home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 487 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  At være "rigtig" fan?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: At være "rigtig" fan?  (Læst 24266 gange)
Cesc
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #15: 07 Dec 2008, 10:54 »

Det er når men gør disse ting der gør en til en sand/rigtig Fan.

Der er jeg helt uenig. Hvis man ikke har de økonomiske midler der skal til, for at kunne rejse til en dyr fodboldkamp i Europa, så er man ikke rigtig fan eller hvad?

Jeg synes det er helt forkert at påpege, for jeg mener at man kan være fan uanset hvor mange penge man har. Jeg har endnu ikke fået set Arsenal live, men det gør mig vel ikke til en mindre fan. Min familie har ikke råd til at bruge 10000 på en weekend i England.

Skal selv på Emirates når jeg bliver ældre, men jeg er ikke en dårligere fan end andre fordi jeg ikke har været der.
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #16: 07 Dec 2008, 10:59 »

Fremragende spørgsmål, har selv tænkt på sådan en tråd.

For mig, kan det være fuldstændig ligegyldigt hvorfor man er fan, af det hold man er fan af. Men det er ikke ligegyldigt, hvordan man er fan af dem. Jeg vil sige, at man skal have set en del kampe med holdet, om det er på TV eller ej kan da faktisk være liggyldigt, ikke? Selvfølgelig er det flot når man følger en del af holdets kampe på stadion (jeg har selv sæsonkort til Nedre C), men man kan sagtens have lov til at være fan af udenlandske hold, selvom man ikke et inde og se dem så tit.

For mig handler det om kærligheden til holdet. Følger man med i hvordan det går dem, fordyber sig i klubben, og har man ondt når holdet taber, har man helt klart nogle 'fan egenskaber' i sig. Hvis man bare skifter hold, fordi det går dårligt, er man ikke fan af klubben, men af sejre, og ferd være med det, så skal man bare ikke kalde sig fan af klubben.

Jeg har selv hoppet rundt i en masse forskellige klubber i løbet af det sidste år, men nu er jeg blevet klogere. At jeg bare kunne hoppe over på et nyt hold, viste bare, at jeg ikke var fan. Tilgengæld var jeg ikke 'fan' er de hold, fordi de vandt, og stoppede så når de tabte, nej, det var fordi jeg syntes de var seje. Men åbenbart ikke seje, og elskværdige nok, til at holde fast i mig.

Jeg synes sagtens jeg kan tillade mig at være stor fan af València, selvom jeg kun har været på Mestalla én gang (València 1-2 Sevilla, foråret 08'). Det bygger jeg på, at jeg har været med i to kriser (04/05 og 07/08), uden at falde for andre spanske klubber, og fordi jeg følte sådan en smerte under holdets kriser. Jeg kan huske, hvor knust jeg blev, den dag det rent faktisk gik op for mig, at vi sagtens kunne rykke ud a La Primera. Følelser, my friends, følelser er hvad det handler om. Jeg beundrer Liverpools fans, at kunne synge 'YNWA' når de er bagud 0-3, og jeg beundrer den Besiktas fan, der i sin store smerte over det ydmygende 8-0 nederlag på Anfield, stadig holdt sin Besiktas-halstørklæde over hovedet. Sådan!

F.C. København er jeg virkelig stor 'fan' af. Jeg har fulgt rigtig meget med, fra starten af 03/04 sæsonen, og nu skal jeg nok høre på at jeg er medløber, for det er alle FCK-fans, i følge mange. På et tidspunkt kommer i krise, og jeg kan da huske hvor svært det var efter de to unævnelige 5-0 nederlag, og mange andre massive skuffelser, i 2004/05 sæsonen. Jeg synes godt jeg kan tillade mig at kalde mig brændende FCK'er, jeg har sæsonkort i denne sæson, og har set alle kampene på TV fra 2003 til nu 2008, plus, at jeg har set de store europæiske kampe. Jeg interesserer mig for dem, og det tror jeg også er ret vigtigt.

