Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 18:56:50
simka
Omklædning...
Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40
szukizek
Træningsbanen
Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere:
23573
0 Brugere, 700 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
robbertwilson12
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Kategori: Nostalgi
Forbedringer til FM13
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
2
3
[
4
]
5
6
Forfatter
Emne: Forbedringer til FM13 (Læst 27648 gange)
kuszman
Førsteholdsspiller
Sv: Forbedringer til FM13
«
Svar #45:
26 Jul 2012, 18:59 »
Færre skader under landsholdskampe tak!
Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
«
Svar #46:
26 Jul 2012, 20:35 »
Citat af: boxx0775 26 Jul 2012, 18:53
Kunne også være rart, hvis man fik større indflydelse på sine Budgetter.
Jeg tænker lidt en samtale, sådan du har med spillerne privat, hvor man sidder og diskuterer med bestyrelsen og målsætningen for sæson, og hvad budget man regner med at man skal bruge for at opnå dette.
En anden ting kunne også være fint, at hvis man havde rigeligt med penge i transfer, at man så kunne sige til bestyrelsen: "jeg regner ikke med at handle mere, i må godt tage 100 mil, og betale af på gælden" eller noget i den stil.
Alt i alt, mere indsigt i klubbens økonomi
Klubbens økonomi er ikke managerens bord, så nej.
T.Iglemose
Førsteholdsspiller
«
Svar #47:
29 Jul 2012, 12:04 »
Citat af: ptrN 20 Jul 2012, 17:21
Jeg gad godt, at man kunne oprette spillerroller til sine spillere, således at man laver de indstillinger på en given position man finder bedst passende til spilleren.
Lad mig forklare;
Du spiller med AaB. Lucas Andersen kan enten fungere på OMC i en 4-4-1-1 eller på HM/VM i en 4-4-2. Du har reelt set to roller hvor du bruger Lucas nemlig OMC og HM/VM. Jeg gad godt, man kunne oprette en rolle(ligesom man kan vælge offensiv midtbanespiller, bred midtbanespiller osv) passende til positionen han spiller på, og så gemme den. På den måde kunne man have 2 roller, LA-H/V-M (Lucas Andersen højre/venstre-midt) og LA-OMC(Lucas Andersen offensiv midt). Disse to roller kræver jo vidt forskellige indstillinger, da man på kanten vil have en udfordrende Lucas der dribler med bolden langs kanten og slår indlæg, hvorimod man på OMC-positionen måske ønsker en slags hængende angriber, der fodrer angriberen med stikninger i dybden.
Disse to omtalte roller, skal kunne gemmes(indstillinger følger selvfølgelig med - eksempelvis dybe stikninger ofte, osv) således at disse kan vælges i hvilken som helst taktik man nu benytter.
For mig at se, er dette ganske nyttigt, da man på en position jo kan "risikere" at førstevalget og reserven er helt forskellige spillere. Dermed kunne man eksempelvis på HM-positionen have en rolle til Lucas og en anden til Henrik Dalsgaard, Patrick Kristensen, Jeppe Curth eller hvem end der måtte forefinde sig på positionen. Således undgår man, at man skifter en spiller ind for en træt Lucas Andersen, og undgår at udnytte reserven spidskompetencer da spilleren så bare spiller med de indstillinger man har lavet for Lucas.
Jeg er klar over at man blot kan ændre indstillingerne for spilleren der bliver skiftet ind, men min metode er tidssparende og desuden glemmer jeg ofte at ændre indstillingerne således de passer til reserven.
Håber det gav mening.
Kan godt følge din idé, for den læner sig op omkring mit ønske, hvor jeg kan lave (og gemme) en rolle, som også påvirkes af dine råb fra sidelinien.
Anfield Road
Manager
«
Svar #48:
29 Jul 2012, 12:14 »
Jeg kunne godt tænke mig at man kunne bruge sine penge til et eller andet. Når man forhandler kontrakt med en klub, vil man jo altid forsøge at få så meget i løn som muligt, men det er fuldstændigt ligegyldigt i FM. Du kan i princippet være manager i Barcelona og tjene 250 kr p/u og det betyder ingenting.
