne...

Muligvis bliver mange fans af et hold som konsekvens af en øjeblikkelig medgang. Det ville da også være pudsigt hvis det var den anden vej rundt....

Men der findes nu masser af eksempler på hold der ikke har haft nævneværdig succes i et betydeligt antal årtier, men alligevel på forunderligvis har sig en fast fan skare, så nogen "rigtige" fans er der jo nok derude..

Nå men tilbage til den egentlig undren, mit indlæg er baseret på.
Hvad betyder det hvor meget eller hvor lidt, alle andre en dig selv er "rigtig" fan af et hold? Grunden til at jeg sætter rigtig i citationstegn, er at jeg ikke ved hvordan man skal definere en rigtig fan. Og hvorfor behøver man også det?

Nogen vil være fan af et hold fordi det var deres far, nogen vil være det fordi en enkelt spiller fra holdet på det givne tidspunkt interessen for fodbold blomstrede faldt i smag, og andre vil have den på en helt tredje måde..
Og hvad er så bedst? Efter min overbevisning giver det absolut ingen mening at diskutere dette, det er det samme som at diskutere hvorvidt højre eller venstre er at foretrække...

« Seneste Redigering: 08 Dec 2008, 22:39 af Camus » Logged

Chakana
Manager

« Svar #102: 09 Dec 2008, 00:40 »

Over for hvem skal denne loyalitet bevises?  
Den loyalitet skal vises overfor sig selv og klubben. Det er da åbenlyst.

Arsenal Football Club

verdenskrig
Manager

« Svar #103: 09 Dec 2008, 00:46 »

En ægte fan... Et spørgsmål mange stiller, men kun få har svar på..

Jeg mener det handler om øjet som ser det... For det er ikke alle mennesker som har et stærkt tilhørsforhold til en klub, men de følger blot klubben af ren interesse... Disse mennesker mener jeg dog ikke kan karakteriseres som rigtige fans...

En rigtig fan er for mig at se en som brænder for sit hold!.. Han lever og ånder for dem, og udviser i alle sammenhænge en stor interesse, og sympati, samt engagemanet for klubben.. Han interessere sig i alt hvad der rører sig i klubben, og ved præcist hvilke funktioner som driver klubben, og hva slags ånd som er i klubben... Store dele af hans hverdag handler kort og godt om at følge klubben... Når han ser dem, lever jeg sig fuldt ind i kampen, og er simpelthen ikke til at rokke fra fjernsynet/stadion.. Han er typen som hellere vil droppe en fødselsdag for at se sit hold spille!... Når holdet har vundet, er hele ugen reddet, og når holdet har tabt så er han indelukket, sur, og tvær... Han kan næsten græde over et nederlag, hvis det er rigtig slemt... Han taler meget om sin klub ude blandt venner og bekendte, og er aldrig bange for at forsvare klubben hvis nogle stiller spørgsmålstegn ved det der sker..

Omvendt skal en ægte fan også være kritisk.. For en kritisk fan viser at han kun er interesseret i det bedste, og dermed er interesseret i at det går klubben bedst muligt ( Det er der mange som kunne lære noget af herinde).. Man kan til enhver tid pege spillere, og ledere ud og ønske dem udsikftet hvis man ikke syntes at de holder det niveau, som klubben har... Man er også kritisk i kampene.. Når man er på stadion står man ikke bare lalleglad og klapper af holdet når de IGEN har skuffet... Nej man giver dem ren besked, fordi man ønsker at det bedste skal ske for klubben, og ikke stiller sig tilfreds med middelmådighed Sur ( Sådan kan jeg imo tale som Brøndby fan, det kan være sværer hvis man holder med et bundhold!)!...

Dog er argumentet med at man ikke kan holde med et hold hvis man ikke kan komme på stadion så langt ude, at jeg ikke kan finde ord for det.. Det har imo INTET at gøre med om man er engageret i holdet.. En som Cencur er jo engageret Brøndby fan, men kan pga hans bopæl i jylland sjældent se en kamp!.. Det gør ham ik til mindre fan!

Nu til min egen lille historie!

Jeg havde da jeg var lille svært ved at finde ud af om jeg skulle holde med Brøndby eller fck ( Forlegen )

Efter at have været inde og se en kamp med hvert hold var der dog ingen tvivl... Jeg var SOLGt første gang jeg var på VP... Det var til en kamp mod vejle i 01 hvor vi vandt 6-1, og stemningen greb mig bare right away...

Første gang jeg var på faxe var i 03 i en kamp mod agf.. 1-1 blev den, og glemmer aldrig da vi udlignede... Folk væltede rundt i hinanden, alle gav hinanden kæmpe bjørnekram, og i den gruppe jeg stod i var det et bogstaveligt gruppekram Opstemt Grin... Simpelthen fantastisk... Jeg græd med holdet da vi tabte mesterskabet i overtiden til fck... Dette blev ikke den sidste tåre jeg fældede med Brøndby...

Vi vandt 2 år efter the double, hvor alt var fryd og gammen i klubben.. Jeg elskede at komme på stadion, hvor det var jo = en sejr hver gang, og masser af jubel!

Men så kom den svære tid... Vores krise... Det er nok den største krise jeg har været i, i mit liv.. I denne lange periode har mit humør så ofte været ned og runde 0 at jeg ik kan sammenligne det med andet i mit liv...

Jeg har fældet så mange tåre under den krise... Pludseligt tog man ikke længere på stadion for at have det sjovt, men for at hjælpe drengene til sejr.. Og de dvigtede.. Gang på gang... Vi var til grin i hele fodbold danmark.. Brøndby havde mistet sin identitet.. De havde mistet det jeg elskede... GLØDEN!!! Brøndby var på afgrundens rand...

Efter at esbjerg i foråret 07 havde stjålet vores sejr i jylland, måtte jeg simpelthen gå ind på mit værelse, og bryde totalt sammen i gråd.. Jeg lagde mig på min seng og græd nok i op mod 15-20 min, hvor tårene bare fik frit løb  Græder...

I efteråret efter 1-1 ude mod viborg fik tårene endnu engang frit løb, for viborg var BUNDHOLDET, og der skulle var bare have haft den sejr ude... Det var simpelthen for meget!.. Og jeg har vel ik tal på hvor mange gange jeg måtte slippe tåre under den krise, når det var hårdest!.. Plus alle de bandeord jeg har lukket ud hist og her!

Senere kom forløsningen i samme by... Vi begyndte at komme tilbage...
Vi spillede fint det sidste stykke af efteråret, og det begyndte igen at blive sjovt at komme på stadion.. Nu kunne jeg så småt kende klubben...

Foråret kom, og dette blev vendepunktet!.. Vi var tilbage.. Ikke ved fordums styrke, men ok vi var igen et hold man kunne regne med..

Foråret gav mig også en kanon fed ven.. Mig og GE mødtes til BT cup som vi havde aftalt at se sammen, og siden har vi nok været inde og se 95 % af alle Brøndbys hjemmekampe, samt en del aways Thumbs Up... Et symbol på at alt gik fra sort til lyst og positivt Thumbs Up

Vi vandt pokalen, og viste igen at vi kunne være med... At stå og synge we are the champions efter en krise, er nok en af de største oplevelser jeg endnu har haft med Brøndby Shockeret

Her i efteråret, har jeg igen måtte finde tårene frem, men nu er det glædeståre... Mod fck, og Ob blev jeg sku igen nødt til at knibe en lille tåre... Det var bare så fantastisk igen at se vores spillere fejre sejre, og se hvordan stemningen var euforisk på faxe/away efter 2 magre år...

Brøndby har igen genfundet sig, og de fleste af os holdt ved..

Og det er det sidste jeg vil komme ind på... Man er ikke en sand fan af et hold før man har vist at man kan holde ved når holdet kommer i problemer.. Her viser man den loyalitet som man som ægte fan har krav på at udvise...

Klubben har givet mig så mange gode oplevelser, og stunder, samt venner, så derfor følte jeg at jeg nærmest havde pligt til at troppe op når klubben havde allermest brug for mig..

Og lige nu elsker jeg vel Brøndby mere end nogensinde, efter at have oplevet hvordan noget jeg elsker kom slemt slemt til skade, for så at komme sig 100 % igen...

Brøndby 4life <3  Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DimitarBerbatov
Gæst

« Svar #104: 09 Dec 2008, 00:59 »

Lige som supplement til hvad VK skriver .. Haha for det første beskriver han sig selv i hele det indlæg hvilket er super fedt.. Han er en af de BIF fans jeg respektere mest fordi man kan debattere BIF uden han bliver sur over det, men så finder modargumenter imod det.. Han er det jeg vil kalde en ægte fan ..

MEN MEN MEN jeg vil lige understrege at en ÆGTE fan er en der også kan kritisere sin klub når tingene ikke er gode nok.. Når noget ikke går som det skal, når spillere ikke viser nok engangement på banen.. Det er her MANGE mennesker går helt galt i byen.. At være konstruktiv kritisk overfor sin klub er ikke illoyalt som mange tror .. Lær at kende forskel for det er der mange der ikke kan utroligt nok..

Konstruktiv kritik af klubben, opstillingen, træneren osv osv er fuldstændigt VITALT for at en klub kan blive ved med at udvikle sig i en positiv retning, og DET SAVNER jeg fra en del "fans" .. Hvis man bare sidder tilbage selvfed og selvtilfreds og ikke kan komme med kritik af sin EGEN klub så falder man af på den .. Det er set så mange gange før og bare det at man sidder og hidser sig op over at ens klub spiller elendigt viser jo i sig selv man er fan af dem.. Ellers kunne man jo i bund og grund være fucking ligeglad..

Jeg er selv "ægte" Man utd fan siden 1997 (1996) faktisk pga. min mor altid så CL med united i sin tid.. Også sad jeg jo bare og kiggede med hehe .. Det var det eneste hold jeg kendte på daværende tidspunkt så startede vel som en medløber .. Men ligemeget hvad der sker med United så ved jeg med mig selv at jeg ALTID vil holde med det hold.. Er også "ægte" Barcelona fan for jeg blev symtomatisk nok fan af dem i de magre slut 90'ere hvor det ikke gik skide godt for klubben.. 

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010