home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  4 Brugere, 370 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!  (Læst 165073 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
(Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!
« : 20 Okt 2006, 00:25 »

Jeg har lavet en lille forhistorie til denne blog, for at gøre den lidt mere personlig. Bloggen er min allerførste og jeg håber I vil komme med ris og ros til den, men lad os komme igang med det sjove.......
« Seneste Redigering: 10 Jun 2010, 22:03 af Metsu1 » Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #1: 20 Okt 2006, 00:29 »




Jeg var netop vendt hjem fra den sædvanlige tirsdagstræning i min lokale klub, hvor jeg har trænet i nogle år. Jeg smider mig på sofaen, tænder fjernsynet går på TTV og slår over på den sædvanlige side: 201.

Jeg var noget chokeret, da jeg så hvad der stod i en af overskrifterne, JUVENTUS NEDRYKKET TIL SERIE B, jeg tænkte ved mig selv, det kan da ikke være rigtigt, hvorfor skulle de fikse kampe i Italien, når de har vundet Champions League uden at skulle "købe" nogen. Jeg kunne samtidig også læse at Capello stoppede og fortsatte i Real.

Jeg kom til at tænke på en af mine venner fra træneruddannelsesti den Jens Bangsbo, der blev træner i Juve på et tidspunkt. Han har aldrig lagt skjul på, at han ville have mig med til Juventus, han har sågar anbefalet mig til bestyrelsen dernede og jeg har da også været med ham dernede og hilst på de fleste i klubben en del gange. Nu er Jens stoppet og jeg havde glemt alt om Juventus indtil jeg læste denne nyhed og samtidig fik en dejlig opringning en uges tid senere fra min gode ven Jens Bangsbo.

Han havde holdt kontakten med Juve bestyrelsen og de var kommet til ham for at høre om han ville være træner, han havde takket nej, da han ikke ville prøve kræfter med managerdelen lige nu, men han havde endnu en gang anbefalet mig til bestyrelsen og de mente det var meget interessant, da de skulle have noget frisk blod ind efter skandalen.

Utroligt nok blev jeg bedt om at møde på arbejde som manager for Juventus d. 15.07.2006. Der var den sædvanlige pressekonference og pressen var da noget overrasket over at se mig som den nye manager, men de fik da fremstammet et par spørgsmål:

Hvad er dine mål for Juventus??
Jeg vil have den Gamle Dame tilbage i Serie A hurtigst muligt!!

Hvordan ser du det som muligt med de 17 minuspoint?
Sæsonen er lang og alt kan lade sig gøre i fodbold, jeg siger heller ikke vi skal rykke op, men jo før desto bedre!

Har du planer om spillerindkøb??
Jeg har tænkt mig at holde et vågent øje med markedet og slå til hvis jeg kan finde de rigtige spillere. Jeg vil dog sørge for at dybden på holdet er i orden.

Efter den korte seance var det tid til introduktion ved spillerne og jeg må indrømme at jeg var meget beæret over, at sidde overfor Nedved, Del Piero osv. og vide at jeg skulle stå i spidsen for disse spillere i den næste sæson.
« Seneste Redigering: 20 Nov 2006, 17:06 af Metsu1 » Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #2: 20 Okt 2006, 01:57 »

Lyder meget spændene Smiley
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #3: 20 Okt 2006, 08:31 »

Jeg vil gøre det sådan, at jeg laver en opdatering en gang i måneden, første gang bliver dog først pr. 01.09. når transfervinduet er afsluttet. Så må vi håbe, at det kommer til at gå godt  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #4: 20 Okt 2006, 19:15 »

Min første opdatering!


Jeg havde travlt den første måned, hvor jeg skulle snakke træning med mine trænere, tale med mine talentspejdere, samt var der også en del træningskampe, der skulle spilles, så det var nok at se til!

Jeg havde kun 2 spejdere at gøre godt med, så jeg besluttede at prøve og hente et par mere til klubben. Jeg havde af bestyrelsesformand Giovanni Cobolli Gigli fået lov til at sende dem rundt i Europa

Jeg fik signet Ruud Wetzel, Craveiro og Gianluca Nanni. Jeg besluttede mig for at sende dem til flg. lande:

Ciro Ferrara - Spanien,
Ruud Wetzel - Holland
Craveiro - Portugal
Gianluca Nanni - Italien.

Derudover har jeg brugt en del af mit budget på nye trænere, som jeg håber kan støtte en uerfaren træner som mig  Wink.

Rent opstillingsmæssigt har jeg bestemt mig for en 4-4-2 opstilling, som nogle gange ville blive i diamant, mens jeg til de svære udekampe ville spille med en 4-1-4-1 opstiling, en rigtg god italiensk opstilling med mange bag bolden.

Min foretrukne elleve, hvis alle er klar:


]
 

Her er en oversigt over de træningskampe jeg har spillet i starten af sæsonen, jeg må sige at selvom modstanderne ikke var prangende på nær i den første kamp, så er je ovenud tilfreds med indsatsen!

Milan - Juventus  1-0   (0-0)
1-0 Clarence Seedorf (48)
MOM: Gianluigi Buffon (8)


Sparta Prag - Juventus  0-3  (0-1)
0-1 David Trezeguet (1)
0-2 & 0-3 Valeri Bojinov (59 & 67)
MOM: Valeri Bojinov (9)


Trier - Juventus  1-6   (1-3)
0-1, 1-4 & 1-5 Pavel Nedved (28, 47 & 60)
1-1 Christoph Förster (31)
1-2 & 1-3 David Trezeguet (42 & 45)
1-6 Valeri Bojinov (70)
MOM: Pavel Nedved (10)


Union Berlin - Juventus  0-7  (0-2)
0-1 Alessandro Del Piero (10)
0-2 Giorgio Chiellini (37)
Rødt kort Sebastian Bönig (47), Union Berlin
0-3 David Trezeguet (63)
0-4 Marco Marchionni (67)
0-5 & 0-7 Marcelo Zalayeta (70 & 87)
0-6 Pavel Nedved (str 83)
MOM: Pavel Nedved (10)

Jeg har samtidig undersøgt muligheden for at samarbejde med en klub hjemmefra og det lykkedes mig at overtale bestyrelsen til at indgå et samarbejde med Viborg FF. Det er et ganske ukompliceret samarbejde, hvor vi kan leje spillere ud til dem og vi kan lægge billet ind på nogle af deres spillere, hvis der skulle dukke nogle talenter op.

Augsburg - Juventus  0-3  (0-1)
0-1 Valeri Bojinov (22)
0-2 Pavel Nedved (62)
0-3 Alessandro Del Piero (86)
MOM: Alessandro Del Piero (10)

Jeg synes selv at træningskampene har givet grobund til optimisme, men det har selvfølgelig heller ikke været de sværeste modstandere. Apropos svage modstander, så bliver min første officielle kamp i spidsen for Juventus i pokalen, hvor jeg skal møde et hold uden for divisionerne, et hold der hedder mod Martina

Italiensk Pokalturnering, 1. runde:
Odds: Martina (12-1) - Uafgjort (5-1) - Juventus (1-8) så man må sige at alt andet end en sejr vil være en fiasko.

Martina - Juventus  0-4   (0-3)
0-1, 0-2, 0-3 & 0-4 Valeri Bojinov (5, 16, 32 & 85)
MOM Valeri Bojinov (10 - hvad ellers)

Jeg var meget glad for min første sejr med Juventus i en officiel kamp, på trods af den ringe modstander. Dette lover rigtig godt for den fremtidige sæson i Serie B.
Jeg skal i anden runde op mod en rival fra Serie B på udebane, det blev Mantova, der blev trukket op af hatten.

Odds for oprykning fra Serie B:
Favoritterne er Lecce 7-4 og Modena 2-1. Vi har fået det glimrende odds 40-1, så har I en spare skilling, skal I smide den på Juventus efter min mening ;-)

Italiensk Pokalturnering, 2. runde
Odds: Mantova (7-2) - Uafgjort (9-4) - Juventus (4-6) igen favorit, en kamp som jeg også skal vinde!

Mantova (Serie B) - Juventus (Serie B)   1-0    (0-0)
1-0 Alessandro Noselli (90+2)
MOM: Massimo Brambilla, Mantova (7)

Lige hvad jeg frygtede alle mest, det var som om drengene slet ikke var klar, selv en opsang i halvlegen hjalp ikke, så de måtte lægge øre til en regulær skideballe efter kampen. Man kommer ikke i nærheden af oprykning med sådan en indstilling, det var simpelthen en katastrofe kamp, hvor vi kun havde 4 afslutninger i løbet af kampen.

