home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 12:23:09 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23572
  0 Brugere, 650 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mikleonfaAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Forbedringer til FM13
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Forbedringer til FM13  (Læst 27621 gange)
daugaard
Landsholdsspiller

Forbedringer til FM13
« : 20 Jul 2012, 17:13 »

Hey drenge, hvad synes i skal forbedres til FM 2013? Kunne være sjovt at se folks ideer :-) så fyr løs..

jeg har selv nogen -
Eventuelt kunne tage spillere med sig når man forlader en klub til en anden, skabe et slags ''bånd'' til spillerne og dem man har bedst bånd til kan man eventuelt hive med.

Flere klubber i Danmark selvfølgelig.

Fyr løs!

ptrN
Manager

Sv: Forbedringer til FM13
« Svar #1: 20 Jul 2012, 17:21 »

Jeg gad godt, at man kunne oprette spillerroller til sine spillere, således at man laver de indstillinger på en given position man finder bedst passende til spilleren.

Lad mig forklare;

Du spiller med AaB. Lucas Andersen kan enten fungere på OMC i en 4-4-1-1 eller på HM/VM i en 4-4-2. Du har reelt set to roller hvor du bruger Lucas nemlig OMC og HM/VM. Jeg gad godt, man kunne oprette en rolle(ligesom man kan vælge offensiv midtbanespiller, bred midtbanespiller osv) passende til positionen han spiller på, og så gemme den. På den måde kunne man have 2 roller, LA-H/V-M (Lucas Andersen højre/venstre-midt) og LA-OMC(Lucas Andersen offensiv midt). Disse to roller kræver jo vidt forskellige indstillinger, da man på kanten vil have en udfordrende Lucas der dribler med bolden langs kanten og slår indlæg, hvorimod man på OMC-positionen måske ønsker en slags hængende angriber, der fodrer angriberen med stikninger i dybden.

Disse to omtalte roller, skal kunne gemmes(indstillinger følger selvfølgelig med - eksempelvis dybe stikninger ofte, osv) således at disse kan vælges i hvilken som helst taktik man nu benytter.

For mig at se, er dette ganske nyttigt, da man på en position jo kan "risikere" at førstevalget og reserven er helt forskellige spillere. Dermed kunne man eksempelvis på HM-positionen have en rolle til Lucas og en anden til Henrik Dalsgaard, Patrick Kristensen, Jeppe Curth eller hvem end der måtte forefinde sig på positionen. Således undgår man, at man skifter en spiller ind for en træt Lucas Andersen, og undgår at udnytte reserven spidskompetencer da spilleren så bare spiller med de indstillinger man har lavet for Lucas.
Jeg er klar over at man blot kan ændre indstillingerne for spilleren der bliver skiftet ind, men min metode er tidssparende og desuden glemmer jeg ofte at ændre indstillingerne således de passer til reserven.

Håber det gav mening.
« Seneste Redigering: 20 Jul 2012, 17:24 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #2: 20 Jul 2012, 17:26 »

Det har jeg også ønsket tidligere, men er i stedet gået over til i videst muligt omfang at bruge de prædefinerede roller, hvilket fungerer nogenlunde og sparer en for en masse besvær.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

ptrN
Manager

« Svar #3: 20 Jul 2012, 17:41 »

Det har jeg også ønsket tidligere, men er i stedet gået over til i videst muligt omfang at bruge de prædefinerede roller, hvilket fungerer nogenlunde og sparer en for en masse besvær.
Og det fungerer også langt hen ad vejen. Dog, for mig at se, fungerer min ide ligesom i virkeligheden, hvor indskifteren instrueres af træneren i hvad han skal på banen.

Synes det afspejler virkeligheden rimelig godt.

welbz is dat guy

Grün
Landsholdsspiller

« Svar #4: 20 Jul 2012, 18:05 »

Større indflydelse på hvad sæsonmål man har. Hvis man nu skal bruge tid på at bygge holdet op så skal man have længere snor.

fck-drengen
Gæst

« Svar #5: 20 Jul 2012, 19:01 »

Kunne være fedt hvis man kunne lave et lønloft i klubben.
Udover det er det irriterende at spillere kan se ens lønbudget: Alle vil nok kræve en højere løn i City end i en klub i Danmark, men syntes det er urealistisk at spillerne kan se ændringer i budgetterne foretaget internt i klubben, og derefter bede om mere i løn i senere forhandlinger. Dette oplever jeg altid i mindre klubber, fx i mit nuværende save med Pescara hvor jeg er i fremgang og derfor får flere penge til rådighed år efter år.  Thumbs Up

blomvikings
Manager

« Svar #6: 20 Jul 2012, 19:08 »

Jeg har ét ønske der er langt vigtigere for mig end det meste andet; De SKAL snart forbedre multiplayer delen, det er rystende at et spil anno 2012 er så elendigt et multiplayerspil !!

bobbefar
Gæst

« Svar #7: 20 Jul 2012, 19:19 »

Jeg har ét ønske der er langt vigtigere for mig end det meste andet; De SKAL snart forbedre multiplayer delen, det er rystende at et spil anno 2012 er så elendigt et multiplayerspil !!

Helt enig !

Risom
Manager

« Svar #8: 20 Jul 2012, 19:57 »

Mere variation ved pressekonferencer, holdmøder, spillersnak osv.

Ellers er jeg meget enig med jer andre  Thumbs Up

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

blomvikings
Manager

« Svar #9: 20 Jul 2012, 20:01 »

Det er jo noget de har gjort før, men man vil altid føle man støder på de sammen muligheder, hvis man spiller nok Smiley

Alle pressekonferencerne osv. er for mig rimelig ligegyldige, det er sjældent, at måden man agerer på her påvirker holdet specielt meget Smiley

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #10: 20 Jul 2012, 20:10 »

Enig, men tvivler på der sker det store, på den fron det er ikke noget der "sælger" i forhold til nye fede features.

Men meget spændene hvad de har på bedding, her til jubilæums udgaven.(og nej jeg ved det heller ikke).

blomvikings
Manager

« Svar #11: 20 Jul 2012, 20:12 »

Enig, men tvivler på der sker det store, på den fron det er ikke noget der "sælger" i forhold til nye fede features.

Men meget spændene hvad de har på bedding, her til jubilæums udgaven.(og nej jeg ved det heller ikke).

Jeg kan bare ikke se hvad de nye features kunne være, som ku være så meget bedre. Multiplayer delen må da være noget der sælger, såvel som andre ting?

Som det fungerer nu kan man jo ikke spille med andre?

PhilipFlink
Manager

« Svar #12: 20 Jul 2012, 20:24 »

Hvorfor pokker kan du ikke det?

Thore
Manager

« Svar #13: 20 Jul 2012, 20:30 »

Ellers er jeg meget enig med jer andre  Thumbs Up

Helt enig. Det er en del af spillet som kræver noget ny tænkning. Det er så monotomt og kedeligt som det er lige nu. En ting der kunne være spændende, var hvis der var forskel på at være manager for Manchester United og Aarhus fremad. For det er der ikke nu.
I Aarhus Fremad har jeg lige så mange pressekonferencer som jeg har i United.
Det hænger ikke helt sammen.

Det er fint nok at man som træner i en lille klub bliver stillet lidt spørgsmål af lokal sprøjten en gang i mellem. Men for mig at se, så virker det som at medie fokuset på Fremad er lige så stort som i en top klub.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #14: 20 Jul 2012, 20:34 »

Jeg kan bare ikke se hvad de nye features kunne være, som ku være så meget bedre. Multiplayer delen må da være noget der sælger, såvel som andre ting?

Ah du kan nu sagtens spille med andre da.

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010