MartsEn spændende måned, hvor bla. Topbraget mod Maritmo B skal spilles.
Første kamp er dog den sidste kamp mod de hold som ligger til nedrykning. Ligesom de 2 foregående kampe skal der 3p på kontoen.
Sikre 3p. de får dog reduceret, men vi scorer ikke så længe efter og lukker kampen. Maritmo B vandt desværre. Det har været dejligt med lidt ekstra mønt på kontoen. Der er kommet et par spillere mere på listen som gerne vil flytte. Dem har jeg budt på, så må vi se om de vil flytte.
9måls kamp.Kampen mod Abrantes var en af de lidt vildere kampe. Vi kommer bagud både 1-0 og 2-1, men formå alligevel at vinde kampen. Der bliver scoret 6mål i de sidste 20min. Det er helt vildt. Tigana laver hattrick og sikre os sejren og 3 meget vigtige point. Barreirense taber og er helt væk i topkampen. Maritmo vandt igen. Vi skal nu helst slå dem.
Topbraget.Så kommer kampen som kan give et fingerpraj om hvem som skal spille kvalspil om oprykning. Maritmo starter kampen bedst, de har flere chancer og i det 23min kommer de foran. Dog viser vi så meget moral at vi udligner minuttet efter, og derefter dukker Bruno (midtbane) op og laver 2 garn. Vi fører 3-1 ved pausen og holder kampen ud. Super kamp. Vi ligger nu nr. 1. 2p ned til Maritmo.
Præsident og fans er helt vilde, det ender måske med 1 pladsen, for første gang nogensinde.
AprilRevanche. Vi skal have hævn, vi tabte 2-1 på udebane. Omar starter med målshowet. Bruno laver også en enkelt og tillader sig desuden at brænde straffe i denne kamp. Maritmo spiller uagjort og vi er nu 4p foran, med 3 kampe tilbage. Det ser godt ud. Manageren tror på oprykning og har købt 5 spillere ind. Mere om dem i updaten af sommerpausen.
Vi er meget tæt på playoff.Kampen mod Braganca blev lukket i 2 halvleg, Bruno med 2 mål og Omar med en enkelt. Vi fører stadig med 4p. Vi skal nu bare have en sejr i en af de sidste kampe, så er 1 pladsen sikret.
Jeg begynder at tro på en 1 plads. Præsidenten er ude i pressen og rose holdet.
Skal 1 pladsen sikres.I 1 halvleg er vi gummiben tendenser, men efter en peptalk i pausen lykkes det Bruno og Tigana at sikre 1 pladsen, Maritmo tabte desuden, så vi er 7p foran.
Stor ros til drengene. Vi skal have en enkelt øl, også skal vi se fremad mod playoff kampene.
Præsidenten hylder manageren. Det samme gør alle fansne. Pressen må også overgive sig. Det er det største i SC Maria da Fonte’s historie.
Sidste ligakampVi lukker og slukker på hjemmebane mod Barreirense, som længe var med i toppen.
Omar laver 2 garn og Tigana 1. Hjemmebane publikumet for en sejr. Nu ser vi frem mod 3 spændende kvalkampe.
Vi skal møde følgende hold:Maia, som vi har spillet imod 4 gange før, alle endt uafgjort
Oriental og Oliveirense har vi ikke spillet imod.
Vi starter ude mod Oliveirense.Kampen buldrer frem og tilbage, der er meget på spil, efter 19min tordner Bruno det første mål ind. Føringen holder til pausen, så er det som om at hjemmeholdet har fået et skud Epo, de udligner 2min ind i 2 halvleg. Derefter får de annuleret et mål for ”korrekt” offside. Omar dukker op med 20min tilbage og sørger for 3 meget vigtige point.
De øvrige hold spiller 0-0.
Vi kan med en sejr over Maia sikre oprykning.Spillerne er meget nervøse og spiller den dårligste hjemmebane kamp længe. 4-13 i chancer og vi er meget heldige med at få et point i dag. Sandelig om de andre hold ikke spiller 2-2. Vi ligger derfor stadig 1’er og skal bare have point i sidste runde så er oprykningen sikret.
Nu skal det være… Kom så for sivan….Bruno bringer os foran med 1-0 og da Robson senere hen med 2mål bringer os foran med 3-0, er det en manager der er højt på strå. Kaster vanddunkene ud til tilskuerne, idet han vender sig om score Oriental til 3-1 og inden han for sat sig, scorer de til 3-2. Det bliver lige pludselig en anden grimmase i ansigten på manageren. Dog kommer Omar som mange gange før og smider 4-2 målet ind. Jublen bryder igen løs, Oriental scorer dog et lille trøste mål og kampen ender 4-3
SC MARIA DA FONTE er i 2 division… SUUUPPPPEEERRRRRRR-
Tabellen endte såledesTopscorer:
Omar 27kampe 31mål
Tigana 29kampe 20mål
Bruno 27kampe 18mål
Assist
Gabriel 19
Artur Jorge 15
Omar 12
MOM
Romario 11gange
Omar 7gange
Tigana 4gange.
Hvis jeg skal sætte navn på et par spillere som har været stærkt medvirkende til dette, så er Omar, Gabriel og Romario været meget stabile igennem hele sæsonen. Vildt at vores def. Midt Romario har spillet, 32kampe, 7mål,8assist,11 MOM og et snit på 7,72.
Der kommer en sommer update med bla. Nye spillere.. Dog har jeg ferie i en uge og der sker ikke mere i den periode. Lagt en afstemning op. Giv en stemme og evt. en kommentar.