home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 584 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  At være "rigtig" fan?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 Udprint
Forfatter Emne: At være "rigtig" fan?  (Læst 24269 gange)
Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #120: 11 Dec 2008, 13:56 »

Plejer det ikke være sådan det starter? 10-11 årige drenge, måske endda endnu yngre ser Christiano Ronaldo, Messi, Lampard og Gerrard rende rundt og være guder for deres klubhold, så starter man som Gerrard fan og det udvikler sig senere til at man holder med Liverpool?
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #121: 11 Dec 2008, 14:30 »

Plejer det ikke være sådan det starter? 10-11 årige drenge, måske endda endnu yngre ser Christiano Ronaldo, Messi, Lampard og Gerrard rende rundt og være guder for deres klubhold, så starter man som Gerrard fan og det udvikler sig senere til at man holder med Liverpool?

Det var da i hvert fald sådan jeg blev Milan fan i sin tid. Det var dengang der rendte en Hollænder, der lød navnet Marco van Basten, rundt dernede. Det var ham der vakte interessen, og så var det jo meget nærliggende, at holde med det hold han spillede for, og det har jeg så gjort lige siden. Jeg ser da mig selv som rigtig fan (i øvrigt noget jeg ikke ret gerne vil definere hvad er, for det er vel egentlig forskelligt fra person til person).

Der er mange der snakker om medløberfans, og rynker på næsen af disse. Det forstår jeg ærligt talt ikke ret meget af, for de selvsamme personer, der rynker på næsen, har garanteret på et eller andet tidspunkt selv passet meget godt ind i den definition de nu selv giver af en medløberfan. Der skal jo et eller andet til, for at vække interessen, og på et eller andet tidspunkt finder de fleste fodboldfans (som jeg hellere vil kalde dem), et hold at følge fast. Om det er fordi det er den lokale klub, den klub ens far holder med, den klub der lige tilfældigvis har vandt mesterskabet den sæson, eller den klub hvor Ronaldo eller Messi spiller, eller noget helt andet, er egentlig underordnet, uanset hvad, så er det en eller anden form for medløberi, når man begynder at følge klubben. Det er en ganske naturlig del af den proces alle fodboldfans går igennem, inden de finder lige netop den klub de vil holde med gennem tykt og tyndt.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #122: 11 Dec 2008, 14:33 »

Det var da i hvert fald sådan jeg blev Milan fan i sin tid. Det var dengang der rendte en Hollænder, der lød navnet Marco van Basten, rundt dernede. Det var ham der vakte interessen, og så var det jo meget nærliggende, at holde med det hold han spillede for, og det har jeg så gjort lige siden. Jeg ser da mig selv som rigtig fan (i øvrigt noget jeg ikke ret gerne vil definere hvad er, for det er vel egentlig forskelligt fra person til person).

Der er mange der snakker om medløberfans, og rynker på næsen af disse. Det forstår jeg ærligt talt ikke ret meget af, for de selvsamme personer, der rynker på næsen, har garanteret på et eller andet tidspunkt selv passet meget godt ind i den definition de nu selv giver af en medløberfan. Der skal jo et eller andet til, for at vække interessen, og på et eller andet tidspunkt finder de fleste fodboldfans (som jeg hellere vil kalde dem), et hold at følge fast. Om det er fordi det er den lokale klub, den klub ens far holder med, den klub der lige tilfældigvis har vandt mesterskabet den sæson, eller den klub hvor Ronaldo eller Messi spiller, eller noget helt andet, er egentlig underordnet, uanset hvad, så er det en eller anden form for medløberi, når man begynder at følge klubben. Det er en ganske naturlig del af den proces alle fodboldfans går igennem, inden de finder lige netop den klub de vil holde med gennem tykt og tyndt.

AMEN!
(undskyld det her indlæg. Det bidrager på ingen måde til debatten, men i stedet for at rode rundt i det samme som DNE lige har beskrevet, så mente jeg ét ord var lige så dækkende)
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Mika Karppinen
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #123: 11 Dec 2008, 20:34 »



Der er mange der snakker om medløberfans, og rynker på næsen af disse. Det forstår jeg ærligt talt ikke ret meget af, for de selvsamme personer, der rynker på næsen, har garanteret på et eller andet tidspunkt selv passet meget godt ind i den definition de nu selv giver af en medløberfan. Der skal jo et eller andet til, for at vække interessen, og på et eller andet tidspunkt finder de fleste fodboldfans (som jeg hellere vil kalde dem), et hold at følge fast. Om det er fordi det er den lokale klub, den klub ens far holder med, den klub der lige tilfældigvis har vandt mesterskabet den sæson

Vil bare sige, skifte men Faroritt klub bare engang er man medløber og kan ikke forstå at nogen holder med en klub pga en spiller, fatter det ikke.
Logged

Niicklas12
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #124: 11 Dec 2008, 20:42 »

Rigtige fans kan ikke beskrives!
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #125: 11 Dec 2008, 20:48 »

DNE: Der er mange der snakker om medløberfans, og rynker på næsen af disse. Det forstår jeg ærligt talt ikke ret meget af, for de selvsamme personer, der rynker på næsen, har garanteret på et eller andet tidspunkt selv passet meget godt ind i den definition de nu selv giver af en medløberfan.

