home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 484 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 27 Udprint
Forfatter Emne: FmF's officielle Taktiske panel  (Læst 120997 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #60: 24 Jan 2014, 16:17 »

VERDENSKLASSE tiltag!

Her kommer mit save, hvor jeg spiller med southampton.

http://www.sendspace.com/file/w6q63u

Jeg ligger på en 9 plads hvilket self er ganske fint, men synes alligevel jeg er skuffet.
Jeg har scoret 44 og der er gået 43 ind. og så har jeg spillet utrolige 17 uafgjorte med 5 kampe igen.
Synes ofte modstanderne scorer ved at spille den bagved backs og midterforsvar.

Min nuværende taktik er lidt en efterligning / inspiration fra Wester's Band of Brothers.
Jeg vil gerne kunne spille enten den eller så 4-2-3-1 .. jeg vil i hvert fald gerne spille med OMC og så wings hvad enten de er MH eller OMH.

Rent spilmæssigt så vil jeg gerne spille som min bestyrelse kræver, det vil sige med boldbessiddelse og angrebsbold.
Men derfra er der vil frit slag. Jeg kan godt lide at spille offensivt, for ellers begynder jeg tit at være for offensiv for hurtigt, da jeg er bange for ikke at få scoret.

Håber i kan hjælpe mig lit med at tweeke taktikken.

Hvis jeg mangler at skrive noget så skriv endelig for kunne virkelig godt bruge lidt hjælp



Den ensomme angriber i offensiv rolle er rigtig svær at få til at fungere. Han bliver tit isoleret alene på toppen og modstanderen lukker tit hans dybe løb af. Derfor har jeg skiftet til en komplet angriber i support rolle. Mest fordi du har Osvaldo i truppen som sagtens kan løfte den opgave. Det kræver dog, at AMC tager flere offensive løb og derfor er han nu en offensiv midtbane i offensiv rolle.

Du mangler nogle klassiske kanter men du har mange AMC i truppen men vil ikke skifte tankegang for dig. Jeg har i stedet skubbet dine kanter en tak frem og i stedet for wing rollen som du ikke har spillere til, så prøver vi med playmakere derude. Lallana og Ramírez kan sagtens omskoles og rollen ville passe dem fint. Jeg vil klart bruge en højrebenet til AML og omvendt. Så de trækker mere centralt og sender dybe bolde til AC og AMC.

Nu er taktikken uden wings og derfor skal vi have mere kantspil fra holdets backs og derfor er wingbacks optimalt. Nogle som kommer rundt om dine AMRL, som nu trækker en smule mere ind centralt. Derfor får de også funktionen run wide with ball.

Du spiller offensivt men måske skulle du overveje at starte ud med en mere defensiv mentalitet i kampene og gå mere offensivt som kampen skrider frem og når du skal jagte sejren.

Jeg er kommet frem til følgende:



Tac download
« Seneste Redigering: 24 Jan 2014, 17:08 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Jlvang
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #61: 24 Jan 2014, 17:06 »

Att: Andso43

Hvis ikke Wester har givet dig input inden tager jeg et kig efter håndboldkampen i aften.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #62: 24 Jan 2014, 17:07 »

Att: Andso43

Hvis ikke Wester har givet dig input inden tager jeg et kig efter håndboldkampen i aften.

Haha for sent. Tjek indlæg lige over...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Andso43
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #63: 24 Jan 2014, 17:14 »

Tak wester. Jeg er selv lige til dimission, men kigger på det imorgen.

Altså for min skyld må flere gerne komme med inputs/ taktikker! Wink hehe
Logged

Jlvang
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #64: 24 Jan 2014, 18:52 »

Haha for sent. Tjek indlæg lige over...

Damn - det der med at klappe en bærbar sammen og så svare når man åbner den igen uden at opdatere siden, haha! Opstemt
Logged

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #65: 25 Jan 2014, 00:28 »

Nu har jeg prøvet mig lidt frem med Guldbrands råd, men der er virkelig INTET der virker. Lukker stadig utrolig mange mål ind på dødbolde, selvom jeg efterhånden har prøvet alle måder at undgå det, derudover laver mine spillere personlige fejl i ALLE kampe (!!!!) som fører til mål, det er sindssygt frustrerende. Har det som om der ikke er noget som helst i det her save der fungerer. Vil egentlig bare gerne til at score lidt flere mål - specielt fra angriberens side, samt jeg gerne vil være mere sikker i defensiven. Intet virker. Håber i vil forsøge at hjælpe mig igen.. Det er ikke gået så dårligt for mig i FM14 før dette save.. Skuffet

http://www.sendspace.com/file/koeihm
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Jlvang
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #66: 25 Jan 2014, 04:33 »

Jeg har kigget på dit save.
Jeg har fokuseret på de sidste 5 kampe du har spillet og jeg har bidt mærke i følgende:

Du har utrolig svært ved at komme til åbne scoringschancer i feltet, hvilket er det Huntelaar især har brug for. Langt de fleste afslutninger kommer fra kanten af feltet, men typisk fra spillere du ikke ønsker skal afslutte fra distancen. I din offensive midtbane-kæde, vrimler det næsten med habile skytter. Lad os slå fast at især Clemens, Draxler og Barnetta er forholdsvis store trusler fra kanten af feltet. Draxler har fået besked på at skyde mindre, den vil jeg anbefale dig at overveje en ekstra gang.
En invendig angriber skærer ind i banen og bliver en trussel fordi han tvinger back/CB til at håndtere hans løb, hvis ikke de gør noget kan han hakke bolden i kassen, aflevere bolden eller uforstyrret gå ind i feltet. Når Draxler skal skyde mindre vil han løbe ind i banen og slippe bolden til en medspiller. Det har ført til en del assists, men jeg mener ikke at du udnytter Draxler til fulde.

Du oplever virkelig mange boldtab der ser ud til at være for hastigt slåede afleveringer i dybden. Især dine forsvarsspillere ser ud til at være ramt af "Simon Kjær-agtigt panikplaymaker syndrom" hvor de så snart bolden er i nærheden af dem får en ekstrem trang til, at sparke den op til modstanderens målmand. Dette bør du gøre noget ved, for det eneste der har en chance for at virke med denne type blindt slåede afleveringer, er ekstremt hurtige offensive spillere og en endnu strammere organisation (så de bliver hængende fremme).

Når dine omstillinger ikke fungerer og du har bolden fremme, er din offensiv formentlig kørt fast i en slags blindgyde. Der kommer ikke ret mange dybe løb fra nogen på dit hold og da ingen har frie roller til at bevæge sig rundt på banen, bliver dit offensive spil fastlåst og du kommer tit i undertal.
Jeg tror nøglen til at løse dette problem er at finde på din centrale midtbane. Kolasinac er korrekt nok boldvindende midtbane spiller der fokuserer på at brække modstandernes ben, men Goretzka har meget, meget mere at byde på længere fremme end som en defensiv dybdeliggende playmaker.
Jeg ville personligt bruge ham som fremskudt playmaker enten support eller angreb. Hvis du bruger ham som support bør Boateng få besked på at tage løb i dybden, enten ved at give ham besked på at rykke i hullerne eller ved at spille ham som offensiv midtbane angreb. Alternativt kan du prøve ham som skyggeangriber og det tror jeg kan blive interessant, fordi han vil presse modstanderne ekstremt ved evt. boldtab samt løbe i en offensiv position ligeså snart Goretzka og dine kanter får bolden ind på den sidste tredjedel af banen. Faren er at Boateng og Huntelaar muligvis vil søge de samme rum, men at få en ekstra mand i feltet vil absolut gøre det sværere for dine modstanderes defensiv.
Du kan også forsøge med Goretzka som fremskudt playmaker med en angribende rolle. Dette er nok det mest "Dortmund-ske" valg fordi Goretzka er en fysisk stærk spiller, der har meget at byde på i luftspillet, men det hænger ikke særlig godt sammen med tidligt slåede indlæg da han har brug for en del tid til at komme ind i feltet fra sin dybe position.
At få Goretzka lidt længere frem vil formentlig også gøre dit presspil en anelse mere effektivt mod stikninger. Baumgartlinger havde utrolig let ved at finde tid og plads til at sende "ham japaneren" i dybden i dit nederlag mod Mainz. havde du haft en af dine CMs lidt længere fremme tror jeg, at du havde reduceret antallet af de lange bolde der gav dig store problemer.


