MAJ 2009Hvilken måned vi tager hul på, vi er i Champions League Finalen mod Barcelona, en kamp som må betegnes, som den vigtigste i flere år hos Juventus. Allerførst har vi nogle Serie A kampe og de skal egentlig bare overståes, da vi ligger sikkert på 3. pladsen med 10 points ned til Napoli med 4 kampe igen.
Det er netop, Napoli vi skal møde og kan med minimum uafgjort, sikrer os 3. pladsen i ligaen.
35. turneringskamp i Serie AJuventus: 4-6 Uafgjort: 9-4 Napoli: 7-2
Juventus - Napoli (4) 2-2 (2-1)
1-0 Manuele Blasi (17)
1-1 Frederic Kanoute (31)
2-1 John Obi Mikel (41)
2-2 Roberto De Zerbi (str 90)
MOM: Ze Castro, Napoli (8)
Vi spiller rigtig flot fodbold i dag, men pga. et straffe begået af Vanden Borre i allersidste spilleminut, snyder Napoli os for de 3 points. Desværre vinder både Roma og Inter deres kampe i dag, så nu er vi 5 points efter Roma på 2. pladsen, så det betyder nok, at vi må tage til takke med 3. pladsen i år. Det positive er, at vi nu kan koncentrere os fuldt ud om Champions League finalen.
36. turneringskamp i Serie APiacenza: 7-2 Uafgjort: 9-4 Juventus: 4-6
Piacenza (13) - Juventus 2-4 (1-2)
0-1 Manuele Blasi (17)
0-2 Fabrizio Miccoli (26)
1-2 Valter Birsa (45+1)
1-3 Diego Milito (51)
1-4 Diego Milito (54)
2-4 Daniele Cacia (str 64)
MOM: Diego Milito (8)
Sikker sejr mod et noget modløst Piacenza hold. Det eneste, der irriterer mig, er de to dumme mål de får, hvoraf det ene endnu engang er et straffespark.
Manuele Blasi scorer i sin tredje kamp på stribe
37. turneringskamp i Serie AJuventus: 1-6 Uafgjort: 5-1 Atalanta: 10-1
Juventus - Atalanta (14) 2-0 (1-0)
1-0 Manuele Blasi (42)
2-0 Christian Zanetti (78)
MOM: Patrick Milchraum, Atalanta (8)
Så er det officielt, Inter vinder Serie A, Roma bliver to’er, vi bliver tre'er, en placering jeg ikke er tilfreds med, da jeg havde håbet på at hente mesterskabet, men vi har været med i kampen om Scudettoen hele sæsonen, så bestyrelsen er heldigvis tilfredse med indsatsen. Næste kamp er Champions League finalen, come on, Juve!!!!
Champions League Finale!
Odds til dagens kamp: Juventus: 6-4 Uafgjort: 2-1 Barcelona: 13-8 - Vi er favoritter mod et rigtig godt Barca hold
Old Trafford lægger græstæppe til finalen, et godt tegn for Juventus? Holdopstillingerne Dommeren fløjter kampen igang og jeg har så mange sommerfugle i maven, at jeg er bange for jeg flyver væk
10 min: Kampen er godt i gang, men det er som om vi ikke rigtig er klar.
Barcelona presser godt på og har nogle udmærkede afslutninger fra de 3 offensive midtbanespillere, Messi, Ronaldinho og Gerrard.
19 min:
MÅL TIL BARCELONASenna mister bolden på midtbanen til Deco som lynhurtigt ser den lille troldmand Messi på venstrekanten. Messi sender en aflevering på tværs af feltet og ved den fjerneste stolpe dukker Steven Gerrard op og header bolden i kassen. Meget ærgeligt boldtab på midtbanen og så er Barca virkelig farlige.
Vi har faktisk ikke haft en reel afslutning endnu, så jeg er nok nødt til at åbne lidt op og spille mere offensivt. Jeg venter dog til halvlegen, med at lave justeringer.
34 min: jaja, så havde vi vores første afslutning, hvor vi ramte målet og det var en rigtig god afslutning. Det var Manuele Blasi, der tvinger Barce keeperen ud i en god redning med et hovedstød. Det er som om Barca har trukket sig meget tilbage og overlader spillet til os.
HALVLEG: Jeg siger til gutterne, at vi sagtens kan matche dem og at vi skal gå ud og give den en skalle i 2. halvleg, så vi kan tage trofæet med hjem til Torino. Jeg ændrer over til en meget offensiv 4-4-2 og skifter Senna ud med Del Piero, som går ind på en lidt uvant plads som offensiv højremidtbane.
55 min. Vi har fået meget bedre fat rent spillemæssigt, men vi spiller os ikke rigtig frem til de store chancer. Heldigvis er Barcelona også gået ned i tempo og har heller ingen chancer.
59 min:
MÅL TIL JUVENTUS, det er vores nigerianske troldmand John Obi Mikel, der bringer balance i rengskabet. Vanden Borre får efter en del småspil frem og tilbage afdriblet Zambrotta og slår derefter et indlæg lige ind i panden på en hårdt presset Mikel, der heldigvis kan dirigere bolden i mål. Nu bliver det for alvor en hektisk sidste halve time. Jeg håber, Barcelona har sat tempoet så meget ned, at de ikke kan komme i gang igen.
64 min:
2-1 MÅL TIL JUVENTUS, denne gang er det vores veteran og indbegrebet af Juventus, Alessandro Del Piero, der bringer os foran. Oplægget står Jonathan Brison for da han dribler til baglinien og sender et indlæg indover. Del Piero dukker op ved forreste stolpe og header bolden ind bag en sagesløs Mino i Barcelona målet.
Det er ikke til at fatte vi har vendt 0-1 til 2-1 på 20 minutter og at det er den gamle ræv, Alessandro Del Piero der bringer os foran.
70 min: Der er ikke sket meget siden vores seneste scoring og jeg beslutter mig for at vende tilbage til min 4-1-4-1 opstilling jeg startede kampen med, jeg håber, at vi på denne måde kan kontrollere kampen.
73 min:
RØDT KORT - heldigvis er det ikke os, der bliver ramt af en udvisning, men det er Steven Gerrard, der dummer sig og får sin anden advarsel efter et frispark på Brison midt på banen. Nu ser det unægtelig svært ude for Barcelona
Ronaldinho ærgrer sig
over nederlaget
90 min: De formår alligevel at presse os og de får et indkast på kanten af vores felt. De lader dog målmanden blive tilbage, de smækker bolden ind i feltet, men igen og igen får vi clearet den. Der kommer et indlæg fra Ronaldinho, der også bliver cleraret til Trezeguet, der er et minut tilbage, han tager et rush til baglinien, spiller Del Piero der sparker bolden ind på Zambrotta. Tiden går og vi har god tid til hjørnesparket. Hjørnesparket bliver slået ind over og clearet… DOMMEREN FLØJTER AF, vi har vundet Champions League, hvilket fremragende og comeback og fantastik indsats af spillerne, det her er for vildt!
MOM: John Obi Mikel (9)
Juventus vinder Champions League 2008/2009
Dagen efter, da vi ankommer til Torino er fansene ellevilde og vi kører på triumftog ned i byen, sikke en oplevelese. Det bedste er, at vi også sikrer også en stor check på kr. 48.000.000 for sejren, samt 145.000.000 i tv-penge.
Jeg fejrer også en personlig triumf oveni, da jeg er den 5 bedste danske træner igennem tiden.
Så er vi nået til den sidste kamp i Serie A og jeg må indrømme, at jeg endnu ikke har fået armene ned efter vores Champions League triumf. Jeg siger til spillerne, at de bare skal gå ud og nyde kampen.
38. turneringskamp i Serie AUdinese: 4-1 Uafgjort: 5-2 Juventus: 4-7
Udinese (9) - Juventus 0-3 (0-2)
0-1 Diego Milito (2)
0-2 Diego Milito (11)
Rødt kort til Federico Laurito, Udinese (55)0-3 Diego Milito (83)
MOM: Diego Milito (10)
Sikker sejr, hvor Milito igen viser hvad han kan. Hvilken sæsonafslutning med sejr i Champions League og sikker sejr i den sidste turneringskamp. Nu skal spillerne have sommerferie og jeg skal videre til Portugal, hvor der er landsholdssamling, men det bliver først i næste update, hvor alle priser også vil være uddelt. Det sidste den endelige stilling i Serie A: