home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 283 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Værnepligt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint
Forfatter Emne: Værnepligt  (Læst 53270 gange)
vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #105: 15 Mar 2009, 22:16 »

Det fungere ikke som på apoteket Wink. Du trækker et nummer i en tromle også er det f.eks 1-19.999 (Du SKAL ind). 20.000-39.999 (Du behøver ikke, men du må gerne). 40.000-59.999 (Du fri, men skal stille op i tilfælde af krig) .. Det er bare eksempler.. numrene er meget højere... Men man plejer at få det omkring når du fylder de 18 år.. også hvis du ikke møder op til session så kan MP (Militær-politiet) komme og hente dig... Så man slipper ikke Wink. ( Kan jeg skrive under på )
Er ikke kendt på det samfundstjeneste... men det kan være i en børnehave, i en kommune som fejemand eller hva det nu hedder, kirker osv... alt sådan noget...

Har MP'erne været og hente dig? Opstemt:D:D HAHAHAHA funny funny funny funny Go' griner!!!!!! Eller hvad? Wink
Logged

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #106: 15 Mar 2009, 22:18 »

Ved nutidens værnepligt ser jeg det overhovedet ikke som noget negativt at skulle ind. Først og fremmmest får man jo lov til at færdiggøre sin gymnasieuddannelse eller lignende, og langt de fleste vælger et sabbatår efter det. Her skal der blandt andet tjenes penge, og det kan vel ligeså godt gøres i hæren? Man får en ok løn, har mulighed for at få en masse nye venner, kommer i super fysisk form og så tager det kun 4 måneder så vidt jeg ved.

Jeg håber alligevel jeg trækker frinummer - jeg ville bare ikke blive knust hvis jeg ikke gjorde.
Logged


alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #107: 15 Mar 2009, 22:18 »

Mange tak for dit svar. Så må jeg håbe jeg ikke kommer ind.
Mange får nye venner derinde, og mange tager det også som en god oplevelse.
Logged


vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #108: 15 Mar 2009, 22:18 »

Så skal jeg slet ikke have fat i den grupper der ! jeg vil slet ikke have noget med våben at gøre  ticked off
Hvis man trækker nummer i den gruppe, kan man så ikke bede om at fx at komme ind hjemmeværnet istedet for ?

Hvis du kommer ind i hjemmeværnet skal du stadig have med våben at gøre....... Næh, du skal tage beredskabsstyrelsen eller hvad fanden det nu hedder på bornholm...... Det er brandslukning, førstehjælp mm! Wink
Logged

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #109: 15 Mar 2009, 22:22 »

Hvis du kommer ind i hjemmeværnet skal du stadig have med våben at gøre....... Næh, du skal tage beredskabsstyrelsen eller hvad fanden det nu hedder på bornholm...... Det er brandslukning, førstehjælp mm! Wink
Ja rigtigt nok. Men jeg vil ikke usendes til fx. Irak og kæmpe dernede osv ...
Men mon ikke lige jeg skulle tage og sætte mig ind i tingene om hvad man kan derinde i forsvaret, da jeg gerne vil derind  Peace
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #110: 15 Mar 2009, 22:24 »

Ja rigtigt nok. Men jeg vil ikke usendes til fx. Irak og kæmpe dernede osv ...
Men mon ikke lige jeg skulle tage og sætte mig ind i tingene om hvad man kan derinde i forsvaret, da jeg gerne vil derind  Peace

Du bliver heller ikke udsendt, medmindre du skriver under på at du gerne vil...... Det er ikke amerikanske tilstande..... ENDNU Skuffet

Du kan heller ikke som alm. værnepligtig blive udsendt..... Du kan godt, hvis du er fra hjemmeværnet, men det er de færreste.....
Logged

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #111: 15 Mar 2009, 22:27 »

Du bliver heller ikke udsendt, medmindre du skriver under på at du gerne vil...... Det er ikke amerikanske tilstande..... ENDNU Skuffet

Du kan heller ikke som alm. værnepligtig blive udsendt..... Du kan godt, hvis du er fra hjemmeværnet, men det er de færreste.....
Lyder jo godt nok Wink ..
Tak for dine svar. Nu må jeg altså lige ind på deres hjemmeside og bestille den der bog man kan få/købe, så jeg kan sætte mig bedre ind i tingene
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #112: 15 Mar 2009, 22:28 »

Der er nu også Civilforsvar andre steder.
Jeg har selv aftjent værnepligt i år, så kan da bidrage med lidt info Smiley

Ikke at ville have med våben at gøre - tja.. det udgør ikke specielt meget længere. Jo selvfølgelig har man øvelser og er på skydebane. Men det er ikke så voldsomt - det er lidt som at lege røvere og soldater. Det faktisk rigtig sjov.

Der er mange triste sider ved værnepligt. At stå op omkring kl. 6 - hver eneste dag.. for at gøre rent Smiley hver eneste dag haha.
Tilgengæld får du nogen helt specielle venskaber og bliver også modnet en del. Lønnen er nu ret elendig, du skal i hvert fald ikke regne timer det første stykke tid. Der hvor jeg var, var dagene snildt fra 7.30 til 23 i det første stykke tid.

Maden er ikke lige god på alle kasserner og du skal ikke regne med at komme ud i super form. Der er fitness-center på kassernerne og det er klogt at bruge dem. Men på 4 måneder afhænger det også af din start form..