Goretzkas luftstyrke udnyttes heller ikke på især de defensive hjørnespark. Jeg vil anbefale at du sætter ham til enten at markere det lille felt eller at markere en høj modspiller. Du bør have en mand til at ligge på kanten af dit felt, jeg vil sige Boateng fordi han har hæderlige defensive kvaliteter til at forhindre langskud, dels har han evnerne til at starte en kontra. Clemens og Draxler har vanvittig speed og selvom det måske virker grotesk at flytte en mand ud af feltet som løsning på dine dødboldskvaler, så vil jeg anbefale dig at gøre dette.



Så for at sammenfatte med en kort konklussion:

Du skal få dine forsvarsspillere til at stoppe med at smide bolden unødigt væk, giv dem besked på at spille kortere eller spil langsommere generelt, så de ikke høvler bolden langt væk.

Du skal have de rigtige spillere til at afslutte, Draxler, Huntelaar, Goretzka, Boateng og Clemens må gerne afslutte. Har du for mange afslutninger fra distancen (det vil du opleve mod managers der spiller afventende) kan du under kampen give holdet besked på at arbejde bolden ind i feltet eller give de største syndere besked på at holde igen med afslutningerne.

Du skal have mere bevægelse, helst iform af et dybt løb fra enten Boateng eller Goretzka.

Goretzka skal tættere på modstandernes felt, så du kan udnytte hans offensive talent.

Du skal give dine dødboldsindstilling er et grundigt kig.

« Seneste Redigering: 25 Jan 2014, 04:52 af Jlvang » Logged

Bourinho
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #67: 25 Jan 2014, 11:55 »

Lige et lille spørgsmål til "optimeringen" af min taktik.
Hvis nu at jeg rykker Hamsik op på den offensive midt, 10`er pladsen, er det så bedre at have fløjene
som wings eller som IA??
Umiddelbart vil jeg selv mene wings, da det giver mere plads til Hamsik deroppe, men vil lige høre hvad jeres
erfaringer er.

Igen, mange tak for en helt igennem fantastisk tråd. Ufatteligt flot stykke arbejde som i laver. Thumbs Up Thumbs Up
Logged

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #68: 25 Jan 2014, 11:58 »

Tusind tak for svaret, JLvang! Jeg tager et kig på problemerne. Du har helt sikkert ret i at min midtbane er for defensivt - jeg troede egentlig at det ville forbedre selve defensiven, men det har det sikkert ikke gjort. Jeg vender tilbage når jeg har afprøvet ændringerne!  Thumbs Up

Men det skal lige siges at grunden til jeg har gjort så bl.a. Draxler skal skyde mindre er fordi, at når han ikke har den på så skyder han på ALT og selv når han har "skyd mindre" på, så synes jeg han skyder lidt for ofte stadigvæk på trods af et ekstremt antal af assists.
« Seneste Redigering: 25 Jan 2014, 12:00 af snaever » Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

NMadsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #69: 25 Jan 2014, 14:53 »

Hey Smiley

Jeg spiller med Liverpool. Jeg har i min første sæson haft problemer med, at jeg i ofte har hentet meget ustabile resultater. Ofte er jeg kommet bagud inden for den første halve time, for derefter at skulle kæmpe mig ind i kampen. Ligeledes haft STORE problemer med at få Suarez igang, da han kun scorede 10 mål i 30 kampe sidste sæson, hvilket ærgrer mig grænseløst, da jeg gerne vil have den Suarez vi kender fra virkeligheden, som banker den ene kasse ind efter den anden. Jeg har prøvet ham både som trequartista, komplet og fremskudt. Ligeledes er jeg heller ikke tilfreds med mine kanters farlighed.

Jeg ville blive glad hvis i gad, at tage et kig på mit save, og komme med nogle inputs Smiley I skal ikke så meget have fokus på træningskampene for denne sæson, da jeg har min ass. (hæhæ) til at stå for disse Smiley I øvrigt er Jovetic tiltænkt at skulle spille på den venstre kant, Suarez på toppen og Sturridge på højre.

