home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:17:36 szukizek Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I går kl. 22:52:56 warmon Blogkonkur... [4] Journeyman - Transfer
I går kl. 22:35:06 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:13:07 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:04:42 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:02:27 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  0 Brugere, 115 Gæster Online.

Indlæg: 1132718 over 31370 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 Udprint
Forfatter Emne: FmF's officielle Taktiske panel  (Læst 121881 gange)
Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #360: 11 Jun 2014, 21:06 »

Hey Folkens

Jeg leder efter en taktik, hvor man ikke skal lave for mange ændringer under kampene
og som selvfølgelig virker fra dag et af.
Da jeg desværre ikke har den tid til at kunne sætte mig 100 procent ind i taktikken, som jeg kunne en gang. (pga. arbejde)
så bare det er kunne være et tilfældigt hold, og en taktik som virker til næsten alle hold, (selvfølgelig ved jeg godt at der skal købes spillere osv) - Ved godt det sjove går af det, men bare det at kunne spille 1 time, om dagen kan gøre underværker :-)
Håber i kan hjælpe mig :-)

Med Venlig hilsen
Sebastian

Hej Sebastian

Det du leder efter er en Plug&Play taktik. Problemet er bare at sådan en er utrolig svær at fremstille til flere hold. Taktikker bliver fremstillet på baggrund af spillerne man har til rådighed, og det er langtfra sikkert at den samme virker til hvert hold.

Min anden pointe, kommer i at vi i denne tråd ikke fremstiller taktikker til folk, givet så ville os der sidder på tråden, ikke lave andet. En taktik skal testes, og testes for at virke til de enkelte personers behov, og derfra er der ingen garanti at den virker i sidste ende, for hvert et enkelt save er forskelligt.

Vi kan derfor ikke rigtig hjælpe dig, men jeg vil råde dig til at forsøge på taktikken. Hvis du ikke har tiden, så tag bare længere tid om det, og så kom til os når du har nogle taktiske problemer vi kan assistere dig med.

Mvh
Boxx
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #361: 12 Jun 2014, 17:57 »

Tusind tak for svaret, Boxx. Jeg vil afprøve dine forslag til tiltag efter dette eksamens-helvede som heldigvis er overstået på mandag!
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #362: 12 Jun 2014, 19:09 »

så lidt Smiley lol! Læser HA på Aarhus uni? jeg har nemlig også ferie på mandag :p
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #363: 12 Jun 2014, 19:47 »

så lidt Smiley lol! Læser HA på Aarhus uni? jeg har nemlig også ferie på mandag :p
Nej, jeg går på 3. år på HHX. Skal op i en eksamen i morgen og så på mandag. Efter det har jeg otte dage til jeg skal op i min sidste eksamen hvor jeg (langt om længe) får min hue på! Så fra d. 16-24 burde jeg kunne finde lidt plads til at game.. Regner ikke med at læse uafbrudt i otte dage  Grin
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #364: 13 Jun 2014, 07:08 »

ah ok Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Kaw89
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #365: 13 Jun 2014, 16:24 »

Hjælp, jeg indkasserer alt for mange mål...

Jeg spiller med Real Sociedad i 1. sæson. Jeg har pt. spillet 12 kampe i ligaen hvilket er blevet til 6 sejre, 2 uafgjorte og 4 nederlag. Det giver pt. en 6. plads. Mit problem er bare at min målforskel kun er +6. Jeg scorer mange mål men jeg lukker godt nok også mange ind...
Jeg spiller 4-2-3-1 med en dybdeliggende playmaker samt en boldvindende midtbanespiller på midten. På den offensive midt har jeg en fremskudt playmaker og helt fremme har jeg en fremskudt angriber. På kanterne har jeg fløje.
Jeg spiller balanceret, kontrollér og bruger følgende instruktioner:
Korte afleveringer
Afleveringer i dybden
Arbejd bolden ind i feltet
Ballonindlæg
Løb mod forsvar
Søg overlap
Vær aggresivt involveret
Chikaner modstander
Lavere tempo
Vær mere udfoldende

Idéen er at stresse modspillerne og hurtigt erobre bolden lidt a la Athletic Bilbao men så spille tålmodigt angrebsfodbold med mange løb og muligheder for medspillerne til at aflevere. Dog skal det ikke blive fodbold a la Barcelona - jeg ønsker at være mere målsøgende end dem.

