På grund af lidt tidspres i går, kommer der her en fyldig update over marts og april 2007 fra Juventus.
MARTS 200728. turneringskamp i Serie BOdds: Treviso: 12-1 Uafgjort: 5-1 Juventus: 1-8
Efter mit manglende held til at henter en offensiv midtbanespiller i januar måned, vil jeg i dag og de næste par kampe prøve at give en af mine unge spillere en chance fra start. Jeg lader Claudio Marchisio starter inde for at give ham lidt "hår på brystet"
Tallene er måske ikke prangende, men jeg tror lidt på denne unge gut
Treviso (12) - Juventus 0-1 (0-1)
0-1 Alessandro Del Piero (str 36)
MOM: Alessandro Del Piero (8)
Endnu en professionel og sikker sejr, Claudio Marchisio gjorde det ok (han fik et 7 tal i La Gazetta dello Sport).
Den største overraskelse i kampen var vel, at Trezeguet ikke scorede et mål, det skal også lige noteres. at dette var vores femtende sejr på stribe.
29. turneringskamp i Serie BOdds: Juventus: 1-2 Uafgjort: 13-5 Spezia: 9-2
En top kamp i Serie B, som ville være rart at vinde (ligesom alle andre kampe), jeg valgte endnu en gang at spille med Marchisio fra start på den lidt mere offensive af de to centrale pladser på midtbanen.
Juventus - Piacenza (4) 1-1 (1-1)
1-0 Cristiano Zanetti (12)
1-1 Daniele Cacia (22)
MOM: Marco Malagó, Piacenza
Vi vandt desværre ikke idag, vi havde ellers en del chancer, men Coppola i Piacenza's mål stod forrygende og vore egen Buffon lavede desværre et kæmpedrop, da han prøvede at afdrible Cacia, men han snublede og så var der frit mål for Cacia. Dette var vores første pointtab på hjemmebane i år og det var det første mål mod os i 606 minutter.
Gianluigi Buffon havde ikke den bedste dag i målet for Juventus i dag
30. turneringskamp i Serie BOdds: Modena: 9-1 Uafgjort: 4-1 Juventus: 1-4
Jeg må indrømme, at efter vores pointtab på hjemmebane i den seneste kamp, er jeg ikke vild med at møde en af konkurrenterne på udebane. Modena har et ganske godt hold og kan drille os.
Modena (6) - Juventus 1-1 (1-1)
0-1 Valeri Bojinov (29)
1-1 Alex Pinardi (34)
MOM: Valeri Bojinov (8)
Det blev som ventet/frygtet en svær kamp og det blev til endnu et pointtab, jeg håber ikke, det er ved at blive til en vane. Der var ikke rigtig de store chancer i kampen, som var en meget taktisk præget affære med meget spil på midtbanen.
Der er 12 kampe tilbage i Serie B og vi fører med 4 points, det må og kan vel næsten ikke gå galt. Jeg får dog lidt dårlig nyt, da jeg ved træningen et par dage efter, må se Trezeguet vrikke om på foden og forstrække hans ledbånd i foden. I værste fald kan det give en pause på 4 uger.
Lidt godt ny blev det også til, jeg talte med formanden i løbet af ugen og jeg blev tilbudt en forlængelse af min kontrakt med et år. De var utrolig glade for min indsats, men jeg var jo stadig "grøn" i faget, så de ville kun starte med en 1-årig aftale. Samtidig kunne han fortælle mig at den økonomiske situation er meget skidt og at klubkassen indtil videre er smækket i.
Jeg forsikrede ham, at jeg havde truppen til at rykke op og så måtte vi jo se i sommerpausen. Der kommer rigtig mange interessante spillere retur fra udlån, så det er ikke sikkert, der behøves at bliver investeret kraftigt i sommerpausen, da det er spillere som Ruben Oliveira, Miccoli og Kapo, der kommer retur.
31. turneringskamp i Serie BOdds: Juventus: 1-6 Uafgjort: 5-1 Pescara: 10-1
Nu skulle vi tilbage på sporet, vi skal have en sejr idag og meget gerne en storsejr. Jeg har Marchionni til rådighed igen, så Marchisio får en tur på bænken efter at være startet på banen de seneste kampe.
Juventus - Pescara (21) 4-0 (3-0)
1-0 Raffaele Palladino (16)
2-0 Valeri Bojinov (18)
3-0 Marco Marchionni (28)
4-0 Anthony Vanden Borre (52)
MOM: Jeroen Drost (9)
Det var rigtig dejligt med en sejr igen og samtidig skal der lægges mærke til at Drost bliver valgt som MOM, han er en ung og virkelig talentfuld spiller, som bare bliver bedre og bedre.