Det er dog, uden tvivl, et godt spark, hvis man vil i bedre form Smiley

PS. Man skal desuden ikke frygte at blive råbt og skreget af. Der er også moderne ledelse i Forsvaret.

EDIT:

For at blive udsendt, skal du have gennemført værnepligt (HBU - 4måneder) og HRU (8 måneder). Du kan HBU er basis uddannelse, dvs. værnepligt. HRU er reaktionsstyrke uddannelse. Og det er med kontrakt, hvor du altid kan hoppe fra, hvis du skulle fortryde.

De udsendte styrker er en prof. hær - ingen er tvunget afsted.
« Seneste Redigering: 15 Mar 2009, 22:30 af Andersen » Logged

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #113: 15 Mar 2009, 22:29 »

Ja rigtigt nok. Men jeg vil ikke usendes til fx. Irak og kæmpe dernede osv ...
Men mon ikke lige jeg skulle tage og sætte mig ind i tingene om hvad man kan derinde i forsvaret, da jeg gerne vil derind  Peace

bare rolig, du skal tegne en særlig kontrakt hvis du skal udsendes, der må ikke bruges værnepligtige i internationale missioner. Men tag dog en tur i trøjen, det giver masser af oplevelser, hvis man bare kan leve med at demokrati er noget man har i den civile verden og en order er en order.


(har selv brugt mange år i trøjen, og jeg er stadig forfalden til at fortælle om min tid i den danske marine når jeg bliver fuld, det var sku en hård tid selvom vi aldrig brugte så meget som en nat under åben himmel Smiley )
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #114: 15 Mar 2009, 22:36 »

Andersen og fredesvbg:
2 gode indlæg som jo bare får mig til at føle mig endnu mere sikker på at jeg skal derind. Jeg tror selv at det vil blive en oplevelse for livet at komme derind.
Og ang lønnen, så er den jo bedre end ingenting (som jeg får nu Opstemt )
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

absalonsen
Gæst
 
Sv: Værnepligt
« Svar #115: 15 Mar 2009, 22:38 »

Der er nu også Civilforsvar andre steder.
Jeg har selv aftjent værnepligt i år, så kan da bidrage med lidt info Smiley

Ikke at ville have med våben at gøre - tja.. det udgør ikke specielt meget længere. Jo selvfølgelig har man øvelser og er på skydebane. Men det er ikke så voldsomt - det er lidt som at lege røvere og soldater. Det faktisk rigtig sjov.

Der er mange triste sider ved værnepligt. At stå op omkring kl. 6 - hver eneste dag.. for at gøre rent Smiley hver eneste dag haha.
Tilgengæld får du nogen helt specielle venskaber og bliver også modnet en del. Lønnen er nu ret elendig, du skal i hvert fald ikke regne timer det første stykke tid. Der hvor jeg var, var dagene snildt fra 7.30 til 23 i det første stykke tid.

Maden er ikke lige god på alle kasserner og du skal ikke regne med at komme ud i super form. Der er fitness-center på kassernerne og det er klogt at bruge dem. Men på 4 måneder afhænger det også af din start form..

Det er dog, uden tvivl, et godt spark, hvis man vil i bedre form Smiley

PS. Man skal desuden ikke frygte at blive råbt og skreget af. Der er også moderne ledelse i Forsvaret.

EDIT:

For at blive udsendt, skal du have gennemført værnepligt (HBU - 4måneder) og HRU (8 måneder). Du kan HBU er basis uddannelse, dvs. værnepligt. HRU er reaktionsstyrke uddannelse. Og det er med kontrakt, hvor du altid kan hoppe fra, hvis du skulle fortryde.

De udsendte styrker er en prof. hær - ingen er tvunget afsted.

Hvor var du henne?
Min bror er selv sergent i Forsvaret. Han havde egentligt besluttet at tage til Afganistan(?) til august, men er heldigvis kommet på bedre tanker, og er sprunget fra. Opstemt Opstemt
Logged

Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #116: 15 Mar 2009, 23:01 »

Hvor var du henne?
Min bror er selv sergent i Forsvaret. Han havde egentligt besluttet at tage til Afganistan(?) til august, men er heldigvis kommet på bedre tanker, og er sprunget fra. Opstemt Opstemt

Jeg var i Vordingborg. Der var maden ikke god, men jeg har hørt den skulle være bedre andre steder Smiley
Logged

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #117: 15 Mar 2009, 23:11 »

Jeg var i Vordingborg. Der var maden ikke god, men jeg har hørt den skulle være bedre andre steder Smiley


Skive havde god mad, det har Holmen også, Aalborg er nok i bunden på min liste
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

naitsirhc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #118: 15 Mar 2009, 23:21 »

jeg har hørt at værnepligten er blevet det rene L*RT. har hørt at der ikk er så meget træning men mere "rengøring" af tanks biler etc? er det rigtigt? for så vil jeg fanme ikk have værnepligt.. havde ellers hørt inden jeg fik det anden af vide at det skulle være mega fedt ?
Logged

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #119: 15 Mar 2009, 23:28 »

jeg har hørt at værnepligten er blevet det rene L*RT. har hørt at der ikk er så meget træning men mere "rengøring" af tanks biler etc? er det rigtigt? for så vil jeg fanme ikk have værnepligt.. havde ellers hørt inden jeg fik det anden af vide at det skulle være mega fedt ?

TANKS?HuhHuh? lov mig du aldrig siger det hvis du mener kampvogn igen, vi har ikke tanks i DK, andet end til at opbevare væske i (lession 1 i militær snak)

Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010