Har I nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at undgå alle de mål imod mig eller til at optimere min taktik?
Logged

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #366: 14 Jun 2014, 01:06 »

Jeg fortsætter lige lidt endnu med de ændringer du har givet mig, Boxx - men indtil videre må jeg sige at det ikke går så godt. Har bl.a. tabt 5-1 HJEMME mod Dortmund og ligger pt. nr. syv i Premier league med hele 12 point op til Chelsea og er på vej ud af gruppespillet i CHL også... Kæft hvor er jeg træt af at anden sæson altid bliver en fiasko. Har sjældent haft to gode sæsoner i træk i FM14..
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #367: 14 Jun 2014, 01:19 »

Hvem spiller du med?
Logged

Supra Societatem Nemo

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #368: 14 Jun 2014, 01:50 »

Liverpool Smiley
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #369: 14 Jun 2014, 08:55 »

Jeg fortsætter lige lidt endnu med de ændringer du har givet mig, Boxx - men indtil videre må jeg sige at det ikke går så godt. Har bl.a. tabt 5-1 HJEMME mod Dortmund og ligger pt. nr. syv i Premier league med hele 12 point op til Chelsea og er på vej ud af gruppespillet i CHL også... Kæft hvor er jeg træt af at anden sæson altid bliver en fiasko. Har sjældent haft to gode sæsoner i træk i FM14..

Æv!

Jeg kan kun tilslutte mig din mening om anden sæson. Det bliver sjældent godt. Den bedste anden sæson jeg havde var i mit Leicester save, men der ændrede jeg også komplet taktik. Jeg er bange for at det er noget i den stil man skal gøre for at overleve i anden sæson, men jeg er ikke sikker. Har på fornemmelsen at de har lavet noget, så hvis man ikke ændrer taktik så kender modstanderne.. Jeg har dog ingen måde hvorpå jeg kan bevise mit udsagn.

Hvis det ikke virker, så ligger du bare dit save op igen, også tager vi da naturligvis et kig på det igen, for at se om vi ikke kan gøre det bedre!
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #370: 14 Jun 2014, 16:56 »

Jo tak, jeg tror lige jeg prøver at køre med den indtil lidt efter vinter og så må vi se på det derfra Smiley
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #371: 16 Jun 2014, 12:35 »

Hej freaks Smiley
- håber det er iorden at stille et spørgsmål. Jeg er pt igang med inter og regner med at lave min taktik om til efter sæsonen. Men vil hører om man kan bruge fløjspillere i formationen 4-5-1/4-3-3. Håber nogle kan hjælpe Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Humle1337
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #372: 19 Jun 2014, 14:42 »

Hej Gutter

Jeg spiller pt med Everton og spiller en 4-2-3-1. Jeg har måske givet holdet for meget kredit ved at prøve at spille offensivt. Men jeg har nogle instruktioner, som gør jeg skulle presse modstanderen og levere en hurtig kontra. Jeg står bare med det problem, at jeg næsten ikke lavet nogle mål.

Hold instruktionerne hedder således:
Spil mere direkte
Aflever i dybden
Løb mod forsvar
Ballon indlæg
Skub højere op
Udnyt fløjene
Spil snævert

Hvad jeg har lidt svært ved at forstå ved denne taktik er, jeg starter som lyn og torden, tæver Crystal Palace 4-0, vinder over Chelsea 2-0 og spiller 2-2 mod City, herefter har jeg spillet 11 kampe og kun vundet 2, 3 uafgjort og 6 tabte. Taber bl.a. 5-1 til Southampton.

Som sagt, mentaliteten i systemet er offensiv og  organisationen er meget frit. Er der nogle som har erfaring med disse problemer?

