home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 382 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 25 26 [27] Udprint
Forfatter Emne: FmF's officielle Taktiske panel  (Læst 120682 gange)
Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #390: 24 Aug 2014, 22:47 »

Kulle.. jeg tager et kig på din taktik i morgen, og kommer med forslag til hvordan du kan gøre den defensiv.
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #391: 25 Aug 2014, 22:07 »

@ Kulle

Når jeg ser på din taktik, for så at gøre den defensiv er der rent faktisk ikke så meget jeg vil lave om på, men der er dog nogle fåting. Betragt dette her som tanker som gerne skal inspirere dig.

Det første jeg vil lave om på er din Organisation. Hvis du ønsker en defensiv taktik, skal du ikke vælge frit, da dette er mere til fritflydende offensiv fodbold. Med en fri organisation tillader du at dine spillere har et større råderum i forhold til deres roller. De vil derfor bidrage mere til forskellige faser af spillet og derved åbne op for, hvad der gerne skal være en solid defensiv.

Overvej derfor i den ombæring at ændre din organisation til stramt. Hvorfor? Fordi dine spillere så fokusere mere på den fase af spillet som deres rolle henleder dem til. Din ankermand vil derfor blive mere defensiv, samt dine backs ikke vil gå så langt frem. Med henblik på backs, overvej her om de ikke skal være automatiske, for at sikre at de følger din mentalitet og organisation mere end ved en support.  Den stramme organisation sikrer at dine defensive midtbanespillere forbliver på deres position og vil bidrage mere til det defensive end det offensive.

Til sidst vil jeg lige påpege at du måske ikke behøver skubbe højere op. Så fjern denne holdinstruks, er hvad jeg ville gøre. Grunden til dette er at du ikke vil komme alt for langt frem for at åbne op for dybdeløb fra modstanderen. Du har alligevel 2 defensive midtbanespillere til at tage fra defensivt, så dine centrale forsvarsspillere (hele dit hold i det hele taget) har ikke behov for at komme længere frem på banen, og når du ikke har de hurtigste forsvarsspillere, vil jeg stærkt overveje om jeg vil sætte dem i en position hvor de kan komme ud i løbedueller.

Til aller sidst, lige nogle tankeeksperimenter:

- Start ud med at balancere din organisation for at se om det måske er nok, for stadig at have en trussel offensivt.
- Måske ændre din mentalitet fra defensiv til kontra, for at udnytte du har hurtige kanter og fine offensive folk, som burde kunne noget på egen hånd.

Håber dette giver nogle tanker, som kan hjælpe dig lidt på vej. Ellers er du velkommen til at henvende dig igen. Husk på at dette er hvad jeg ville gøre. Det er ikke garanteret dette hjælper dig i dit save Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

svensson-dk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #392: 28 Aug 2014, 23:21 »

Nu er jeg ved at blive sindsyg!!!!!!!!!!!!!  ticked off ticked off ticked off ticked off ticked off ticked off ticked off
Jeg har startet med forskellige "saves" - både små klubber og midter hold i div. ligaer! - Ingen af mine taktikker virker, overhovedet!!
Ligemeget om jeg går i def. eller off. scorer jeg ikke, men lukker mål ind, selv mod hold som ligger langt under mit!
Jeg scorer maks et mål i hver kamp og hvis jeg er heldig laver mit forsvar kun en håbløs aktion og jeg spiller 1-1.
Please hjælp - jeg har været så glad for FM før i tiden, men det her spil er jo vanvittigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PS: Mine hold kender min taktik fint og tilpasser min taktik spillerne! Og mine spillere har ALTID kun et snit på 6.6 i hver kamp!
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #393: 28 Aug 2014, 23:27 »

Det virker til at være den forkerte tråd du er gået indi.

Prøv at kigge på forsiden, for at se hvad det går ud på.
Fortæl noget om den taktik du praktiserer og hvad du vil have forbedret.
Ellers find en anden tråd der er mere passende, måske frustrationstråden?
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Eichner91
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #394: 02 Sep 2014, 15:46 »

hej freaks, jeg har lagt en taktik ind i FM 14 - Data - tactics. hvordan finder jeg taktikken inde i spillet? hmm

Edit: jeg har løst det nu :p
« Seneste Redigering: 02 Sep 2014, 15:49 af Eichner91 » Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #395: 19 Sep 2014, 12:37 »

Ved godt man skal uploade sin taktik og det ene og andet, men spiller med LFCMarshalls update, og siden updaten er kommet ud kan jeg ikke få en taktik til at virke. Jeg skriver her i tråden da der er størst mulighed for svar. Jeg spiller med Juventus og stiller op i en 4-3-1-2. har læst en masse forskellige guides omkring taktik og spilleroller, men lige lidt hjælper det.

Nogle der måske kunne hjælpe med at forstå det bedre og måske endda hjælpe med en taktik. Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #396: 19 Sep 2014, 15:40 »

Ved godt man skal uploade sin taktik og det ene og andet, men spiller med LFCMarshalls update, og siden updaten er kommet ud kan jeg ikke få en taktik til at virke. Jeg skriver her i tråden da der er størst mulighed for svar. Jeg spiller med Juventus og stiller op i en 4-3-1-2. har læst en masse forskellige guides omkring taktik og spilleroller, men lige lidt hjælper det.

Nogle der måske kunne hjælpe med at forstå det bedre og måske endda hjælpe med en taktik. Smiley

Slet ingen?
Logged

H A L A   M A D R I D!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #397: 19 Sep 2014, 15:44 »

Jeg kan ikke komme med en umiddelbar grund til hvorfor taktikker ikke skulle virke efter LFCMarshalls update. Spiller selv med den engang imellem, og der har jeg ingen problemer med at skabe en fin taktik.

Jeg vil mere end gerne hjælpe med at se om vi ikke kan få din taktik op at køre, men det er lidt svært på den grund du indtil videre har givet. Kunne jeg ikke få dig til at komme med mere info om din nuværende taktik, så vi kan tage et kig på den sammen?
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #398: 19 Sep 2014, 18:52 »

Jeg kan ikke komme med en umiddelbar grund til hvorfor taktikker ikke skulle virke efter LFCMarshalls update. Spiller selv med den engang imellem, og der har jeg ingen problemer med at skabe en fin taktik.

Jeg vil mere end gerne hjælpe med at se om vi ikke kan få din taktik op at køre, men det er lidt svært på den grund du indtil videre har givet. Kunne jeg ikke få dig til at komme med mere info om din nuværende taktik, så vi kan tage et kig på den sammen?

Jo selvfølgelig. Det er en helt normal 4 back kæde. har overvejet om det skal være med Wingback support, men syntes ikke det fungere så godt. min midtbane består af en boldvindene(forsvar) med en dybtliggende playmaker og en felt til felt. min offensive midtbane er en fremskudt playmaker. de 2 angriber er falsk 9/targetman support, med en komplet angriber.

Jeg har skiftet lidt mellem de forskellige spille rolle og læst en del på nettet om at holde det simpelt og ikke have for mange special roller. ved der er et par stykker i den her, men det var for at prøve noget helt nyt og kan se andre have succes med det.

Mine holdinstruktioner har jeg også skiftet meget i mellem, men har aldrig kunne få korte afleveringer til at fungere, derfor har jeg primært spillet med direkte spil, men ville gerne prøve med korte afleveringer. ellers spiller jeg mere snævert, søg overlap, udnyt midten. mentalitet er kontrollerende/offensiv og organisation er standard.

Jeg har det tit med at give op efter lidt. bruger pre-sæson guiden der er her på siden, og mine taktiker til de forskellige klubber har et godt kendskab til taktikken når sæsonen går i gang, men at jeg kan smadre hold med 5-0 og efter tabe 3/4-0 til et andet bundhold. noget gør jeg galt, men hvad, har endda brugt nogle af de samme taktikker som jeg har haft stor succes med, men lige lidt hjælper det.

Håber det var nok Boxx og tak for du vil hjælpe. skriv hvis der er mere.
« Seneste Redigering: 19 Sep 2014, 18:58 af Dennislauridsen » Logged

H A L A   M A D R I D!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #399: 22 Sep 2014, 22:07 »

Det var fint Opstemt

For at kigge på din taktik, så er der nogle ting som muligvis kunne være grund til du nogle gange spiller svingende. Hvis du spiller med en Kompletangriber og en Falsk 9'er/Targetman S + en fremskudt playmaker, har du rigtig mange spillere der løber i de samme rum. Din fremskudte playmaker skal ligge i smørhullet mellem modstanderes forsvar og midtbane. Hvis du anvender en falsk 9'er vil han falde ned i netop dette rum og lukke af for din playmaker. Den komplette angriber er meget bevægelig, og kan også falde i dette rum. Så du kan reelt set ende op med at have tre spillere der forsøger at befinde sig i det samme rum, hvilket ikke gavner spillet. Hvis jeg var dig, ville jeg overveje at have en skarpretter. Bare fordi du så har en der løber i dybden i det hul når din anden angriber falder ned i banen. Anvender du en Targetmand, så sæt ham til Angreb, for at sikre at han kommer i boksen og er farlig derinde. Gør du dette ser dit angreb således ud: Targetman (A) - Skarpretter. Din targetman vil fiksere forsvaret omkring sig, mens din Skarpretter har frihed til at bevæge sig rundt. Dette betyder også din fremskudte playmaker er alene i det rum og derfor har bedre arbejdes kvalitet.

Beslutter du dig for at anvende en falsk 9'er så vil jeg gøre din offensive midt til en eventuel skyggeangriber/offensiv midt (angrib). Dette er for at han rykker i det tomrum som din falsk 9'er efterlader, når han falder ned i banen. Så kan du overveje at sætte din anden angriber til fremskudt/skarpretter for at have dybdeløb omkring spilleren der falder ned i banen!

Til sidst vil jeg overveje at lave din backs om til wingbacks i support, så de sørger for bredden i dit angreb. For at sikre dit forsvar kan du overveje at rykke en midtbane ned i forsvaret eller ned på den defensive midtbane.  Grunden til wingbacks er at de vil sørge for din offensiv har kanter de kan spille, og derved har du større mulighed for at få dine korte afleveringer til at fungere. Det vil også øge bevægelsen i det offensive, som muligvis kan øge din effektivitet. Husk her på individuelle instrukser der sikrer de eventuelt bliver ude på kanten.

Med henblik på dine holdinstrukser, så syntes jeg ikke spil snævert og søg overlap virker. Hvis du vil have korte afleveringer, så ville jeg anvende disseL
- Korte Afleveringer
- Arbejde bolden ind i feltet
- Spil op fra forsvaret

Dertil kommer der flere afhængig af hvordan jeg vil spille, men som regel anvender jeg disse for at sikre korte afleveringer. Men jeg vil dog også altid have nogen som søger for direkte spil så du også kommer fremad.

Så du giver op hva? Så kan du bruge mine kommende guides. En taktik tager lang tid at få ordentligt arbejdet ind. Man bliver nemt frustreret hvis det ikke virker ordentlig og laver tingene om. Men der skal virkelig tålmodighed til, fordi der kan godt omkring en halv sæson før det virker fint. Jeg har et Leicester save hvor jeg er i 2020, og det er først nu jeg er virkelig tilfreds med mine taktikker Smiley De har skaffet mig succes, men nu skal jeg ikke sidde og finpudse hele tiden Smiley Så soldier on!

Håber mine tanker kan hjælpe dig lidt på vej! Skriv igen hvis du stadig oplever problemer Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

svensson-dk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #400: 27 Sep 2014, 18:01 »

Nu har jeg prøvet alt - intet virker!!!!!
Er der ikk en der har en fin ide til en taktik i Bundesligaen?! Jeg har virkelig prøvet alt, men mine spillere løber væk fra bolden og deres modstandere. indkassere mål på samlebånd (og ja, også selvom jeg går i ultra defensiv opstilling) Jeg taber 100% på udebane og vinder 60% på hjemmebane.

Mit er sat til 5. pladsen - så jeg burde dominere de fleste kampe!
« Seneste Redigering: 27 Sep 2014, 18:06 af svensson-dk » Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #401: 27 Sep 2014, 21:40 »

Nu har jeg prøvet alt - intet virker!!!!!
Er der ikk en der har en fin ide til en taktik i Bundesligaen?! Jeg har virkelig prøvet alt, men mine spillere løber væk fra bolden og deres modstandere. indkassere mål på samlebånd (og ja, også selvom jeg går i ultra defensiv opstilling) Jeg taber 100% på udebane og vinder 60% på hjemmebane.

Mit er sat til 5. pladsen - så jeg burde dominere de fleste kampe!

Det er meget lidt du fortæller os om dit hold her.

Eventuelt et screenshot af dine spillere, eller endnu bedre følge guiden på side 1 af denne tråd, til at uploade dit savegame så vi har en bedre mulighed for at se materialet.

Det korte svar er dog jo, der er helt sikkert nogen der har en fin taktik til bundesligaen, men er det nok? På steam kan du helt sikkert i workshoppen finde de første 100 taktikker der mere eller mindre er gode nok, til en 5. plads i bundesligaen, men hvad snakker vi så på sigt? Skal du bare lige nå den placering, eller skal du prøve at nå længere op? Du kan sagtens finde en taktik der virker nogle kampe, men det er højst sandsynligt ikke nok bare at vende skuden i et par kampe.

Det er dog helt umuligt - altså udover at uploade en taktik jeg selv bruger til dig, som jeg tilpasser mine hold til at spille ligemeget hvem jeg er. Det er jo dog stor modstander af da det ikke hjælper dig på sigt. Jeg vil dog gerne give dig en hånd, hvis du uploader dit savegame, og beskriver den taktik du prøver at få til at virke, de tanker du har gjort dig om hvordan dit hold skal spille, og kommer med noget input selv, til hvad du prøver at få til at ske, udover altså at undgå at tabe alle udekampe.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #402: 28 Sep 2014, 01:55 »

Det var fint Opstemt

For at kigge på din taktik, så er der nogle ting som muligvis kunne være grund til du nogle gange spiller svingende. Hvis du spiller med en Kompletangriber og en Falsk 9'er/Targetman S + en fremskudt playmaker, har du rigtig mange spillere der løber i de samme rum. Din fremskudte playmaker skal ligge i smørhullet mellem modstanderes forsvar og midtbane. Hvis du anvender en falsk 9'er vil han falde ned i netop dette rum og lukke af for din playmaker. Den komplette angriber er meget bevægelig, og kan også falde i dette rum. Så du kan reelt set ende op med at have tre spillere der forsøger at befinde sig i det samme rum, hvilket ikke gavner spillet. Hvis jeg var dig, ville jeg overveje at have en skarpretter. Bare fordi du så har en der løber i dybden i det hul når din anden angriber falder ned i banen. Anvender du en Targetmand, så sæt ham til Angreb, for at sikre at han kommer i boksen og er farlig derinde. Gør du dette ser dit angreb således ud: Targetman (A) - Skarpretter. Din targetman vil fiksere forsvaret omkring sig, mens din Skarpretter har frihed til at bevæge sig rundt. Dette betyder også din fremskudte playmaker er alene i det rum og derfor har bedre arbejdes kvalitet.

Beslutter du dig for at anvende en falsk 9'er så vil jeg gøre din offensive midt til en eventuel skyggeangriber/offensiv midt (angrib). Dette er for at han rykker i det tomrum som din falsk 9'er efterlader, når han falder ned i banen. Så kan du overveje at sætte din anden angriber til fremskudt/skarpretter for at have dybdeløb omkring spilleren der falder ned i banen!

Til sidst vil jeg overveje at lave din backs om til wingbacks i support, så de sørger for bredden i dit angreb. For at sikre dit forsvar kan du overveje at rykke en midtbane ned i forsvaret eller ned på den defensive midtbane.  Grunden til wingbacks er at de vil sørge for din offensiv har kanter de kan spille, og derved har du større mulighed for at få dine korte afleveringer til at fungere. Det vil også øge bevægelsen i det offensive, som muligvis kan øge din effektivitet. Husk her på individuelle instrukser der sikrer de eventuelt bliver ude på kanten.

Med henblik på dine holdinstrukser, så syntes jeg ikke spil snævert og søg overlap virker. Hvis du vil have korte afleveringer, så ville jeg anvende disseL
- Korte Afleveringer
- Arbejde bolden ind i feltet
- Spil op fra forsvaret

Dertil kommer der flere afhængig af hvordan jeg vil spille, men som regel anvender jeg disse for at sikre korte afleveringer. Men jeg vil dog også altid have nogen som søger for direkte spil så du også kommer fremad.

Så du giver op hva? Så kan du bruge mine kommende guides. En taktik tager lang tid at få ordentligt arbejdet ind. Man bliver nemt frustreret hvis det ikke virker ordentlig og laver tingene om. Men der skal virkelig tålmodighed til, fordi der kan godt omkring en halv sæson før det virker fint. Jeg har et Leicester save hvor jeg er i 2020, og det er først nu jeg er virkelig tilfreds med mine taktikker Smiley De har skaffet mig succes, men nu skal jeg ikke sidde og finpudse hele tiden Smiley Så soldier on!

Håber mine tanker kan hjælpe dig lidt på vej! Skriv igen hvis du stadig oplever problemer Smiley

Tak for din fine "guide" Boxx Smiley
Vil faktisk sige, jeg først har set du har skrevet nu, da jeg lige er blevet opereret i armen for 6 gang  ticked off . Men jeg vil sige at jeg har fået det hele til at spille nu, jeg ændrede mine angrebsroller til skarpretter og fremskudt angriber, samt fremskudt playmaker og det har fungeret rigtig godt. jeg skal måske kigge lidt nærmere på den offensive midt, da han måske bliver blokeret af den fremskudte angriber Smiley
men igen tak for dit svar, jeg kigge lidt nærmere. Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Sider: 1 ... 25 26 [27] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010