home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 12:23:09 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23572
  0 Brugere, 666 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mikleonfaAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Forbedringer til FM13
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint
Forfatter Emne: Forbedringer til FM13  (Læst 27622 gange)
blomvikings
Manager

Sv: Forbedringer til FM13
« Svar #60: 29 Jul 2012, 23:24 »

Derfor kunne det godt blive implementeret, uanset hvor sjældent det er. Jeg ville personligt ikke overveje at bruge en sådan feature, da jeg har mine klare mål for hvert FM-spil!

Hvad er det så du vil med den??

TMazz
Førsteholdsspiller

« Svar #61: 29 Jul 2012, 23:59 »

Syntes faktisk spillet er ganske fornuftigt FM2012.
Dog er der også nogle småting jeg godt kunne tænke mig blev bygget på eller rettet.

- Netspil
Som nævnt før i tråden, netværk delen er under al kritik. Uanset hvor mange "aftaler" man laver med vedkommende man spiller med for at få et flow i spillet, har jeg simpelthen ikke tålmodighed nok til at spille mere end et par måneder.
Jeg så gerne de tog en side ud af Blizzards bog og måske tog lidt betaling for at bruge nogle kraftige servere de stillede til rådighed, så man ikke var afhængig af en stor upload hos brugeren. Min erfaring er det er kun host der har et glidende spil, mens andre stort set altid har en form for lag. Betalte gerne for 1 år, for at bruge deres servere indtil det nye FM kom.
Anyway det må og skal have et facelift, det ville være perfekt hvis man kunne få et online game med god fart og uden lag og problemer.

- Taktik
Kunne godt tænke mig der kom flere valgmuligheder når man f.eks skal lave frispark, indkast eller hjørne taktik.
Flere muligheder med tilvalg af roller til hver spiller, generalt mere taktik og uddybelse.

- Personale
Kunne godt tænke mig at hvis klubben har en f.eks sportdirektør at man evt. havde muligheden for at han deltog i handlerne og kom med råd og man kunne gøre brug af hans netværk og evt. taktiske evner hvis han var tidligere professionel.

- Generalt
Småting... MEN jeg håber de får fikset langskud i det næste spil, jeg får lange løg af at se f.eks i mit gamle Liverpool game have en Gerrard som har 18 i langskud, bare skyde bolden ud af stadion eller ramme den lille stakkels pige med brillerne ovre i hjørnet, hvorimod hvis jeg møder et eller andet lavere rangeret hold og de bare fyre bolde i kassen med 9-10 i langskud.
Og... selvmål... ALT for mange, ved ikke om det bare er mine games, men jeg oplever alt for mange selvmål.

plutonium
Manager

« Svar #62: 30 Jul 2012, 00:05 »

Hvad er det så du vil med den??

Mig? Intet. Men der er så mange der har efterspurgt det i årevis, at det ikke vil gøre mig noget, at det bliver implementeret Smiley

Bare fordi det ikke er en feature jeg personligt vil få noget ud af, så skal det jo ikke forhindre andre i at få hvad de gerne vil have! Så længe det ikke gør spillet dårligere for mig personligt Opstemt

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

El-Pistolero
Reserveholdsspiller

« Svar #63: 30 Jul 2012, 00:35 »

Spillernes stats kan falder alt for ekstremt under længere skader. Når en spiller på 25+ for en skade på over 5 mdr, bliver han aldrig samme niveau som før skaden. I det hele taget synes jeg spillerne kan falde urealistisk meget pga. dårlig træning. Det ok de går ned i de fysiske stats, men det urealistisk at man går ned i mentale stats.
P

Søgaard
Gæst

« Svar #64: 30 Jul 2012, 00:46 »

Sune kunne i år afsløre, at FM12 har samme ME som FM11, så det var FM11 der var en komplet rewrite af kodningen Wink

Der er, ganske som du siger, mange børnesygdomme, selvom jeg faktisk synes de er reduceret noget i forhold til sidste år. Dette kan jeg så ikke få til at passe med Sunes udmelding, men det er hvad det er xD

Angående realisme mht overtagelse af lille klub, så har du i og for sig fuldstændig ret. Men det er dog set. Schmeichel har vist gjort det i Danmark, ikke sandt? Wink

Derfor kunne det godt blive implementeret, uanset hvor sjældent det er. Jeg ville personligt ikke overveje at bruge en sådan feature, da jeg har mine klare mål for hvert FM-spil!
Men er Schmeichel manager? Wink

Jeg må indrømme, at jeg anser det som ligegyldigt fyld i ligeså høj grad, som hvis man kunne købe hus, bil og damer for ens penge.

Omkring kodningen, så kan det godt passe, at det var FM11 at det blev gjort. Der er dog stadigvæk ting, som i den grad kunne optimeres og komme til at køre væsentlig bedre ved små ændringer. Såsom ventetid ved gule og røde kort, hvor det er et irritationsmoment at det tager 15-20 sekunder at få givet et kort ved et highlight og endnu længere tid, hvis spilleren i samme sekvens er blevet skadet, da han så først skal behandles og udenfor banen, for derefter at komme ind igen og få kortet.

Brøndby_4ever
Landsholdsspiller

« Svar #65: 30 Jul 2012, 02:49 »

Spillernes stats kan falder alt for ekstremt under længere skader. Når en spiller på 25+ for en skade på over 5 mdr, bliver han aldrig samme niveau som før skaden. I det hele taget synes jeg spillerne kan falde urealistisk meget pga. dårlig træning. Det ok de går ned i de fysiske stats, men det urealistisk at man går ned i mentale stats.
P

Martin Bernburg... Den del af spillet er jo latterligt realistisk, når man tænker på ham! Wink

Aldrig alene!

plutonium
Manager

« Svar #66: 30 Jul 2012, 07:05 »

Men er Schmeichel manager? Wink

Jeg må indrømme, at jeg anser det som ligegyldigt fyld i ligeså høj grad, som hvis man kunne købe hus, bil og damer for ens penge.

Omkring kodningen, så kan det godt passe, at det var FM11 at det blev gjort. Der er dog stadigvæk ting, som i den grad kunne optimeres og komme til at køre væsentlig bedre ved små ændringer. Såsom ventetid ved gule og røde kort, hvor det er et irritationsmoment at det tager 15-20 sekunder at få givet et kort ved et highlight og endnu længere tid, hvis spilleren i samme sekvens er blevet skadet, da han så først skal behandles og udenfor banen, for derefter at komme ind igen og få kortet.

Jeg mener da helt klart, at han købte en klub (Hvidovre??) og var træner for den samtidig med at han var klubejer Peace

Ellers er jeg enig. Der er mange ting der kan optimeres, men jeg er faktisk ved at være tilfreds med ME'en. Bortset fra at den er meget firkantet og udynamisk. Én lille justering kan gøre forskellen på om man taber 2-0 eller vinder 3-0. Det er simpelthen for meget crazy

Spillernes niveau har alt for lidt at skulle have sagt efter min mening.

P

Her er jeg ret enig. Men jeg oplever ikke det samme fald som du gør. Hvis en spiller er skadet i 8-9 måneder er det noget andet, men der kan man sige, at de fleste spillere i virkelighedens verden har svært ved at kæmpe sig tilbage påny.

Derudover er jeg enig i, at mentale stats kan falde for let i spillet. Desuden er de fysiske for svære at træne op i forhold til hvor hurtigt de kan falde ifm en skade. Der burde være et maksimum-fald, ligesom der burde være en maksimum-stigning. En spiller med Messi-bygning kan jo aldrig realtistisk opnå 16-20 stykker i styrke, uanset hvor meget han træner. Finder man en spiller på 15 og træner ham konstant i styrke, så kan man sagtens gøre det i FM. Det er skævt. På samme måde vil en hurtig spiller (18-20 i spillet) ikke blive en snegl, selvom han er aktiv til han bliver 38. Der falder man for hurtigt i FM efter min mening. Nu er det meget overfladisk argumenteret for her, men har faktisk rodet meget med en ide til hvordan det kunne implementeres bedre.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #67: 30 Jul 2012, 08:00 »

Jeg kunne godt tænke mig at man kunne bruge sine penge til et eller andet. Når man forhandler kontrakt med en klub, vil man jo altid forsøge at få så meget i løn som muligt, men det er fuldstændigt ligegyldigt i FM. Du kan i princippet være manager i Barcelona og tjene 250 kr p/u og det betyder ingenting.

Man kunne eventuelt gøre lidt ligesom i FIFA hvor du kan se hvor meget du har tjent og så se hvilken karriere der på den front har været bedst. eller måske noget helt andet  Smiley

men i hvert fald skal ens indtjening have en eller anden funktion.

Din managerløn har skam betydning - det har bl.a. indflydelse på hvor villige andre klubber er til at tilbyde dit et job mens du stadig er ansat i en klub. Jo mere du får i løn, jo mere vil en eventuel ny klub skulle betale i kompensation for at headhunte dig, og hvis du eksempelvis tjener £300K om ugen i Barcelona er feltet af klubber som har råd til at købe dig fri uden tvivl betragteligt indsnævret.

Zumsar
Reserveholdsspiller

« Svar #68: 31 Jul 2012, 10:16 »

Jeg har ét ønske der er langt vigtigere for mig end det meste andet; De SKAL snart forbedre multiplayer delen, det er rystende at et spil anno 2012 er så elendigt et multiplayerspil !!

Indeed.

Gracjan
Ynglingespiller

« Svar #69: 31 Jul 2012, 12:33 »

Jeg er enig i mange af disse ting som i har skrevet, og jeg kan personligt lide at starte en lille klub og byg den op fra bunden af, men jeg er tit blevet fyret da jeg ikke kan sælge ordentligt og jeg ved i virkelighedens verden, der er nogle fans som gør noget for klubben! jeg tænker på at de fans kan donere nogle penge til klubben så klubben kan reddes! altså fan arrangementer som til en kamp, hvor børn kommer ind for halv pris. Det sker kun for at lokke nye tilskuere, men kunne godt lide vis det skete lidt oftere når økonomien er dårlig. 

Samt når en klub er uden manager og vil havde en, så synes jeg godt at der kunne kommere flere samtaler med ledsen samt at pressekonferencen også kunne handle lidt om du muligvis kan finde på at skifte til en anden klub.

Oh when the Spurs go marching in,
Oh when the Spurs go marching in,
I wanna be in that number,
Oh when the Spurs go marching on.

Risom
Manager

« Svar #70: 01 Aug 2012, 23:40 »

At det ikke tager 30-50 sekunder at tage diverse dødboldsituationer mod slutningen af kampen. Det er til grin, at der ikke er bolddrenge og målmanden bare står og kigger, hvorefter han bare står i 15 sekunder når han har taget tilløbet  ticked off

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Præsidenten
Landsholdsspiller

« Svar #71: 02 Aug 2012, 17:10 »

- Personale
Kunne godt tænke mig at hvis klubben har en f.eks sportdirektør at man evt. havde muligheden for at han deltog i handlerne og kom med råd og man kunne gøre brug af hans netværk og evt. taktiske evner hvis han var tidligere professionel.

Dette kunne jeg rigtig godt tænke mig. Synes det kunne være sjovt hvis man også kunne ansættes "bare" som cheftræner. I hvert fald gøre sådan at man ikke altid kan styre alt 100 % vedrørende transfers.

FC Barcelona

Brøndby_4ever
Landsholdsspiller

« Svar #72: 02 Aug 2012, 22:45 »

At det ikke tager 30-50 sekunder at tage diverse dødboldsituationer mod slutningen af kampen. Det er til grin, at der ikke er bolddrenge og målmanden bare står og kigger, hvorefter han bare står i 15 sekunder når han har taget tilløbet  ticked off

Helt enig! Det er virkelig for latterligt!

Dette kunne jeg rigtig godt tænke mig. Synes det kunne være sjovt hvis man også kunne ansættes "bare" som cheftræner. I hvert fald gøre sådan at man ikke altid kan styre alt 100 % vedrørende transfers.

Det synes jeg også kunne være ret sjovt. Så kunne det være lidt lige som når ens bestyrelse vælger at acceptere et bud på ens spiller, uden man selv har noget at sige. Så kunne sportschefen så også lige pludselig købe en spiller, man ikke nødvendigvis selv ville have hentet Smiley

Aldrig alene!

Anfield Road
Manager

« Svar #73: 02 Aug 2012, 22:52 »

Helt enig. Jeg har ikke set andre steder end Anfield hvor man ikke spiller med bolddrenge, men det gør man åbenbart ikke i FM. Også fordi som du siger at det tager så pokkers lang tid ved dødbolde. Og nogen gange ville der jo så også være to bolde på banen, hvilket ville gøre mere realistisk

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Thore
Manager

« Svar #74: 02 Aug 2012, 22:54 »

Det må vel også været det næste skridt for serien, hvis man ønsker at udvikle den. Der er trods alt rigtig mange klubber hvor der er en skarp opdeling mellem en cheftræner og en sportsdirektør.
Det ville være et fedt skridt, hvis udviklerne ønskede at gøre spillet mere realistisk.

Jeg tror dog ikke det er noget vi kommer til at se lige foreløbigt.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010