På forhånd mange tak!
Logged

Have you ever seen a lion limber up before taking down a gazelle?

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #373: 19 Jun 2014, 17:09 »

Hej freaks Smiley
- håber det er iorden at stille et spørgsmål. Jeg er pt igang med inter og regner med at lave min taktik om til efter sæsonen. Men vil hører om man kan bruge fløjspillere i formationen 4-5-1/4-3-3. Håber nogle kan hjælpe Smiley

Det afhænger jo mest af alt, af hvordan du spiller dem, og de andre spillere, for jeg tror næppe der er nogen idé i at have 2 offensive wingbacks, 2 angribere der trækker på fløjene, OG to fløjspillere, men derimod ville 2 indvendige angribere med 2 offensive wingbacks der går med frem, sagtens kunne fungere.

Tror vi som minimum skal have en bedre uddybelse af hvad du mener, eller dit savegame uploaded.

Hej Gutter

Jeg spiller pt med Everton og spiller en 4-2-3-1. Jeg har måske givet holdet for meget kredit ved at prøve at spille offensivt. Men jeg har nogle instruktioner, som gør jeg skulle presse modstanderen og levere en hurtig kontra. Jeg står bare med det problem, at jeg næsten ikke lavet nogle mål.

Hold instruktionerne hedder således:
Spil mere direkte
Aflever i dybden
Løb mod forsvar
Ballon indlæg
Skub højere op
Udnyt fløjene
Spil snævert

Hvad jeg har lidt svært ved at forstå ved denne taktik er, jeg starter som lyn og torden, tæver Crystal Palace 4-0, vinder over Chelsea 2-0 og spiller 2-2 mod City, herefter har jeg spillet 11 kampe og kun vundet 2, 3 uafgjort og 6 tabte. Taber bl.a. 5-1 til Southampton.

Som sagt, mentaliteten i systemet er offensiv og  organisationen er meget frit. Er der nogle som har erfaring med disse problemer?

På forhånd mange tak!

Umiddelbart ville jeg ikke spille meget frit mod hold som er mindre end mit eget, jeg er stor tilhænger af en stram organisation, specielt mod de små hold, hvor jeg føler det er vigtigt at mit hold laver deres egne opgaver først og fremmest. Noget andet er, hvad er tanken bag at udnytte fløjene, men spille snævert? vil du have dine kanter til at trække ind i banen, for så ville udnyt midten i min mening være mere fornuftig med 2 indvendige angribere eventuelt.

Det lyder dog lidt, som om du spiller for langt fremme på banen, måske ændre mentaliteten til kontra, organisationen til stramt, og så gå frit mod de store hold. Derudover ville jeg foreslå at tjekke dine spilleres individuelle indstillinger, og sikre at de er således, at specielt dine forsvarsspillere ikke kommer for langt frem. Som jeg sagde til Dennis over her, ville det bedste stadig være at uploade dit save, så vi kan se alt, og komme med et mere kvalificeret bud på hvad der går galt.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #374: 22 Jun 2014, 17:33 »

Jeg håber der er nogle der kan give et hurtigt svar, på noget jeg tror er relativ simpelt (Dog uden jeg kan finde løsningen)..

Jeg er Randers, og Fall scorer mange lette mål på indlæg, da han er rigtig mange af forsvarsspillerne overlegen med hoved. Men mange skal forstås i den forstand, at det er ud af det antal indlæg der kommer ind til ham. For mine kanter vil meget sjældent søge baglinjen og slå bolden indover, på trods af det er der jeg laver flest mål..

Mine Kanters instrukser er:
Fløjspiller (Angreb)
Spil Direkte
Skyd mindre
Indlæg fra Baglinje
Indlæg efter Targetmand
Flere risikable Afleveringer
Frihed fra Position

Så mit spørgsmål er meget simpelt. Hvordan får jeg dem til baglinjen? Har det noget at gøre med friheden fra positionen eller mangler jeg en instruks?
Logged

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010