JANUAR 2008Så var det tid til spillerhandler igen og jeg havde bestemt mig for, at jeg ville satse på, at skrive kontrakt med nogle spillere, hvis kontrakt udløber til sommer. Disse spillere skulle ikke være superstjerner men mere nogle spillere, der kunne gå ind og styrke bredden i truppen. Der var også kun gået få dage af januar måned, da jeg kunne præsentere 2 nye spillere, der tiltræder i Juventus til sommer på frie tranfers.
Kontraktfornyelser:Jeg har valgt ikke at forlænge følgende kontrakter:
- Nicola Legrottaglie
- Andrea Gasbarroni
- Giuseppe Sculli
- Davide Chiumiento
- Gaetán Tomas Guzmán
Pavel Nedved's kontrakt er jeg stadig ikke sikker på, jeg vil forlænge, da han får en ret stor sum penge i løn, han er oppe i årene og spiller ikke så godt som tidligere.
16. turneringskamp i Serie AParma: 7-2 Uafgjort: 9-4 Juventus: 4-6
Vi har en del skader i forsvaret til dagens kamp, så det betyder, at Gabriel Paletta får debut og starter inde, så må vi håbe, at han er klar.
Parma (10) - Juventus 0-3 (0-1)
0-1, 0-2 David Trezeguet (40, 50)
0-3 Rafaelle Paladino (90+2)
MOM: Rafaelle Paladino (10)
Alle mand viste sig at være klar i dag. Det er dejligt med en god start efter vinterpausen, nu håber jeg at vi kan holde dampen oppe. Gabriel Paletta var rigtig god i sin debut og fik da også en fin karakter af La Gazetta dello Sport som gav ham et 8-tal
17. turneringskamp i Serie AJuventus: 1-6 Uafgjort: 5-1 Piacenza: 10-1
Efter den sidste sejr over Parma, håber og tror jeg også på en sejr i dag over et Piacenza hold, der ikke er helt godt kørende.
Juventus - Piacenza (16) 5-1 (4-0)
1-0, 2-0 Alesssandro Del Piero (11, 16)
3-0, 4-0 & 5-1 Valeri Bojinov (38, 45, 77)
4-1 Daniele Cacia (47)
MOM: Valeri Bojinov (10)
Vi spiller en fremragende kamp i dag og Bojinov viser sig fra den side, som gør ham så populære i Juventus, han scorer tre mål og spiller fantastisk. Det eneste, der er lidt ærgeligt er, at vi indkasserer den første scoring imod os i Serie A i 637 minutter.
18. turneringskamp i Serie AJuventus: 2-5 Uafgjort: 11-4 Reggina: 13-2
Vi har lidt problemer i forsvaret igen, da Paletta er til landskamp og Kovac stadig er skadet, så endnu en gang skal der rykkes rundt i den bagerste kæde. Det er så heldigt, at vi spille hjemme mod en af rækkens midterhold.
Juventus - Reggina (12) 4-0 (4-0)
1-0, 2-0 Valeri Bojinov (6, 19)
3-0 Alessandro del Piero (20)
4-0 David Trezeguet (22)
MOM: Jeroen Drost (9)
Det er uden tvivl de vildeste 22 minutter, jeg har været med til. Alene i første halvleg havde vi 12 afslutninger, jeg synes spillerne er som forvandlet efter vinterpausen, lad os håbe dette kan blive ved.
AC Milan vil have
bulgarsk stjerneskud!
Der har været snak om det siden, sommerens transfervindue lukkede, at AC Milan var mere end bare almindelig interesserede i at få tilknyttet Valeri Bojinov til deres spillertrup. Nu skulle de igen være klar med et bud 190.000.000 kr. bud til både Fiorentina og Juventus.
Jeg afviste buddet på Valeri Bojinov da vi kan undvære en spiller af hans kaliber i øjeblikket. Problemet er bare, at han troppede op på mit kontor efter han hørte vi havde afvist buddet og sagde han var glad for Juventus, men han havde altid haft en drøm om, at spille for AC Milan, derfor var han meget skuffet over, vi afviste buddet på ham.
19. turneringskamp i Serie AAtalanta: 7-2 Uafgjort: 5-1 Juventus: 1-8
En meget svær udekamp venter på os i Atalanta, de er inde i en fin stime, men jeg håber mine sprudlende spillere, kan fortsætte den flotte stime og nappe de 3 points i dag.
Atalanta (14) - Juventus 0-0 (0-0)
MOM: Alex Calderoni, Atalanta (7)
En kedelig kamp uden de store chancer, det er ærgeligt, at vi ikke vinde nogle flere af disse irriterende udekampe.
Spillersalg i JuventusJeg solgte i dag Andrea Gasbarroni for 17.000.000 kr. til Fiorentina. Han havde kontraktudløb til sommer og jeg ønskede ikke at forlæge hans aftale, så det var godt at få lidt penge for ham.
Kan Juventus stoppe målmager Klose?
20. turneringskamp i Serie AJuventus: Evens Uafgjort: 9-4 Roma: 9-4
Så er der dømt topbrag igen og vi har revanche tilgode. Det bliver svært i dag mod Roma, da de har en Miroslav Klose i startopstillingen, der er i storform i øjeblikket. Jeg har bedt mine forsvarsspillere om, at sidde tæt på ham og skræmme ham lidt med nogle herretacklinger.
Juventus - Roma (2) 2-2 (0-1)
0-1 Miroslav Klose (17)
1-1 Mauro Esposito (59)
1-2 Mancini (73)
2-2 Pavel Nedved (90)
MOM: Mancini, Roma (8)
Et rigtig topopgør med gode mål og fight. At kampen ender uafgjort er meget fair, det var dejligt at se, drengene kommer tilbage 2 gange efter at være kommet bagud.
Platini er skuffet over salg af Bojinov
Valeri Bojinov skifter til AC Milan
Det blev i dag offentliggjort, at det bulgarske stjerneskud Valeri Bojinov har fået hans ønske opfyldt og skifter til AC Milan for 390.000.000, som bliver fordelt til Fiorentina og Juventus, der hver modtager 195.000.000. Juventus' fans var alt andet end begejstret over manager Jesper Nissen beslutning om, at sælge Valeri Bojinov.
Selv den tidligere Juventus legend Michel Platini var skuffet over, at man lader det bulgarske stjerneskud skifte til konkurrenterne fra AC Milan. Jesper Nissen's svar på Platini's udtalelse var at Bojinov selv havde ytret ønske om skiftet og at man ikke skal holde en spiller i en klub mod hans vilje.
Jeg var lige pludselig blevet presset, da vi nu stod med kun 2 reelle boksspillere i Trezeguet og Volpato, som kun er reservespiller. Jeg ringede rundt til en masse agenter og forsøgte at lokke spillere som Reyes, Gonzalo Higuain, Ezequiel Lavezzi og mange andre, men der var ingen bud, der blev accepteret. Det endte med, at jeg købte
Diego Milito i Genoa for 80.000.000 kr. Jeg ved ikke, om han er så mange penge værd, men jeg skulle bruge en boksspiller og umiddelbart ser han rigtig god ud. Milito underskrev aftalen d. 31. januar kl. 22.05, så det var ved at være sidste udkald.
Inden aftenen var omme, havde jeg fået tilknyttet yderligere to talenter. Jeg havde købt Andrea Ferretti fra Cardiff for 5.500.000, samt fået overdraget de sidste 50% af Viktor Boudianski fra Ascoli helt gratis.
Det var så slut på en hektisk transfer måned, som altid er her et SS af stillingen i Serie A: