home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  1 Bruger, 1000 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!  (Læst 176474 gange)
Metsu1
Manager

Sv: Den Gamle Dame skal regere igen!!
« Svar #90: 30 Okt 2006, 15:37 »

godt klaret at du rykker lige op og er med i titel kampen.....

Jeg må også indrømme, at jeg selv er meget overrasket over det.

Især fordi truppen ikke er blevet forstærket, men jeg må have ramt den rette taktik og så som jeg skriver har jeg haft heldet med mig (og verdens bedste målmand  Wink )

Metsu1
Manager

« Svar #91: 30 Okt 2006, 22:10 »

APRIL 2008

Serie A er ved at gå ind i sin afgørende fase. April starter nemlig med et topopgør mellem Roma og Inter, som heldigvis ender 1-1. Det betyder, at vi med en sejr i vores kamp mod Ascoli, næsten kan lukke hullet op til Roma.

31. turneringskamp i Serie A
Juventus: 1-6    Uafgjort:  5-1     Ascoli:  10-1

Juventus - Ascoli (18)      3-0     (1-0)
1-0 Diego Milito (38)
2-0 David Trezeguet (78)
3-0 David Trezeguet (90+3)
MOM: David Trezeguet (8)

Selvom vi skulle vinde denne kamp mod nr. 18 i ligaen, så er det altid dejligt med en så sikker sejr. Ascoli havde ikke rigtig noget at komme med, så jeg var meget tilfreds, pånær da jeg dagen efter fik den triste besked at Mauro Esposito brækkede et ribben og er ude i 1-2 måneder.
Jeg fik dog en glædelig nyhed mere, da vi nu er sikret mindst en 4. plads, det betyder, at vi som minimum skal spille kvalifikationskampe til Champions League.

32. turneringskamp i Serie A
Udinese: 15-1    Uafgjort: 11-2    Juventus: 1-10
Jeg kan forstå vi er favoritter, men hvis I spørger mig, så er det nogle fuldstændig vanvittige odds på denne kamp, jeg ved godt, at vi er godt kørende, men så stor favorit på udebane mod nr. 9 virker lidt sindsyg.

Udinese (9) - Juventus      1-2      (0-1)
0-1 Jose Montiel (sm, 6)
1-1 Jose Montiel (90)
1-2 Jeroen Drost (90+2)
MOM: Jeroen Drost (8)

Denne afslutning var fuldstændig vanvittig. Det er en stille og rolig kamp, hvor vi tager føringen efter et selvmål og kampen virker reelt afgjort, indtil Buffon misforstår Drost og sparker bolden direkte ud til en helt fri Jose Montiel, der kan gøre skaden god igen efter hans selvmål. Lige da Montiel's skud triller ind over stregen udløber de 90 minutter på stadionuret. Jeg sender alt frem i et desperat forsøg på at vinde kampen og holde trit med Roma og det lykkedes 2 minutter efter, da Drost får bolden midt i straffesparksfeltet og smadrer bolden i mål via den ene opstander.
Denne her afslutning er uden tvivl den mest vanvittige afslutning, jeg har været med til.

Juventus sikrer sig erfaren midtbanespiller

Det blev i dag kendt at Senna skifter på en fri transfer fra spanske Villarreal til italienske Juventus fra næste sæson.

Han har sagt ja til en 2-årig aftale og han kan se frem til at spille Champions League fodbold med Juventus, da de med deres sejr over Udinese nu er garanteret kampe i Europa's fornemmeste klubturnering næste sæson.

Så er den gal igen, Roberto Mancini går endnu en gang til angreb på mig igennem medierne. Har har åbenbart ikke glemt vores seneste kamp endnu. Han håber inderligt, at kunne spolere vores titledrømme ved at besejre os i weekenden. Jeg svarer ham igen med, at vi vil gøre alt for at vinde over vores rivaler og holde vores titeldrømme i live.

Roma vinder deres opgør ude mod Lazio med 1-0 lørdag aften, så nu har vi ryggen mod muren, jeg håber virkelig drengene  kan klare skærene mod Inter, da det bliver meget svært, at hente Roma med 5 kampe igen og 4 points op, hvis vi taber.

Zlatan gjorde det onde mod hans gamle klub

33. turneringskamp i Serie A
Inter: 3-1      Uafgjort: 2-1    Juventus: 4-5

Inter (3) - Juventus      5-1      (3-1)
0-1 Anthony Vanden Borre (str 7)
1-1 Zlatan Ibrahimovic (9)
2-1 Zlatan Ibrahimovic (20)
3-1 Julio Baptista (27)
4-1 Zlatan Ibrahimovic (49)
5-1 Zlatan Ibrahimovic (58)
MOM: Zlatan Ibrahimovic (10)

Dette var simpelthen en katastrofe, vi blev udspillet og vi var statister i Ibrahimovic's one-man show, han var bare outstanding i dag og vi er nødt til at anerkende Inter som det klart bedste hold i dag, desværre. Nu er det bare utrolig vigtigt, at vi ikke går i stå i kampen om 2. pladsen. 

34. turneringskamp i Serie A
Juventus: 4-7    Uafgjort:  5-2     Siena:  4-1
Vi er favoritter igen og vi skal da også have en sejr idag. Jeg har valgt at give Del Piero en lille pause, da han har virket lidt slidt i de seneste kampe. Det blev min anden veteran på den offensive midtbane Pavel Nedved, der overtager hans plads i dag.

Juventus - Siena (19)      1-1     (1-0)
1-0 Pavel Nedved (27)
1-1 Erjon Bogdani (49)
MOM: Cristiano Lupatelli, Siena (8), som var blevet købt af klubben 4 dage før på en fri transfer.

Lige præcis hvad jeg frygtede allermest. Spillerne virkede låste og vi fik aldrig rigtig det overtag, jeg ved, vi kan have mod et hold som Siena. Selvfølgelig smider Roma så også points i dag hjemme mod Udinese ved at spille uafgjort, men sådan er fodbold jo desværre nogle gange.

I får lige en kort oversigt over de resterende kampe for Roma, Inter og os.

Roma mangler:                                Inter mangler:                                 Vi mangler, næsten de samme som Roma:

Siena (u)                                         Palermo (h)                                     Piacenza (u)
Piacenza (h)                                     Empoli (u)                                       Parma (h)
Parma (u)                                        Sampdoria (h)                                 Reggina (u)
Reggina (h)                                     Catania (u)                                      Atalanta (h)

Stillingen i Serie A før de sidste 4 spillerunder:
« Seneste Redigering: 15 Feb 2007, 11:56 af Metsu1 » Logged

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #92: 30 Okt 2006, 22:19 »

Good luck

Metsu1
Manager

« Svar #93: 31 Okt 2006, 14:23 »

Good luck

Takker, der skulle gerne komme en udførlig update af den sidste måned samt Preseason i løbet af eftermiddagen, hvis alt går godt  Wink

Badefar
Manager

« Svar #94: 31 Okt 2006, 14:32 »

glæder mig til afslutningen

Metsu1
Manager

« Svar #95: 31 Okt 2006, 18:14 »

MAJ 2008

Som altid sidder jeg og terper den lokale sportsavis og jeg er lige ved at tro, at det er mig, der læser helt forkert. da jeg stadig kan rode lidt rundt i mit italienske, men af avisen fremgår det, at Newcastle er rykket ned fra den engelske Premiership.
Sammen med Manchester United er Newcastle et af de hold, jeg holder meget af, udover Den Gamle Dame naturligvis, så jeg var lige ved at få kaffen galt i halsen, da jeg læste om deres nedtur.

35. turneringskamp i Serie A
Piacenza: 7-2      Uafgjort: 9-4    Juventus: 4-6

Piacenza (13) - Juventus      1-2      (1-1)
0-1 Pavel Nedved (37)
1-1 Daniele Cacia (40)
1-2 Pavel Nedved (76)
MOM: Pavel Nedved (8)

Så er forspringet nede på 2 points, da Roma kun formår at få et point i Siena, men Inter viser (desværre) storform og lammetæver Palermo på hjemmebane med 6-1. Top 3 før de 3 sidste spillerunder er:

1. Roma          82 points
2. Juventus       80 points
3. Inter             75 points

I midtugen kan Inter fejrer gevinsten af sæsonens første trofæ, da de vinder den italienske pokalfinale på reglen om udebanemål over Roma. De spillede 1-1 mod Roma i Rom og 0-0 hjemme i Milano.

36. turneringskamp i Serie A
Juventus: 1-3      Uafgjort: 3-1     Parma: 7-1

Juventus - Parma (15)        4-1      (1-1)
1-0 David Trezeguet (8)
1-1 Joshua Kennedy (45+2)
2-1 Diego Milito (49)
3-1 Diego Milito (90)
4-1 Diego Milito (90+2)
MOM: Diego Milito (10)

Vigtig sejr så vi holder presset på Roma, som desværre vinder en sikker sejr på 4-0 hjemme over Piacenza, heldigvis har Inter åbenbart festet igennem efter pokaltriumfen og får kun 0-0 ude mod Empoli, så nu er de definitivt ude af kampen om mesterskabet. Stillingen med 2 runder igen er følgende:

1. Roma       85 points
2. Juventus   83 points
3. Inter         76 points

Som sagt er vi nu sikret 2. pladsen og det er naturligvis langt mere end jeg havde håbet på, da sæsonen startede.

UEFA Cup Finale
Onsdag aften så jeg UEFA Cup finalen mellem Atletico Madrid og Porto, hvor Atletico kunne løfte UEFA Cup trofæet med en 2-1 sejr over Porto.

Trænerfyringer

Torsdag morgen var jeg igen ved at vælte af stolen, da jeg slog op i sportssektionen i La Gazetta, for på forsiden var der et stort billede af Giorgio Ciaschini, der var blevet fyret som træner i AC Milan pga. manglende resultater.

For at det er skal være løgn, så var der på næste side en historie om endnu en fyring i The Premiership og denne gang var det ingen ringe end Sir Alex Ferguson, der havde fået sparket af Malcom Glazer i Man Utd også pga. klubbens dårlige resultater. Jeg havde altid drømt om, at være tilknyttet en klub som Man Utd men jeg ville være tro mod Juventus, som havde givet en grønskolling af en træner som mig, chancen for at være med i dette dejlige game på allerhøjeste niveau.

37. turneringskamp i Serie A
Reggina: 9-1      Uafgjort: 4-1    Juventus: 1-4

Reggina (12) - Juventus      2-3      (2-1)
1-0 Rolando Bianchi (4)
1-1 Diego Milito (25)
2-1 Rolando Bianchi (41)
2-2 David Trezeguet (56)
2-3 Diego Miito (78)
MOM: Pavel Nedved (8)

Efter at være bagud ved pausen, viser drengene endnu en gang stor moral ved at komme tilbage og vinde kampen 3-2. Pavel Nedved bliver endnu en gang MOM og viser virkelig, at vi stadig har brug for ham i Juventus.

Roma vinder desværre 3-1 på udebane mod Parma efter at være bagud med 1-0 ved halvleg. Klose scorer hans liga mål nummer 28 og 29 i den kamp. Inter taber 0-1 hjemme mod Sampdoria og er gået helt i stå, spændingen må siges at være intakt før sidste spillerunde.

1. Roma           88 points
2. Juventus     86 points
3. Inter             76 points

Champions League Finale
Spanien gør rent bord i Europa, da Real Madrid vinder Champions League efter en 3-1 sejr i forlænget spilletid over ærkerivalerne fra Barcelona.
Jeg håber meget på, at vi kan give de spanske hold kamp til stregen i næste års Champions League.

Så er vi fremme ved den sidste kamp og vi skal have noget hjælp fra Reggina, hvis vi skal løfte Scudettoen. Vi har da også kun fået en kopi stillet til rådighed, da oddsene peger stærkt i retningen af et Roma mesterskab, så den originale Scudetto er på plads på det olympiske stadion i Rom.

38. turneringskamp i Serie A
Juventus: 4-7      Uafgjort: 5-2     Atalanta: 4-1

Juventus - Atalanta (13)        1-1      (1-1)
0-1 Toché (43)
1-1 Diego Milito (45+3)
MOM: Gianluigi Buffon (8)

Det eneste, der er godt er, at Roma vinder 1-0 over Reggina på Klose's 30. sæsonmål, så gør det ikke noget, at vi ikke selv kan udføre vores del af arbejdet. Kampen var meget lige og resultatetet var meget fair. Spillerne er naturligvis skuffet, men vi har haft en sæson, der har oversteget forventningerne, så jeg er meget tilfreds. Her er slutstillingen i Serie A:

ÅRETS PRISER:

Årets spiller
Miroslav Klose, Roma
David Trezeguet, Juventus
Zlatan Ibrahimovic, Inter

Årets manager
Luciano Spalletti, Roma
Roberto Mancini, Inter
Jesper Nissen, Juventus

Årets udenlandske spiler
Miroslav Klose, Roma
Christian Chivu, Roma
David Trezeguet, Juventus

Årets italienske spiller i Serie A
Daniele De Rossi, Roma
Elvis Abbruscato, Torino
Cristiano Lucarelli. Livorno

Årets Målmand
Ginaluigi Curci, Roma
Gianluigi Buffon, Juventus
Oswaldo Sanchez. Milan

Årets Forsvarer
Christian Chivu, Roma
Daniel Alves, Inter
Philippe Mexes, Roma

Der er ikke meget at sige til priserne, andet end Miroslav Klose fortjent løber priserne for Årets spiller og Årets udenlandske spiller, han har været aldeles fremragende i denne sæson. Jeg er dog lidt skuffet at Buffon ikke bliver årets målmand, da jeg synes han har været fremragende for os.

Årets hold i Serie A

Årets topscorer i Serie A

Bedste Avr. rating i Serie A

Den næste update bliver en transfer/preseason update, da der er sket nogle ret spændende ting med spillerstaben i Juventus.  Wink
« Seneste Redigering: 15 Feb 2007, 12:00 af Metsu1 » Logged

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #96: 31 Okt 2006, 18:21 »

Yeeaaaaij!! Smiley

Zone 43
Manager

« Svar #97: 31 Okt 2006, 19:36 »

Elvis Abbruscato, Torino

Elvis lever endnu Opstemt

Ærgeligt med 2. pladsen, men næste år giver du dem bare røvfuld Wink

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Dusty78DK
Manager

« Svar #98: 31 Okt 2006, 20:16 »

2. pladsen er et rigtigt godt resultat. Nu drejer det sig om at komme ud i Europa og få nogle penge og noget positiv omtale.  Thumbs Up

Mesterskabet kan hentes næste gang  Wink

Metsu1
Manager

« Svar #99: 01 Nov 2006, 09:36 »

2. pladsen er et rigtigt godt resultat. Nu drejer det sig om at komme ud i Europa og få nogle penge og noget positiv omtale. Thumbs Up

Tak skal du have, jeg håber vi kan spille godt i Europa og tjene en masse penge, for med de seneste spillerindkøb (kommer i næste update) så er der lidt lavvande i kassen.

Mesterskabet kan hentes næste gang Wink
Det ville være lækkert, da jeg tror, det er min sidste sæson i Juve, så vil jeg ud og prøve kræfter med en anden liga.

Elvis lever endnu Opstemt

Ærgeligt med 2. pladsen, men næste år giver du dem bare røvfuld Wink

Man må sige Elvis lever i bedste velgående, da han var meget skarp for Torino i den forgangne sæson.

Jeg håber, som sagt vi kan gå hele vejen næste sæson.  Wink

Metsu1
Manager

« Svar #100: 02 Nov 2006, 00:59 »

Sæsonstart 2008/2009 (og hvilken en af slagsen)

EM 2008 i Østrig/Schweiz

Efter den hektiske sæsonafslutning, var det dejligt med lidt ferie. Jeg besluttede mig for at rejse til Østrig på sommerferie for at følge lidt med i Europamesterskabern e. Det var en god ferie, hvor jeg både fik set noget godt fodbold og nogle interessante spillere. Jeg fulgte naturligvis meget med i Danmarks kampe, men det var først i deres sidste kamp, de viste deres klasse. Her er en oversigt over deres resultater:

0-1 mod Tyrkiet
1-2 mod Tjekkiet: Søren Larsens scorede Danmarks enlige mål
2-1 mod Holland: Thomas Kahlenberg og Jon Dahl Tomasson scorede målene

Det betyder desværre, at Danmark ikke kvalificerede sig videre fra det indledende gruppespil. Det betød også, at Morten Olsen få dage efter valgte, at sige op som dansk landstræner, hvilket jo er et job, man som dansker gerne vil prøve kræfter med. Jeg valgte dog ikke, at spørge til jobbet, da jeg egentlig har nok at gøre med Juventus………………MEN så fik jeg pludselig en opringning fra det portugisiske fodboldforbund, som gerne ville have mig som landstræner, de vidste godt, at jeg var ansat hos Juventus, men håbede på, at jeg alligevel ville tage udfordringen op.

Jeg var naturligvis beæret over denne mulighed, så jeg valgte, at bede om et møde med bestyrelsesformand i Juventus, Hr. Cobolli, da jeg var meget interesseret i jobbet som portugisisk landstræner.

Cobolli var lidt skeptisk, men på grund af mine gode resultater med Juventus, ville han lade mig prøve det, så jeg accepterede deres tilbud og tiltrådte som landstræner. Det var lidt vildt, at blive præsenteret som træner for Portugal, som pt. ligger nummer 6 på verdensranglisten. Forventningen er naturligvis kvalifikation til VM.

For resten var det Tyskland og Spanien der kvalificerede sig til finalen, som Tyskland vandt med 2-1. Utroligt nok var det ikke Klose, der scorede men derimod Podolski og Ballack, mens Raul nettede for Spanien.

Sæsonstart i Juventus

Efter den veloverståede og velfortjente ferie var jeg udhvilet til at tage fat på den nye sæson med Juve, hvor vi forhåbentlig kan gå det sidste stykke og vinde Scudettoen.

Jeg havde fået en række beskeder i mailen under min ferie, her er de vigtigste:

- David Trezeguet var igen blevet valgt til årets spiller af supporterne.

- Jeg har fået 197.000.000 kr. stillet til rådighed til spillerindkøb, samt 6.750.000 i lønbudget.

- Bestyrelsen vil så også have, at vi skal være at finde i toppen næste sæson og det vil jeg naturligvis også  Wink

- Vi er rykket ned til en 23. plads på den europæiske rangliste, det bliver forhåbentlig bedre efter denne sæson.

- Jeg har fået tilsendt kampprogrammet for den nye sæson og vi starter med Catania Ude - Roma Hjemme - Mantova hjemme

- Barcelona er verdens rigeste klub, mens vi er nummer 16, men det skal der laves om på, jeg vil have os i top 10 fra næste år

- Titelodds: Juventus 2-1, Milan 2-1, Inter 3-1, Roma 3-1, Palermo 33-1 og Lazio 33-1

Transfers ind og ud

Transfers ind

Fabricio Coloccini fra Deportivo La Coruna for 62.500.000 kr.

Mathieu Bodmer fra Lille for 90.000.000 kr.

John Obi Mikel fra Chelsea for 49.000.000 kr.

Gabriel Milito fra Zaragoza for 40.000.000 kr

Jonathan Brison fra Guingamp for 5.250.000 kr + 10% af fremtidig salg

Transfers ud
Ruben Olivera til Man City for 35.000.000
Matteo Paro til Messina for 8.250.000
Domenico Criscito til Genoa for 8.750.000
Nicola Legrottaglie til Fri Transfer
Jean-Alain Boumsong til Charlton for 19.000.000
Lorenza Davids til P.S.G. for 12.000.000

Nyt Delle Alpi klar i Juventus

Delle Alpi klar igen, nu med 69041 pladser

Træningskamp
Juventus - Milan             2-2     (2-1)
1-0 Mathieu Bodmer (11)
1-1 Clarence Seedorf (15)
2-1 Diego Milito (33)
2-2 Alberto Gilardino (66)
MOM: Christian Abbiati, Milan (8)

Træningskamp
Creteil - Juventus           1-3      (0-1)
0-1 Diego Milito (44)
0-2 Marco Marchionni (55)
0-3 Marco Marchionni (59)
1-3 Nabil Baha (65)

Træningskamp
Lorient - Juventus           0-4     (0-2)       
0-1 David Trezeguet (13)
0-2 David Trezeguet (15)
0-3 Diego Milito (60)
0-4 Robert Kovac (69)
MOM Robert Kovac (10)

Træningskamp
Triestina - Juventus         1-4         (0-3)
0-1 David Trezeguet (7)
0-2 Diego Milito (12)
0-3 David Trezeguet (20)
0-4 Alessandro Del Piero (49)
1-4 Issah Eliakwu (54)
MOM Gianluigi Buffon (9)

Træningskamp
Juventus - Inter              2-2     (1-2)
0-1 Obafemi Martins (12)
0-2 Zlatan Ibrahimovic (40)
1-2 Alessandro Del Piero (43)
2-2 Diego Milito (85)
MOM: Patrick Vieira, Inter (8)

Træningskamp
Juventus - Real Madrid    2-1      (1-1)
1-0 David Trezeguet (str 7)
1-1 Robinho (45+2)
2-1 Da Paz (sm, 89)
MOM: Giorgio Chiellini, Real Madrid (8)

Træningskamp
Spezia - Juventus            0-6     (0-3)       
0-1 David Trezeguet (9)
0-2 Diego Milito (26)
0-3 Diego Milito (36)
0-4 Rey Volpato (70)
0-5 Rey Volpato (72)
0-6 Wesley Sonck (81)
MOM Marco Marchionni (9)

Træningskamp
Juventus - Bologna          1-0     (0-0)
1-0 Fabrizio Miccoli (str 90+1)
MOM: Fabricio Coloccini (8)

Jeg er meget tilfreds med indsatsen i vores træningskampe, som var helt uden nederlag, pånær dog i den sidste mod Bologna, hvor indsatsen ganske enkelt ikke var god nok. Rent taktisk i træningskampene vekslede jeg mellem en 4-4-2 og en 4-4-2 Diamant formation.

Champions League lodtrækning

Juventus er placeret i 3. seedningslag, så der kan vente nogle svære modstandere

1. seedningslag
Arsenal - Chelsea - Lyon - Porto - Barcelona - Inter - Real Madrid - Milan

2. seedningslag
CSKA Moskva - Liverpool - Roma - Villarreal - Bayern - Man Utd - Steaua - Werder Bremen

3. seedningslag
Atletico - Feyenoord - Rangers - Fenerbahce - HSV - Marseille - Sporting Lissabon - Juventus

4. seedningslag
Celtic - Rapid - Sochaux - Levski Sofia - Heerenveen - Partizan - Shakhtar - Young Boys

Vi endte i Gruppe C med Lyon, Liverpool og Rapid. Det kunne have været en bedre lodtrækning, men også en værre lodtrækning, vi har i hvert fald en gos chance for videre avancement i turneringen.

Dagen efter får vi så også at vide, hvem vi skal møde i 1. runde af Coppa Italia. Det blev Genoa, vi skal møde i den turnering, der betyder mindst for mig i denne sæson.

Landsholdssamling

Lige før udgangen af måneden blev jeg bedt om, at udtage min første landsholdstrup, da jeg skulle møde Makedonien i min første landskamp. Det er en kamp i kvalifikationen til VM 2010, hvor jeg er i denne gruppe

De 3 vigtigste spillere i min landsholdstrup er:
Ricardo Carvalho fra Chelsea, Cristiano Ronaldo fra Man Utd og Deco fra Barcelona

Der er også nogle stjernefrø i truppen:
Nani fra Betis, Yannick Djalo fra West Brom og Manuel Fernandes fra Lyon.

Alt i alt er det et fremragende portugisisk landshold, der eneste, der måske lige mangler, er en rigtig boksspiller. Det ville lige være prikken over i'et. 

Bendtner bliver konkurrent til Den Gamle Dame!
Apropos boksspiller, så jeg til min store overraskelse, at Roma har kastet 92.500.000 efter vores egen Niklas Bendtner, der skifter fra Arsenal, det bliver spændende, at skulle spille mod en af Danmarks bedste boksspillere.

Her til sidst kan I se, hvordan økonomien er i Juventus og på trods af de mange nye spillere, har vi allerede nu overskud på kontoen, så det lover rigtig godt for sæsonen. Vi ses til næste update, hvor der bl.a er landsholdsdebut og europæisk fodbold på programmet.

« Seneste Redigering: 02 Nov 2006, 10:02 af Metsu1 » Logged

-KNM-
Manager

« Svar #101: 02 Nov 2006, 08:20 »

Du skal vidst lige rette overskriften med Niklas Bendtner (bendter).
Ellers er det en rigtig god blog -meget flot sat op!

Metsu1
Manager

« Svar #102: 02 Nov 2006, 08:32 »

Du skal vidst lige rette overskriften med Niklas Bendtner (bendter).
Ellers er det en rigtig god blog -meget flot sat op!

Det var lige en lille svipser, tak for hjælpen!

Jeg er glad for, du kan lide bloggen, det er altid rart med noget feddback... ups  feedback  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 02 Nov 2006, 10:44 af Metsu1 » Logged

Nicobong
Ynglingespiller

« Svar #103: 02 Nov 2006, 15:23 »

Hehe Peace .. I min rekord med Wales vandt Danmark EM 2008 Opstemt .. Alt for grinern

Metsu1
Manager

« Svar #104: 04 Nov 2006, 10:55 »

SEPTEMBER 2008

Nu var det hele på plads med Juventus, truppen var klar, økonomien kører igen med overskud, kort sagt så er der arbejdsro. Det var blevet tid til landsholdssamlinger, et tidspunkt hvor jeg plejede, at have lidt ro til at få styr på de forskellige ting, men pludselig er jeg en del af det og jeg glæder mig vildt til min første landskamp som manager for Portugal. Vi skal møde Makedonien, som er et hold vi bare skal slå og gerne med mere end en enkelt kasse.

Jeg har kigget på spillerne og der er især rigtig mange gode midtbanespillere, så jeg prøver med disse to taktikker på landsholdet

4-4-1-1 , når jeg vil prøve at kontrolle kampene og 4-2-2-2, når der bare skal angribes

1. gruppekamp i VM-kvalifikation
Portugal - Makedonien    4-0    (1-0)
1-0 Manuel Fernandes (32)
2-0 Ricardo Vaz Te (68)
3-0 Ricardo Carvalho (82)
4-0 Ricardo Vaz Te (90)

MOM: Deco (9)

Jeg starter ude med 4-4-1-1 opstillingen for at få overtaget på midtbanen og det lykkedes også rigtig godt, men vi skaber ikke nok chancer.
Manuel Fernandes scorer heldigvis på et langskud og i anden halvleg vælger jeg, at gå over til en 4-4-2 formation og give debut til Vaz Te. Han kvitterer med at scorer to mål og vi vinder en dejlig komfortabel sejr.

Rigtig godt med en god start på kvalifikationen.

Så  er vi også nået til startskuddet i Serie A, hvor vi i første kamp mod Catania, som bare skal have klø, hvis vi skal gøre os nogen forhåbninger om guld i år.

1. turneringskamp i Serie A
Catania: 7-2      Uafgjort: 9-4    Juventus: 4-6

Catania  - Juventus       0-3      (0-1)
0-1 Jonathan Brison (17)
0-2 Fabrizio Miccoli (48)
0-3 Wesley Sonck (90)

MOM: Jeroen Drost (9)

Vi fik en rigtig god start på sæsonen med en sikker sejr og samtidig scorede to af mine nye spillere i deres debut, hvilket jo altid er rart.

To dage efter skulle vi i kamp igen, men denne gang var det i Champions League for første gang i over to sæsoner var Juventus med igen. Jeg var nødt til at ændre meget på holdopstillingen, da der stadig var mange, der var trætte efter sæsonpremieren i Serie A og mod gruppens formentlig svageste hold ville jeg ikke risikere noget.

1. kamp i Champions League, Gruppe C
Juventus: 4-6      Uafgjort: 9-4      Rapid: 7-2

Juventus - Rapid              3-0      (3-0)
1-0 Pavel Nedved (8)
2-0 Wesley Sonck (9)
3-0 Diego Milito (31)

MOM: Pavel Nedved (9)

Det var godt at starte Champions League med så sikker en sejr.
I 1. halvleg blæser vi Rapid ud af banen og selvom jeg beder spillerne om, at holde tempoet bliver 2. halvleg en utrolig kedelig affære med en masse småspil. Jeg synes, det er lidt ærgeligt, at vi ikke scorer flere mål.
Rent økonomisk betyder en sejr i Champions League 2.400.000 kr lige ned i lommen, så økonomien vil snart blomstrer i Juventus.
I det andet opgør i gruppen vandt Liverpool på hjemmebane med 1-0 over Lyon.

Champions League titelodds:

Milan 7-1
Arsenal 15-2
Juventus 8-1 (ret godt at være favorit, når man er i 3. seedningslag)
Barcelona 11-1
Inter 11-1
Real Madrid 11-1

Næste kamp er i Serie A og er den meget vigtige hjemmekamp mod Roma, desværre har David Trezeguet været ude i en måned med en skade og han bliver ikke klar til kampen mod Roma.

2. turneringskamp i Serie A
Juventus: 4-6      Uafgjort: 9-4      Roma: 7-2

Juventus - Roma (12)             0-1      (0-0)
0-1 Mancini (54)
Rødt kort til Manuele Blasi (85)

MOM: Gianluca Curci, Roma (8)

Det var bare så pivhamrende ufortjent, at Roma tog de 3 points idag. Det grænser til det groteske, da de udover scoringen kun har en reel afslutning i hele kampen. Jeg er dybt skuffet over resultatet, da vores spil faktisk fungerede rigtig godt. Jeg er så skuffet, at jeg efter kampen taber hovedet lidt og kalder Roma for svineheldige og at jeg håber, de fejler fuldstændig i denne sæson.

Et par dage efter fik jeg en meddelelse om, at Manuele Blasi havde fået fem spilledages karantæne for at nikke en Roma spiller en skalle. Jeg havde på det tidspunkt trukket ham for en uges løn, samt advaret ham imod hans voldelige opførsel. Han beklagede meget det, der var sket og forsikrede mig at det ikke ville ske igen.

3. turneringskamp i Serie A
Juventus: 1-6      Uafgjort: 5-1      Mantova: 10-1

Juventus - Mantova (16)             1-0      (1-0)
1-0 Anthony Vanden Borre (40)

MOM: Mathieu Bodmer (8)

Det skulle have været en storsejr idag, vi vader simpelthen i chancer, men scorer kun et mål. Jeg får at vide, at vi har 20 afslutninger i løbet af kampen, hvoraf de 10 af dem ramme kassen, så er det skuffende, at vi kun scorer et mål mod en så svag modstander.

4. turneringskamp i Serie A
Inter: 5-4      Uafgjort: 11-5    Juventus: 7-4

Så er det tid til endnu en storkamp og jeg håber, det går bedre denne gang end i sidste sæson, hvor Ibrahimovic gik total amok i en målrus.
Grosso blev skurk med et selvmål
Esposito blev som matchvinder, helten

Inter (3)  - Juventus       1-2      (0-0)
0-1 Fabio Grosso (sm, 57)
0-2 Mauro Esposito (str 81)
1-2 Goran Slavkovski (90)

MOM: Mauro Esposito (9)

En utrolig vigtig sejr, nu hvor vi tabte hjemme til Roma, vi spiller en rigtig god kamp og holder faktisk Inter fra de helt store chancer. Mauro Esposito fik chancen fra start for først gang siden hans seneste skadespause og det gjorde han fremragende, da han ender som matchvinder.

2. kamp i Champions League, Gruppe C
Lyon: 7-4      Uafgjort: 11-5    Juventus: 5-4

Lyon   - Juventus       0-0      (0-0)

MOM: Gregory Coupet (8)

Det er aldrig rart at spille på Stade Gerland i Lyon, men denne aften gjorde vi det rigtig godt. Vi holdte Lyon fra de store chancer, men havde faktisk selv mulighederne for at afgøre kampen til vores fordel. Jeg vil dog ikke klage over dette resultat, da et point er svært nok og få med hjem fra Lyon.

5. turneringskamp i Serie A
Juventus: 1-6      Uafgjort: 5-1      Reggina: 10-1

Juventus - Reggina (15)             1-0      (0-0)
1-0 Alessandro Del Piero (87)

MOM: Ivan Pellizzoli, Reggina (8)

Igen skulle det have været en storsejr, for igen vader vi i chancer, men igen scorer vi kun et mål. Det er vigtig, at spillerne snart finde skarpheden foran mål, for imod de bare lidt bedre hold går det ikke at brænde den store chance efter den anden.

Landsholdssamling

Jeg har desværre ikke mulighed for at bruge Nani og Djalo denne gang, da de begge er skadet.
Da det er nogle forholdsvis lette modstander, vi skal møde (San Marino ude og Israel hjemme) vælger jeg ar kalde et par unge spillere op til truppen, det er Lourenco og Duda, der får en chance på landsholdet. Det falder ikke i god jord i pressen,  da de ikke mener, at Lourenco især ikke har det talent, der skal til for at spille på landsholdet.

I næste update kan I høre, hvordan landskampene er gået, samt skal der spilles to Champions League opgør mod Liverpool.
« Seneste Redigering: 15 Feb 2007, 17:12 af Metsu1 » Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010