home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  2 Brugere, 403 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 27 Udprint
Forfatter Emne: FmF's officielle Taktiske panel  (Læst 120978 gange)
Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #30: 22 Jan 2014, 17:27 »

Ville bare høre, for jeg har også haft mest glæde ved ikke at bruge spiller indstillinger!
Logged


cartoon
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #31: 22 Jan 2014, 18:57 »

#Jlvang

Kigger på det senere og foreløbig tak for hjælpen.
Logged

Bourinho
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #32: 22 Jan 2014, 20:39 »

Måske et dumt spørgsmål, men hvor skal man smide linket op henne??
Bare under denne tråd??
Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #33: 22 Jan 2014, 20:48 »

Måske et dumt spørgsmål, men hvor skal man smide linket op henne??
Bare under denne tråd??

Ja, du smider bare linket i denne tråd, og så vil der blive kigget på dit save.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Bourinho
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #34: 22 Jan 2014, 22:09 »

Her er så mit Napoli save.

Indstillinger:
Kontrol-Stift

Målmand og forsvar er vel som det plejer. Forsøget egentligt at have så defensive midterforsvarer som
muligt, og mine backs har jeg faktisk også størrere prioitet på de defensive pligter end de offensive, dog stadigvæk
sat som wingbacks så de kan være med offensivt også.

Midtbanen er med en DM, kunne dog også være Anker, men tror på at en DM kan tilbyde med lidt mere end kun
tacklinger og gule kort.
Central har jeg Dyb play/support  og central/def. Dog kan jeg også sagtens variere med at have fremskudt/offensiv
og central/support, men starter mest med den første variant, da det oftest er nok til en stabil føring, og den anden er et godt alternativ hvis nu man skal "jagte" et mål. Der skifter jeg jeg oftest også til Offensivt-Frit

Angreb har jeg 2 IF, for at gøre plads til mine backs (lidt selvmodsigende når nu at jeg helst vælger de mere defensive........) plus at jeg godt kan lide at de søger med ind i feltet når den anden kant har bolden. Giver en slags ekstra angriber.
Og allerforest har jeg enten komplet eller skarpretter. Synes dog at det er svært at få en angriber til at bombe i vildskab, som man kender det fra de ældre versioner.

Instrukser må i sgu selv kigge på, for ellers bliver det jo en halv roman jeg for skrevet mig her. Dog gad jeg godt at men havde muligheden "flade indlæg", men har derfor at den på hårde indlæg.

Alt i alt er jeg godt tilfreds. Har vundet ligaen i begge sæsoner, og har gjort det udemærket i Ch.League.
Kunne dog godt tænke mig at få mit striker til at bombe noget mere. Det burde være muligt med Higuain.

http://www.sendspace.com/file/8bfstn




Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #35: 23 Jan 2014, 08:01 »

Hej Bourinho

Alt i alt, må jeg sige at jeg finder din taktik yderst fornuftigt. Der er en klar rød tråd, hvilket også har udmønstret sig i 2 flotte mesterskaber.

Jeg kan sagtens forstå, at du ønsker flere mål fra Higuain, men jeg er egentlig ikke helt sikker på hvorvidt jeg kan hjælpe dig med lige dette problem.. og dog..

Det eneste der måske fangede min opmærksomhed, er at din centrale midtbane er relativ defensiv. Dvs. at afstanden fra den centrale midtbane og frem til Higuain kan blive ret stor, hvorfor Higuain er mere afhængig af assists fra de to indvendige angribere.. Ser man på Marek Hamsik, så er det også blot blevet til 8 assists i 68 kampe, hvilket egentlig hænger meget godt sammen med min teori om at der er for stor afstand mellem din centrale midtbane og din angriber. Desuden virker det til, at du slet ikke udnytter Hamsiks spidskompetencer i en rolle som dybdeliggende playmaker..

Higuain er en fremragende spiller, som har brug for en hurtig boldomgang, der sikre at modstanderne konstant bliver tvunget til at bevæge sig, hvilket utvivlsomt vil skabe nogle huller. Problemet er bare som jeg ser det, at de fleste assists kommer fra kanterne, hvilket måske ikke er helt ideelt, da han i sådanne situationer måske mangler lidt mere fysisk. Jeg tror at for at gøre Higuain bedre, så skal der komme flere assists centralt i banen.

Så jeg ville overveje at gøre Hamsik til en fremskudt playmaker, hvilket gerne skulle skubbe ham længere frem på banen, hvilket både bør give flere muligheder for Higuain, men samtidigt også udnytte det faktum at Hamsik faktisk er en stærk afslutter.. Hvad det får af konsekvens rent defensivt er svært at spå om, men jeg tror dog ikke at det vil få den store effekt..   
Logged

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #36: 23 Jan 2014, 09:02 »

Fantastisk koncept i har fået stablet på benene! Jeg tænker at jeg lige vil forsøge at benytte mig lidt af det:

Jeg spiller med Schalke og resultaterne i min første sæson var egentlig meget tilfredsstillende, men det skyldes udelukkende en fremragende første halvdel hvorefter den sidste halvdel af sæsonen ikke var særlig god. Faktisk var slutningen af sæson decideret elendig og det var kun pga. første halvdel og et dårligt Bayern-hold at jeg endte på 2. pladsen.

Mit mål er at spille god kontrafodbold hvor jeg forsøger at ramme modstanderne på omstillinger - lidt ala den måde Dortmund spiller på i virkeligheden. Jeg vil gerne have en solid defensiv og en stærk midtbane der skal kompensere for mine ret offensive backs. Min offensiv skal være relativt flydende hvor jeg gerne vil have Huntelaar til at være den primære målmaskine. I sidste sæson scorede han ret mange mål, men det var fordi at han scorede mange mål i en enkelt kamp og derefter røg han ind i en måltørke - jeg vil gerne have at han scorer mere kontinuerligt.

Jeg vil gerne spille bredt, hvor mine kanter skal bolden ind foran Huntelaar, men samtidig også bidrage med mål. Min offensive midt må også gerne have en stor rolle på holdet.

Håber i kan hjælpe mig, da det er frustrerende at det er gået så meget ned ad bakke efter en rigtig god start på savet!

Og siger lige endnu engang: Thumbs up til dette koncept!  Thumbs Up

http://www.sendspace.com/file/rc7ww2
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #37: 23 Jan 2014, 11:16 »

Hej snaever

Først og fremmest mange tak. Vi er glade for at tiltaget er blevet modtaget så positivt som det er..  Smiley

Angående dit spil med Schalke, så har jeg faktisk lidt svært ved at se årsagen til at du spiller kontra bold..?
Her tænker jeg, at du faktisk har 2 centrale forsvarsspillere med en fin speed, okay placeringsevne og forudseenhed.. Derudover er det reelt set kun dine 2 kantspillere som er hurtige og passer ind i en kontra baseret taktik, hvorimod Huntelaard og Draxler passer bedre i en mere offensiv betonet taktik, med hurtig boldomgang.. Huntelaar er jo perfekt til at finde de små huller der skabes ved en hurtig boldomgang på den sidste tredjedel af banen.

Så havde det været mig, så ville jeg spille kontrolleret i stedet for kontra..

Skal jeg forholde mig til din taktik, så forstår jeg ikke helt meningen med at have offensive backs - jovist det skaber nogle overtalssituationer, men når du spiller kontra, så har du en lav udgangspunkt, hvilket betyder, at de skal løbe langt før de overhovedet kommer op og udgør en trussel. Derudover ser jeg ikke rigtig Huntelaar som den helt store trussel i luftrummet (jovist, han er okay) men hans forcer er helt klart i at udnytte de rum der skabes igennem en hurtig boldomgang - han minder meget om Higuain, som jeg også er rådet til at man udnytter, ved at spille hurtigt..

Rent defensivt, så mangler du dine backs til at forsvarer på kanterne, da du skal tænke på at de er overladt mere eller mindre til sig selv, nu når du spiller med offensive wings.

Sidst men ikke mindst, så lukker du mange mål ind via dødbolde, så måske du bør finde noget inspiration fra andre af, for det koster mange dumme point, ved ikke at forsvarer optimalt her..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #38: 23 Jan 2014, 11:25 »

Lige en ting til i øvrigt.. Stort set alle dine reservespillere mangler kamperfaring - Måske du skal være bedre til at have fokus på dette i din sæsonoptakt, da de ellers vil have svært ved at bidrage med noget, når de bliver sat på banen, eller i tilfælde af skader/karantæner..   Smiley
Logged

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #39: 23 Jan 2014, 11:44 »

Tak for det ganske hurtige svar Smiley

Hvad tænker du så at organisationen skal være? Fri eller stram? Er ikke selv så god til at finde ud af hvad der er bedst!

Og hvilke instruktioner vil du tilføje for at sørge for at Huntelaar bliver så god som muligt? Og ville du bruge backsne som wingbacks i support eller fullbacks? Smiley

Derudover vil jeg gerne vide hvor du ser hvordan man lukker mål ind, for det kan jeg bare ikke finde!
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #40: 23 Jan 2014, 11:44 »

Lige et spørgsmål. Er du den eneste der er i panelet Guldbrand?

Du gør et stykke fantastisk arbejde men det bliver godt nok en tung post, hvis du skal arbejde alene.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #41: 23 Jan 2014, 11:45 »

Lige en ting til i øvrigt.. Stort set alle dine reservespillere mangler kamperfaring - Måske du skal være bedre til at have fokus på dette i din sæsonoptakt, da de ellers vil have svært ved at bidrage med noget, når de bliver sat på banen, eller i tilfælde af skader/karantæner..   Smiley
Okay, tak. Det vil jeg skrive mig bag øret Smiley
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #42: 23 Jan 2014, 11:57 »

Lige et spørgsmål. Er du den eneste der er i panelet Guldbrand?

Du gør et stykke fantastisk arbejde men det bliver godt nok en tung post, hvis du skal arbejde alene.

Hej Wester

Nej det er jeg ikke, Jlvang, ptrN og undertegnet er drivkraften bag dette projekt som det er lige nu. Men forhåbentlig vil flere tilslutte os, ligesom vi håber at brugerne også på sigt vil begynde at dele ud af deres erfaringer og være med til at hjælpe..

Men lige pt. er Jlvang optaget af andre Crew projekter, mens ptrN har noget eksamen han lige skal have overstået.. Og så må jeg jo fylde ind det jeg kan..   Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #43: 23 Jan 2014, 12:01 »

Ahh ok. Bare så du ikke gik død i det. For det virker genialt og helt som håbet. Og så er jeg blevet arbejdsløs i min tråd, PERFEKT!
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #44: 23 Jan 2014, 12:01 »

Tak for det ganske hurtige svar Smiley

Hvad tænker du så at organisationen skal være? Fri eller stram? Er ikke selv så god til at finde ud af hvad der er bedst!

Og hvilke instruktioner vil du tilføje for at sørge for at Huntelaar bliver så god som muligt? Og ville du bruge backsne som wingbacks i support eller fullbacks? Smiley

Derudover vil jeg gerne vide hvor du ser hvordan man lukker mål ind, for det kan jeg bare ikke finde!

jeg vil mene at den bør være stram, da det sørger for at holde dine defensive spillere tilbage, samtidigt med at dine offensive spillere selv bør være i stand til at stå for den offensive del.

Egentlig vil jeg ikke tilføje nogen instruktioner, jeg vil bare mene at du skal længere frem og stå på banen.. Ang. dine backs, så vil jeg holde dem som alm. backs og så support..

Jeg har egentlig været inde og se de fleste af dine kampe igennem hvor du har mistet point. Og der var mange mål, som kom efter et hjørnespark, hvor du ikke får clearet bolden.. Så det er igennem manuelt arbejde, men det er som hovedregel en god ide at holde øje med måden, hvorpå målene bliver scoret imod dig..  Wink
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 27 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010