home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 687 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Forbedringer til FM13
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Forbedringer til FM13  (Læst 27733 gange)
blomvikings
Manager

Sv: Forbedringer til FM13
« Svar #15: 20 Jul 2012, 20:42 »

Ja selvfølgelig kan man det, det er jeg med på. Men det fungerer jo langt fra optimalt. Det har ikke ændret sig siden begyndelsen.

Anfield Road
Manager

« Svar #16: 20 Jul 2012, 20:51 »

Større indflydelse på hvad sæsonmål man har. Hvis man nu skal bruge tid på at bygge holdet op så skal man have længere snor.

jeg er enig. Nogen gange virker det altså som om bestyrelsen tænker ufatteligt kortsigtet. jeg tænker at man måske ikke behøver at have en målsætning for sæsonen, men mere en målsætning for eksempelvis 3-4 år. ligesom i f.eks Milan hvor man har sagt at man skal have vundet CL inden 2015.

Men ellers er det ikke fordi spillet er fuld af fejl, så jeg kan egentlig ikke rigtigt se den ændring der skal kunne sælge spillet i højere grad end nu. så skulle det lige være Multiplayer delen som det også er nævnt.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Bordeaux
Ynglingespiller

« Svar #17: 20 Jul 2012, 20:57 »

- Højreklikke på en spiller.
og kunne vælge "Få assistent manager til at forhandle kontrakt"

- Mulighed for at starte en helt ny klub op.

- Bedre mulighed for at leje spillere ud. Har før haft kæmpe talenter tilbudt for 0 kr. i løn, og ingen gider have dem. (Feks. Yaya Sanogo!?)

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #18: 20 Jul 2012, 22:39 »

Du er manager så du forhandler kontrakterne.

Det er ikke realistisk og det kommer aldrig til at ske i fm.

Enig.

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #19: 20 Jul 2012, 22:46 »

Et af mine store ønsker det er at man kan forklare en spiller at man har planer med dem, og at de måske først i næste sæson er berettiget på førsteholdet. Som det er nu kan man spille fornærmet over de ønsker at spille på førsteholdet, man kan sige de nok skal få kampe over det næste stykke tid, eller man kan sige man sælger dem sidste på sæsonen!

Det er ikke godt nok, når man spiller en god ung spiller frem og så ikke kan fortælle ham at det er planen at han fra om 2 sæsoner skal være fast mand!

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

ronnie_1989
Juniorspiller
**

« Svar #20: 20 Jul 2012, 23:00 »

Enig med Hcan samtalerne med utilfredse spillere fungere ikke !

Leje/udlejning af spillere som også er nævnt skal der rettes op på !

Dødbolde skal laves om. Hvis jeg vil have 8 mand på bagerste stolpe skal jeg vel have lov til det !?

målsætninger for klubben som også er nævnt over en længere periode !

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #21: 20 Jul 2012, 23:24 »

Enig med Hcan.

Dødbolde er næppe så enkelt hehe, der kan formentligt kun være et objekt på samme plads ad gangen, så derfor kan det ikke lade sig gøre.

Anfield Road
Manager

« Svar #22: 20 Jul 2012, 23:31 »

måske man skulle gøre spillerne mindre egoistiske. jeg oplever tit at jeg kommer igennem 2 mod 1, hvor ham med bolden afslutter i stedet for at lave et sikkert mål ved at sende den på tværs. og tit har han en helt håbløs vinkel at skyde fra og så giver det jo ingen mening.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #23: 21 Jul 2012, 10:02 »

- Mulighed for at starte en helt ny klub op.
Her kan du jo gøre brug af din editor. Du kan oprette din egen klub, uden spillere og trænere og starte derfra.

Veni, vidi, vici

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #24: 21 Jul 2012, 10:11 »

måske man skulle gøre spillerne mindre egoistiske. jeg oplever tit at jeg kommer igennem 2 mod 1, hvor ham med bolden afslutter i stedet for at lave et sikkert mål ved at sende den på tværs. og tit har han en helt håbløs vinkel at skyde fra og så giver det jo ingen mening.

Du skal bare lade være med at spille med Robben.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Anfield Road
Manager

« Svar #25: 21 Jul 2012, 10:50 »

Du skal bare lade være med at spille med Robben.

eller Christian Holst  crazy

Jep-Jep
Juniorspiller
**

« Svar #26: 21 Jul 2012, 11:55 »

Jeg ville ønske at der kom mere usikkerhed omkring spilleres potentiale og nuværende evner for bedre at afspejle virkeligheden.

Eksempelvis kunne uduelige ungdomspillere have en bedre mulighed for at blomstre senere i sin karriere, som fx en Grant Holt, der nok ikke scorede mange potentiale-stjerner hos Premier League-klubber som ung. Det samme burde gælde den anden vej, hvor selv den bedste scout i verden burde kunne tage fejl omkring store talenter, der lider samme skæbne som eksempelvis Freddy Adu.

De scenarier kunne så variere fra spil til spil, så man ikke altid vidste præcis hvor god ens Eden Hazard ville blive.

plutonium
Manager

« Svar #27: 21 Jul 2012, 11:55 »

Anticipation, Decisions, Team Work, Creativity og en rolle der ikke hedder Poacher burde løse det problem. De 4 mentale skills er alle sammen med til at gøre, at spilleren bliver bedre til at vurdere hvor den bedste mulighed for at score ligger. Så skal han selvfølgelig have de tekniske egenskaber til at udføre det tænkte, men det er vel et mindre problem.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager

« Svar #28: 21 Jul 2012, 12:02 »

Jeg ville ønske at der kom mere usikkerhed omkring spilleres potentiale og nuværende evner for bedre at afspejle virkeligheden.

Eksempelvis kunne uduelige ungdomspillere have en bedre mulighed for at blomstre senere i sin karriere, som fx en Grant Holt, der nok ikke scorede mange potentiale-stjerner hos Premier League-klubber som ung. Det samme burde gælde den anden vej, hvor selv den bedste scout i verden burde kunne tage fejl omkring store talenter, der lider samme skæbne som eksempelvis Freddy Adu.

De scenarier kunne så variere fra spil til spil, så man ikke altid vidste præcis hvor god ens Eden Hazard ville blive.

Jeg kan rigtig godt lide tanken, men det er svært at implementere, da vi får serveret spillernes personligheder på et sølvfad. En spiller med dårligt niveau som udgangspunkt (lad os kalde det dårligt talent i virkelighedens verden) men med en jernvilje og arbejdsindsats i eliteniveau vil kunne få det optimale ud af sit talent og dermed ende som fx Grant Holt. En spiller med et enormt talent, men med lav viljestyrke og doven attitude vil aldrig få det optimale ud af talentet.

Det findes allerede i spillet, for spillere med lav ambition, lav determination og lav professionalism vil ALDRIG udvikle sig ordentligt. Spillere der derimod har høje værdier i de skills vil kunne udvikle sig exceptionelt hurtigt.

Skal de gøre noget i den stil, så skal de helt fjerne talent- og niveau-stjerner fra talentspejdernes rapporter. De skal KUN give os spillernes skills i den indledende rapport. Så kan de give os praj om hans personlighed efter flere rapporter, så vi kan vurdere om han vil være i stand til at udvikle sig eller ej. Men det vil folk også brokke sig over, for så er der meget mere tendens til at købe lottokuponer.
Så kunne man måske sige, at shortlistede spillere vil blive scoutet løbende, og man så vil få at vide om de har udviklet sig i deres nuværende klub, så man kan se om der er mulighed for videreudvikling. Og så kan man selvfølgelig altid sige, at unge spillere vil have større udviklingspotential e end gamle spillere.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Jep-Jep
Juniorspiller
**

« Svar #29: 21 Jul 2012, 12:15 »

Jeg kan rigtig godt lide tanken, men det er svært at implementere, da vi får serveret spillernes personligheder på et sølvfad. En spiller med dårligt niveau som udgangspunkt (lad os kalde det dårligt talent i virkelighedens verden) men med en jernvilje og arbejdsindsats i eliteniveau vil kunne få det optimale ud af sit talent og dermed ende som fx Grant Holt. En spiller med et enormt talent, men med lav viljestyrke og doven attitude vil aldrig få det optimale ud af talentet.

Det findes allerede i spillet, for spillere med lav ambition, lav determination og lav professionalism vil ALDRIG udvikle sig ordentligt. Spillere der derimod har høje værdier i de skills vil kunne udvikle sig exceptionelt hurtigt.

Skal de gøre noget i den stil, så skal de helt fjerne talent- og niveau-stjerner fra talentspejdernes rapporter. De skal KUN give os spillernes skills i den indledende rapport. Så kan de give os praj om hans personlighed efter flere rapporter, så vi kan vurdere om han vil være i stand til at udvikle sig eller ej. Men det vil folk også brokke sig over, for så er der meget mere tendens til at købe lottokuponer.
Så kunne man måske sige, at shortlistede spillere vil blive scoutet løbende, og man så vil få at vide om de har udviklet sig i deres nuværende klub, så man kan se om der er mulighed for videreudvikling. Og så kan man selvfølgelig altid sige, at unge spillere vil have større udviklingspotential e end gamle spillere.

Det mentale har selvfølgelig også en indflydelse, men hvis man fuldt ud følger dit eksempel ville en Balotelli vel aldrig kunne blive mere end en Serie 4-spiller.

Det jeg tænker på er de to værdier for current og potential ability. De har lidt for meget magt i min mening da et talent med -9 (eller 190) i potentiale stadig burde kunne ende som en halvdårlig spiller og vice versa.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010