Hvad der derimod ikke var så fedt var, at Del Piero og Marchionni udgik med skader i løbet af kampen og at Nedved faktisk også pådrog sig en skade. De tre er heldigvis kun ude imellem 1 og 2 uger, men næste kamp er mod nr. 3 Napoli.
APRIL 200732. turneringskamp i Serie BOdds: Juventus: 4-5 Uafgjort: 2-1 Napoli: 3-1
Spændende opgør i vente og jeg er jo desværre uden en del stamspillere, men heldigvis er truppen rimelig bred, så jeg tror på 3 points igen idag.
Juventus - Napoli (3) 2-0 (2-0)
1-0, 2-0 Valeri Bojinov (20, 29)
MOM: Jonathan Zebina (8)
Jeg er meget tilfreds med, at vi kan dominere Napoli på denne måde, når man tænker på at Marchionni, Del Piero, Trezeguet, Nedved og Esposito alle er ude med skader. Bojinov træder i karakter og det samme må siges om Zebina, der går ind i startopstillingen og spiller en rigtig god kamp på højre back pladsen.
33. turneringskamp i Serie BOdds: Crotone: 12-1 Uafgjort: 5-1 Juventus: 1-8
Crotone (14) - Juventus 0-2 (0-0)
0-1, 0-2 Marcelo Zalayeta (47, 55)
MOM: Marcelo Zalayeta (8)
Der er ikke så meget at sige andet end vi får de 3 points i dag og gjorde ikke mere end højst nødvendigt. Igen griber en af marginalspillerne chancen og viser hvad han kan.
34. turneringskamp i Serie BOdds: Juventus: 1-6 Uafgjort: 5-1 Bologna: 10-1
Juventus - Bologna (8) 4-0 (2-0)
1-0, 2-0 & 3-0 Valeri Bojinov (27, 30 & 59)
4-0 Jeroen Drost (83)
MOM: Valeri Bojinov (10)
Vigtig sejr over et ret godt Bologna hold, vi scorer på næsten alle vores skud på mål, så resultatet er ikke helt retvisende. Vores spil var langt fra prangende men 3 points er 3 points og Bojinov er jo inde i en regulær målrus i øjeblikket, lækkert når man mangler en mand som Trezeguet.
35 turneringskamp i Serie BOdds: Cesena 9-2 Uafgjort: 13-5 Juventus: 1-2
De fleste af de skadede stamspillere er klar igen til denne svære udekamp mod rækkens nummer 4, Cesena. Jeg føler, at vi er så godt kørende, at vi også har en stor mulighed for at nappe Cesena i dag.
Jeg kunne blandt andet glæde mig over, at Alessandro Del Piero og Marco Marchionni begge var meldt klar til dagens topkamp i Serie B. Cesena (4) - Juventus 0-3 (0-0)
0-1 Pavel Nedved (57)
0-2, 0-3 Valeri Bojinov (70, str 72)
MOM: Anthony Vanden Borre (9)
Sådan gør man det! Efter en meget sløj halvleg var der stilhed før storm i omklædningsrummet i pausen, igen var der mål fra den formstærke Bojinov og Vanden Borre viser igen super takter.
Vanden Borre skadet!!!Det forlyder i dag fra Juventus' træningscenter, at Vanden Borre har forstrukket en muskel i ryggen. Den skade lader til at kunne holde ham ude i op til en måned. Vi fik denne kommentarer af den danske cheftræner Jesper Nissen. "Det er da klart, at det er meget ærgeligt, at miste en spiller af Vanden Borre's kaliber og især nu, hvor vi så småt er gåt i gang med slutningen af sæsonen". "Jeg håber bare på at han kommer tilbage i samme gear, indtil da skal jeg nok finde den helt rette afløser på hans plads, så vi kan bevare den gode form".
36. turneringskamp i Serie BOdds: Juventus: 1-4 Uafgjort: 4-1 Mantova: 9-1
Så er der dømt topopgør og skal vi snakke om en rival til mig i denne sæson, så må det være Mantova. Det er det eneste hold jeg hverken har vundet over eller scoret imod, det skulle der gerne laves om på i dag!
Juventus - Mantova (2) 1-0 (1-0)
1-0 Valeri Bojinov (14)
MOM: Gianluigi Buffon (8)
Det var en god sejr, men jeg er en smule urolig over, at vi giver så mange chancer væk til et hold, der godt nok ligger i toppen af ligaen, men overhovedet ikke er i nærheden af vores styrke. Det glædelige ved resultatet er, at vi med det antal kampe, der resterer i ligaen, "bare" skal vinde en kamp mere, for at sikrer oprykning til Serie A i næste sæson.
Stillingen med 6 kampe igen