home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  1 Bruger, 481 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Værnepligt
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Værnepligt  (Læst 53294 gange)
plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #90: 23 Jan 2009, 13:09 »

Værnepligten er vist på 9 uger. Eller også overvejer de at skære den ned til 9 uger. Og så kan man jo lige så godt afskaffe den. Man kan ikke nå at lære nok alligevel.

Men jeg vil sådan set gerne bare i gang med mine studier! Hvis jeg vil noget med træning indenfor militær, så er der jo altid hjemværnet. Det er faktisk planen, at hjemværnsfolk skal overtage træningen i værnepligten.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #91: 23 Jan 2009, 13:35 »

Jeg har da også hørt fra flere at det har været/er en fed oplevelse.. Og egentlig kunne jeg godt
tænke mig at lære at skyde med pistoler, geværer og det (har før overveje at blive politimand som Nekker er),
men ja.. Min uddannelse bliver udsat, samtidig med, at jeg ikke kan bruge det til noget, i og med jeg
højst sansynligt ikke bliver politimand alligevel.. ikke umiddelbart hvertfald, selvom der self. er 4 år før jeg
kan melde mig til det Smiley
Og den tanke at der er folk der skal hundse med mig, de ting jeg har hørt man skal, hvor hårdt det er osv osv.,
det siger mig bare ikke noget.. Og så slet heller ikke at blive soldat. Nej tak.. Også selvom man bare skal ind i 9 uger eller hvor meget det er. I hope I'll pass Smiley
Logged

It's all, part of the plan.

Bobi
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Værnepligt
« Svar #92: 23 Jan 2009, 13:47 »

Værnepligt er 4 måneder. Skal selv ind her d 2 februar. skal hele vejen til aalborg og aftjene, ærgeligt når man selv bor på sjælland Smiley
Logged

Mattias_agger
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #93: 23 Jan 2009, 15:46 »

Hvis du bliver militærnægter, så skal du arbejde for staten til en lortehyre, for at sige det mildt. Så hellere tage de 8-9 uger


Well, kender en, der var det.
Han klarede det fint nok med det.
Ved nemlig, at der bl.a. er mulighed for at arbejde med noget teater, hvilket jeg gerne ville kunne finde på. Peace

Men hvis du kendte mig ordentlig, ville du vide, at jeg hellere end gerne ville slippe for noget med militæret. Smiley
Desuden er min fysik mildt sagt meget ringe
« Seneste Redigering: 23 Jan 2009, 15:48 af Mattias_agger » Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #94: 23 Jan 2009, 21:26 »

Jeg ville egentlig gerne prøve at arbejde med teater (har en lille skuespiller liggende i mig crazy), men ikke til den dårlige månedsløn man får.

Jeg kan ikke huske beløbet, men man kan tjene mere i Netto. OG DET ER IKKE GODT Rullende Øjne
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #95: 15 Mar 2009, 21:44 »

Du kan søge om udsættelse indtil din uddannelse er færdig! Det gjorde jeg og nu er jeg indkaldt til den 23. marts oppe på Høvelte Kaserne......

Hvis du søger om udsættelse og runder de 25 år inden du er færdig, "slipper" du, da du i forsvarets øjne, da er for "gammel" til værnepligt.....

Jeg er så meget i tvivl....... Grundet en ny situation på mit arbejde kunne det være en oplevelse, men jeg har heller ikke vildt meget lyst til det...... Skuffet
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #96: 15 Mar 2009, 21:46 »

Kan det passe man er pligtet til at komme i Hjemværnet? Hvad nu hvis man ikke har lyst?
Logged

Zachar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #97: 15 Mar 2009, 22:01 »

For jeres egen skyld så lad vær..! Det er de 4 klart kedeligste måneder i mit liv Skuffet
Logged

TMazz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #98: 15 Mar 2009, 22:04 »

Kan det passe man er pligtet til at komme i Hjemværnet? Hvad nu hvis man ikke har lyst?

Der er vist ikke noget der hedder "om man har lyst"  trækker dú et nummer der siger du SKAL ind så er der ingen vej udenom. Så kan du trække nummer som siger du kan slippe, men hvis du vil må du gerne komme ind.. også er der nummer det siger du ikke behøver, men skal stille op hvis der kommer krig i Danmark.  Dog er der vist noget militærnægter, men så skal du bare lave samfundstjeneste...
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #99: 15 Mar 2009, 22:06 »

Okay. Er det ikke når man fylder 18 man får en indkaldelse? Og det der med at trække et nummer. Er det ligesom på apoteket? Altså man trækker et nummer og stiller sig i køen?

Og kan du ikke sige hvad en samfundstjeneste er?
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Værnepligt
« Svar #100: 15 Mar 2009, 22:09 »

Der er vist ikke noget der hedder "om man har lyst"  trækker dú et nummer der siger du SKAL ind så er der ingen vej udenom. Så kan du trække nummer som siger du kan slippe, men hvis du vil må du gerne komme ind.. også er der nummer det siger du ikke behøver, men skal stille op hvis der kommer krig i Danmark.  Dog er der vist noget militærnægter, men så skal du bare lave samfundstjeneste...

Der er ingen, der er tvunget til at komme i hjemmeværnet. Hjemmeværnet er søndagssoldater, som står og dirigerer trafikken efter fodboldkampe.
Næh nej, det er værnepligt indenfor Forsvaret, du snakker om.. Wink
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #101: 15 Mar 2009, 22:11 »

Okay. Er det ikke når man fylder 18 man får en indkaldelse? Og det der med at trække et nummer. Er det ligesom på apoteket? Altså man trækker et nummer og stiller sig i køen?

Og kan du ikke sige hvad en samfundstjeneste er?

Det er ikke ligesom apoteket.... Du skal trække et nummer ja og på loddet står der et nummer, men der er lister med numre og har du et af disse, ja så skal du ind og springe, medmindre du nægter.....

Nægter du, skal du udføre samfundstjeneste og det kan bl.a. være børnehavemedhjælper og lignende, der på den ene eller anden måde hjælper det danske samfund.....
Logged

TMazz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #102: 15 Mar 2009, 22:11 »

Det fungere ikke som på apoteket Wink. Du trækker et nummer i en tromle også er det f.eks 1-19.999 (Du SKAL ind). 20.000-39.999 (Du behøver ikke, men du må gerne). 40.000-59.999 (Du fri, men skal stille op i tilfælde af krig) .. Det er bare eksempler.. numrene er meget højere... Men man plejer at få det omkring når du fylder de 18 år.. også hvis du ikke møder op til session så kan MP (Militær-politiet) komme og hente dig... Så man slipper ikke Wink. ( Kan jeg skrive under på )
Er ikke kendt på det samfundstjeneste... men det kan være i en børnehave, i en kommune som fejemand eller hva det nu hedder, kirker osv... alt sådan noget...
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #103: 15 Mar 2009, 22:14 »

Mange tak for dit svar. Så må jeg håbe jeg ikke kommer ind.
Logged

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #104: 15 Mar 2009, 22:16 »

40.000-59.999 (Du fri, men skal stille op i tilfælde af krig)
Så skal jeg slet ikke have fat i den grupper der ! jeg vil slet ikke have noget med våben at gøre  ticked off
Hvis man trækker nummer i den gruppe, kan man så ikke bede om at fx at komme ind hjemmeværnet istedet for ?
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010