Efter kampen var Mauro Camoranesi meget utilfreds med min reaktion, jeg har længe syntes at han har været en kilde til uro i truppen, så han blev sat til salg for 77.500.000 kr, 2 dage før transfervinduet lukkede. Der kom en del bud på ham og det blev Liverpool, der løb med ham.

http://img76.imageshack.us/img76/4431/salgafmchg2.jpg

Jeg var lige pludselig presset, da jeg manglede en offensiv midtbanespiller efter Camoranesi fald i unåde. Jeg var igennem flere alternativer, men det endte med at jeg købte denne spiller som erstatning, Mauro Esposito fra Cagliari for 40.000.000 kr:

http://img63.imageshack.us/img63/9804/espositodh8.jpg

En handel jeg er meget tilfreds med, da han kan spille alle pladser på midtbanen samt helt oppe foran.

Så lukkede trandsfervinduet og i næste måned går Serie B igang, hvor jeg forhåbentlig kan revanchere mig for det dårlige cupresultat mod Mantova.
« Seneste Redigering: 20 Okt 2006, 19:21 af Metsu1 » Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #5: 20 Okt 2006, 19:19 »

God opdatering - fortsæt endelig.

Hvad måtte du slippe for Esposito?
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #6: 20 Okt 2006, 19:24 »

Tak for kommentaren.  Thumbs Up

Jeg måtte slippe kr. 40.000.000 for Esposito, jeg har også tilføjet det i updaten nu, godt du lige gjorde mig opmærksom på det, man kan godt stirre sig lidt blind i alt teksten, når man laver en update. Det er som sagt tidligere også min allerførste blog  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #7: 21 Okt 2006, 00:17 »

SEPTEMBER 2006

Jeg må indrømme, at jeg var noget stresset i de sidste par dage af transfervinduet.

Først smuttede Camoranesi og så skulle jeg finde en erstatning. Jeg ville gerne have haft fingrene i Luciano Galletti fra Atletico, men de kunne ikke tage sig sammen til at acceptere mit bud, så til sidst havde jeg kun en mulighed for at skrive kontrakt med en reel forstærkning og det lykkedes heldigvis med Mauro Esposito.

Nu skal jeg i gang med det vigtigste i sæsonen og det er naturligvis ligaen, jeg har fået at vide fra bestyrelsen, at de ikke regne med oprykning i år, men derimod en sikker placering i rækken og så først oprykning i næste sæson. Det ser jo unægtelig også sort ud med -17 points, men jeg vil nu ikke afskrive Den Gamle Dame helt......

Lige før sæsonens første ligakamp er der landskampe og selvfølgelig kommer der bad news ud af det, da Trezeguet ved et hændeligt uheld falder uheldigt ned og brækker armen. Det betyder, at vi ikke får ham at se i 3-4 uger.

1. turneringskamp i Serie B
Odds: Juventus: 4-7  Uafgjort: 5-2   Vicenza (4-1)
Jeg blev før kampen kaldt ud på banen og fik overrakt blomster, da dette jo var min første officielle hjemmekamp.

Juventus - Vicenza   2-1  (2-1)
1-0 Alessandro Del Piero (16)
1-1 Stefan Schwoch (32)
2-1 Valeri Bojinov (35)
MOM Valeri Bojinov (8)

Puha en kamp, jeg var virkelig nervøs under kampen, da man hele tiden kunne fornemme spillerne også var nervøse. Det vigtigste var trods alt, at få 3 points, så skal spillet nok komme hen af vejen.

2. turneringskamp i Serie B
Odds: Juventus: (1-6)   Uafgjort: (5-1)   Frosinone (10-1)  -  En kamp som bare skal vindes, Frosinone er et hold vi simpelthen ikke må tabe til.

Juventus - Frosinone  2-0   (0-0)
Rødt kort til Marco Marchionni, Juventus (56)
1-0 Alessandro Del Piero (64)
2-0 Valeri Bojinov (66)
MOM: Alessandro Del Piero (8)

Igen en hård kamp at kigge på, men efter en mildest talt miserabel 1. halvleg, gik det meget bedre i 2. halvleg, selvom vi var en i undertal det meste af halvlegen.

3. turneringskamp i Serie B
Odds: Verona:  (9-1)  Uafgjort (4-1)  Juventus: (1-4) -  Endnu en gang klar favorit, som vi nok vil være hele sæsonen. Jeg håber på en sejr, så vi også kommer godt i gang på udebane

Verona - Juventus  0-0   (0-0)
MOM: Gianluca Pegolo, Verona (8)

Der er ikke så meget andet at sige end vi skulle have vundet, men det var trods alt vigtigt, at vi fik point med hjem.

4. turneringskamp i Serie B
Odds: Spezia: (12-1)  Uafgjort (5-1)  Juventus: (1-8) -  Så er det tid til at smage sejrens sødme igenm en kamp der bare skal vindes

Spezia - Juventus  0-0   (0-0)
0-1  & 0-3 Valeri Bojinov (13 & 79)
0-2 Pavel Nedved (47)
1-3 Eder Bau (81)
MOM: Pavel Nedved (9)

Denne her gang var der ingen slinger i valsen, lækkert med endnu 3 points og godt at se en forbedring i vores spil.


Bojinov blev endnu en gang matchvinder for Juventus. Han har nu scoret 4 mål i Serie B


Vi er nået frem til den sidste kamp i september måned, hjemme mod Bari som pt. ligger nr. 19 i tabellen.

5. turneringskamp i Serie B
Odds: Juventus: (1-8)   Uafgjort: (5-1)   Bari (12-1)  -  3 points her kan tage os væk fra sidste pladsen, så nu skal den bare have gas.

Juventus - Bari  3-0  (3-0)
1-0 Alessandro Del Piero (8)
2-0, 3-0 Raffaele Palladino (12, 23)
MOM: Raffaele Palladino (8)

Det var så slut på september måned, sådan her se ligaen ud efter 5 spillerunder.



Man må jo sige at det går fremad, jeg vender snart tilbage med mere nyt fra Italien.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #8: 21 Okt 2006, 10:33 »

OKTOBER 2006


6. turneringskamp i Serie B
Odds: Triestina: 9-1  Uafgjort: 4-1   Juventus: 1-4
En kamp mod rækkens nummer 14 skulle gerne kaste 3 points af sig

Triestina (14) - Juventus  0-2  (0-0)
0-1 Valeri Bojinov (58)
0-2 Mauro Esposito (str 84)
MOM: Valeri Bojinov (8)

Sådan!! En arbejdssejr og Esposito fandt også vej til nettet for første gang, godt nok på straffe, men godt at få ham igang.


Esposito scorede i dag sit første mål sin skiftet fra Cagliari


7. turneringskamp i Serie B
Odds: Piacenza: 9-1  Uafgjort: 4-1   Juventus: 1-4

Piacenza (12) - Juventus  0-2  (0-2)
0-1 Alessandro Del Piero (3)
0-2 Pavel Nedved (45)
Rødt kort Hugo Campagnaro, Piacenza (69)
MOM: Giorgio Chiellini (8)

8. turneringskamp i Serie B
Odds: Juventus: 1-6  Uafgjort: 5-1   Treviso:  10-1

Juventus - Treviso (16)   7-0  (2-0)
1-0 Giorgio Chiellini (2)
2-0 Mauro Esposito (str 16)
Rødt kort: Daniel Quadrini, Treviso (26)
3-0 Pavel Nedved (47)
4-0 Alessandro Del Piero (61)
5-0, 6-0 David Trezeguet (69, 70)
7-0 Giuliano Giannichedda (90)
MOM: Alessandro Del Piero (10)

Fremragende indsats af gutterne, nu begynder det for alvor at ligne noget. Vi udspiller dem fuldstændig, det kan godt være vi er 11 mod 10 i den sidste time af kampen, men de er allerede bagud 2-0 på det tidspunkt. Det er mega lækkert for selvtilliden, at vinde med så mange mål.

9. turneringskamp i Serie B
Odds: Juventus: 4-6  Uafgjort: 9-4   Modena:  7-2

Juventus - Modena (3)   2-1  (0-1)
0-1 Michele Troiano (40)
1-1 David Trezeguet (46)
2-1 Valeri Bojinov (66)
MOM: Valeri Bojinov  (9)

En utrolig vigtig sejr og dejligt at se gutterne kæmpe sig tilbage. Med den sejr er vi nu på 15. pladsen, men der er stadig 10 points op til top 2.

10. turneringskamp i Serie B
Odds: Napoli:  9-4  Uafgjort: 9-4   Juventus: Evens

Napoli (3) - Juventus  0-0  (0-0)
MOM: Igor Tudor (8)

Det uafgjorte resultat er rimelig fair, det burde nok bare have været 1-1 eller 2-2, da begge hold havde gode chancer. Vi var især i 2. halvleg meget tæt på nogle gange. Dejligt at se Tudor træde i karakter, når der er brug for ham.

11. turneringskamp i Serie B
Odds: Juventus: 1-10  Uafgjort: 5-1   Crotone:  15-1

Juventus - Crotone (8)   2-0  (1-0)
Valeri Bojinov skadet (18)
1-0 Pavel Nedved (29)
Rødt kort til Alfredo Cardinale, Crotone (46)
Matteo Paro skadet (73), så de sidste 15 min, er 10 mod 10
2-0 Mauro Esposito (86)
MOM: David Trezeguet (8)

En rodet affære, hvor vi desværre mister Bojinov og Paro til skader. Nu må vi se hvor galt det er, men det kan gå hen over være 3 rigtige dyre points, vi har fået idag.

Det var oktober, så her er et SS af ligaen, så I kan se fremskridtet siden sidste gang.



Heldigvis var det ikke slemt med hverken Bojinov (ude 1 uge) eller Paro (ude 2 uger)
« Seneste Redigering: 23 Okt 2006, 11:39 af Metsu1 » Logged

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #9: 21 Okt 2006, 10:40 »

Første blog og alligevel rigtig god. Kan godt lide den måde du sætter bloggen op på.
Logged

Hala Madrid!

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #10: 21 Okt 2006, 10:46 »

super god blog god og enkel og du rykker da op
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #11: 21 Okt 2006, 10:52 »

Godt arbejde, so far. Thumbs Up

Bare fortsæt den gode stil Opstemt
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #12: 21 Okt 2006, 16:03 »

Mange tak for den positive respons, så er det altid lidt sjovere at skrive  Wink

Jeg regner stærkt med, at november updaten er klar indefor et par timer!
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #13: 21 Okt 2006, 16:55 »

AFSTEMNING

Så er der en afstemning, jeg håber I vil smide en stemme, da jeg selv ikke er helt sikker på hvem der kan klar opgaven efter Nedved (hvis da der findes nogen spiller der kan det).

Jeg håber at kunne købe en af disse i transfervinduet til januar, så jeg kan køre ham ind på holdet i løbet af den sidste halvdel af sæsonen, så han er spillet helt ind til sæsonstarten (som forhåbentlig bliver i Serie A  Wink )

Luciano Galetti, Atletico   

Elano, Shaktar Donetsk   

Anderson, Porto             

R. Montelivio, Fiorentina 

Stilian Petrov, Aston Villa

Hvem tror I der kan gå bare nogenlunde i fordsporene på den stærke tjekke??

Resultatet af afstemningen:

Der blev afgivet 32 stemmer og de fordelte sig således,

Anderson vandt suverænt med 18 stemmer (56,3%)
Elano blev 2'er med 8 stemmer (25%)
Montelivio fik 3 stemmer (9,4%)
Galetti fik 2 stemmer (6,3%)
mens Petrov fik teldelt en enkelt stemme (3,1%),
så må vi se om det er Anderson, vi prøver at få lokket til klubben i sommerpausen!

Tak til jer der gad og stemme, samt til alle andre, der gider at læse min Blog!
« Seneste Redigering: 25 Okt 2006, 12:07 af Metsu1 » Logged

Mijitrix
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #14: 21 Okt 2006, 17:02 »

Elano helt sikkert har haft ham i et spil i 06 og han bomber og bomber og lad mig sige at han ligger op til dobbelt så mange mål som han laver
Logged

Come On You Spurs
COYS


lurking

Sider: [1] 2 3 ... 79 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010