home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 12:23:09 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23572
  0 Brugere, 648 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mikleonfaAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Forbedringer til FM13
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint
Forfatter Emne: Forbedringer til FM13  (Læst 27620 gange)
Cesc
Landsholdsspiller

Sv: Forbedringer til FM13
« Svar #75: 05 Aug 2012, 20:40 »

Spændende emne! Jeg har valgt kun at læse lidt af det igennem, men rigtig gode forslag indtil videre.

Ligesom mange andre vil jeg gerne have at ONLINE delen bliver meget bedre. I 2011'eren og 12'eren har jeg ikke spillet online, og ellers har jeg nærmest kun brugt LAN. Men et par gange har jeg skam spillet online mod andre fra FmFreaks, og jeg synes virkelig man kunne forbedre sin spiloplevelse ved at kunne gøre det nemmere og hurtigere at møde andre online. Jeg ved ikke hvor ofte jeg selv ville bruge funktionen, men ville bestemt bruge den noget oftere hvis den virkede. Det vil også gøre spillet holdbart i længere tid. Hvert eneste år falder lysten hos de fleste henover sommeren/efteråret, og måske spil sammen med andre kan gøre det ikke sker. Hvem ved?

Derudover vil jeg gerne have forbedret PRESSE delen, da jeg synes den virkelig stinker. Jeg kender alle spørgsmål tror jeg, og det er bare ikke sjovt at gå til dem mere. Det er naturligvist svært at bare komme med nye spørgsmål hver gang, men jeg synes godt de kunne stille flere interessante spørgsmål og flere forskellige trods alt. Det ville være fedt, hvis de spurgte lidt mere realistisk og ikke spurgte om den samme ting gang på gang, hvor man skal vælge den spiller man synes er bedst.

TRÆNING fungerer godt, men den trænger også til lidt mere fornyelse, eftersom den har været ens LÆÆÆÆÆNGE!!! Jeg trænger til lidt udfordring i den del af spillet, og mange vælger ikke at bruge denne del i spillet selv - i og med den faktisk ikke er interessant at arbejde i. Den skal ikke være for detaljeret, men den må gerne få lidt ekstra pift.

Samtidig synes jeg at DØDBOLDE skal have lidt mere fokus på sig. Jeg vil gerne kunne sende mine spillere til at sparke lige derhen hvor de vil og løbe præcis derhen hvor jeg synes. Det vil være svært at lave, men ren luksus hvis man kunne bestemme det selv.

Men ellers så håber jeg bare at alle ting lige får et ekstra pift, og jeg ser meget frem til FM13 installeret på min computer! ;-)

Gungner
Gæst

« Svar #76: 09 Aug 2012, 16:12 »

Testimonial Kampe ville være awesome at få med.

chackpercom
Førsteholdsspiller

« Svar #77: 09 Aug 2012, 16:43 »

HØRT!!!

Risom
Manager

« Svar #78: 09 Aug 2012, 17:12 »

Måske lyder det dumt... Men hvad er det?

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Guldbrand
Blogmester

« Svar #79: 09 Aug 2012, 17:13 »

Derudover vil jeg gerne have forbedret PRESSE delen, da jeg synes den virkelig stinker. Jeg kender alle spørgsmål tror jeg, og det er bare ikke sjovt at gå til dem mere. Det er naturligvist svært at bare komme med nye spørgsmål hver gang, men jeg synes godt de kunne stille flere interessante spørgsmål og flere forskellige trods alt. Det ville være fedt, hvis de spurgte lidt mere realistisk og ikke spurgte om den samme ting gang på gang, hvor man skal vælge den spiller man synes er bedst.

Jeg tror at rigtig mange anvender pressedelen helt forkert. Jeg bruger den selv ekstremt meget, for at sikre at mine spillere har den rette indstilling til en kamp, da jeg ved hvor afgørende ens svar kan være på kampens resultat. Så hvis de begyndte at stille mere kringlede og mere varierende spørgsmål, så kunne jeg nemt forestille mig at det vil blive for svært at vide hvordan man skal svarer, uden at det får negativ effekt på ens spillere og dermed også resultatet på den næste kamp.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #80: 09 Aug 2012, 17:14 »

Måske lyder det dumt... Men hvad er det?

En kamp hvor man hylder en spiller som er gået på pension.

Risom
Manager

« Svar #81: 09 Aug 2012, 17:18 »

En kamp hvor man hylder en spiller som er gået på pension.

Ah.. Okay  Smiley

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Anfield Road
Manager

« Svar #82: 12 Aug 2012, 10:23 »

Som de fleste andre vil jeg gerne have pressedelen forbedret. For det første, og som det allerede er blevet sagt så er det alt for ofte at de samme spørgsmål kommer igen og igen. Det er hamrende irriterende.

For det andet så skal der også være et mønster i hvor mange pressekonferencer der er alt efter hvilken klub man er i. Det duer jo ikke at manageren for AB har ligeså mange pressekonferencer som ham fra FC Barcelona.

Men jeg synes også at der skal være forskel på hvilke spørgsmål der stilles alt efter situationen. Jeg mener bare at det jo ligesom ikke rigtigt passer at spørge mig om jeg er interesseret i en eller anden ukendt spiller hjemme i Danmark når jeg sidder til en pressekonference op til en CL kamp. I den situation er der jo nogen ting der er interessante at høre om og andre der ikke er. Hvilket måske i virkeligheden fører os til problemstilling nummer 1, med for få spørgsmål  Skuffet

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Underdogen
Gæst

« Svar #83: 14 Aug 2012, 20:26 »

Flere spørgsmål til pressekonferencerne, som varierer for gang til gang.
Ved ikke om det er der allerede, men en hall/wall of fame, som klubben kunne have eller landsholdet, det ville være fedt.
Måske noget á la det som der var i Fifa manager med, at man også havde et privatliv. Virkede meget fedt.

blomvikings
Manager

« Svar #84: 15 Aug 2012, 13:30 »

Flere spørgsmål til pressekonferencerne, som varierer for gang til gang.
Ved ikke om det er der allerede, men en hall/wall of fame, som klubben kunne have eller landsholdet, det ville være fedt.
Måske noget á la det som der var i Fifa manager med, at man også havde et privatliv. Virkede meget fedt.

Det kommer aldrig til at ske i FM, det kan du være 100 % sikker på. Og heldigvis for det da.

Nu har jeg proklameret, at Netspil-delen var det vigtigste for mig, og det er det sådan set stadig, da jeg egentlig føler spillet fungerer meget godt. Selvfølgelig kan 3D-delen altid forbedres, og pressekonferencer/holdmøder etc. kan blive mere avanceret, men det er jeg heller ikke i tvivl om vil ske.

Noget jeg godt kunne tænke mig var, at hele transferdelen blev mere realistisk ift. klubbens økonomi vs. de bud man afgiver. Jeg synes ikke det er noget der bliver taget højde for. Fx burde en klub med et kæmpe underskud være mere tilbøjelig til at accepterer et bud på en spiller end en klub med god økonomi.

Og som andre også har nævnt, så burde spillerne også være lidt mere realistiske ift. deres kontrakter. Fx burde en Aquilani, ikke kræve samme løn som han får i Liverpool ifm. med et skifte efter første sæson hvor han er udlejet.

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #85: 15 Aug 2012, 18:19 »

Jeg kunne godt tænke mig at man havde mulighed for at være u/træner eller reserve...

Og jeg kunne dælme godt tænke mig at spillere ala Kaka/Benzema/Cassano eller andre spillere IKKE forlanger syge lønninger ift de omstændigheder de er solgt under - lad mig forklare.

Har i flere spil oplever de førnævnte spillere midt i 3-4 sæson hårdnakket forlange samme løn som deres nuværende kontrakt eller endda forhøjet.. Kaka spiller maks 4-8 liga kampe og forlanger over 2 mio i ugeløn.

Bevares en spiller ala Bogarde eller nu Adebayor findes, som bare høvler løn. Meeeeen det er ikke alle der er sådan irl.

plutonium
Manager

« Svar #86: 15 Aug 2012, 18:37 »

Så længe spillerne stadig er i deres aldersmæssige prime (Benzema) er det da fint, at de kræver høj løn. Det er de færreste spillere der vil acceptere et lønhug bare fordi de har ramt 30. Kaka på 32 efter 4 år kan således sagtens kræve høj løn efter min mening, da mange spillere i virkeligheden stadig er på toppen i den alder. Det er sandt, at det nok snart går ned, men...

Jeg så gerne at man begyndte at gøre mere ud af spillernes personlighed. Nogle spillere bør være mere tålmodige end andre af natur, og selvom det opnås gennem ambitioner, professionalisme og loyalitet i spillet lige nu, så ser jeg gerne at der er større forskel på dem. At spillerne virker som individer snarere end bare droner med forskellige spilmæssige kvaliteter og niveauer af tålmodighed. Det må gerne være sådan, at der er mere kommunikation mellem spiller og træner, fx muligheden for at lægge planer for deres udvikling i samråd med dem for 6 måneder ad gangen eller lignende. Om ikke andet, så i hvert fald med de yngste spillere, der jo er i en udviklingsfase.

Jeg så også gerne at der blev gjort mere ud af, at spillerne har et liv ved siden af. En spiller kan virke distraheret, fordi han pludselig er gået fra zero til hero, og derfor pludselig får så meget opmærksomhed, at han mister fokus på fodbolden. Og omvendt, at en spiller efter en hård snak med træneren prøver at gå mere ydmygt til værks - eller forsøger at søge væk fordi han mener hans ego er større end klubben.

