APRIL 2009Det er blevet tid til en af klassikerne i italiensk fodbold. Vi skal på udebane møde AC Milan og vi må ikke tabe, ellers tror jeg, det er ved at være slut med drømmen om mesterskabet. Vi skal helst vinde for at holde trit med Roma, som netop har vundet 2-1 hjemme over Torino. De var bagud 1-0, men så kom Niklas Bendtner på banen i det 73. min og med 2 kasser i det 76. og 83. min, så hjalp han Roma til stadig at være med i toppen.
30. turneringskamp i Serie AMilan: 7-4 Uafgjort: 11-5 Juventus: 5-4
Milan (7) - Juventus 1-1 (0-0)
0-1 Jose Antonio Reyes (65)
1-1 Ricardo Oliveira (90+4)
MOM: Ricardo Oliveira (8)
Vi kan kun være tilfredse med det ene point, da Milan er rigtige gode idag. Jeg tror vi skal affinde os med, at vi skal slås med Roma om 2. pladsen, da Inter tævede Torino på udebane med 4-0.
Desværre blev Mauro Esposito skadet i kampen mod Milan og er ude i helt op til 3 måneder med en brækket ankel.
Nu er det tid til at gutterne virkelig viser, at de vil tilbage i toppen af europæisk fodbold. Det er tid til vores kamp påAnfield mod et Liverpool, der har slået os tidligere i denne sæson, men jeg håber, at vi kan tage stikket hjem ligesom mod Man United.
Champions League - 1. knockout runde, 2. kamp
Liverpool - Juventus 0-0 (0-0)MOM: Vincent Kompany, Liverpool (8)
Hvilken indædt fight af spillerne. Vi holder Liverpool i et jerngreb og det er først i deres allersidste angreb, det for alvor brænder på, men Buffon redder os og vi er i semifinalen i Champions League, jeg havde egentlig ikke forventet, vi kunne holde dem fra at score, men det lykkedes, så nu er vi kun 4 hold tilbage.
Sammen med os er HSV, Inter og Barcelona videre til semifinalerne.
Samme aften som vi spiller mod Liverpool spiller Roma i ligaen. Igen bliver Bendtner matchvinder, da han kom ind i det 74 min og med sin to scoringer i det 81. og 90. minut, sørger han for at de vinder 2-1 igen. Han må vist betegnes som en rigtig joker, den gode Bendtner.
Ny skade til Juventus!
Vi bliver desværre igen ramt af en langtidskade, denne gang er det Jeroen Drost der er ude i 2 måneder med et ribbensbrud. Det er virkelig irriterende, at blive ramt af disse langvarige skader, nu hvor det for alvor begynder at spidse til.
Champions League lodtrækning:
Det blev desværre den værste lodtrækning for os, da vi trækker Inter op af hatten. Inter er flyvende i ligaen og jeg havde klart foretrukket et af de to øvrige klubber.31. turneringskamp i Serie AJuventus: 1-2 Uafgjort: 13-5 Sampdoria: 9-2
Juventus - Sampdoria (7) 3-1 (0-1)
0-1 Piotr Trochowski (5)
1-1 David Trezeguet (52)
2-1 David Trezeguet (55)
3-1 Jose Antonio Reyes (74)
MOM: David Trezeguet (8)
Rart med en sejr i ligaen og dejligt at se spillerne tror på det, på trods af det tidlige mål til Sampdoria. Det er også godt at få gang i scoringerne igen.
32. turneringskamp i Serie ALazio: 3-1 Uafgjort: 2-1 Juventus: 4-5
Lazio (12) - Juventus 3-1 (1-0)
1-0 Alan Smith (12)
2-0 Cristian Ledesma (65)
3-0 Stefano Mauri (69)
3-1 Fabrizio Miccoli (str 88)
MOM: Alan Smith, Lazio (8)
Jeg laver en taktisk fejl mod Lazio, da jeg beholder min mere offensive hjemmebanetaktik, det udnytter de til et hurtigt kontramål og midt i 2. halvleg er vi decideret dårlige, det betyder desværre, at de scorer to mål og kampen er tabt og det er både 1. og 2. pladsen måske også med dette ærgelige nederlag
33. turneringskamp i Serie AJuventus: 2-5 Uafgjort: 11-4 Torino: 13-2
Juventus - Torino (8) 1-0 (1-0)
1-0 David Trezeguet (35)
MOM: Diego Barreto, Torino (8)
Champions League - Semifinale - 1. kamp
Delle Alpi danner ramme om den første Champions League Semifinale mellem Juventus og Inter
Juventus - Inter 1-1 (1-1)
1-0 David Trezeguet (7)
1-1 Walter Samuel (45+2)
MOM: Ivan Cordoba, Inter (8)
Det var bestemt ikke det bedste udgangspunkt for os til returkampen i Inter om en uge. Jeg er ellers overbevist om, at vi kan vinde kampen, da Trezeguet header os foran efter 7 minutter, men desværre scorer Walter Samuel efter et hjørnespark i tillægstiden i 1. halvleg. Anden halvleg bliver en meget rodet og kedelig affære, det eneste dramatiske, der sker er desværre at Marco Marchionni går ud med en alvorlig skade, det viser sig, at han har brækket benet og er ude i 6 måneder.
Som om det ikke er nok udgår Mathieu Bodmer også med en skade og det viser sig desværre også som alvorlig og vil holde ham ude i en måned. Det er nok det værst tænkelig tidspunkt, da Esposito også er ude med en skade, så det begynder at knibe med kvalificerede midtbanespillere.
Nu gælder det Serie A igen, denne gang ude mod Bologna. Idet vi ligger ret sikkert på 3. pladsen i ligaen, har jeg valgt at stille udelukkende med reserverne, samt Nedved og Reyes, da vi allerede 2 dage mod efter skal spille mod Inter igen.
34. turneringskamp i Serie ABologna: 7-1 Uafgjort: 3-1 Juventus: 1-3
Bologna (16) - Juventus 0-1 (0-0)
0-1 Fabrizio Miccoli (84)
MOM: Fabrizio Miccoli (9)
Fabrizio Miccoli blev matchvinder i lokalopgøret mod Torino
Champions League - Semifinale - 2. kamp
Så er det blevet tid, til vel nok den vigtigste kamp i min karriere som Juventus træner. Det ser dog ikke så godt ud for os, da vi er meget hårdt ramt af skader og låste spillere. Jeg har lavet en lille liste over de forskellige spillere, der ikke kan være med i aften:
Følgende spillere er skadet: Drost, Marchionni, Esposito, Del Piero, Bodmer og Trezeguet
Følgende spillere er låste: Zanetti, Nedved og Reyes, så vi skal vist håbe på et mindre mirakel i aften.
Inter - Juventus 2-2 (2-2) 0-1 John Obi Mikel (15)
0-2 Fabrizio Miccoli (27)
1-2 Obafemi Martins (29)
2-2 Zlatan Ibrahimovic (31)
MOM: Zlatan Ibrahimovic (8)Det er ufatteligt, vi har gjort det umulige. Jeg er sikker på, at aviserne imorgen vil kalde dette Miraklet i Milano. Jeg er helt utrolig glad for dette resultat og stolt af spillerne. Det bedste ved sejren er, at vi faktisk ikke var spillet helt ned. For at bruge en gammel kliché, så viser denne kamp bare, at alt er muligt i fodbold.
Det bliver Barcelona vi skal møde i finalen, da de vandt deres opgør mod HSV med samlet 5-3.
Her til sidst får I lige en stilling fra Serie A: