home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 578 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte  (Læst 43234 gange)
Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« : 23 Mar 2007, 22:08 »

Som afgjort i min afstemning, så blev det portugal. Klubben er taget udelukkende efter navnet. Min kone hedder Maria.
Premier League & og Primera Division er med som spilbare ligaer, den brasilianske 1 div er med som baggrund. Stor database er indkodet.


SC Maria Da Fonte er placeret i byen Braga. Klubben blev grundlagt i 1926. Klubben er til daglig placeret i den portugisiske 2 division gruppe A. Klubben har således aldrig vundet noget som helst.

Præsidenten Fernando Fernandes bød den nyankomme manager Dennis Linddal-Andersen velkommen til klubben.



Ikke prangende faciliteter, men klubben er selvfølgelig interesseret i at forbedre faciliteterne hvis den nye manager får succes.

Det første Manageren skal er nu at sætte sig ind i klubbens stab og spillere. Der er desuden arrangeret en række træningskampe, hvilket kan hjælpe med at få et indtryk af de forskellige spillere.



Manager Dennis ser frem til at starte i klubben. Lidt info om klubben:


Vi har siden sidst spillet en stribe træningskampe, dels for at få en vurdering af den bestående trup, samt de ny ankomne. Der er kommet 9 nye ansigter i truppen, fordelt med 8 brasilianere og en portugiser.

Vi har spillet 10 kampe, hvilket gav 8 sejre og 1 uafgjort og 1 nederlag. Så det var en ok start. Godt med at få lidt moral banket ind i drengene, efter de i medierne kunne læse at vi er nedrykningsfavoritt er.

Holdets ubestridte stjerne er 29 årige Tigana:

Der vil kommer screenshots af flere spillere når de gør sig specielt bemærket.

Efter den forholdsvise gode succes i træningskampene stod der nu turneringskamp på tapettet. Vi spiller i 3div gruppe a, hvor der er placeret 14 hold. Der er ialt grupperne a-d hvor den bedste halvdel går videre til et kvalspil om oprykning.

Ligakamp 1:
Pontassolense - SC Maria da Fonte 0-3
Tigana x 2, Zequinha.

En god start på turnering, hvor holdets stjerne lavede 2 mål og fortjent blev kåret til MOM. Præsidenten var ude i pressen og sige at det var en god start for den nye manager.

Ligakamp 2:
SC Maria da Fonte - Famalicau 2-1
Diogo, Gilson        - Heitor
En meget lige affærde hvor indskiftede Gilson scorede i 2min overtid. Manageren var yderst tilfreds med drengene. Ci kæmper tilsidste minut. Jeg er yderst stolt af drengene. MOM var Diogo. En 23årige portugiser, som er fast mand ved siden af Tigana. Diogo var ligesom Tigana i klubben inden manageren trådte til.
Diogo:


Ligakamp 3:
Lausada - SC Maria da Fonte. En topkamp. Begge hold har 2 sejre i bagagen. Senest vandt Lausada 9-0 over Pontassolense. Så der er helt sikkert en skræmmende modstander, meddeler drengene at jeg ønsker dem held og lykke.
Lausada vinder uden problemer 2-0. Vi får samtidig smidt enilson ud i det 84min.

Så er det tid til den sidste kamp i september.
Cup 2 runde.
SC Maria da Fonte - Real Massama 3-1
Gabriel, Claudio, Robson    -  Marques. En kamp på vippen, de udligner til 1-1 i det 80min, men robson og claudio (begge ny indkøb) viser vejen i 84min og 86min. Dog var sejren fortjent med 13-3 i chancer.

Slutningen af september var præsidenten godt tilfreds med den nye manager. Med 3sejre og 1 nederlag er jeg også selv ganske tilfreds.

Næste update er oktober måned. Kommer nok i løbet af ugen,  Gerne lidt ris/ros












« Seneste Redigering: 12 Dec 2007, 22:02 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #1: 26 Mar 2007, 23:16 »

Oktober måned: Man kan vel kalde det en middelmådig måned. Ingen nederlag og ingen sejre.
September måned endte med en beskedent underskud. Kassen i klubben er iøvrigt tom. Der er underskud hver måned. Men mere om det i de kommende måneder.

Ligakamp 4:
Sport Clube Maria da Fonte  - Braganca 2-2.
Stjernen Tigana laver 2 mål i de første 14min. Men det var ligesom en stopklods for spillerne. I resten af kampen presser Braganca på. De laver 2 mål i 2 halvleg ved Vida og Mauro. Selvom vi havde chance favør på 12-8.
Vi havde chancen for at hente ind på topholdene, sagde en lidt slukøret manager efter kampen.

Klubben vil kun betale for scouts i portugal og derfor er begge scouts på arbejde i Portugal. Det har indtil videre ikke udmønstret sig i nogle køb.

Præsidenten er tilfreds med uafgjort. Hans mål er at vi skal overleve i rækken. Managerens eget mål er kvalifikation til playoff.

Ligakamp 5:
Ribeirao - Sport Clube Maria da Fonte 1-1
Tigana sørger med sit 5.sæson mål at vi får en føring i 1 halvleg, men som i den forrige kamp formår vi ikke at holde hjem. Fernando laver Ribeirao's enlige mål. Tilgengæld skal vi være heldige med det ene point. Bundholdet presser godt på for at tage pointet fra Maria da Fonte.

Manageren har i denne sæson valgt at gå væk fra 4-4-2. Stiller op i følgende opstilling.



Dette er valgt grundet spillermaterialet. Derfor måtte en Off.winger Bruno lade livet i klubben og blev afskibet for
100.000 + 20%. Jeg har valgt at tro på opstillingen og vælger at sælge spillere som ikke passer ind i systemet.

Ligakamp 6.
Sport Clube Maria da Fonte - Ribeira Brava 1-1
Robson                            -  Rui Gomez. 
3 uafgjorte kamp i træk. Det er en lidt frustreret manager. Vi holder fast i forsvaret og har p.t det 3 bedste forsvar, tilgengæld har vi lidt problemer i angrebet. Vi har 8. bedste angreb.  Vi må vurdere om vi skal ændre lidt på løbebaner m.v. hvis dette fortsætter.


Ligakamp 7.
Vila Mea - Sport Clube Maria da Fonte 2-2
Tigana og Diogo bringer igen os foran med 2-0. Men på 2 min i 2 halvleg bringer Mario & Lopez Vile Mea tilbage i kampen.
Vi smider nogle meget dumme point i oktober, Dette bevirker at vi nu er 9point efter nummer 1.
Der vil komme en stilling i November updaten.

Igen ligesom i september kommer vi ud med et underskud. Balancen er nu i minus.






« Seneste Redigering: 28 Mar 2007, 14:41 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Gungner
Gæst
 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #2: 27 Mar 2007, 00:18 »

Det var ikke meget der skete i Oktober  Huh
Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #3: 27 Mar 2007, 09:45 »

Jo der skete lidt.. Men orkede ikke mere i går aftes.. Så den kommer på i løbet af ugen. Bare rolig *S* Peace
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #4: 28 Mar 2007, 14:42 »

Så er oktober opdateret. November er snart færdigspillet. Følg med i bloggen og se om Sport Clube Maria da fonte nogensinde kommer ud af stimen af uafgjorte kampe.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

ZimonBS92
Gæst
 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #5: 28 Mar 2007, 19:08 »

Så er oktober opdateret. November er snart færdigspillet. Følg med i bloggen og se om Sport Clube Maria da fonte nogensinde kommer ud af stimen af uafgjorte kampe.

Skal jeg gøre Wink
Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #6: 10 Apr 2007, 17:41 »

November:

Der blev spillet i alt 5 kampe i november.

Det blev til exit i cuppen mod 2 divisonsholdet Vizela. Men SC Maria da Fonte pressede 2 divisions holdet ud i forlænget spilletid. Dog blev vi ramt af en udvisning i det 91min. Derfor havde Vizela ingen problemer med at score til 2-1. Vores unge brasser wingback Felipe scorede det enlige mål.

Havde håbet på videre deltagelse i cuppen i håb om at trække et 1 divisions hold på hjemmebane for at få lidt mønt i den forvejne slukne klubkasse.

Ligakamp 8 var lokalbraget mod rivalerne fra Fafe, en kamp som er meget vigtigt for fansne, hvilket spillerne fik at vide før kampen.  Kampen starter meget nervøst da ingen af holdene ville tabe. Dog taber Neto hovedet i det 14min og får direkte rødt. Det betyder vi nu kun spiller med en angriber. Dog får Diogo og Ricardo scoret til 2-0 inden pausen. Dette resultat holder kampen ud.  Super resultat i det første lokalbrag.

Efterfølgende spille vi uafgjort 0-0 mod det absolutte tophold Maia på udebane. Ganske udmærket point at få. De sidste 2 kampe blev vundet 2-0 og 1-0 over Maritmo B & Freamunde. Målene blev scoret af Diogo, Tigana og forsvarsgeneralen Zequinha.



Zequinha er forsvarsgeneralen og med et snit på 7,12 er han en af de bedste spillere

Vi er derfor inde i en stime med 8 kampe uden nederlag, hvilket må siges at være acceptabelt.

Manageren har nu gennemlæst reglerne for rækken, det viser sig at det kun er 1’eren som skal videre til 2 fase, hvor der indgår 3 andre 1’erer. De mødes indbyrdes og de 2 bedste rykker op.

Det er et meget lige nåleøje man skal igennem for at rykke op. Vi er p.t på 3 pladsen 9p efter Maia.

December:

Vi spillede 2 ligakampe i december, begge endte uafgjort.

0-0 mod Lixa, hvor vi på hjemmebane burde havde vundet. Spillerne får at vide at det er lidt skuffende resultat. Vi er nu oppe på 9 kampe uden nederlag.
2-2 blev det til på hjemmebane mod Moreiense, Vi får en super start med 2 scoringer inden for de første 12min ved Andre og Diogo. Derefter taber vi pusten og de får udlignet, hvilket er skuffende, men dog retfærdigt. Stimen er nu oppe på 10 kampe uden nederlag.

Det sluttede første halvdel af sæsonen. Hvilket giver følgende stilling.   




Der er nu vinterpause i Portugal, hvilket vi benyttede til at spille en stribe træningskampe, hvilket blev meget kostbart, da Tigana blev knæskadet i 6mdr.

Opfølgning på første halvdel af sæsonen. Tilfreds med placeringen som nr.3, dog spiller vi mange uafgjort og skal man gøre forhåbning om 1pladsen, så skal man til at vinde nogle flere kampe. Rent økonomisk er det begyndt at køre rundt, dvs. de sidste par måneder er kommet ud med et beskedent plus. Dog er den samlede balance stadig i minus.


Der er indkøbt 4 spillere som kommer til klubben d.1 juli. Der vil komme screnshots i den afsluttende update af sæsonen.

Følg med i 2 halvdel af sæsonen for at se om SC Maria da Fonte kan undvære sin topscorer...
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

ELS
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #7: 10 Apr 2007, 17:50 »

Så er der trods alt håb endnu. Men held og lykke. ELS
Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #8: 10 Apr 2007, 19:16 »

 Grin JO tak...    Men det er ikke prangende det man kan købe. men man må jo købe hvad man kan få..
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #9: 11 Apr 2007, 21:13 »

2 Halvdel af sæsonen.

Tabet af Tigana skulle vise sig at blive meget kostbart for SC Maria da Fonte. De forholdsvise gode takter fra starten af sæsonen blev dog fuldt op med nogle sejre.

Kampene i Januar mod Pontassolense og Famalicau blev begge vundet med 2-0 0g 3-2, dermed er SC Maria da Fonte oppe på 12 kamp uden nederlag. Diogo var manden som skulle tage over efter Tigana. Han lavede 2mål i disse kampe. Udekampen mod Famalicau blev sejren sikret i absolut sidste minut.

I Februar begyndte tingene at ændre sig. Vi tabte første kamp i 13kampe til topholdet Lausada. Hjemme på Cambo dos Moines Novos stod det ellers uafgjort ved pausen, men et dumt rødt kort til Robson kort inde i 2 halvleg ændrede dette. Vi taber 2-1 og er nu ude af kampen om 1 pladsen. Robson bliver hevet ind på kontoret og får at vide at den slags opførsel toleres ikke i SC Maria da Fonte.



Efter sejr over Ribeira Brava med 3-0 på udebane (Glauco, Gabriel og Helder Neto), kom vi endnu engang ned på jorden med et eftertrygteligt nederlag på 4-0 til Braganca.

Helder Neto som ikke får sin kontrakt forlænget. Med 3000 om ugen er han den mest løntunge, så kontrakten er ikke forlænget.

[float=left]  [float=right]

Glauco er nyindkøbt i vinterpausen fra Pontassolense for den nette sum af 10.000.

Så 2 nederlag i februar, mere end hvad der skete i hele første halvdel af sæsonen.

Marts slap vi nogenlunde igennem 2sejre og 1 nederlag. Resultaterne var som følger:

SC Maria da Fonte – Ribeirao 5-1 (Diogo 3, Glauco og Helder Neto)
SC Maria da Fonte – Vila Mea 3-1 ( Diogo, Helder Neto og Felipe)
SC Maria da Fonte – Fafe 0-1. Desværre taber vi denne gang lokalderbyet mod Fafe. Vi taber på et forsvarskiks, offensivt har vi jo flere chancer end dem, sagde en tydeligt skuffet manager efter kampen. Vi må nu endelig sande at 1 pladsen er væk. Vi er nu 15p bagefter. Vi må begynde at kigge frem mod næste sæson.

Med 5 kampe i April hvoraf 1 blev vundet, 1 uafgjort og resten tabt, kunne man godt fornemme at holdet var gået på tidlig sommerferie. ISÆR det meget smertefulde nederlag i sidste runde mod Moreinense på 6-3. En kamp der gør at vi ender på 7pladsen i stedet for 4pladsen hvor vi lå inden sidste runde.

April’s andre kampe.
SC Maria da Fonte – Maia 1-1, (Helder Neto). De får udlignet i 86min og brænder straffe i 89min, så det var nok et lidt heldigt point.
SC Maria da Fonte – Freamunde 0-1,
SC Maria da Fonte – Lixa, 1-2 (Diogo) Vi var foran, det var det eneste positive med den kamp.
SC Maria da Fonte – Maritmo B 3-2, Robson, Gabriel, Helder Neto.

Det gav følgende slutstilling. Noget skuffende at ende 7’er efter at have haft 4 pladsen før sidste kamp.



Der skal findes lidt spillere til at forstærke truppen.



Giv gerne lidt ris/ros, gerne med evt ønskede ændringer. 
« Seneste Redigering: 16 Apr 2007, 07:56 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #10: 16 Apr 2007, 07:58 »

Så fik jeg lige sat de sidste billeder ind.

Er der en som kan sende en PB om hvordan man sætter et link ind til et screenshot.
Så der feks. står Ronaldo også trykker man og ser screenshot.

Regner med der kommer en updatering i løbet af et par dage.

Kan fortælle at starten på sæsonen ikke er gået super godt.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #11: 05 Maj 2007, 18:33 »

I sommerpausen kom der lidt forstærkninger til holdet, yderligere spillere kom til i vinter pausen.























Der er et par ganske udmærkede spillere til den portugisiske 3 division. Med disse forstærkninger håbede fansne og manageren selv at 7 pladsen fra forrige sæson ville blive forbedret. Meeeennn  i fodbold kan alt ske. Rent økonomisk kører det lidt af H til.  Balancen var på -730.000 .  Dog er der altid forespørgsler på spillerne, men klubberne er ikke så glæde for at betale, så det har kun betydet ganske få spillersalg.

Mit mål er i denne sæson at slutte bedre end 7 pladsen fra året før. Spiller stadig en defensiv 3-5-2.

September:

U – Ribeirao 5-0, En kamp lige efter bogen. Ny indkøbte angriber Bruno Goncalves scorede i alt 4 gange, det sidste mål blev sat ind af alderspræsidenten Nelo.  En super start på sæsonen. Tilhængerne og Præsidenten var fuld af begejstring over sæson starten. Medierne placere stadig SC Maria da Fonte på 13 pladsen ud af 14.

U – Marco, 1-3, målscorer igen Bruno G. Marco som er blevet flyttet fra 2div B til 2div A. De vandt sidste år rækken. Vi fik udlignet til 1-1, men i det 41 og 44min scorer marco’s topangriber Filipe Borges 2 mål.  Manageren var lidt skuffet, men måtte dog erkende at vi ikke har kvaliteten endnu til at vinde over topholdene.

Cupkamp mod upåagtede Operario dos Acores, et hold som befinder sig uden for divisionerne. SC Maria Da Fonte vinder 2-1 hjemme på Cambo Dos Moinhos Novos, målscorene igen igen Bruno C. og Diogo.  Kampen var dog ikke prangende, men vi kan videre til 2 runde. Endvidere roste manageren ny indkøbet Bruno C. med 6 mål i 3 kampe er han allerede fansnes favorit.

       

H – SC Os Dragoes Sandinenses 0-1. De blev 5’er i 2 div B sidste sæson. Et hold som skal slåes såfremt vi skal ligge i toppen af rækken. Vi taber på et selvmål af gabriel, men vi er stort set underlegen på alle pladser, desværre.

Så september endte op med 2sejre og 2 nederlag.

Oktober: 

Det var en trist måned med kun 2 kampe som ikke blev vundet.

H – Famalicau, 1-2, (Diogo) Vores forsvar Enilson laver desværre et dumt frispark og får rødt kort ved stillingen 1-1, det koster desværre min. 1p. Famalicau slog vi ellers begge gange sidste år. Skuffende…

U – Gondomar SC, 1-1 (Gabriel) En kamp som medierne mente vi havde tabt på forhånd. Gondomar SC er nedrykkere fra 2div. Vi kommer MEGET heldigt foran efter 77min, men de udligner i 85min. Dog kan vi ikke være utilfredse, de havde 4 gange så mange chancer som os.

Oktober ender med 0-1-1 i kampe.

Er begyndt nu at overveje min opstilling, selvom vi er godt besat på pladserne til 3-5-2, så virker det som om modstanderne har temmelig let til at komme til chancer.

Efter 5 kampe i ligaen er vi placeret lige over nedryknings stregen på 11 pladsen. En plads der skulle vise sig at hænge ved det meste af sæsonen.

November:   

I alt 4 kampe blev spillet i november, bla. Pokalkamp mod Marco.

Efter en meget skuffende sæson start med placering som nr. 11, så hjemmekampen mod FC Tirsense, som er ny oprykker skulle være en skridt i den rigtige retning.

H – FC Tirsense 1-2 (Nelo) Vi kommer ikke ud af starthullerne og vi kommer bagud efter 19min. Dog presser Anfører Nelo og resten af holdet FC Tirsense for en udligning. Den kommer i det 72min. På et straffespark. Glæder varer dog kort da FC Tirsense udnytter en gevaldig blundert i SC Maria da Fonte’s forsvar til at score mindre end 2min efter udligningen. Det var en meget skuffet manager som kom ud efter kampen. Vi havde 13 chancer og scorede 1 mål, de havde 7 og lavede 2 mål..  Det er ikke godt nok.. FC Tirsense vinder 3 kampe i hele sæsonen. Det gør bare dette resultat endnu mere skammeligt. Efter denne kamp ligger SC Maria da Fonte nr. 12, dvs under stregen.

Pokalturneringen stod for døren og vi skulle igen møde Marco de havde tilbage i august slået os med 3-1.
U – Marco 0-1 (Diogo) En vanvittig sejr med ét mål 4 minutter før tid. Kampen kunne være endt til  begge sider, et meget lige opgør. Men Vi er videre hvor 1 div. Klubben Estreda Amadora venter på  udebane.

De 2 sidste kampe i november var begge i ligaen og begge 2 endte 0-0.

U – Braganca 0-0. En kamp hvor vi dominere men ikke kan score. Vi ligger stadig 12’er
H – Lixa 0-0, en fuldstændig modsat kamp af den foregående. Vi ligger stadig 12’er

Så november afsluttes med 1-2-1 i kampe.

December:

Julemåneden hvor gaverne skal uddeles. SC Maria da Fonte fik dog ikke så frygtelig mange gaver. I alt 3 liga kampe i denne måned.

Først lokalderbyet mod Fafe. En kamp både fans, præsident og manager ser frem til. Det er årets højdepunkt når Fafe og SC Maria da Fonte mødes         
.   

U – Fafe 0-0, 3 nulløsning i træk. Dog kom SC Maria da Fonte op på 11pladsen.

U – Lousada 2-3 (Gabriel x 2), Vi er bagud 2-0 ved pausen og kommer på 2-2 med 9min tilbage, i 4minutters overtid dukker Mateas op og laver målet til 3-2. Selve resultatet er der ikke noget at sige til da de havde dobbelt så mange chancer, men tidspunktet gør ondt. Man må sige at Lousada er den onde ånd med nu 3 sejre over SC Maria da Fonte i 3 forsøg.

H – Freamunde 2-0 (Glauco, Diogo) En sikker sejr, vi var overlegne i hele kampe. Det ændrer dog ikke ved at vi stadig ligger 11’er.  Dermed går spillerne på 4 ugers juleferie. Der er spillet 2 træningskampe som begge er vundet.

