home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 407 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Værnepligt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint
Forfatter Emne: Værnepligt  (Læst 53141 gange)
SSLazio123
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Værnepligt
« Svar #135: 17 Mar 2009, 15:52 »

Jeg har da selv oplevet at man inden for håndværksfag ser meget positivt på tidligere soldater, og der er vist stadig flest håndværkere i DK, selvom nogen mener vi alle kunne leve af at tænke store tanker. Ligeledes har min svorgers sergant tid da også givet meget positivt feedback når han har søgt job, især i udlandet er de glade for man vedlægger militær papir. Men jeg har brugt 8½ år på cirkus grøn, så jeg vil nok altid se mere positivt på det end andre, så jeg acceptere fuldt ud dine holdninger, selvom jeg personligt har set det modsatte være sandt mange gange.
Jeg vil dog slutte med at sige, at en arbejdsgiver der kigger på en jobansøgning (eller en højere uddannelses institution) ser nok mere positivt på at man har "spildt" 4 måneder på at råbe "ild i hulen" end på at være på dannelserejse til Goa. Jeg har selv søgt ind på seminariet i en høj alder, der fik jeg meget kredit for specielt min tid i international tjeneste, så til dem der frygter at 4 måneder i mili betyder opvasker job og kontanthjælpsloft, vil jeg bare sige slap af, det er ikke det der skal være grunden til man dropper dronningens klæder.

Men jeg vil opfordre alle til at overveje om man gider det, for det er ikke alle øvelser der er sjove, først bagefter. ALLE befalingsmænd er idioter og i vil opleve røvtur, det kan godt virke ret øv, men bagefter i messen giver det et godt sammenhold at man hader sgt. Pedersen. Og sidst men ikke mindst der bliver dage hvor man tænker,"hvorfor fanden skal jeg nu lave 1-4 på den GD igen", men igen der er også massere af gode oplevelser, så kun alt det der er øv kan frembringe.

Jeg snakker ikke håndværksfag for eget vedkommende.. Derfor mine holdninger vedr. dette.
Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #136: 11 Mar 2013, 18:07 »

Fantastisk Høvelte kaserne overlevede. Så bliver det stadig der jeg skal have min gang, når jeg starter som rekrut hos Den Kongelige Livgarde til April 2014.
Logged

:-)

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #137: 11 Mar 2013, 18:59 »

Jeg begræder den dag tilbage i 2011 hvor jeg fik af vide jeg havde dårligt hjerte.
Ville MEGET gerne have været i hæren, men pga. en lille hjertefejl ved navn Takykardi kan jeg min krop ikke håndtere sådan et press som jeg ville blive udsat for :S jeg havde været i Middelfart og spillet serie 4 kamp hvor jeg havde givet den 110 derud af, og kunne godt mærke der var noget galt, og jeg var ikke just frisk og glad som man når man kommer hjem med en sejr.
Så jeg vil for evigt misunde jer der kommer ind.
Held og lykke til jer Smiley
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #138: 11 Mar 2013, 19:29 »

Jeg begræder den dag tilbage i 2011 hvor jeg fik af vide jeg havde dårligt hjerte.
Ville MEGET gerne have været i hæren, men pga. en lille hjertefejl ved navn Takykardi kan jeg min krop ikke håndtere sådan et press som jeg ville blive udsat for :S jeg havde været i Middelfart og spillet serie 4 kamp hvor jeg havde givet den 110 derud af, og kunne godt mærke der var noget galt, og jeg var ikke just frisk og glad som man når man kommer hjem med en sejr.
Så jeg vil for evigt misunde jer der kommer ind.
Held og lykke til jer Smiley

Bryllen du er ikke den eneste, der må nøjes med at blive dronepilot, har altid vidst jeg ikke kunne komme i hæren, så har heller aldrig været en drøm for mig Smiley Da jeg har en muskelsvindssygdom Græder Men what ever det er bedre, at lære at leve med det, end at tro man er ligeså stærk som alle andre Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #139: 11 Mar 2013, 19:45 »