Jeg så gerne at der var færre ultimatums fra spillerne og mere dialog, så spillerne fortsat søger spilletid, men måske i starten snarere vil pointere, at de har gjort det godt til træning (kan jo dokumenteres allerede nu i spillet) og derfor fortjener chancen. Hvis man så afslår og siger at de ikke får det her og nu, så behøver de ikke kræve at blive solgt med det samme. Men sker der ikke noget hen over en periode, så er det fair nok at de begynder at søge væk.

Og så ser jeg gerne mere relevante spørgsmål ved pressemøder. Der skal både være flere og bedre spørgsmål. Som andre pointerer, så er det irriterende at blive spurgt om alle mulige spillere man ikke engang har scoutet, når man sidder til et pressemøde før en CL-kamp. Spørg mig når der er agurketid mod en lille klub i cup'en!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #87: 15 Aug 2012, 18:40 »

Så længe spillerne stadig er i deres aldersmæssige prime (Benzema) er det da fint, at de kræver høj løn. Det er de færreste spillere der vil acceptere et lønhug bare fordi de har ramt 30. Kaka på 32 efter 4 år kan således sagtens kræve høj løn efter min mening, da mange spillere i virkeligheden stadig er på toppen i den alder. Det er sandt, at det nok snart går ned, men...

Jeg så gerne at man begyndte at gøre mere ud af spillernes personlighed. Nogle spillere bør være mere tålmodige end andre af natur, og selvom det opnås gennem ambitioner, professionalisme og loyalitet i spillet lige nu, så ser jeg gerne at der er større forskel på dem. At spillerne virker som individer snarere end bare droner med forskellige spilmæssige kvaliteter og niveauer af tålmodighed. Det må gerne være sådan, at der er mere kommunikation mellem spiller og træner, fx muligheden for at lægge planer for deres udvikling i samråd med dem for 6 måneder ad gangen eller lignende. Om ikke andet, så i hvert fald med de yngste spillere, der jo er i en udviklingsfase.

Jeg så også gerne at der blev gjort mere ud af, at spillerne har et liv ved siden af. En spiller kan virke distraheret, fordi han pludselig er gået fra zero til hero, og derfor pludselig får så meget opmærksomhed, at han mister fokus på fodbolden. Og omvendt, at en spiller efter en hård snak med træneren prøver at gå mere ydmygt til værks - eller forsøger at søge væk fordi han mener hans ego er større end klubben.

Jeg så gerne at der var færre ultimatums fra spillerne og mere dialog, så spillerne fortsat søger spilletid, men måske i starten snarere vil pointere, at de har gjort det godt til træning (kan jo dokumenteres allerede nu i spillet) og derfor fortjener chancen. Hvis man så afslår og siger at de ikke får det her og nu, så behøver de ikke kræve at blive solgt med det samme. Men sker der ikke noget hen over en periode, så er det fair nok at de begynder at søge væk.

Og så ser jeg gerne mere relevante spørgsmål ved pressemøder. Der skal både være flere og bedre spørgsmål. Som andre pointerer, så er det irriterende at blive spurgt om alle mulige spillere man ikke engang har scoutet, når man sidder til et pressemøde før en CL-kamp. Spørg mig når der er agurketid mod en lille klub i cup'en!

Det er også netop i deres prime alder at de IKKE burde acceptere 15-20 spredt over 3 sæsoner? Igen afhængigt af personlighed som du fint påpeger.. Kunne være fint hvis det kun var nogle spillere der tænkte økonomi, mens andre gik op i spilletid og renomé

bianconeri
Reserveholdsspiller

« Svar #88: 18 Aug 2012, 05:00 »

Kunne godt tænke mig at AI transfersdelen blev - tunet en smule.

Spillere i deres karrieres efterår burde blive langt mere eftertragtet end det de er nu. Det burde kunne laves sådan, at disse spillere blev hentet mere hyppigt af fx klubber fra Usa / kina osv. Det ville være fedt i mine øjne, syntes det synd at de bare rådner op uden klub.

Derudover  jeg dødtræt af at se klubber købe massevis af spillere uden nogensinde at bruge dem, eller hvertfald minimalt. Nok er der fejlkøb, selvfølgelig - men syntes det er ALT for ofte at de spillere AI'en køber slet ikke bliver brugt.

- Ældre mere eftertragtet.
- Mere fornuft over de indkøb computeren foretager sig. 
- Bedre multiplayer del.
« Seneste Redigering: 18 Aug 2012, 05:02 af bianconeri » Logged

Vincere Non È Importante È L'Unica Cosa che Conta
fino alla fine ★ ★ ★

Yessir
Manager

« Svar #89: 19 Aug 2012, 04:50 »

Mit største ønske er at få elimineret de fejl der er i match engine. Jeg får simpelthen lange løg af at se et frispark blive spillet kort hvorefter modstanderen presser boldholderen og laver en kontra.

Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010