home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1243 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 27 Udprint
Forfatter Emne: FmF's officielle Taktiske panel  (Læst 129127 gange)
Guffenn
Førsteholdsspiller

Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #345: 19 Maj 2014, 00:03 »

Okay drenge Smiley
Så er det min tur til at bønfalde om lidt hjælp. Som nogle nok ved fra min blog så spiller jeg pt. i Shrewsbury og det hele kører fint nok. Jeg er lidt længere her i spillet end i bloggen, så der er spoilers hvis nogle af medlemmerne eller andre som henter mig spiller roder rundt i spillet Smiley
Altså mit problem ligger i at jeg i hver, hveranden kamp får en besked fra min assistent træner om at der er et hul fra forsvaret til midtbanen som kan misbruges og jeg skal derfor indstille mentaliteterne, og det er der jeg falder af, for det har jeg sgu intet styr på.

http://www.sendspace.com/file/6x1k74

Jeg håber at i kan give et præg på noget som kan hjælpe. Ændring af mentalitet, spillerindstilling eller noget tredje Smiley

Jeg takker mange gange på forhånd.

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

Dennislauridsen
Landsholdsspiller

« Svar #346: 23 Maj 2014, 16:29 »

Hej brugere :-)

Jeg er kommet frem til at jeg skal starte et save op med Bayern. Jeg ville så hører om det er muligt at nogle har eksperimenteret med at efterligne Pep taktik (4-1-4-1)? Har nemlig en rigtig fed ide til hvordan jeg kan gøre det spænende at spille med Bayern Smiley

På forhånd mange tak.
« Seneste Redigering: 23 Maj 2014, 16:32 af Dennislauridsen » Logged

H A L A   M A D R I D!

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #347: 23 Maj 2014, 18:18 »

Hej brugere :-)

Jeg er kommet frem til at jeg skal starte et save op med Bayern. Jeg ville så hører om det er muligt at nogle har eksperimenteret med at efterligne Pep taktik (4-1-4-1)? Har nemlig en rigtig fed ide til hvordan jeg kan gøre det spænende at spille med Bayern Smiley

På forhånd mange tak.

Det her er ikke en tråd hvor vi fremstiller i en taktik. Det jeg vil råde dig til at gøre, er at fremstille hvordan du vil spille, og hvis du har nogle problemer kan du ligge dit save herop, så vi kan tage et kig og hjælpe dig i den rigtige retning Smiley

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #348: 23 Maj 2014, 18:23 »

@Guffenn

Jeg tager lige et kig på dit save her i aften!

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #349: 23 Maj 2014, 19:50 »

@Guffenn

Det ser jo ud til at gå ganske godt for dit hold,

Hvis du ønsker at de skal rykke højere op er der flere ting du kan gøre. For det første kan du gå ind i holdindstillingerne og give spillerne besked om at rykke højere op. Du har instrukserne "Skub højere op", som gør hele dit hold rykkere længere frem på banen og derved ligger pres på modstanderen. Du har også instruksen "Meget højere forsvarslinie". Denne instruks giver dine forsvarsspillere besked på at rykke længere frem på banen, og mindske rummet mellem midtbanen og forsvaret. Det er dette du gerne vil have.

Du skal dog være opmærksom at hvis du rykker dine spillere længere frem, åbner du op for dybdeløb fra modstanderen. Du giver mere plads i dette tilfælde, så jeg ville overveje om ikke instruksen "Brug offside-fælde", så du fanger flere af modstanderens dybdeløb.

En anden måde hvorpå du kan mindre mellemrummet, er ved at gøre en måske to af dine forsvarsspillere til stoppere. Dette betyder at de vil støde længere frem og stoppe modstanderen, derfor rykke længere op på banen. Igen skal du være opmærksom på at når de forsvarsspillere hopper fremad, så efterlader det et tomrum som modstanderen kan anvende.

Håber disse instrukser løser dit problem. Hvis ikke er du hjertelig velkommen til at skrive igen.

Guffenn
Førsteholdsspiller

« Svar #350: 23 Maj 2014, 20:33 »

@Guffenn

Det ser jo ud til at gå ganske godt for dit hold,

Hvis du ønsker at de skal rykke højere op er der flere ting du kan gøre. For det første kan du gå ind i holdindstillingerne og give spillerne besked om at rykke højere op. Du har instrukserne "Skub højere op", som gør hele dit hold rykkere længere frem på banen og derved ligger pres på modstanderen. Du har også instruksen "Meget højere forsvarslinie". Denne instruks giver dine forsvarsspillere besked på at rykke længere frem på banen, og mindske rummet mellem midtbanen og forsvaret. Det er dette du gerne vil have.

Du skal dog være opmærksom at hvis du rykker dine spillere længere frem, åbner du op for dybdeløb fra modstanderen. Du giver mere plads i dette tilfælde, så jeg ville overveje om ikke instruksen "Brug offside-fælde", så du fanger flere af modstanderens dybdeløb.

En anden måde hvorpå du kan mindre mellemrummet, er ved at gøre en måske to af dine forsvarsspillere til stoppere. Dette betyder at de vil støde længere frem og stoppe modstanderen, derfor rykke længere op på banen. Igen skal du være opmærksom på at når de forsvarsspillere hopper fremad, så efterlader det et tomrum som modstanderen kan anvende.

Håber disse instrukser løser dit problem. Hvis ikke er du hjertelig velkommen til at skrive igen.

Jeg takker for de gode råd og kigger på mit save Wink

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

Ringling96
Ynglingespiller

« Svar #351: 25 Maj 2014, 22:50 »

En der har en effektiv taktik til Real Madrid? Smiley

Læs min blog: Los Blancos: Tiempo para el éxito

Svartovich
Gæst

« Svar #352: 25 Maj 2014, 23:11 »

Krav til brugerne:
Det Taktiske panel er her for at hjælpe, ikke for at lave arbejdet. Derfor forventer vi at du allerede har lavet grundarbejdet og ikke blot efterspørger en taktik. Derfor vil vi kun kigge nærmere på din taktik, og ikke komme med forslag til en anden formation/taktik.

Kommentarer som "Jeg ønsker en taktik til Liverpool, hvordan skal jeg spille?" vil blive henvist til de i forvejen gode inspirationskilder i form af klubtrådene.

AFC
Manager

« Svar #353: 05 Jun 2014, 17:31 »

HJÆLP SØGES

Det går mildest ikke særlig godt for mit Juventus hold. Er i anden sæson og ligger pt på en 12. plads med en usædvanlig dårlig målscore. Dette er selvfølgelig ikke hverdagskost for Torino-klubben og både fans, bestyrelsen og ikke mindst spillerne ønsker konstant at diskutere de interne anliggender i klubben.

Sammenligner man med sidste sæson endte jeg trods alt efter lige så dårlig start på en 2. plads - dog langt efter Napoli som løb afsted med guldet og havde endda tævet mig 4-0 (!) få runder før tid i en ellers afgørende kamp for mit vedkommende.

Problematikken ligger i, at som i kan se på skærmbillederne så lukker jeg ufatteligt mange mål ind. Mange af disse mål sker på ren og skær fejlafleveringer. Sommetider sjusket opspil og derfor virker "Spil op fra forsvar" ikke hos mig. Sidste sæson bombede Llorente kasser ind og blev topscorer - i år er han nærmest usynlig hver kamp. Jeg har prøvet med flere slags taktikker, sat kamp- og almen træning til at være "Taktik" og det har min assistenttræner også været begejstret for. Med ugers mellemrum har jeg holdt holdmøder med spillerne, hvoraf de også bakker mig op, men ikke leverer varen selv mod bundholdene. Som i kan se er dette ikke optimalt da jeg har brugt rigtig mange penge og så nytter det ikke noget, at jeg ligger og roder nede i bunden.

Jeg ønsker jeres hjælp til at finde en taktik som kan hjælpe mig op fra bundstriden af og få mit spil til at køre ordentligt. Jeg ønsker at have en taktik i samme formation som i ser på skærmbilledet, men hold- og spillerinstruktione rne skal der nok pilles lidt ved - det ved i sikkert bedre. Mine backs og kanter må gerne være så involveret som overhovedet muligt, da de skal kunne finde Llorente i panden, men også i fødderne og så selvfølgelig en bundsolid midtbane som ikke laver for mange fejlafleveringer. Spillermaterialet er der - det er jo slet ikke det.

Her er skærmbillederne:
Champions League: http://i778.photobucket.com/albums/yy63/BREMSEP/EUROChampionsCup_OversigtRunder.png
Taktik: http://i778.photobucket.com/albums/yy63/BREMSEP/Juventus_TaktikOversigt-2.png
Kampprogram: http://i778.photobucket.com/albums/yy63/BREMSEP/Juventus_KampeProgram.png
Tranfers: http://i778.photobucket.com/albums/yy63/BREMSEP/Juventus_TransfersTransferhistorik.png
Ligaen: http://i778.photobucket.com/albums/yy63/BREMSEP/SerieA_OversigtProfil.png

Ønsker i flere skærmbilleder skal i bare sige til. Det kunne være i kunne tænke jer, at vide spillerinstruktione rne for de forskellige spillere så i siger bare til.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

AFC

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #354: 06 Jun 2014, 19:46 »

Jeg mangler hjælp til mit Liverpool-save. I første sæson gik det overalt forventning hvor jeg bl.a. vandt ligaen. I denne sæson ser det noget anderledes ud, hvor jeg har svært ved at leve op til sidste sæson. Jeg har bl.a. haft nederlag som 0-2 mod Crystal Palace og 2-5 mod Chelsea. Har problemer med at jeg simpelthen ikke scorer nok mål, mens mit forsvar heller ikke er helt optimalt. Jeg har ikke lavet vildt meget om på taktikken i forhold til sidste sæson, så det kan ikke være fordi spillerne ikke kender taktikken.

Jeg spiller i en 4-1-2-1-2 opstilling hvor de tre forreste skal være de kreative spillere der laver målene og skaber mulighederne mens mine backs skal sørge for bredden. Min midtbane skal være stærk, solid og løbestærk og skal skabe en god balance mellem forsvar og angreb. Håber i kan hjælpe mig!

http://www.sendspace.com/file/cxb6qm

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #355: 06 Jun 2014, 21:59 »

Hej folkens.. Der bil blive kigget på jeres taktikker hurtigst muligt. Jeg er lige kommet hjem, og vil kigge på dem i morgen

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #356: 07 Jun 2014, 13:20 »

@AFC

Nu fremstiller vi jo som sådan ikke taktikker i dette panel, men derimod hjælper med nuværende. Jeg har derfor kigget på din taktik og set hvilke ændringer man kunne lave for at få en mere solid defensiv, men også med mulighed for at lave mange mål. Jeg har flere ting jeg gerne vil anbefale dig eventuelt at kigge på:

Hvis vi starter med din mand Llorente vil jeg sige at du skal anvende ham som en Targetman og ikke en fremskudt angriber. Llorente er måske nok den bedste Targetman man kunne tænke sig. Ved at lave ham om til Targetman, vil han blive mere inde i feltet og være en større trussel for modstanderens forsvar. For at drage maksimal nytte af ham, vil jeg give begge dine kantspillere instruksen om angrib. Dette bevirker de kommer længere frem og skaber flere løb rundt omkring din TM som så kan lægge bolden af til dem, men også gå efter de hul som der vil blive åbnet op i takt med løbene fra kantspillerne.

For at udnytte dette bedre, vil jeg overveje at fjerne instruksen 'Udnyt Midten'. Dette gør at også at der vil komme flere indlæg, da spillet ikke vil blive bragt op igennem midten af banen, men mere afvekslende og bredt.  Instruksen går også lidt i modstand med den anden du har; 'Spil Bredere'. Den ville jeg dog hold fast i, for at få så mange indlæg til din TM som muligt.  Kigger vi videre på din Midtbane, er der ting som du kan ændre for at gøre din defensiv mere solid.
Du anvender 2 felt-til-felt midtbane spillere, hvilket kan have flere konsekvenser. For det første er begge disse spillere (Vidal og Pogba) virkelig dygtige i den kategori, men når begge disse spillere løber med frem, så efterlader du en tomrum centralt på midtbanen som modspillerne kan anvende. Jeg vil overveje at ændre en af disse to spillere til at blive liggende mere centralt, for at udfylde dette tomrum og give dig en mere solid midtbane.  Måske lave en bolderobrende midtbane (Vidal er bedre til dette end Pogba), givet han så ville tage noget af de defensive pligter fra din dybdeliggende playmaker.

Det næste jeg ville gøre var at lave Pirlo (dybdeliggende playmaker) om til en Regista. På den måde har du en mere aggresiv defensiv midtbane, som tager del i et opbyggende spil. Det er den aggresive del som er vigtig. Sammenkoblet med en bolderobrende midtbane mand, vil jeg påstå du nu har en mere solid midtbane, som kan tage imod modstanderes angreb bedre end før. Desuden ville jeg fjerne instruksen 'lavere tempo'. begrundelsen for dette ville være at få at drage nytte af hurtige omstilling, hvor det bliver nemmere at spille igennem modstanderens forsvar, kræver det hurtigere spil, hvilket du ikke ønsker at sænke. En bolderobring fra din bolderobrende mand, kan derfor hurtigere give dig en chance, hvis ikke du sænker spillets tempo.

Det sidste jeg lige vil pointere er dine backs. Jeg ville beholde dem i Fullbacks (S) givet deres position. Dette vil stadig få dem med frem til at hjælpe dine kantspillere, desuden vil de have større defensive pligter en wingbacks, hvilket vil hjælpe med at beskytte kanterne i din defensive organisation.

Til aller aller sidst, hvis du ikke syntes spil op fra forsvaret hjælper kan du jo fjerne den. Vær dog opmærksom på at instruksen muligvis ikke har virket givet andre instrukser og dine spille roller. Prøv eventuelt at fastholde den mens du laver ændringerne og hvis den stadig ikke virker så fjern den.

Det var nogle ting du kan kigge på, og jeg håber de hjælper på dit problem! Ellers skriver du bare igen, også skal vi nok se om vi kan hjælpe dig videre!

Hilsen
Boxx

Vaartdrengen
Lilleputspiller
*

« Svar #357: 10 Jun 2014, 21:10 »

Hey Folkens

Jeg leder efter en taktik, hvor man ikke skal lave for mange ændringer under kampene
og som selvfølgelig virker fra dag et af.
Da jeg desværre ikke har den tid til at kunne sætte mig 100 procent ind i taktikken, som jeg kunne en gang. (pga. arbejde)
så bare det er kunne være et tilfældigt hold, og en taktik som virker til næsten alle hold, (selvfølgelig ved jeg godt at der skal købes spillere osv) - Ved godt det sjove går af det, men bare det at kunne spille 1 time, om dagen kan gøre underværker :-)
Håber i kan hjælpe mig :-)

Med Venlig hilsen
Sebastian

Svartovich
Gæst

« Svar #358: 10 Jun 2014, 21:16 »

Tvivler på du finder en taktik, som fungerer til alle hold. Det kommer an på, hvilke slags spillere man har til rådighed. Evt. vælg et hold og søg efter taktikker der er lavet til det specifikke hold. Smiley

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #359: 11 Jun 2014, 21:01 »

@Snaever

For det første er der rigtig mange personer der oplever et dyk i præstationerne fra første til anden sæson. Hvor årsagen dertil ligger, ved jeg ikke.

Kigger vi på din taktik, og starter med din opstilling, ser din offensiv jo ganske fin ud. Du har lavet 16 mål i 8 kampe, hvilket jeg vil betragte som godkendt. Selvfølgelig er der mulighed for flere mål, men som udgangspunkt er 2 mål i snit, i min optik, ganske glimrende. Jeg vælger derfor af denne grund at fokusere mere på det defensive, for at se om vi ikke kan forbedre at du har lukket 11 mål ind i 8 kampe. Dine offensive spillere, spiller jo også med et pænt godt snit!

For det første anvender du en formation der beskytter kanterne ret meget. Jeg kunne forestille mig at en del af modstanderens mål kommer fra kantspillere, enten via indlæg eller løb i dybden. Givet du anvender Wingbacks (angrib) vil de være at finde længere fremme på banen. Det betyder dine centrale forsvarsspillere skal ud og dække af for modstanderens kantspillere, og derved lukker op hul i midten af dit forsvarsværk.

Hvad jeg ville gøre her, var enten at lave dine WB om til normale backs, eller i det mindste reducere deres rolle til support. Hvad der muligvis også ville hjælpe, var at lave din defensive midtbanespiller om til en Halfback, så han falder med ned i den bagerste kæde, men samtidig bevæger sig frem for at være spilstation. Grunden til dette er at når han falder med ned, kan han hjælpe med at lukke nogle af de huller som bliver efterladt, når dine centrale forsvarsspillere skal ud på kanten for at dække af.  Jeg kunne forestille mig det muligvis ville hjælpe på det defensive problem.

Mht. dine instrukser anvender du ikke mange holdinstrukser, hvilket også kan fungere glimrende! Her mener jeg ikke du bør ændre noget, men hvor du muligvis bør ændre noget, kan være i dine spillerinstrukser.  Du beder din centrale forsvarer om at markere tæt, men problemet er her, at de ofte har flere og markere. Derfor når de vælger en, står der ofte en fri. Dette skal ses i lyset af tidligere fremhævede punkter omkring manglende beskyttelse på kanterne.  Disse instrukser ville jeg fjerne, i takt med jeg laver lidt om så jeg får bedre styr på det defensive (måske via nogle de foreslag jeg kom med)

Jeg håber at disse punkter gav dig nogle tanker omkring hvordan du kan ændre din taktik. Hvis du stadig har problemer derefter, er du velkommen til at tage fat i os igen.

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 27 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010