home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 298 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Værnepligt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint
Forfatter Emne: Værnepligt  (Læst 53266 gange)
naitsirhc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #120: 15 Mar 2009, 23:29 »

ja okay så kampvogn xD
Logged

TMazz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #121: 16 Mar 2009, 22:06 »

Har MP'erne været og hente dig? Opstemt:D:D HAHAHAHA funny funny funny funny Go' griner!!!!!! Eller hvad? Wink

Jeps. Men jeg havde også fået omkring 4 indkaldelser uden at møde op, så bad også selv om det.
Men ja de stod en dag og bankede på døren og sagde jeg skulle med og hvis jeg nægtede så ville jeg blive
anholdt. Haps....
Logged

Yvstre
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #122: 16 Mar 2009, 22:15 »

til alle jer gutter der ikke ved om cirkus milli er noget for jer, tag og prøv det vi har kun det ene liv, måske kunne i lære noget og vis ikke, so what, skal i ikke kun være der inde i 4-7 måneder?, jeg lå i 1 år, og tog turen efterfølgende til Kosovo med hold 4 i 6 måneder, og den oplevelse vil jeg aldrig bytte væk :-)

masser af fede oplevelser har jeg fået, og kun ganske få dårlige, det var det hele værd
og husk ingen er tvunget til at tage til Afg eller irak, man tager selv valget
Logged

SpUrS fOrEvEr,

Tikøb i Superligaen! :-)

SSLazio123
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Værnepligt
« Svar #123: 16 Mar 2009, 23:01 »

Værnepligt er noget lort for nogen. Gider ikke spilde min tid på at rende rundt at lege soldat, hvis jeg kan uddanne mig i anden henseende. Det er sgu fint at nogen synes den slags er sjovt, men lad os der ikke gider være i fred. Og hold jeres soldaterlege for jer sel
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Værnepligt
« Svar #124: 16 Mar 2009, 23:13 »

Blev kasseret i sin tid pga mit syn.
Jeg bruger recept briller så at sige, da mit syn er møg dårligt og kun bliver værre med årene.
De kunne altså ikke bruge en blind soldat  Tunge
Logged

naitsirhc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #125: 16 Mar 2009, 23:22 »

Værnepligt er noget lort for nogen. Gider ikke spilde min tid på at rende rundt at lege soldat, hvis jeg kan uddanne mig i anden henseende. Det er sgu fint at nogen synes den slags er sjovt, men lad os der ikke gider være i fred. Og hold jeres soldaterlege for jer sel
problemet er at hvis lodtrlkningen vil blive fjernet vil endnu færre vælge at tage værnepligt, hvilket vil betyde færre "uddannede" soldater
Logged

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #126: 16 Mar 2009, 23:25 »

Værnepligt er noget lort for nogen. Gider ikke spilde min tid på at rende rundt at lege soldat, hvis jeg kan uddanne mig i anden henseende. Det er sgu fint at nogen synes den slags er sjovt, men lad os der ikke gider være i fred. Og hold jeres soldaterlege for jer sel

Tro mig, de fleste der gerne vil i cirkus grøn, ville også helst slippe for de folk der ikke gider, det er noget nemmere hvis folk gider det de bliver sat til, derfor mener jeg også man seriøst skulle udtage folk til værnepligt på en anden måde, eller lav det hele proff.
Men vil stadig fastholde at alle der bare har den mindste smule lyst, skulle tage ind og kigge en tur, det er jo så kort tid idag at man som 18 årig er stiv i længere tid end man er soldat, plus idag har man også mange tøser i trøjen, og som tidligere gift med en kvindelig soldat, kan jeg bekræfte at de gerne vil øve felttjeneste for enkelt mand (lad være med at gifte jer med dem, bruge kun til det sjove)
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

SSLazio123
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Værnepligt
« Svar #127: 16 Mar 2009, 23:29 »

Ved udemærket at det er fint vi har en stab soldater, hvis nu det en dag blev for alvor aktuelt.. Var primært rettet mod kommentarer som "jeg synes i skulle tage ind", og så underbygger i det med at det tager kort tid.
Hvis man har mere i hovedet end man har i benene, hvorfor så ikke udnytte det istedet.?
Logged

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #128: 16 Mar 2009, 23:36 »

Ved udemærket at det er fint vi har en stab soldater, hvis nu det en dag blev for alvor aktuelt.. Var primært rettet mod kommentarer som "jeg synes i skulle tage ind", og så underbygger i det med at det tager kort tid.
Hvis man har mere i hovedet end man har i benene, hvorfor så ikke udnytte det istedet.?

Nu behøver man ikke være idiot for at være soldat, kun i livgarden.
Men livet går jo ikke i stå fordi man hiver et sabbat år ud af kalenderen, man kan jo se hvor mange der tager på tur efter gym, eller stopper 2-3 år på uni, fordi de skal ud og mærke verden, de klare sig sikkert lige så godt som en der har været inde og springe. Mange firmaer ser jo også positivt på folk der har været i trøjen, da de viser at de kan samarbejde og arbejde under mærkelige forhold.
Så igen er det vist op til det folk har lyst til, lige som dem der vælgere at gå vidre i systemt og tage en tur på international tjeneste næppe hellere bliver sat bagerst i jobkøen
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

SSLazio123
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Værnepligt
« Svar #129: 16 Mar 2009, 23:47 »

Ved nu ikke lige hvor mere positivt der bliver set på folk der har været inde og fjolle rundt, fremfor ambitiøst målrettet arbejde. Ved godt det er lidt utopisk at have den holdning til tingene, men for at sætte det lidt i perspektiv.

Tror nu også det vil gavne DK på sigt at udvikle sig inden for viden og satse på dette, fremfor umulig krig
Logged

naitsirhc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #130: 17 Mar 2009, 00:12 »

jeg tror faktisk efter jeg har fulgt med i denne tråd de sidste par dage at jeg endelig er overtalt til at tage min værnepligt. der er godt nok stadig 2 år. men har til gængæld også overvejet det i 1-2 år. Tak til alle jer der har givet info ! Wink

EDIT: 500 indlæg xD
Logged

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #131: 17 Mar 2009, 09:17 »

Ved nu ikke lige hvor mere positivt der bliver set på folk der har været inde og fjolle rundt, fremfor ambitiøst målrettet arbejde. Ved godt det er lidt utopisk at have den holdning til tingene, men for at sætte det lidt i perspektiv.

Tror nu også det vil gavne DK på sigt at udvikle sig inden for viden og satse på dette, fremfor umulig krig

Jeg har da selv oplevet at man inden for håndværksfag ser meget positivt på tidligere soldater, og der er vist stadig flest håndværkere i DK, selvom nogen mener vi alle kunne leve af at tænke store tanker. Ligeledes har min svorgers sergant tid da også givet meget positivt feedback når han har søgt job, især i udlandet er de glade for man vedlægger militær papir. Men jeg har brugt 8½ år på cirkus grøn, så jeg vil nok altid se mere positivt på det end andre, så jeg acceptere fuldt ud dine holdninger, selvom jeg personligt har set det modsatte være sandt mange gange.
Jeg vil dog slutte med at sige, at en arbejdsgiver der kigger på en jobansøgning (eller en højere uddannelses institution) ser nok mere positivt på at man har "spildt" 4 måneder på at råbe "ild i hulen" end på at være på dannelserejse til Goa. Jeg har selv søgt ind på seminariet i en høj alder, der fik jeg meget kredit for specielt min tid i international tjeneste, så til dem der frygter at 4 måneder i mili betyder opvasker job og kontanthjælpsloft, vil jeg bare sige slap af, det er ikke det der skal være grunden til man dropper dronningens klæder.

Men jeg vil opfordre alle til at overveje om man gider det, for det er ikke alle øvelser der er sjove, først bagefter. ALLE befalingsmænd er idioter og i vil opleve røvtur, det kan godt virke ret øv, men bagefter i messen giver det et godt sammenhold at man hader sgt. Pedersen. Og sidst men ikke mindst der bliver dage hvor man tænker,"hvorfor fanden skal jeg nu lave 1-4 på den GD igen", men igen der er også massere af gode oplevelser, så kun alt det der er øv kan frembringe.
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #132: 17 Mar 2009, 09:31 »

Jeg er ikke militærnægter, men jeg vil gerne igang med min uddannelse i en aller helvedes fart. Jeg har villet være dyrlæge de sidste 8-10 år, så nu vil jeg gerne ind på uddannelsen hurtigst muligt!

Så for at gøre det relevant for tråden: Jeg vil ikke melde mig frivilligt til værnepligten. Men trækker jeg nummer og skal ind, så vil jeg heller ikke gøre vrøvl ud af det. Det kunne give mig den form jeg aldrig har haft. Til gengæld taler mange af mine kammerater om at det vil give dem nogen disciplin. Og det har de da også ret i! Men nu har disciplin aldrig været et problem for undertegnede, så derfor ser jeg heller ikke det som noget der trækker.

Det med de gode bekendtskaber man får derinde tror jeg på, men jeg tror bare at jeg vil finde lige så mange på uni!


Jeg respekterer alles holdning til værnepligten (af de holdninger jeg har hørt), da det er en individuel sag. Men personligt er jeg helst fri, men vil tage det sure med det søde hvis jeg kommer ind.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #133: 17 Mar 2009, 09:42 »

Jeg er ikke militærnægter, men jeg vil gerne igang med min uddannelse i en aller helvedes fart. Jeg har villet være dyrlæge de sidste 8-10 år, så nu vil jeg gerne ind på uddannelsen hurtigst muligt!

Så for at gøre det relevant for tråden: Jeg vil ikke melde mig frivilligt til værnepligten. Men trækker jeg nummer og skal ind, så vil jeg heller ikke gøre vrøvl ud af det. Det kunne give mig den form jeg aldrig har haft. Til gengæld taler mange af mine kammerater om at det vil give dem nogen disciplin. Og det har de da også ret i! Men nu har disciplin aldrig været et problem for undertegnede, så derfor ser jeg heller ikke det som noget der trækker.

Det med de gode bekendtskaber man får derinde tror jeg på, men jeg tror bare at jeg vil finde lige så mange på uni!


Jeg respekterer alles holdning til værnepligten (af de holdninger jeg har hørt), da det er en individuel sag. Men personligt er jeg helst fri, men vil tage det sure med det søde hvis jeg kommer ind.


Det er flot at du har tænkt de tanker, og man kan da kun respektere dine holdninger. Med hensyn til det med formen, skal du ikke satse på at mili er den stor træningslejr, det kræver stadig at du giver en indsats, for kan du bare klare 3km. på 16 min og 25 strækker og maverulninger, så er du fit nok til at blive soldat. (kugler er alligevel hurtigere end dig alligevel, så ingen grund til at løbe så stærkt Wink )
Men igen kan man jo trække kortet op om jer der ikke ønsker at komme ind, overhovedet skal ind, for det er jo ikke som for 30 år siden hvor alle unge var forbi hæren, der kunne man snakke om man fik en "opdragelse" idag er man jo kun et mindretal der springer i trøjen og 4 måneder minus weekender og helligdage, giver altså ikke meget tid til at ændre folk. Men jeg håber da du kommer igang med din uddannelse, og bliver dyrlæge, så kan du altid komme i hoppekorpset hos garderhussarene bagefter.
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #134: 17 Mar 2009, 10:42 »


Det er flot at du har tænkt de tanker, og man kan da kun respektere dine holdninger. Med hensyn til det med formen, skal du ikke satse på at mili er den stor træningslejr, det kræver stadig at du giver en indsats, for kan du bare klare 3km. på 16 min og 25 strækker og maverulninger, så er du fit nok til at blive soldat. (kugler er alligevel hurtigere end dig alligevel, så ingen grund til at løbe så stærkt Wink )
Men igen kan man jo trække kortet op om jer der ikke ønsker at komme ind, overhovedet skal ind, for det er jo ikke som for 30 år siden hvor alle unge var forbi hæren, der kunne man snakke om man fik en "opdragelse" idag er man jo kun et mindretal der springer i trøjen og 4 måneder minus weekender og helligdage, giver altså ikke meget tid til at ændre folk. Men jeg håber da du kommer igang med din uddannelse, og bliver dyrlæge, så kan du altid komme i hoppekorpset hos garderhussarene bagefter.

Så vil min far mobbe mig her fra og langt ind i intetheden  funny

Han var i hjemmeværnet i 25 år, og i alle deres øvelser var Garderne deres yndlings modstandere. Damn han har mange historier fra sin tid med 'hestepisserne', som han så smukt kalder dem. Jeg havde personligt tænkt, at skulle jeg ind et eller andet sted, så ville jeg ind hos sani'erne.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010