Det kan være fuldstændig ligegyldigt om man kan sproget, men det er nok en god idé, at kunne holdet, for at kunne følge rigtig med, og debatere kritisk som ukritisk omkring holdet. At man kan debatere om sit hold viser, ifølge mig, at man er engageret i klubben, og man er villig til at sige, på godt og ondt, hvad der er brug for i klubben.

Ghertesteas; fan af København og València,
sympatisør af Everton, Zenit og Paris.
Logged

Mika Karppinen
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #17: 07 Dec 2008, 11:10 »

Der er jeg helt uenig. Hvis man ikke har de økonomiske midler der skal til, for at kunne rejse til en dyr fodboldkamp i Europa, så er man ikke rigtig fan eller hvad?

Jeg synes det er helt forkert at påpege, for jeg mener at man kan være fan uanset hvor mange penge man har. Jeg har endnu ikke fået set Arsenal live, men det gør mig vel ikke til en mindre fan. Min familie har ikke råd til at bruge 10000 på en weekend i England.

Skal selv på Emirates når jeg bliver ældre, men jeg er ikke en dårligere fan end andre fordi jeg ikke har været der.

Nej det er du da ikke, men så skal du næste også se alle deres kampe, nu kan jeg se på dit navn at du er fan af Farbegas og så er du en gunner.

nu skal men også tænke på at der ikke langt til tyskland for mig at se Bayern, hvor du så skal flyve for at kommer over og se dem.

Har været Fan side 99 hvor de tabet til Man utd lige side har der kun været Bayern.

Lidt off topic har vi en FC bayern tråd eller noget på side da jeg søgte efter det kom der mange andre ting nemlig.

som jeg ser det er alle hoffenheim fans medløber.
Logged

korzika
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #18: 07 Dec 2008, 11:22 »


som jeg ser det er alle hoffenheim fans medløber.


Mere eller mindre. Tror nu at der findes nogle få, som har haft klubben i hjertet, før Dietmar Hopp, kom til.
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #19: 07 Dec 2008, 11:25 »

Vi kan desværre ikke kalde Hoffenheim 'fans' for medløbere, indtil de får en periode, hvor de ikke er så gode mere. Så kan vi se, hvem der gemmer deres Hoffenheim navn væk under deres liste med favoritklubber. Men jeg er ret enig i, at de fleste nok er kommet til, pga. succesen, men der er rigtig mange der kommer til pga. en succes, og så bare lader være med at slippe holdet, selvom det går dårligt.
Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #20: 07 Dec 2008, 11:26 »

Hvor befandt de sig inden oprykningen og førstepladsen Ghert? To tråde var alt man kan finde hvis du søger efter Hoffenheim, inden juli måned.
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #21: 07 Dec 2008, 11:30 »

Hvor befandt de sig inden oprykningen og førstepladsen Ghert? To tråde var alt man kan finde hvis du søger efter Hoffenheim, inden juli måned.

Selvfølgelig er de kommet til pga. succesen, men jeg tror bare du misforstår mig! Man er ikke medløber, bare fordi man er blevet fan pga. en succes, nej, man er medløber, hvis man så forlader holdet igen, når de begynder at tabe igen. Det kan da sagtens være, at der er nogle der holder fast i Hoffenheim, selvom de måske går ned igen, det kan du da ikke være sikker på?
Logged

Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #22: 07 Dec 2008, 11:31 »

Om man vil det eller ej, vil det nok være svært at være en decideret "ægte" fan af udenlandske hold, medmindre man på ugentlig basis ser sit udenlandske hold live. Jeg mener, at ægte fans, er dem som hver uge stiller op på stadion, dem der har en interesse i deres hold og dem, hvor det gør ondt i hjertet, når ens hold ikke formår at vinde.

Jeg mener, at man er en ægte fan, når man viser klubben, at man er fan, og det kan man ikke gøre i udlandet, og på dette punkt er det ikke nok at være medlem at klubbens fanklub. Så nej, selvom jeg er stor Real Madrid, vil jeg ikke betragte mig selv som ægte fan, selvom det, når det går skidt for dem, gør ondt i hjertet, for jeg har ikke mulighed for at vise min opbakning. Selvfølgelig er jeg stor fan af dem, og følger dem i tykt og tyndt, forholder mig kritisk osv., men jeg er, og bliver, en tv-fan, og jeg kan ikke gøre noget ved det.

Det vil sige, at man kun er ægte fan af et hold hvis man ser dem på stadion? Synes mere man er fan, når man holder med et hold, ser dem hver uge osv. Og synes ikke en fan skal defineres ud fra, om man har været på stadion.

Jeg har været meget ude at se AaB feks, men AaB intet for mig i forhold til Real Madrid.
Logged


Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #23: 07 Dec 2008, 11:33 »

Selvfølgelig er de kommet til pga. succesen, men jeg tror bare du misforstår mig! Man er ikke medløber, bare fordi man er blevet fan pga. en succes, nej, man er medløber, hvis man så forlader holdet igen, når de begynder at tabe igen. Det kan da sagtens være, at der er nogle der holder fast i Hoffenheim, selvom de måske går ned igen, det kan du da ikke være sikker på?
Man er netop en medløber, når et hold får pludselig succes og man bliver fan på baggrund af den succes.
Logged


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #24: 07 Dec 2008, 11:35 »

Man er netop en medløber, når et hold får pludselig succes og man bliver fan på baggrund af den succes.

Det synes jeg så ikke. Så har vi bare to opfattelser af at være medløber. Så kan vi kalde den fan jeg forklarer, for "Glory Hunter", som de fleste Hoffemheim 'fans' nok er.
Logged

Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #25: 07 Dec 2008, 11:36 »

Man er netop en medløber, når et hold får pludselig succes og man bliver fan på baggrund af den succes.

Hvem bedømmer det.

Jeg vil give Ghert ret. Hvordan skal man ellers blive fan af et hold.
Jeg kan jo også komme og sige til dig at du er Real Madrid fan fordi de havde succes. ?
Og Ghert er fan af FCK fordi de havde succes Huh
Logged

Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #26: 07 Dec 2008, 11:38 »

Hvem bedømmer det.

Jeg vil give Ghert ret. Hvordan skal man ellers blive fan af et hold.
Jeg kan jo også komme og sige til dig at du er Real Madrid fan fordi de havde succes. ?
Og Ghert er fan af FCK fordi de havde succes Huh

Fordi Real Madrid havde succes hvornår?
Logged


thomasmoll
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #27: 07 Dec 2008, 11:39 »

Hvad er det for en gang vås Schytte!
Det er da ganske naturligt at man for øjnene op for et hold som Hoffenheim.
Altså er man kun en 'rigtig' fan af et hold hvis man blev fan af dem mens de er i krise?
Jeg synes ikke man kan finde en defination af en 'rigtig' fan.
Folk  bestemmer selv hvor meget de vil gå op i deres hold, om de vil bruge flere tusinde på at tage ind og se dem på stadion.
Hvis man _selv_ synes man er fan af et hold, så er man fan af et hold.
Jeg er stadigvæk fan af FCK, selvom jeg ikke lige ser den kamp i fjernsynet eller på stadion, eller selvom jeg lige har misset et rygte om at Ronaldo var på vej til FCK.
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #28: 07 Dec 2008, 11:39 »

Fordi Real Madrid havde succes hvornår?

En hel del gange de sidste 10 år.
Logged

Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #29: 07 Dec 2008, 11:41 »

Fordi Real Madrid havde succes hvornår?

Er 10000000% sikker på at du ikke blev fan af Real Madrid under en krise. Men mens de havde succes - ligesom Hoffenheim nu ?
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010