home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 565 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  At være "rigtig" fan?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] Udprint
Forfatter Emne: At være "rigtig" fan?  (Læst 24268 gange)
verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #135: 11 Dec 2008, 21:52 »

Nu har jeg noget på dig, VK  crazy
Skuffet

Tja ærlighed betaler sig sku ikke altid, men man kan jo ikke komme videre, får man har rodet bod på fortiden  Wink

Syntes egentlig det er meget sjovt at tænke på, fordi nu der rakker man lidt ned på dem som holder med Fck, eller Brøndby fordi andre gør det, men egentlig har jeg jo ikke været en skid bedre selv Wink...

Det underbygger vel også bare påstanden om, hvor svært det er at finde den klub der matcher ens identitet.. Nøjagtigt som mange unge har svært ved at finde deres egen identitet Smiley...

Dette eks kan dog nok ikke bruges i lande som Tyrkiet, Spanien, Serbien osv Grin... Der er det nok området man er født ind i som bestemmer hvem man er fan af Peace...

Men når man som ung i dag skal træffe valget alene, på baggrund af ens egne tanker, og følelser, er der godt nok mange valgmuligheder, og mange må vælge om flere gange før det finder et match, så det viser vel at de fleste af os nok har været en form for medløbere, inden vi fandt den klub vi holder af i dag Thumbs Up ( HUSK at jeg ikke siger alle Wink )

Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #136: 11 Dec 2008, 21:56 »

Skuffet

Tja ærlighed betaler sig sku ikke altid, men man kan jo ikke komme videre, får man har rodet bod på fortiden  Wink

Syntes egentlig det er meget sjovt at tænke på, fordi nu der rakker man lidt ned på dem som holder med Fck, eller Brøndby fordi andre gør det, men egentlig har jeg jo ikke været en skid bedre selv Wink...

Det underbygger vel også bare påstanden om, hvor svært det er at finde den klub der matcher ens identitet.. Nøjagtigt som mange unge har svært ved at finde deres egen identitet Smiley...

Dette eks kan dog nok ikke bruges i lande som Tyrkiet, Spanien, Serbien osv Grin... Der er det nok området man er født ind i som bestemmer hvem man er fan af Peace...

Men når man som ung i dag skal træffe valget alene, på baggrund af ens egne tanker, og følelser, er der godt nok mange valgmuligheder, og mange må vælge om flere gange før det finder et match, så det viser vel at de fleste af os nok har været en form for medløbere, inden vi fandt den klub vi holder af i dag Thumbs Up ( HUSK at jeg ikke siger alle Wink )



Du har evigt ret, VK!

Vi har næsten alle været der. Kender mange der er gået fra FCK til BIF med alderen (tja, nogen snobber nedad  crazy). Personligt var jeg typen der kunne lide enkelte spillere da jeg var lille, men i 12-års alderen opdagede jeg det gloriøse ved FCK, og dem har jeg så fulgt siden. Men alt hvad klubben står for passer også til mig, så det er klubben for mig. Andre finder lykken i hold som BIF (Gud bedre det!), fordi holdet passer til dem.

Der er også nogle (som VK) der først finder hjerteklubben på et senere tidspunkt, hvor de fandt ud af at de oprindeligt valgte forkert. Gør det dem til dårlige fans? Personligt kender jeg ikke mange BIF-fans der er lige så inkarnerede som Verdenskrig!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #137: 11 Dec 2008, 22:11 »

Du har evigt ret, VK!

Vi har næsten alle været der. Kender mange der er gået fra FCK til BIF med alderen (tja, nogen snobber nedad  crazy). Personligt var jeg typen der kunne lide enkelte spillere da jeg var lille, men i 12-års alderen opdagede jeg det gloriøse ved FCK, og dem har jeg så fulgt siden. Men alt hvad klubben står for passer også til mig, så det er klubben for mig. Andre finder lykken i hold som BIF (Gud bedre det!), fordi holdet passer til dem.

Der er også nogle (som VK) der først finder hjerteklubben på et senere tidspunkt, hvor de fandt ud af at de oprindeligt valgte forkert. Gør det dem til dårlige fans? Personligt kender jeg ikke mange BIF-fans der er lige så inkarnerede som Verdenskrig!

Smiley, lige måde!

Ja meget typisk, den med enkelte spillere... Jeg skal erkende at jeg så min første fodboldkamp som 8 årig(Inden da anede jeg dårligt nok at der var noget der hed fodbold XD), så jeg havde det præcist som dig.. Jeg holdt med landsholdet, og ellers lagde jeg bare mærke til enkelte spillere, og prøvede at gøre som dem på en fodboldbane(Lykkedes nok ik helt Grin)

Tja jeg blev bare bidt af faxe tribunen.. Det var nok det som gjorde mig til Brøndby fan.. Mødet med det sus, kunne jeg slet ikke glemme, og lige siden da har det bare været Brøndby = Kys <3... Så fik man jo hurtigt indprintet den med at en gang Brøndby altid Brøndby, og holder man med Brøndby, hader man Fck osv... Er man nået dertil, er der ingen vej tilbage, det var der i al fald ikke for mig Smiley..

Glad for at høre det sidste Thumbs Up... Men også enig.. Det betyder intet, hvor mange klubber man har holdt med forinden... Bare man elsker og ære den klub man holder med nu, og har vist at man holder ved selvom det går mindre godt, ja så er man i min bog godt på vej mod at blive en sand fan!..

Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #138: 12 Dec 2008, 02:22 »

Ikarneret fordi man skriver en masse indlæg på et forum?

Intet ondt om verdenskrig, har aldrig mødt manden, men at sige at en person er definationen af en Brøndbyfan kun ved at snakke med vedkomne på msn og FmFreaks.dk er lige lovligt... nørdet? Ikke fordi diskussionen skal ledes hen hvordan verdenskrig er som person til dagligt, laver frivilligt arbejde og har en tatoo med logo eller motto, men synes det er lidt for firkantet stillet op plutonium.
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #139: 12 Dec 2008, 04:52 »

Hehe nu kender jeg VK rimeligt godt IRL .. Opstemt
og jaa manden er sgu en inkarneret BIF fan .. ! Ingen tvivl der .. Ved ikke hvor godt plutonium kender ham og det er også sagen underordnet ...
Altså nu er han inde og se næsten hver eneste hjemmekamp osv - når man ved så meget om en klub som han gør om BIF så er man da godt på vej til at være inkarneret fan.. I hvert fald når man tager de to argumenter jeg lige har stillet op der..
Det er ligefør manden lever og ånder for BIF - hvis det ik er inkarneret så ved jeg snart ikke hvad inkarneret er ?
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #140: 12 Dec 2008, 07:49 »

Ikarneret fordi man skriver en masse indlæg på et forum?

Intet ondt om verdenskrig, har aldrig mødt manden, men at sige at en person er definationen af en Brøndbyfan kun ved at snakke med vedkomne på msn og FmFreaks.dk er lige lovligt... nørdet? Ikke fordi diskussionen skal ledes hen hvordan verdenskrig er som person til dagligt, laver frivilligt arbejde og har en tatoo med logo eller motto, men synes det er lidt for firkantet stillet op plutonium.

Ok, jeg kender ikke manden personligt. Men den måde han skriver på, afslører med al mulig tydelighed, at han aldrig ville vende BIF ryggen. Han forsvarer dem til døden, dog uden at være blind. Personligt har jeg aldrig set/hørt/talt med nogen Brøndby fan som VK. OG JEG KENDER ELLERS MANGE  Forlegen

Måske er det lidt firkantet stillet op, det er op til den enkelte at mene hvad de vil. Men de Brøndby fans jeg kender, er sgu ikke nær så passionerede omkring deres hold. Det kan godt være, at det er fordi at de Biffere jeg kender bare ikke er 'normale' Brøndbyfans. Nu må jeg indrømme at jeg færdes UTROLIG lidt i Brøndby Tråden, ganske enkelt fordi jeg ikke tør gå derind, i frygt for at blive smidt ud på røv og albuer  Wink

Men af alle de Brøndby fans jeg kender, og som åbenlyst skilter med det, er VK den mest passionerede.

Men jeg beklager, hvis jeg er upræcis i min bedømmelse.

EDIT
Men rent bortset fra det, sagde jeg ikke at han var definitionen på en Brøndby fan. Jeg har aldrig sagt, at alle fans bør være som VK. Jeg siger at han er inkarneret. Al Qaeda er også inkarnerede i deres sag. Greenpeace er inkarnerede i deres sag(er). Men de to grupper bryder jeg mig sgu ikke om. (undskyld, at jeg sammenligner dig med Al Qaeda og Greenpeace, VK Peace)
« Seneste Redigering: 12 Dec 2008, 07:53 af plutonium » Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #141: 12 Dec 2008, 09:21 »

Så er det vist blevet min tur, til at smide en kommentar, om at være "rigtig" fan, og efter min bedste overbevisning, er der mange korrekte måder, at man kan vise ens kærlighed overfor favoritholdet.

Der vil selvfølgelig altid være de "hardcore", dem som støtter op om holdet hver gang de spiller om det er hjemme eller ude, og har både tiden og lysten til fx at tage turen fra Viborg til Køge for at se holdet spille lørdag formiddag kl. 11.. Stor respekt til dem, for denne mulighed har jeg ikke selv, grundet job, familie osv...

Men jeg synes bestemt også, at man kan være rigtig fan uden, at skal på stadionet hver eneste weekend... Vi kan fx tage min egen forkærlighed for Man City, som faktisk er opstået igennem manager... Jeg sad en kold vinterdag i tilbage i slutningen af 1990´erne, og havde brug for en ny manager udfordring.. Jeg havde igennem nogle år spottet, at det altid var billede omkring Man City, som har bag på spilæsken (Det var dengang CM spillene kom i store upraktiske kasser), fordi de havde datidens udviklier af spillet Eidos som trøjesponsor... Så jeg tænkte de skal prøves, ud har de altid skal være bag på æsken, og derefter gik det hurtigt, fik en stor interesse for klubben, og er i dag meget stor Man City fan, og følger alt hvad det rører sig om klubben...  Thumbs Up

Desværre har klubben sjovt nok fået mange "Winnerjoiners" i de sidste par måneder, grundet den kraftigt forbedre økonomi i klubben, og det efter min mening den sørgeligste måde at vælge klubhold på... Hvad gad fx spille med Man City i de seneste år i manager, hvor man startede med kampe underskud, og skulle til at starte med sælge alt, for ikke at gå helt på røven...? Klubber med flest "winnerjoiners" er efter min bedste overbevisning Chelsea (Grundet Abramovich og hans penge) og Man Utd (Grundet det er altid sjovt at holde med et hold der vinder hver gang)...

Jeg er desuden stor NFL fan, jeg har aldrig set en kamp IRL, men det er absolut en ting som skal opleves, og i den forbindelse har jeg en kæmpe passion for Atlanta Falcons, og har endda fået tatoveret deres logo på højre arm(!) ogfået taget et billede med Morten Andersen, hvor man har skrevet på en autogrf på min arm, personligt et af de største øjeblikke jeg har oplevet som sportsfan..

Alt i alt mener jeg ikke at der findes en facitliste for, hvordan man er "rigtig" fan, vi er mennesker, som er forskellige steder i livet, og dermed ogs har forskellige tilhørsforhold til det, at være fan... En "rigtig" er en person som af sit hjerte støtte et eller flere hold fuldt ud!

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #142: 12 Dec 2008, 10:13 »

Og siden mit seneste indlæg, har vi så igen set et par eksempler på folk der rynker på næsen over de såkaldte medløberfans... Jeg forstår det stadig ikke, det er vel heller ikke usædvanligt, at man lige skal prøve mere end et par bukser, før man finder et par der passer helt perfekt (bare for lige at sammenligne med et eller andet, som man vel kan forholde sig til). Jeg bryder mig i det hele taget ikke om udtrykket medløberfan, jeg foretrækker fodboldfan.

Om man er 8, 12 eller 95 før man finder den klub man holder med, er jeg egentlig ligeglad med, det er sgu da bedre, at man tager ordentligt stilling til det, end at man bare kaster en terning, og holder med et eller andet tilfældigt hold (for det må jo være sådan man gør, hvis man ikke på et eller andet plan passer ind i betegnelsen af en medløberfan).

Bare fordi man har holdt med andre hold i tidens løb, er det da ikke ensbetydende med, at man ikke på et eller andet tidspunkt finder en klub, som man følger gennem tykt og tyndt, til den dag man stiller træskoene. At rynke på næsen over disse såkaldte medløberfans, er efter min mening snobberi, og sikkert også dobbeltmoral, da man på et eller andet tidspunkt også selv har rendt rundt med en Ronaldinho trøje (eller hvem der nu var det store navn, da man var i den alder, hvor man begyndte at interessere sig for fodbold), inden man begyndte at holde med Barcelona, eller hvad det nu har været, der har vakt interessen for det hold man følger med...
Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #143: 12 Dec 2008, 15:40 »

Hehe nu kender jeg VK rimeligt godt IRL .. Opstemt
og jaa manden er sgu en inkarneret BIF fan .. ! Ingen tvivl der .. Ved ikke hvor godt plutonium kender ham og det er også sagen underordnet ...
Altså nu er han inde og se næsten hver eneste hjemmekamp osv - når man ved så meget om en klub som han gør om BIF så er man da godt på vej til at være inkarneret fan.. I hvert fald når man tager de to argumenter jeg lige har stillet op der..
Det er ligefør manden lever og ånder for BIF - hvis det ik er inkarneret så ved jeg snart ikke hvad inkarneret er ?

Så har du også et grundlag for at sige de ting du siger Wink Altså, intet ondt om verdenskrig, og de gange jeg har diskuteret eller bare snakket med ham giver han også et indtryk af at han virkelig brænder for klubben. Min pointe er bare at man slet ikke kan gøre sig den forestilling om en person via et forum som faktisk omhandler Football Manager. Det er ikke skidesvært at tjekke onside.dk, bold.dk, transfermarket.de osv, måske google nogle hændelser omkring en fodboldklub og derefter skrive et indlæg i f.eks. Randers tråden om hvad man syntes om holdet i 99' Smiley
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #144: 12 Dec 2008, 17:11 »

Hmm, jeg må jo nok hellere blande mig, når jeg ligefrem bliver samtale emnet Wink Grin

Kan for det første sagtens se din pointe Cencur!... Altså jeg kender desværre ikke Plutonium irl, så derfor har du helt ret i, at han ikke 100 % ved hvordan jeg går og er som person... Ud fra det, kan det være svært at drage den korrekte konklusion, for som du siger, så er det sku ikke svært at vide meget om sin klub, nu om dage, med alle de informations sider, der er tilgængelige Wink...

Dog er jeg glad for det du skriver Plutonium, og super at nogle mennesker lægger mærke til den slags Smiley... For selvfølgelig ville jeg aldrig vende BIF ryggen ( selvom jeg godt nok har truet med det to gange Grin XD).. Som der tidligere er blevet talt om, så har man i singe unge dage, muligheden for at gå fra klub til klub, fordi det kan være svært at vælge den endegyldige, da der er så mange...

Men når man ikke er barn længere, så føler jeg personligt at man bør have bundet sig til en klub, fordi man sikkert har haft mange ind i overvejelsen før man fandt DEN klub man holder med nu... Men når man så har nået de 19 som jeg nu engang har nået nu, så føler jeg det er YDERST FORKERT bare sådan at skifte klub, hvis man da allerede har bundet sig.. Altså jeg prøver da indirekte at give udtryk for hvor meget jeg elsker Brøndby, også igennem den kritik jeg ofte giver, da jeg finder kritik ret så essentielt for om man er en sand fan eller ej.. Da kritik viser at man ønsker det bedste for holdet Smiley...

DB, har nok den bedste mulighed for at bedømme lige netop mig, for ham har jeg gået på efterskole med, om jeg skal lige love for at vi står i hver sit hjørne når det gælder de to store i dansk fodbold Grin... Der har vi sku haft vores diskusioner, og ingen tvivl om, at lige så meget som DB kalder mig en ægte Brøndby fan, kalder jeg ham en ægte FCK fan...
Manden er meget passioneret i FCK, og klubben betyder rigtig meget for ham... Han formår at være kritisk, og formår at debattere klubben, hvor man faktisk ofte ser ham, stå alene med sin kritik, mens han bliver haglet ned, fordi nogle fans har en forkvaklet tro om at " Det er åhhhh så iloyalt at kritisere sin klub".. WRONG!!...

En god fan, har mange meninger om sin klub, og kan formår at diskutere den, uden direkte at føle sig truffet hvis nogle kommer med kritik.. Det mener jeg uden at kende jer to (Cencur, plutonium) at i kan, det samme med DB, så kan vel kun kalde jer det samme som i kalder mig, nemlig folk som brænder for klubben, og som interessere sig rigtigt meget for hvad der foregår inden for klubbens 4 vægge Thumbs Up...

(Og det gør ik noget du sammenlignede mig med Greenpeace, og Al Quade, Plutonium, for jeg kan sagtens se det fornuftige i den sammenligning, og det at være ndkarneret, betyder, som du helt rigtigt siger her, ikke altid at menes positivt.. MIN vurdering er bare at en ægte fan er = en indkarneret fan Smiley.. Så kan man altid vurdere, hvad en indkarneret fan er, men det er vi jo også godt i gang med Opstemt)
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Sider: 1 ... 8 9 [10] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010