Man kunne eventuelt gøre lidt ligesom i FIFA hvor du kan se hvor meget du har tjent og så se hvilken karriere der på den front har været bedst. eller måske noget helt andet
men i hvert fald skal ens indtjening have en eller anden funktion.
"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
bettepjevs
Førsteholdsspiller
«
Svar #49:
29 Jul 2012, 12:21 »
Citat af: Anfield Road 29 Jul 2012, 12:14
Jeg kunne godt tænke mig at man kunne bruge sine penge til et eller andet. Når man forhandler kontrakt med en klub, vil man jo altid forsøge at få så meget i løn som muligt, men det er fuldstændigt ligegyldigt i FM. Du kan i princippet være manager i Barcelona og tjene 250 kr p/u og det betyder ingenting.
Man kunne eventuelt gøre lidt ligesom i FIFA hvor du kan se hvor meget du har tjent og så se hvilken karriere der på den front har været bedst. eller måske noget helt andet
Dette bliver ønsket i alle tråde ala denne. Og alle får dette svar: Hvis du vil købe huse, både osv. så hold dig til FIFA Manager.
FM er om livet på banen ikke om fritiden.
Jeg kan godt se fornuften i at kunne sammenligne lønninger. Men jeg mener personligt at resultaterne kommer i første række og det er det der skal sammenlignes.
Anfield Road
Manager
«
Svar #50:
29 Jul 2012, 12:24 »
Citat af: bettepjevs 29 Jul 2012, 12:21
Dette bliver ønsket i alle tråde ala denne. Og alle får dette svar: Hvis du vil købe huse, både osv. så hold dig til FIFA Manager.
FM er om livet på banen ikke om fritiden.
Jeg kan godt se fornuften i at kunne sammenligne lønninger. Men jeg mener personligt at resultaterne kommer i første række og det er det der skal sammenlignes.
men lønninger afspejler jo også på nogle punkter dine resultater. og nej jeg vil ikke købe huse, jeg vil bare have at det skal have en rolle. Jeg tror at en fritids funktion lidt ligesom i FIFA Manager vil ødelægge lidt af det sjove, da der så er alt for mange funktioner. Det skal bare have en rolle et eller andet sted
"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
plutonium
Manager
«
Svar #51:
29 Jul 2012, 12:49 »
Citat af: Anfield Road 29 Jul 2012, 12:14
Det du efterlyser findes da allerede? Hvis du går ind under din managerprofil og klikker på historie-tab'en, så står der (på engelsk) total career earnings. Det er din akkumulerede indtjening gennem karrieren.
Den eneste feature jeg ville overveje at støtte er, at man som manager kunne bruge sin indtjening på at overtage en lille lokal klub og så føre dem frem. Problemet her er bare, at du ikke kan være klubejer i spillet. Og det synes jeg heller ikke skal implementeres. Men som klubejer ville jeg da forvente at have stor indflydelse på klubbens økonomiske beslutninger (stadion-udvidelse, billetpris osv).
Jeg er overordnet fint tilfreds med spillets nuværende opbygning med hensyn til lønninger. Dog kan jeg godt lide ideen med et fleksibelt lønloft i de enkelte klubber. Når en klub har spillere med max løn på fx 300.000 om måneden, så er det urealistisk at en spiller med niveau svarende til klubbens niveau kræver 1.000.000 om måneden, bare fordi klubbens økonomi er god. Realisme her er tiltrængt. Det er fair nok at de vil presse klubben til at give en bedre løn, men det er jo så der hvor man som forhandler skal prøve at bringe dem ned på et fornuftigt plan.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
«
Svar #52:
29 Jul 2012, 20:48 »
Min klub, FC Fyn er lige blevet overtaget med 7 spillerunder tilbage. Den nye formand har informeret mig om at det hele tiden var meningen at ansætte en ny træner, og at min fremtid vil blive afgjort snarest. Det fik mig til at tænke på en feature jeg føler mangler!
Mit hold ligger lige nu på en 7. plads i superligaen, første sæson i rækken (rykkede op 2 gange i træk og blev overtaget en gang allerede halvvejs i 2. sæson, så det er lidt hurtigt syntes jeg vi blev overtaget igen, efter blot 16-17 måneder. Ikke desto mindre, ligger vi med 33 point, der er håbløst langt til 4. pladsen (der ligger Brøndby med 47 point), mens der er omtrent lige så langt til 12. pladsen, men 11. pladsen er "kun" 11 point væk, og med hold som Esbjerg, Randers, FC Nordsjælland og AC Horsens under os, er intet sikkert endnu. Her syntes jeg det ville være mega rart med en mulighed for at bede om udsættelse af sådan en beslutning til sæsonen er forbi! Det kan under ingen omstændigheder gavne klubben at fyre en manager for at ansætte en ny, med så få runder tilbage, når nedrykning stadig er en mulig trussel! Bliver jeg fyret søger jeg enten et andet Superliga hold eller et Championship hold at overtage, men det ville da være rart at slutte af med at holde et oprykker hold, oppe i superligaen.
I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!
MBJ
Landsholdsspiller
«
Svar #53:
29 Jul 2012, 20:55 »
Tror bare ikke at en træner har indflydelse på hvornår klubben skal overtages, men kan sagtens forstå dig!
Romme
Gæst
«
Svar #54:
29 Jul 2012, 21:00 »
Jeg kunne jo godt tænke mig at de Superliga klubber og så vidt andre klubber der har hold med i Danmarksserien at de bliver adskilt fra amatørdelen.
Det skulle gerne være så realistisk så muligt og det er det jo ikke hvis f.eks. Randers FC's 2. hold i spillet er deres Danmarksserie hold og der så er spillere med der som intet har at gøre med Randers FC superligahold.
2. holdet burde være som i virkelighedern for alle klubber, nemlig et reservehold som spiller reserveholdsturneri
ng.
Man burde kunne finde en løsning på dette.
Randers, AaB, Hobro osv. gælder dette for
BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
«
Svar #55:
29 Jul 2012, 21:07 »
Citat af: MBJ 29 Jul 2012, 20:55
Tror bare ikke at en træner har indflydelse på hvornår klubben skal overtages, men kan sagtens forstå dig!
helt enig, og en overtagelse er sådan set også helt fint, men man bør vel kunne snakke med den nye formand - og "bede om mere tid" i stedet for egentlig at være frosset ud, der har jo allerede været uro omkring klubben ved at den skifter formand, så bør det efter min mening enten komme samtidigt med (fyringen), eller kunne udsættes til sæsonen er forbi, når der som her er godt 3 uger til dette. Er dog endnu ikke fyret, så måske jeg får lov at blive.
I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!
Thore
Manager
«
Svar #56:
29 Jul 2012, 21:16 »
Citat af: BelthazorDK 29 Jul 2012, 21:07
helt enig, og en overtagelse er sådan set også helt fint, men man bør vel kunne snakke med den nye formand - og "bede om mere tid" i stedet for egentlig at være frosset ud, der har jo allerede været uro omkring klubben ved at den skifter formand, så bør det efter min mening enten komme samtidigt med (fyringen), eller kunne udsættes til sæsonen er forbi, når der som her er godt 3 uger til dette. Er dog endnu ikke fyret, så måske jeg får lov at blive.
Det er jeg enig med dig i. Det giver god menig, at hvis en klub bliver overtaget, så tager den nye ledelse en snak med træneren, for at få hans input på situationen.
Så skal man ligesom tale for at beholde ens job.
"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."
HRz
Gæst
«
Svar #57:
29 Jul 2012, 21:37 »
Være træner kun for feks AC Horsens u19.
Forklare en spiller at han skal gå ned i løn for at klubben kan køre økonomisk.
«
Seneste Redigering: 29 Jul 2012, 21:42 af HRz
»
Søgaard
Gæst
«
Svar #58:
29 Jul 2012, 21:52 »
Citat af: plutonium 29 Jul 2012, 12:49
Det du efterlyser findes da allerede? Hvis du går ind under din managerprofil og klikker på historie-tab'en, så står der (på engelsk) total career earnings. Det er din akkumulerede indtjening gennem karrieren.
Den eneste feature jeg ville overveje at støtte er, at man som manager kunne bruge sin indtjening på at overtage en lille lokal klub og så føre dem frem. Problemet her er bare, at du ikke kan være klubejer i spillet. Og det synes jeg heller ikke skal implementeres. Men som klubejer ville jeg da forvente at have stor indflydelse på klubbens økonomiske beslutninger (stadion-udvidelse, billetpris osv).
Jeg er overordnet fint tilfreds med spillets nuværende opbygning med hensyn til lønninger. Dog kan jeg godt lide ideen med et fleksibelt lønloft i de enkelte klubber. Når en klub har spillere med max løn på fx 300.000 om måneden, så er det urealistisk at en spiller med niveau svarende til klubbens niveau kræver 1.000.000 om måneden, bare fordi klubbens økonomi er god. Realisme her er tiltrængt. Det er fair nok at de vil presse klubben til at give en bedre løn, men det er jo så der hvor man som forhandler skal prøve at bringe dem ned på et fornuftigt plan.
Du efterlyser realisme i det sidste afsnit, men i afsnittet ovenover nævner du at du gerne så man kunne overtage en lille klub. Det er jo næppe noget, som ret mange managers i virkeligheden gør og derfor vil sådan en tilføjelse vel næppe tilføre realisme til spillet, men derimod blot en ligegyldig feature, som vil bringe spillet tættere på FIFA Manager.
Jeg ser helst blot en optimering af det nuværende spil og de features, som er kommet i spillet de senere år. Altså en forbedring af 3D, generelt spillet match engine, pressekonferencerne og nyhedsstrømmen.
Hvis vi starter med det sidste, så irriterer det mig, at jeg får alverdens nyheder, fra eksempelvis Premier League, som både er relevante og ikke relevante, hvis jeg subscriber mig til den, hvorimod jeg slet ingen nyheder får, hvis jeg unsubscriber ligaen. Jeg har ingen interesse i at høre om når Swansea bruger 20 millioner på en afrikaner, men derimod kunne det være rart at høre om når Chelsea bruger 230 millioner eller når Arsenal vinder mesterskabet.
Pressekonferencerne blev forbedret til dette års spil, men det er forsat for ensartet i svarmulighederne og spørgsmålene, hvor en større adspredelse kunne være rart, selvom jeg nok aldrig kommer til at tage pressekonferencerne selv, udover i første sæson for at se om der er sket ændringer i forhold til forrige udgave af spillet.
Spillets Match Engine fik en overhaling og blev vist helt omkodet til FM12 (Eller også var det FM11?), men jeg synes der til tider er børnesygdomme i kodningen stadigvæk, hvor det kan være sekvenser, hvor man kender udfaldet nærmest inden højdepunktet er begyndt. Ligesom 3D kan bruge en overhaling både grafisk, men også i forhold til at gøre bevægelserne mere realistiske.
plutonium
Manager
«
Svar #59:
29 Jul 2012, 23:14 »
Sune kunne i år afsløre, at FM12 har samme ME som FM11, så det var FM11 der var en komplet rewrite af kodningen
Der er, ganske som du siger, mange børnesygdomme, selvom jeg faktisk synes de er reduceret noget i forhold til sidste år. Dette kan jeg så ikke få til at passe med Sunes udmelding, men det er hvad det er xD
Angående realisme mht overtagelse af lille klub, så har du i og for sig fuldstændig ret. Men det er dog set. Schmeichel har vist gjort det i Danmark, ikke sandt?
Derfor kunne det godt blive implementeret, uanset hvor sjældent det er. Jeg ville personligt ikke overveje at bruge en sådan feature, da jeg har mine klare mål for hvert FM-spil!
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
Sider:
1
2
3
[
4
]
5
6
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »