OKTOBER - NOVEMBER 2007Efter vores to flotte hjemmesejre, var det nu igen tid til en kamp på udebane. Vi skulle møde Empoli, der havde fået en dårlig start på sæsonen, det er en kamp, der gerne skulle give 3 points på kontoen.
5. turneringskamp i Serie AEmpoli: 7-1 Uafgjort: 3-1 Juventus: 1-3
Empoli (18) - Juventus 0-2 (0-1)
0-1 Alessandro Del Piero (16) - Skadet (25)
0-2 Rey Volpato (78)
MOM: Mauro Esposito (8)
Vi fik kørt sejren hjem og det er jo altid rart, men spillet var langt fra prangende, vi skal til at blive bedre, når vi spiller på udebane, hvis vi vil med op, hvor det er rigtig sjovt. Endnu en angriber kan vi føje til skadeslisten, Alessandro Del Piero udgik af dagens kamp og er ude i op til 2 måneder med et brækket ribben.
Det var heldigvis en længere pause nu pga. landskampe indtil næste kamp mod Sampdoria, så folk har tid til at komme sig over de forskellige skavanker og forhåbentlig kan vi for nogle af dem klar til topkampen mod Sampdoria
Alessandro Birindelli stopper til sommer.Juventus legenden Alessandro Birindelli har besluttet sig for at stoppe sin aktive karriere efter denne sæson. Han er i gang med sin 11. og sidste sæson i Juventus.
Det kommer ikke som et chok for mig at Alessandro stopper til sommer. Jeg har snakket med ham og sagt at han er forholdsvis langt fra 1. holdet og derfor har han haft svært ved at finde motivation, så det er meget naturligt at han stopper til sommer.
Endelig var Valeri Bojinov klar igen, men næsten samme dag som han var klarmeldt, kaldte den bulgarske landstræner Hristo Stoichkov ham op til landsholdssamling. Jeg var rasende, men der var intet at gøre, vi har jo desværre ikke noget at skulle have sagt, når det er Kval-kampe.
Jeg besluttede mig for at rejse hjem til Danmark på et lille lynvisit, samtidig havde jeg fået billet til EM- kvalifikationskampe
n mellem Danmark og Spanien.
Det var en dejlig aften, Danmark vandt med hele 3-0 i Parken over Spanien og ligger nu til at vinde puljen. Spanien har dog 1 point mere men for en kamp mere, de har spillet 10 kampe. Lige derefter følger både Danmark og Sverige der er a point og har spillet 9 kampe. Det må da siges, at være en gyser.
Jeg blev i Danmark og så endnu en landskamp, denne gang dog i tv på mit hotelværelse og igen var det et godt resultat for Danmark, de sendte nemlig Letland hjem med et 2-0 nederlag. Sverige vandt også sin kamp, så nu deler Danmark og Sverige 1. pladsen, med et forspring på 2 point ned til Spanien på 3. pladsen, der mangler 2 kampe for alle 3 hold.
6. turneringskamp i Serie AJuventus: Evens Uafgjort: 9-4 Sampdoria: 9-4
Så var det endelig tid til kamp igen og hvilken en af slagsen. Vi møer Sampdoria med Juventus legenden Marcello Lippi som træner. Det er stort at få lov at hilse på en manager, der har gjort så meget for Juventus de seneste år.
Juventus - Sampdoria (4) 3-1 (2-0)
1-0 Jean-Alain Boumsong (9)
2-0 Raffaele Palladino (45)
2-1 Christian Terlizzi (57)
3-1 Fabrizio Miccoli (83)
MOM: Christian Terlizzi, Sampdoria (8)
Det var en ægte topkamp. Der var masser af nerver på og kampen var en meget, meget tæt affære, som vi heldgvis vandt. Jeg kunne efter vores sejr læse i aviserne, at de såkaldte eksperter ikke mente, vi kunne holde gejsten oppe og blive ved med at vinde vores kampe. Jeg håber, at vi kan bevise, at vi er, hvor vi hører hjemme; i toppen af Serie A. Vi ligger nr. 1 men har spillet en kamp mere end Roma på 2. pladsen.
Roma vandt deres kamp med en scoring i overtiden mod Empoli. Det er anden uge i træk, hvor de scorer i overtiden og vinder med 1-0.
Boumsong i storform for tiden
7. turneringskamp i Serie ACatania: 9-1 Uafgjort: 4-1 Juventus: 1-4
Catania (16) - Juventus 1-4 (1-3)
1-0 Umberto Del Core (6)
1-1 Andrea Gasbarroni (24)
1-2 , 1-3 Fabrizio Miccoli (38, 45+3)
1-4 Rey Volpato (76)
MOM: Jean-Alain Boumsong (9)
En sikker sejr, hvor vi også får scoret en masse dejlige mål. Vi viser også god moral, for selvom Catania chokstarter, så bliver vi ved med at spille fodbold og det bliver vi også belønnet for i sidste ende. Især Boumson er inde i en rigtig god periode, med en scoring sidste uge og MOM i denne uge, lad os håbe han kan fortsætte den fine form.
Roma spiller uafgjort, så vi er det nye tophold i Serie A, hvem havde dog regnet med det??
8. turneringskamp i Serie AJuventus: 4-5 Uafgjort: 2-1 Fiorentina: 3-1
Endnu en af topholdene på hjemmebane. Det bliver en utrolig spændende kamp, som virkelig kan vise, om vi kan gå hele vejen i år.
Juventus - Fiorentina (3) 2-1 (0-0)
1-0 Marco Marchionni (65)
2-0 Ruben Oliveira (82)
2-1 Luca Toni (83)
MOM: Mohamed Sissoko, Fiorentina (8)
Igen viser drengene at vi skal tages alvorligt i år. Rigtig godt med en sejr over en af titelkandidaterne, det kører utrolig godt på hjemmebane, nu skal vi som sagt bare til at blive lidt bedre på udebane.
9. turneringskamp i Serie ALivorno: 9-2 Uafgjort: 13-5 Juventus: 1-2
En svær udekamp er der her i vente. Livorno ligger nr. 7 og har i Cristiano Lucarelli en af de bedste italienske angribere i øjeblikket. Jeg har sagt til gutterne, at kampen kan vindes, men at vi skal tage Livorno meget alvorligt.
Livorno (7) - Juventus 2-1 (0-1)
0-1 Rey Volpato (8)
Rødt kort til Rahman Rezaei, Livorno (37)1-1 Cristiano Lucarelli (50)
2-1 Jonathan Blondel (90+3)
MOM: Cristiano Lucarelli, Livorno (8)
Nej, Nej, Nej, vores drømmestart udvikler sig til et mareridt, da de med en mand i undertal i store dele af kampen alligevel får prikket bolden i de allersidste sekunder. Igen scorer modstanderne dybt inden i overtiden, vi er nødt til at blive bedre til at holde koncentrationen indtil sidste fløjt. Det der gør det endnu mere ærgeligt er, at tv billederne fra kampen viser at målet som Blondel scorer er et klart offside mål.
Så gælder det Coppa Italia, jeg har dog valgt at nedprioterer denne turnering pga den gode start i ligaen, så jeg vil så vidt muligt give reserverne en chance.
Lucarelli - Juve's onde ånd??
Coppa Italia, 1. kamp i 1. rundeLivorno - Juventus 3-2 (1-1)
1-0, 2-2 Cristiano Lucarelli (2, 61)
1-1, 1-2 Valeri Bojinov (45, 52)
3-2 Alessandro Grandoni (79)
MOM: Cristiano Lucarelli, Livorno (9)
Hvis man ser startopstilling, er det reelt kun Bojinov, der er stamspiller, så jeg synes det er et rigtig fint resultat. Den unge belgiske målmand fik dagen efter den flotte karakter 8 i La Gazetta dello Sport, så jeg er faktisk tilfreds. Jeg håber dog ikke, at Cristiano Lucarelli er ved at udvikle sig til vores onde ånd!
Nu var det igen tid til landskampe og jeg var da meget spændt på, om Danmark kunne holde hele vejen og kvalificere sig til EM 2008. Der var ingen grund til bekymring, da Danmark i den sidste puljekamp vandt sikkert hjemme over Island med 3-0, så det betyder at Danmark og Spanien går videre til EM, mens Sverige sidder tilbage med sorteper.
Danmark skal igen med til en slutrunde
10. turneringskamp i Serie ALazio: 7-4 Uafgjort: 11-5 Juventus: 5-4
Selvom Lazio ligger knap så godt i tabellen, er de jo aldrig nemme at møde på hjemmebane. Jeg har valgt, at prøve en knap så offensiv taktik, jeg vil prøve at spille med en 4-1-4-1 taktik.
Lazio (12) - Juventus 1-2 (1-0)
1-0 Christian Ledesma (40)
Rødt kort til Christian Ledesma, Lazio (66)1-1 David Trezeguet (67)
1-2 Cristiano Zanetti 82)
MOM: Jeroen Drost (9)
Hvilket comeback, det var godt at se, vi kan komme tilbage, selvom vi var nede i sækken. Den nye taktik var dog ikke nogen åbenbaring, da det først var efter at jeg ændrede til min sædvanlig 4-4-2 diamant, at vi fik overtaget, så der er stadig meget at arbejde med.
Det var nogle korte men rigtige gode måneder, det fremgår tydeligt af stillingen, at det har været nogle gode måneder.
Vi ligger nr.1, vi ligger nr. 1 (endnu
)