Tjah det er stadig lidt trist at vide Smiley ville så meget gerne have haft den oplevelse med.
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #140: 12 Mar 2013, 17:49 »

Jeg er så en af dem der er lykkelig over ikke at skulle ind og råbes af. Tror det er meget godt, da jeg nok ville slå vedkommende der stod og råbte mig lige i fjæset! Hahaha. Peace Tunge
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #141: 12 Mar 2013, 18:18 »

Jeg var i hæren i 2010 i Fredericia, og det var saftsusme en fed oplevelse. Bevares man havde perioder hvor man havde lyst til at hænge sig, men i det store hele var det et minde for livet, og noget som udvikler en som person.

Tyrens røvhul er i øvrigt det sygeste jeg nogensinde har prøvet, specielt fordi det blev kombineret med vores 3 dages dræbertur i novembermåned som har et navn jeg har glemt crazy Nok de tre hårdeste og værste dage i mit liv, der ændrede mit syn på smerte, sult, og det at fryse ganske drastisk Smiley

Generelt var det bare fedt at komme væk fra ens trygge rammer i Nordsjælland, og komme ind et sted hvor man ingen kender og skal skabe sig et nyt omdømme, alt i mens man har en udfordrende og aktiv dagligdag på kasernen.

Har kun en ting at sige til folk der overvejer det : GØR DET ! I fortryder det ikke når i først kommer i gang Wink !
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #142: 12 Mar 2013, 18:25 »

Tyrens røvhul er i øvrigt det sygeste jeg nogensinde har prøvet

Den bliver du nødt til at elaborere!  funny
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #143: 12 Mar 2013, 18:33 »

Her er jeg i fuld gang med det Grin Det var lige i slutningen inden vi skulle kravle op af en stige og op til overfladen.
Det er kort fortalt et langt kloakrør, som er så småt at man ikke kan stå oprejst. Så skal man kravle igennem det med sin deling, og der er folk foran en og bag en så man er afhængig af andre. Og der er et langt stykke derinde hvor man INTET kan se, og når jeg siger intet mener jeg virkelig intet crazy
Skræmmende og på samme tid en vanvittig oplevelse. Som i kan se er jeg mere død end levende Grin.

Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #144: 12 Mar 2013, 18:45 »

Har selv været værnepligtig i den danske hær i 12 måneder (1988-1989) jeg var heldig at komme i hæren og var i kamptropperne hvor jeg tilhørte en motoriseret enhed vi startede med gamle Dogde Power Wagons som blev udskiftet med "Unimok" 4  hjulstrækker.

Jeg var rimelig motiveret og tog uddannelser indenfor sprængstof og blev senere dysekanon skytte og det sidste ½ år blev jeg tilknyttet en special gruppe som samledes kl 18 hver aften og trænede patrulje tjeneste indtil typisk kl 3-4 om natten.. det var en fed tid med flere ture til udlandet og masser af lange overlevelses ture - især husker jeg en øvelse med en kamp enhed fra Nordirland hvor mere en halvdelen havde kamp erfaring fra Falklandskrigen.... de var pænt seriøse Wink

Da min værnepligt var overstået var jeg en anden person med et helt andet drive end før - jeg fik mulighed for at komme på FN skole men valgte det fra idet jeg kunne komme til Cypern som FN soldat og det var røv sygt sidst i firserne - i stedet tog jeg kontakt til nogle af de soldater jeg havde mødt i udlandet og fik derigennem kontrakt med et sikkerheds firma hvor jeg blev ansat - nåede at være med på 2 opgaver i 1989/90 inden jeg på en ferie mødte min nuværende kone som bestemt ikke var tilhænger af at jeg fortsatte inden for den branche.

Personligt gav militæret mig meget og jeg var aldrig i tvivl om at det skulle prøves af - men omvendt en jordomrejse kan også stille en overfor nogle lignende udfordringer som også udvikler ens personlighed.

Jeg har dyb respekt for de unge mænd der har taget turen til Irak og Afghanistan - jeg håber at vi aldrig glemmer deres indsats for Danmark.


Logged

YNWA

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #145: 12 Mar 2013, 19:22 »

Her er jeg i fuld gang med det Grin Det var lige i slutningen inden vi skulle kravle op af en stige og op til overfladen.
Det er kort fortalt et langt kloakrør, som er så småt at man ikke kan stå oprejst. Så skal man kravle igennem det med sin deling, og der er folk foran en og bag en så man er afhængig af andre. Og der er et langt stykke derinde hvor man INTET kan se, og når jeg siger intet mener jeg virkelig intet crazy
Skræmmende og på samme tid en vanvittig oplevelse. Som i kan se er jeg mere død end levende Grin.



Du er sgu da i hvert fald grøn som en zombie!  crazy
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #146: 12 Mar 2013, 19:27 »

Jeg har dyb respekt for de unge mænd der har taget turen til Irak og Afghanistan - jeg håber at vi aldrig glemmer deres indsats for Danmark.

Måske er jeg dum og/eller provokerende, men hvad kæmper de overhovedet for? USA's tyveri af olie? Eller er der rent faktisk brug for os dernede?
Jeg har selv venner der har været i Afghanistan, og jeg syntes at det er flot at de har så stort et mod til at hjælpe andre, men forstår bare ikke grundlaget.

Det er ren og sker nysgerrighed og uvidenhed, så derfor spørger jeg.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #147: 12 Mar 2013, 20:03 »

Måske er jeg dum og/eller provokerende, men hvad kæmper de overhovedet for? USA's tyveri af olie? Eller er der rent faktisk brug for os dernede?
Jeg har selv venner der har været i Afghanistan, og jeg syntes at det er flot at de har så stort et mod til at hjælpe andre, men forstår bare ikke grundlaget.

Det er ren og sker nysgerrighed og uvidenhed, så derfor spørger jeg.

Personligt var jeg imod krigen mod Irak idet det ikke var en FN beslutning men en beslutning om at blindt følge USAs politik - krigen mod Terror blev til på andre præmisser og indsatsen i Afghanistan kan forsvares og idag står Al Quida markant svækket.

Uanset om jeg er for eller imod krigen så har jeg respekt for det de gør nemlig at med fare for liv og helbred går de ud og kæmper for mit fædreland...så kan det være politkerne der har taget en forkert beslutning eller en rigtig.

Ingen har nogensinde vundet en krig i Afghanistan og sådan vil det altid blive ved med at være.,, derfor mener jeg også vi skal ud især hvis målet har været at svække Al-Quida.



Logged

YNWA

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #148: 12 Mar 2013, 21:19 »

Personligt var jeg imod krigen mod Irak idet det ikke var en FN beslutning men en beslutning om at blindt følge USAs politik - krigen mod Terror blev til på andre præmisser og indsatsen i Afghanistan kan forsvares og idag står Al Quida markant svækket.

Uanset om jeg er for eller imod krigen så har jeg respekt for det de gør nemlig at med fare for liv og helbred går de ud og kæmper for mit fædreland...så kan det være politkerne der har taget en forkert beslutning eller en rigtig.

Ingen har nogensinde vundet en krig i Afghanistan og sådan vil det altid blive ved med at være.,, derfor mener jeg også vi skal ud især hvis målet har været at svække Al-Quida.



Kan du kun være enig med at man kun kan syntes at disse mennesker har mod, men hvordan forsvarer de mit fædreland?  Huh
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #149: 12 Mar 2013, 21:30 »

Kan du kun være enig med at man kun kan syntes at disse mennesker har mod, men hvordan forsvarer de mit fædreland?  Huh

Flertallet i folketinget har den mulighed for at sende os i krig - det er demokrati så kan man som enkelt individ være for eller imod - militæret skal udføre de beslutninger flertallet i folketinget træffer og dermed kæmper soldaterne for de flertals værdier vores demokrati træffer.

Udover det så har vi tiltrådt FN og Nato og netop her er DK meget markant ikke mindst i forhold til vores størrelse.

Logged

YNWA

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010