Der er jeg uenig! For en medløber fan, er imo en person der er gammel nok til at kunne tage sine egne beslutninger osv. og så alligevel holder med det samme hold som klassens konge, sin far eller bare nogle venner. For man kan sgu ikke kalde det at være medløber, hvis man er 8 år og begynder at holde med det mest succesfulde hold pt., fordi at man ved at de er de bedste.

Niicklas12: Det kaldes også dovenhed.
Logged


Arsenal Football Club


Niicklas12
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #126: 11 Dec 2008, 20:58 »

Synes bestemt ikke det kaldes dovenhed, som du kan se så er der jo ikke rigtigt nogen der kan blive 100% enige, og så mener jeg at ubeskrivelig er det ord der passer aller bedst på imo.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #127: 11 Dec 2008, 21:20 »

Dovenskab * Wink

Altså sandt for dyden holdt jeg da med Fck, inden jeg i efteråret 2001 fandt ud af at Brøndby var mit hold ( Burde jeg have holdt den for mig selv crazy ?)

Så ordet medgangsfan har jeg altså også været en del af... Jeg mener i mange tilfælde at en medgangsfan er en som endnu ikke ved nok om diverse hold til for alvor at binde sig til et, som jeg nu har gjort med Liverpool/Brøndby.. Det er imo svært for en 8-9-10 årig knøs at vide så meget om klubånden, historierne, traditionerne, profilererne, osv i diverse klubber til at man for alvor kan danne en 100 % korrekt mening, om hvilken klub der passer bedst på ens egen identitet Smiley

NF: Nej det kan man ikke blive kaldt så længe de har succes, hvilket vel er derfor man begynder at holde med dem... Men stopper man med at holde med dem, når de kommer i krise, vil jeg karaktersiere det som en medløber Smiley...


Dog vil jeg væde med at vi alle har prøvet at være fan af et hold, hvor vi så stod af, da holdet enten kom i problemer, eller at vi simpelthen bare blev klogere Smiley (Tak gud fordi jeg blev det Thumbs Up )

Synes bestemt ikke det kaldes dovenhed, som du kan se så er der jo ikke rigtigt nogen der kan blive 100% enige, og så mener jeg at ubeskrivelig er det ord der passer aller bedst på imo.


Det var dog det værste vås, jeg i min tid herinde har læst crazy... Du hast ja nicht alle Tassen im Schrank Grin..

Det er netop derfor det er fedt at diskutere, for vi har hver vores mening, og vores holdninger, til emnet... Men hvis du ikke har en mening, eller noget fornuftigt at byde ind med, forstår jeg ikke hvorfor du skriver herinde Peace
« Seneste Redigering: 11 Dec 2008, 21:26 af verdenskrig » Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Mika Karppinen
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #128: 11 Dec 2008, 21:24 »

Jeg har ikke holdt med andre end Bayern og jeg holdte med dem da jeg så dem smide alt væk, mod man utd da blev jeg fan
Logged

Niicklas12
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #129: 11 Dec 2008, 21:37 »

selvfølgelig skal der diskuteres, jeg gav bare min holdning til det, ingen grund til alle de angreb?
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #130: 11 Dec 2008, 21:38 »

selvfølgelig skal der diskuteres, jeg gav bare min holdning til det, ingen grund til alle de angreb?


Ja, men kom dog med noget mere debatskabende, end de der to liniers onliner indlæg...

Det fremmer ikke ligefrem noget som helst  Peace
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Niicklas12
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #131: 11 Dec 2008, 21:42 »

Det fremmer min holdning, altså at man ikke kan beskrive en rigtigt fan ud fra den mening. Imo er der så mange forskellige beskrivelser af rigtige fans, at jeg ikke mener man kan beskrive en rigtig fan.
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #132: 11 Dec 2008, 21:43 »

Dog vil jeg væde med at vi alle har prøvet at være fan af et hold, hvor vi så stod af, da holdet enten kom i problemer, eller at vi simpelthen bare blev klogere Smiley
Hvor meget vil du vædde - for jeg har ikke prøvet det. Wink
Logged


Arsenal Football Club


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #133: 11 Dec 2008, 21:45 »

Jeg vil væde med at du kan sætte flere ord på det Shockeret..

Men never mind!

NF: Tja har selv prøvet det med Fck/Brøndby, sååå Wink

Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #134: 11 Dec 2008, 21:45 »

Altså sandt for dyden holdt jeg da med Fck, inden jeg i efteråret 2001 fandt ud af at Brøndby var mit hold ( Burde jeg have holdt den for mig selv crazy ?)

Nu har jeg noget på dig, VK  crazy
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010