home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 18:56:50 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 789 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Forbedringer til FM13
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Forbedringer til FM13  (Læst 27663 gange)
plutonium
Manager

Sv: Forbedringer til FM13
« Svar #30: 21 Jul 2012, 12:43 »

Det mentale har selvfølgelig også en indflydelse, men hvis man fuldt ud følger dit eksempel ville en Balotelli vel aldrig kunne blive mere end en Serie 4-spiller.

Det jeg tænker på er de to værdier for current og potential ability. De har lidt for meget magt i min mening da et talent med -9 (eller 190) i potentiale stadig burde kunne ende som en halvdårlig spiller og vice versa.

Forkert. Balotelli har skyhøj determination og ambition. Hans professionalisme er under gulvbrædderne, men de to andre værdier er jo ekstreme hos ham. Der findes ikke en spiller der har mere tiltro til egne evner end ham. Man kan så diskutere, om en spiller som ham hører til på topplan, da han er en risiko for sine medspillere på grund af hans lave professionalisme.

Men ellers er vi i og for sig enige. Jeg mener også at talent bør være en meget mere flydende sag, da jeg i bund og grund mener at det er meget få personer i verden der virkelig har et unikt talent for fodbold. Langt de fleste mennesker kan, med den rette mentalitet og hårdt arbejde, blive rigtig gode fodboldspillere uden at være naturligt begavede med en god teknik. Desuden er den træning og udvikling man oplever i de klubber man er altafgørende for ens muligheder. Så en spiller med begrænset naturligt talent kan sagtens blive en fantastisk fodboldspiller (William Kvist og Steven Gerrard for at nævne de to første jeg kom i hu på henholdsvis eliteplan og absolut verdensplan niveaumæssigt), hvis han har den rette indstilling til spillet og får den rette vejledning i den klub han er i.

Så er der så mennesker der bare har en genial forståelse for hvordan en bold skal håndteres, og helt naturligt mestrer en genial teknik, såsom Zlatan og Messi. Uanset hvordan deres træning havde været i ungdomsårene, så vil jeg vove den påstand at de fra naturens side bare har en medfødt forståelse for at håndtere en bold.

Kunne man på den måde lave et PA-system der byggede på to parametre - en helt fast (medfødt talent) og en meget variabel, der bygger på spillerens eksterne forhold (træningsfaciliteter, trænere, spilletid, daglig udfordring fra medspillere og spillerens mentalitet). Min tanke ville så være, at det medfødte talent afgjorde spillerens grundlæggende tekniske niveau, samt hans niveau indenfor flair, der jo er en spillers evne til at gøre noget uventet med bolden. Selvom det til dels kan læres, så er det meget individuelt hvor meget flair en person besidder med bolden.

De øvrige skills er så mere eller mindre tilfældige, og kan forbedres markant gennem de nævnte eksterne forhold, mens de tekniske egenskaber er sværere at træne helt så voldsomt, da de afhænger af spillerens medfødte boldtalent. Selvfølgelig kan man stadig træne en spillers afslutninger, afleveringer og så videre, men det skal gå langsommere end i FM hidtil. Til gengæld skal det således være muligt at forbedre de taktiske egenskaber markant hurtigere, hvis forholdene er til det! Og et af de vigtigste forhold her er altså spillerens mentalitet. Har han ikke mentaliteten til at ville gøre ALT for at forbedre sig, så skal det ganske enkelt ikke kunne lade sig gøre at gå fra middelmådigt talent til topspiller.

Det bliver meget avanceret det her, og det er klart at der er mange forskellige holdninger til hvordan det skal håndteres, men dybest set er min pointe, at en spillers PA skal være langt mere flydende, men uden at gå på kompromis med det faktum, at der trods alt er nogle begrænsninger der gør, at ikke alle kan blive topspillere. Her mener jeg så at to faktorer ligger hos spilleren selv (mentalitet og medfødt talent for boldhåndtering) mens rigtig mange faktorer ligger hos klubberne og trænerne.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Jep-Jep
Juniorspiller
**

« Svar #31: 21 Jul 2012, 12:56 »

Præcis. Der er nemlig rigtig mange parametre - vi er helt enige.

Bordeaux
Ynglingespiller

« Svar #32: 21 Jul 2012, 19:00 »

Den der "arbejder" skærm som kommer frem når man trykker space.
Meget af dens arbejde, kan vel blive udført mens man sidder og læser breve, scouter spillere osv?

Ville skabe kortere vente pauser.

plutonium
Manager

« Svar #33: 21 Jul 2012, 21:01 »

Den der "arbejder" skærm som kommer frem når man trykker space.
Meget af dens arbejde, kan vel blive udført mens man sidder og læser breve, scouter spillere osv?

Ville skabe kortere vente pauser.

Det tvivler jeg på, da det den gør er at simulere frem i tid. Det kan den ikke så godt, hvis du står stille i tiden. Det du gør i det tidsvindue kunne jo have indflydelse på andre beregninger spillet skal foretage. Så jeg tror det ville være en rigtig svær ting at implementere.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Bordeaux
Ynglingespiller

« Svar #34: 21 Jul 2012, 22:06 »

Det tvivler jeg på, da det den gør er at simulere frem i tid. Det kan den ikke så godt, hvis du står stille i tiden. Det du gør i det tidsvindue kunne jo have indflydelse på andre beregninger spillet skal foretage. Så jeg tror det ville være en rigtig svær ting at implementere.
Det bliver jo så først implementeret, når man trykker videre. Og det man så har haft indflydelse på, retter den bare
Hvis den har udtænkt alt det andet, ville det jo ikke tage den så lang tid.

Og Liga kampe i andre ligaer, transfere mellem andre klubber osv. Kan den jo sagtens tænke frem i tiden med.

Bourinho
Ynglingespiller

« Svar #35: 22 Jul 2012, 09:54 »

Synes ikke rigtigt at ens udlejede talenter udvikler sig overhovedet.
Heller ikke selvom at de har spillet en 35-40 kampe for den anden klub??
Det burde også blive en smule bedre, ellers er der jo ikke rigtigt nogen ide i at leje dem ud.
Måske kun lige for at spare lidt løn...

Gungner
Gæst

« Svar #36: 23 Jul 2012, 04:02 »

Ville være godt hvis man kunne fortælle sin assistent hvad han evt skal svare til presse-konferencer. Det er sk*de irriterende at han lover spilletid til en man overhovedet ikke har tænkt sig at bruge :p

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #37: 23 Jul 2012, 04:07 »

Ville være godt hvis man kunne fortælle sin assistent hvad han evt skal svare til presse-konferencer. Det er sk*de irriterende at han lover spilletid til en man overhovedet ikke har tænkt sig at bruge :p
Så kan du da lige så godt selv møde op? crazy

Gungner
Gæst

« Svar #38: 26 Jul 2012, 07:39 »

Kunne godt tænke mig at man kunne fortælle en spiller hvorfor man skifter ham ud i en kamp... Lidt ligesom de der "shouts", kunne det være fedt hvis man, når man pillede en spiller ud, lige kunne sige ting som "Du har spillet dårligt", "Jeg sparer dig fordi du skal være frisk til næste kamp" eller "Det er taktiske årsager der er grunden".

lowsteen
Juniorspiller
**

« Svar #39: 26 Jul 2012, 09:42 »

Kunne godt tænke mig at man kunne fortælle en spiller hvorfor man skifter ham ud i en kamp... Lidt ligesom de der "shouts", kunne det være fedt hvis man, når man pillede en spiller ud, lige kunne sige ting som "Du har spillet dårligt", "Jeg sparer dig fordi du skal være frisk til næste kamp" eller "Det er taktiske årsager der er grunden".

Helt enig. Det kunne være en genial detalje.

En spiller som har scoret 2 mål, så skifter man ham ud lad os sige i 70 minut så han er klar til næste kamp, men istedet bliver hans moral dårlig fordi han ville gå efter hat-tricket. ´Hvilket på en måde er forståeligt, men man må vel prøve at være profenssionel  Tunge

blomvikings
Manager

« Svar #40: 26 Jul 2012, 09:45 »

Helt enig. Det kunne være en genial detalje.

En spiller som har scoret 2 mål, så skifter man ham ud lad os sige i 70 minut så han er klar til næste kamp, men istedet bliver hans moral dårlig fordi han ville gå efter hat-tricket. ´Hvilket på en måde er forståeligt, men man må vel prøve at være profenssionel  Tunge

Det synes jeg virkelig også er en af de ting der er latterlige. En spiller ville aldrig reagere sådan i virkeligheden, medmindre han hedder Balotelli. Der er af og til nogle reaktioner fra spillerne jeg mener er helt ude i hampen.

Manager89
Reserveholdsspiller

« Svar #41: 26 Jul 2012, 11:04 »

- Vil ønske at der kommer fokus på de rigmænd(som City og PSG) som går amok med deres penge samt kræver stjerne indkøb(det var der i fm2007 med Chelsea, og hvis man ikke selv købte nogle så gjorde Roman Abramovich det selv) men også at rigmanden går konkurs eller andre årsager.

- Også de klub-projekter der er kommet en del af, såsom det projekt Roma har gang i. Hvor man får tilbudt at være med i projektet, og udvikle klubben efter dens og din mållinje.

- Den sidste ting, er at man kan bruge sine indtjente penge, til evt. hjælpe sin ”barndomsklub” eller andet.

Men de ting i har sagt er jeg også enige i. Smiley

Robberman
Landsholdsspiller

« Svar #42: 26 Jul 2012, 11:13 »

Hurtigere netspil!

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

blomvikings
Manager

« Svar #43: 26 Jul 2012, 11:19 »

Hurtigere netspil!

+ 1.000.000.000  Thumbs Up

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #44: 26 Jul 2012, 18:53 »

Kunne også være rart, hvis man fik større indflydelse på sine Budgetter.

Jeg tænker lidt en samtale, sådan du har med spillerne privat, hvor man sidder og diskuterer med bestyrelsen og målsætningen for sæson, og hvad budget man regner med at man skal bruge for at opnå dette.

En anden ting kunne også være fint, at hvis man havde rigeligt med penge i transfer, at man så kunne sige til bestyrelsen: "jeg regner ikke med at handle mere, i må godt tage 100 mil, og betale af på gælden" eller noget i den stil.

Alt i alt, mere indsigt i klubbens økonomi

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010