Mit savegame kan hentes her http://gupl.dk/706673/

På forhånd mange tak Smiley
Logged

daim9900
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #70: 25 Jan 2014, 18:05 »

Jeg er startet med Ac Milan, og jeg vil utrolig gerne spille kreativt, flydende og lækker offensiv fodbold. Jeg har derfor lavet denne taktik

http://gyazo.com/4ec5daceb2407f73fff1e6df0f7d157d

Men jeg kan ikke helt få det til at virke. Kom meget gerne med nogle bud
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #71: 25 Jan 2014, 18:18 »

Jeg er startet med Ac Milan, og jeg vil utrolig gerne spille kreativt, flydende og lækker offensiv fodbold. Jeg har derfor lavet denne taktik

http://gyazo.com/4ec5daceb2407f73fff1e6df0f7d157d

Men jeg kan ikke helt få det til at virke. Kom meget gerne med nogle bud

Det første der falder mig i øjnene er, at der simpelthen er alt for mange løb fremad og folk ender oven i hinanden. Modstanderen lugter hurtigt det og pakkede sig og dermed blev det kun til håbløse langskud og klumpspil.

Så begynd at tænke i nogle offensive roller som spiller i support. Det behøver det ikke blive mindre offensivt af..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #72: 28 Jan 2014, 09:09 »

Hey Smiley

Jeg spiller med Liverpool. Jeg har i min første sæson haft problemer med, at jeg i ofte har hentet meget ustabile resultater. Ofte er jeg kommet bagud inden for den første halve time, for derefter at skulle kæmpe mig ind i kampen. Ligeledes haft STORE problemer med at få Suarez igang, da han kun scorede 10 mål i 30 kampe sidste sæson, hvilket ærgrer mig grænseløst, da jeg gerne vil have den Suarez vi kender fra virkeligheden, som banker den ene kasse ind efter den anden. Jeg har prøvet ham både som trequartista, komplet og fremskudt. Ligeledes er jeg heller ikke tilfreds med mine kanters farlighed.

Jeg ville blive glad hvis i gad, at tage et kig på mit save, og komme med nogle inputs Smiley I skal ikke så meget have fokus på træningskampene for denne sæson, da jeg har min ass. (hæhæ) til at stå for disse Smiley I øvrigt er Jovetic tiltænkt at skulle spille på den venstre kant, Suarez på toppen og Sturridge på højre.

Mit savegame kan hentes her http://gupl.dk/706673/

På forhånd mange tak Smiley

Hej NMadsen

Undskyld for det lidt sene svar, men jeg har haft lidt ekstra at se til her i de seneste dage..

Først og fremmest, så er jeg forundret over at du ikke bliver rendt over på din midtbane, når du reelt set kun har en spiller med defensive pligter på midtbanen. Derudover så har du dine backs til at søge overlaps, hvilket igen er med til at gøre din defensiv svag. Men der ser jo ud til at virke...

Når det er sagt, så har jeg kigget lidt på de mål der bliver scoret imod dig, og der er det helt overvældende hvor stor en andel af disse mål, der enten kommer fra et frispark fra kanterne eller efter et hjørnespark. Så du skal helt klart have kigget på dine dødboldssituationer, for det er en meget stor procentdel af dine indkasserede mål der kommer derfra.

Det ser ikke rigtig ud til at du lukker specielt mange mål ind i åbent spil, hvorfor jeg ikke mener du bør gøre noget ved dette i første omgang, omend det måske vil hjælpe at holde dine backs tilbage, for at minimere antallet af frispark begået på kanterne, samt måske vil hjælpe lidt med at undgå at der bliver givet hjørnespark væk, hvilket naturligvis vil minimere chancerne for at modstanderne vil scorer herfra.

Men for at gøre det kort, så skal du have fokus på dødboldene. Mange af målene imod dig (tror jeg talte til 13 ud af 15 seneste mål) kommer fra en dødboldsituationer. Og ofte er det på returboldene inde i feltet som de kommer først på.

Så prøv med lidt nye instruktioner, eller find måder hvorpå du undgår at der bliver begået alt for mange frispark og hjørnespark imod dig..
Logged

WittingB
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #73: 28 Jan 2014, 10:29 »

Du gør et super stykke arbejde Guldbrand - stort cadeau herfra
Logged

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her


Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #74: 28 Jan 2014, 10:37 »

Du gør et super stykke arbejde Guldbrand - stort cadeau herfra

Mange tak..   Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 27 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010