home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 516 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  At være "rigtig" fan?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: At være "rigtig" fan?  (Læst 24267 gange)
Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
At være "rigtig" fan?
« : 07 Dec 2008, 07:34 »

Folk melder ud at de holder med Hoffenheim, selvom man aldrig har hørt et ord om dem for indtil 2 år siden. Dem der melder ud at de er tilhængere af dem, bliver sablet ned og kaldt medløberfans og meget andet.

Så mit spørgsmål er; Hvornår er man en fan?

Er det når man støtter holdet på FmF en sen søndag aften, selvom de bliver kørt over af det absoulte bundhold  i ligaen?

Er det når man har råd til at tage ud i Europa og følge sit hold live mere end en gang om året?

Er det når man forholder sig kritiskt til holdet, trænere og andre fans?

Er det når man kan navnet på alle spillerne, sangene og nogle enkelte gloser spansk, fransk eller italiensk?

Intet af dette skal anses som min mening om at være en "rigtig" fan, mere nogle basale uddrag fra hvad man har set rundt omkring, f.eks. på skolen, arbejdet og på nettet.

Håber på en livlig og fair debut Smiley
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

eucalyptus
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #1: 07 Dec 2008, 08:09 »

Citat
Er det når man har råd til at tage ud i Europa og følge sit hold live mere end en gang om året?

Er det når man forholder sig kritiskt til holdet, trænere og andre fans?
Jeg har jo altid haft den overbevisning om at en ægte fan bor eventuelt i det land/ i nærheden af den by hvor klubben man støtter holder til. Sådan er virkeligheden jo slet ikke, og det er jeg udemærket godt klar over.

For mig er en ægte fan en person der følger sit hold nøje dag for dag over internettet eller andre medier etc. Måske medlem i holdets officielle fan gruppe eller andre, og først og fremmest er villig til at betale penge for at se holdet spille hver anden søndag hvis man nu kun er til hjemmebane kampe. Nogen enkelte fans ville måske end da være så loyale at de ville følge dem ligeså meget off road som "on road" - altså her er der tale om ægte fans i mine øjne.

Alle de forum fans- som jeg kalder det er overhovedet ikke ægte fans. Den ene uge støtter man det hold der har klasket Real Madrid og ugen efter et helt andet et. Oftest et stor hold.
Det er helt okay at være sådan synes jeg. Men det har intet med at være rigtig fan synes jeg. En fan følger sit hold i tykt og tyndt så meget som muligt, alt andet er "tilhænger" etc. i min verden!  Thumbs Up Wink

Men de 2 sætninger jeg har citeret, er for mig meget vigtige hvis vi nu skal snakke om helt seriøse fans.
Logged

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #2: 07 Dec 2008, 08:50 »

Det er når man kommer til kampe uanset vejret. Svag fremmøde fx i går på Fionia Park, der var allerede solgt 8000 billetter i slutningen af november, og så kommer der fandeme kun 10.031 på grund af vejret. Jeg er skuffet.
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #3: 07 Dec 2008, 08:54 »

"At være rigtig fan......."

For mig at se, er det når man siger man holder med holdet, i medgang og modgang.

Jeg siger jeg er fan af Valencia, til trods for at jeg ikke har råd til at tage til Valencia og se nogle af deres kampe. Jeg har heller ikke mulighed for at se deres kampe på tv (Her var der så en venlig sjæl i går, der gav mig et link til nettet, hvor jeg kunne se dem.) SÅ nu vil jeg have mulighed for at se deres kampe....

For mig at se, vil alle dem der kalder sig Valencia fans være ægte fans i mine øjne, hvis de holder med klubben, skulle de gå konkurs og miste alle de "gode" spillere (Men hvad gør en spiller go'? crazy)

Så meget som det vil smerte mig at skulle høre på eventuelle kommentarer fra andre "fans" der måske vil håne klubben for at miste deres spillere, ved jeg at klubben vil genopstå, stærkere end nogensinde før..... Jeg ved ikke hvor mange år der vil gå, men de vil komme igen.....

Men indtil klubben skulle gå konkurs, er dette jo rent hypotetisk Wink
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #4: 07 Dec 2008, 08:57 »

By the way, Cencur, go' idé med debatten, må det blive en lang en Thumbs Up
Logged

korzika
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #5: 07 Dec 2008, 10:05 »

Jeg er enig i, at en rigig fan, støtter holdet, i medgang og modgang. Derfor kan jeg stolt sige, jeg er Brøndby fan. Om vi så ligger nr 1 eller nr 8. Kommer jeg alligevel på stadion. Og det kendetegner generalt Brøndby. Og det fællesskab er jeg virkelig glad for. Der betragter jeg mig som en rigtig fan.

I udlandet, har jeg ikke rigtig nogen klub, som jeg virkelig er fan af. Jeg har en Barca trøje, men det betyder ikke at jeg sidder og tjekker nyheder på Barcelonas officielle side. Jeg er fan af dem, pga. deres flotte spil, og også pga. Patrick Kluivert, fordi jeg fik en trøje med ham, og fordi jeg syntes han var sej. Syntes også, at hvis man skal være rigtig fan, af et hold i udlandet, skal man ihvertfald komme til nogen af deres kampe. Ja, jeg ved godt, der er økonomi indblandet, men det er stadig lidt tamt, at være tv fan.
Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #6: 07 Dec 2008, 10:08 »

... og udfra dit indlæg Korzika, kan man prøve at finde forskellen på fan, supporter og tilhænger.

Har stortset samme mening som dig, følger Brøndby uanset hvad. Følger to-tre andre klubber, men overhovedet så passioneret som herhjemme. Det kan f.eks. ikke ødelægge min weekend at Palermo taber nede i Italien.
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #7: 07 Dec 2008, 10:23 »

Syntes også, at hvis man skal være rigtig fan, af et hold i udlandet, skal man ihvertfald komme til nogen af deres kampe. Ja, jeg ved godt, der er økonomi indblandet, men det er stadig lidt tamt, at være tv fan.

Tv fan? du ved sgu da overhovedet ikke hvad du snakker om. Jeg har feks ALDRIG set Real Madrid på bernabeu, men er større fan af Real Madrid end nogen eller noget andet.
Logged


Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #8: 07 Dec 2008, 10:34 »

En fan for mig er ligesom de fleste siger herinde - en der følger holdet i medgang og modgang. Om holdet ligger på 1 - eller 8 pladsen.
     Men kan man ikke være fan af et hold - selvom man aldrig har set dem spille på et stadion. Hvis nu man giver 200 kr om måned for at følge dem på Canal+ og tjekker nyhederne på deres hjemmeside. Er man så kun "TV -FAN"?
Logged

Manchesterutd
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #9: 07 Dec 2008, 10:36 »

Jeg er Manchester United fan og jeg har aldrig set en af deres kampe live, selvom jeg rigtig gerne vil, men har ikke de øknomiske midler. Jeg vil kalde mig selv en ægte fan. Følger dem så meget jeg kan, har været medlem af deres fanklub osv.
Så vil ikke kalde mig "tv-fan", selvom det er der jeg ser deres kampe! ..
Logged

Den mest sublime form for idræt er at gabe tre gange hver morgen.

Cesc
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #10: 07 Dec 2008, 10:39 »

Det er et super spørgsmål, der nok er meget svært at svare på, men jeg tror man kan være fan på alle mulige måder. Ingen siger man skal blive ked af det, hvis ens hold taber uanset hvordan det ender og sådan. Jeg holder med Arsenal, følger dem i tykt og tyndt, bliver ked af det når de taber, men jeg følger også Hearts og Horsens, men det betyder ikke specielt meget hvis de taber. Jeg er fan af begge mandskaber, men jeg har ikke store følelser for dem. Kan man så ikke godt være fan alligevel?

Folk der er ældre end os herinde, lad os sige vores bedsteforældre, kan også holde med hold og være fan af dem, men vi unge har jo en idé om at man skal kunne nævne 25 spillere fra truppen før man holder det ægte. Sådan mener jeg ikke, man kan være fan på mange måder, men man er en større fan, hvis man kan historien og andet gøgl omkring ens hold.

Rigtige fans forholder sig kritisk til truppen, træneren og resultaterne, mens en mindre fan ikke gør sig så meget i det. Hvis man er en stor fan, der har fulgt holdet i mange mange år, så skal man forholde sig kritisk til klubbens politik osv. Jeg er selv skeptisk over Wenger, da jeg ikke mener han er den rette mere fx.

Jeg er rigtig fan af Arsenal, men jeg vil at folk som ikke følger dem lige så tæt som jeg, også kan være fan af holdet. Man kan ikke sige en person ikke er fan, fordi han kun kan nævne 3-5 spillere fra truppen. Man er i øvrigt rigtig lav, hvis man nævner overfor personen at han er rigtig fan fordi han ikke kender ret mange spillere. Alle er ikke fodboldnørder, men kan godt være en smule interesseret i fodbold.

Jeg er fodboldfanatiker, så jeg kender de fleste fodboldspillere i Europa, men det behøver man ikke gøre for at være fan. Jeg følger de hold som spiller spændende fodbold, Arsenal har jeg altid fulgt - og det er den eneste klub jeg er rigtig fan af. Jeg elsker også at se Barcelona, Brøndby, Roma, Hoffenheim og Juventus spille fodbold, selvom jeg ikke er kæmpe fan af de klubber. Jeg 'holder' med dem, fordi de spiller pragtfuld fodbold, som er værd at se på. Jeg behøver ikke kunne nævne en masse navne på spillerne derfra, for jeg kan da godt være fan alligevel (selvom jeg godt kan).

Man er fan på mange måder, nogen mere end andre. Jeg er stor Arsenalfan, mens jeg er mindre fan af Horsens, Hearts, Real Madrid og Juventus.
Logged

Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #11: 07 Dec 2008, 10:40 »

Jeg er Manchester United fan og jeg har aldrig set en af deres kampe live, selvom jeg rigtig gerne vil, men har ikke de øknomiske midler. Jeg vil kalde mig selv en ægte fan. Følger dem så meget jeg kan, har været medlem af deres fanklub osv.
Så vil ikke kalde mig "tv-fan", selvom det er der jeg ser deres kampe! ..

Syntes også, at hvis man skal være rigtig fan, af et hold i udlandet, skal man ihvertfald komme til nogen af deres kampe. Ja, jeg ved godt, der er økonomi indblandet, men det er stadig lidt tamt, at være tv fan.

Så hvis man ikke er "rig" kan man ikke være rigtig fan - Det er vel det folk påstår når de siger tv-fan? Eller har jeg tolket det forkert?

Logged

Manchesterutd
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #12: 07 Dec 2008, 10:45 »

Så hvis man ikke er "rig" kan man ikke være rigtig fan - Det er vel det folk påstår når de siger tv-fan? Eller har jeg tolket det forkert?


Sådan har jeg også tolket udtrykket "tv-fan"..
Men man kan jo godt være fan selvom man ikke har råd til, lige at tage til england og se en kamp på Old Trafford..
 
Logged

Den mest sublime form for idræt er at gabe tre gange hver morgen.

Mika Karppinen
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #13: 07 Dec 2008, 10:48 »


Er det når man har råd til at tage ud i Europa og følge sit hold live mere end en gang om året?

Er det når man forholder sig kritiskt til holdet, trænere og andre fans?

Er det når man kan navnet på alle spillerne Smiley

Det er når men gør disse ting der gør en til en sand/rigtig Fan.

Plus men skal se sit hold og ikke bare siddet i sofa, tag mig jeg har set 4 hjemme kampe og en ude kamp med Fc Bayern og så ser jeg mig sgu som en fan da der er så langt.

Hverdag ser jeg efter nyt på nette om Bayern på deres enge hjemme side og på Bild og bundesliga.de.

Men skal også kunne se det negative på holdet som at Klinsmann ikke skifte nok ud i mine øje. at være fan er når Holdet er vigtigter end alt andre i dit liv, du vil kun se dem og ikke alle mulig andre kampe. jeg har ikke set en eneste SaS liga kamp i år og ser slet ikke PL fra England,

Der er kun Bundesliga og Fc Bayern for mig og sådan er det.
« Seneste Redigering: 07 Dec 2008, 11:03 af Mika Karppinen » Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #14: 07 Dec 2008, 10:52 »

Om man vil det eller ej, vil det nok være svært at være en decideret "ægte" fan af udenlandske hold, medmindre man på ugentlig basis ser sit udenlandske hold live. Jeg mener, at ægte fans, er dem som hver uge stiller op på stadion, dem der har en interesse i deres hold og dem, hvor det gør ondt i hjertet, når ens hold ikke formår at vinde.

Jeg mener, at man er en ægte fan, når man viser klubben, at man er fan, og det kan man ikke gøre i udlandet, og på dette punkt er det ikke nok at være medlem at klubbens fanklub. Så nej, selvom jeg er stor Real Madrid, vil jeg ikke betragte mig selv som ægte fan, selvom det, når det går skidt for dem, gør ondt i hjertet, for jeg har ikke mulighed for at vise min opbakning. Selvfølgelig er jeg stor fan af dem, og følger dem i tykt og tyndt, forholder mig kritisk osv., men jeg er, og bliver, en tv-fan, og jeg kan ikke gøre noget ved det.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010