December endte med 1-1-1 i kampe

« Seneste Redigering: 05 Maj 2007, 22:22 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #12: 05 Maj 2007, 18:37 »

GLEM BARE PB.  Jeg har fundet ud af det...  Kæmpe klovn *S* Det vil blive rettet senere
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #13: 05 Maj 2007, 22:26 »

2 halvdel af sæsonen.

Januar:

Goncalves Bruno og Baidek mødte op i klubben 1 januer. Desuden kommer den uruguayske målmand Rolero pr. 31 januar.  Han er iøvrigt udtaget til det uruguayske U-21 landsholdet. Men disse forstærkninger håber vi på at komme lidt op i tabellen. Der blev spillet 4 kampe i januar.

 

U – E.Amadura 0-3, vi var overmatchet. Der var intet at stille op, desværre. Med 17-5 i chancer var Amadura overlegen. Og med 700 tilskuer blev det ikke til det helt store økonomiske boom.

H – Moreirense 1-3 (Bruno C.) Igen blev vi udspillet, manageren er ved at være en kende frustreret. Vi kommer ikke frem til nok chancer, og forsvaret er hulet som en si… Det ser ikke godt ud. Manageren har valgt at skifte taktik til 4-4-2 uden nogle speciele indstillinger. Vi må prøve noget nyt for at få vendt bøtten.

H – Maia 1-1 (Selvmål) Der er fremgang at spore, vi har for første gang i år, flere chancer end modstanderen. Vi ligger stadig 11’er. Det er nu 4 runde i træk at vi indtager 11pladsen. Målet er nu bare at overleve, hvilket præsidenten ligeledes håber på.

H – Marco 2-1 (Felipe, Baidek), Vi scorer til 2-1 3min før tid, dog sidder vi på kampen og har 10-4 i chancer. Felipe viser sig til at være en rigtig klassespiller, og Baidek laver sit første mål. Vigtig sejr som skaffer os et forspring på 5p til nedrykning. Som skrevet før så er der hele tiden forespørgsler på mine spillere. De fleste bliver ikke besvaret, da klubberne ikke vil byde nok på spillerne. Stadig på 11pladsen.

Så Januar endte med 1-1-2 i kampe. Men der er lys i tunnelen.

Februar:

Vi starter ude mod topholdet SC Os Dragoes Sandinenses.

U - SC Os Dragoes Sandinenses 0-1, Spillerne fik en ordentlig opsang. 1 chance på mål kunne det blive til. SÅ kan man ikke forvente at vinde fodboldkampe. SKUFFENDE…

H – Ribeirao 2-0 (Glauber, Felipe) En sikker sejr mod det absolutte bundhold. Vi ligger stadig på 11pladsen. Der er nu 7p op og 7p ned. Så det ligner en overlevelse i rækken.

U – Tirsense 4-2 (Felipe x 2, Tigana, selvmål) Endnu en sejr over et hold som ligger under os. Tigana fik for 1 gang scoret i denne sæson. Han er langt fra fordums styrke. Har været plaget af et par lange skader. Felipe igen på tavlen, denne gang med 2 mål. Han ligner en mand der kan sparke SC Maria da Fonte i 2 div. På et tidspunkt.

U – Famalicau 0-0 et meget heldig point. De var os overlegen, men med god fight så lykkedes det at få point. 

Februar sluttede med 2-1-1 i kampe, 1 gang i denne sæson vi vinder flere kampe end vi taber. Hvad kan det ikke ende med.

Marts:

H – Gondomar SC 1-1 (Felipe) nedrykkerne har haft det svært og er før dagens kamp placeret som nr. 8. Kun 3 pladser over SC Maria da Fonte. Med en sejr kunne vi komme lidt tættere på de højere rangerede hold. Vi kommer godt nok foran, men efter chancernes fordeling er det helt ok  at Gondomar får udlignet, de brænder desuden et straffe. Stadig på 11 pladsen.

« Seneste Redigering: 07 Maj 2007, 21:39 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Portugisiske Eventyr - Sports Club Maria da Fonte
« Svar #14: 07 Maj 2007, 21:40 »

Så kom der et mindre chok. Præsidenten har valgt at acceptere et bud på Rodolfo Romano, min brasser keeper som har stået på mål i 1,5 sæson. Han har dog taget bænken efter Rolero er ankommet. Med de to målmænd havde vi nok ligaens bedste keeper par. Men præsidenten ville anderledes. Balancen er dog rød i klubben, så salget kan måske forsvares.




H – Braganca 2-1 (Felipe, Tigana) med 2 mål på 4 minutter lukker vi reelt kampen i 2 halvleg. Efter denne kamp er SC Maria da Fonte sikret endnu en sæson i 2div A. Vi er nu sikker på min. 11pladsen. Der resterer 5kampe. Nu kan vi spille frit og uden nerver.

Stilling efter 21 kampe:

Efter snart 2 sæsoners søgning både på moderklub og rugeklub er det endelig lykkedes SC Maria da Fonte at få en samarbejdspartner. Det blev Silves FC, som er placeret uden for divisionerne. Der skal spilles en årlig træningskamp, hvor indtægterne ubeskåret går til Silves FC.

Silves FC 


U – Lixa 4-1 (Gabriel, Glauber, Bruno G. selvmål) Vi kommer bagud efter et kvarter, men drengene viser stor moral og får vendt chokstarten til en 4-1 sejr. Kampen var dog så lige som den kunne være i antal chancer, så manageren var velfornøjet efter kampen. Vi er nu kun 2p efter nr.8,9 og 10.

Der lød et chok igennem omklædningsrummet efter kampen. Præsidenten var lige kommet ned for at sige at Felipe er solgt med skifte til sommer ligesom Romano. Manageren forlod udebane kampen uden at veksle noget ord med Præsidenten. Straks efter fyrede FC Tirsense deres manager og straks blev Manager Linddal-Andersen sat i forbindelse med det ledige job. Pressen var klar over at der måske var lidt fnidr mellem de 2 bosser i SC Maria da Fonte.





Dette blev dog straks afkræftet af Manager Linddal-Andersen. Min loyalitet ligger 110% hos min nuværende arbejdsgiver. Vi må se frem til næste sæson og håber vi kan få erstatninger for de 2 som er solgt.

H – Lousada 1-3 (Bruno C) Vi for en fabelagtig start med mål i det 1 minut. Men efter 8min stod der 1-2 på lystavlen. Vi kom aldrig ind i kampen og de scorer til 1-3 i sidste minut. 4 nederlag ud af 4 mulige mod Lousada..

Desværre forpassede vi muligheden for yderligere avancement, så vi ligger stadig 11’er, fristet man til at sige. Nu 13 runder i træk.

Marts endte med 2-1-1 i kampe. Endnu en måned med flere sejre end nederlag.

April:

H – Fafe 2-2 (Glauber, Bruno G.) Vi er bagud 0-2 ved pausen, så spillerne får en ordentlig opsang. Det hjælper dog åbenbart, men vi skal helt frem til 88 og 89min før scoringerne kommer. Vi ville gerne have vundet kampen, men vi kommer ikke rigtig ud af omklædningsrummet. Man skal være klar til et lokalderby.

U – Moreirense (Glauber) Vi kommer foran i 1 halvleg og er godt med i kampen. Men de må have fået den gode gamle danske sodavand SPARK i pausen, fordi de sparkede godt nok på mål i 2 halvleg. De scorede 4min før tid. Men havde chancerne til mange flere mål.

U -  Freamunde 2-2 (Tigana, Felipe)Vi kommer bagud med 2-0 inden pausen og spillerne får en opsang. Vi reducere ved Tigana også laver Enilson en vaskeægte nødbremse og får direkte rødt kort. Felipe ville dog anderledes og scorede til 2-2 umiddelbart efter. Taget i betragtning af vi spiller med 10mand i de sidste 20 er det ok med 1 p. 3 uagjorte i træk i ligaen. 11 pladsen er nu endeligt forsejlet. Det betyder vi har ligget nr.11 17 runder i træk.

U – Maia 0-0. Vi er gået på sommerferie. Med 18-2 i chancer er 0-0 er fint resultat.

Vi slutter april af med 0-4-0 i kampe.

Ender altså på 11pladsen ikke lige den placering som vi havde håbet på inden starten på sæsonen. Der er nu endeligt skiftet opstilling til 4-4-2, da dette har givet flere point end 3-5-2.

Der er allerede nu lavet aftaler med 8 nye spillere.

Slutstilling


« Seneste Redigering: 08 Maj 2007, 09:37 af -KNM- » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010