home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23478
  0 Brugere, 712 Gæster Online.

Nyeste Bruger: wandaluciaia
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Jagten på succes [#66]
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Jagten på succes [#66]  (Læst 46568 gange)
Szczesny
Manager

Sv: Jagten på succes [#28]
« Svar #105: 13 Apr 2012, 16:57 »

Sådan Dusty, godt gået Thumbs Up

Og godt at se Danmark lever op til den aktuelle 9.plads på verdensranglisten Peace

Efter du også er blevet landstræner, så er det lidt som om man får 2 blogs for 1 blogs pris Smiley

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#28]
« Svar #106: 14 Apr 2012, 16:01 »

#29 – Die Ossies

18. oktober 2017

Banner = Brodtgaard

”Ossies” er et slangord, der bruges af folk i det vestlige Tyskland om borgerne fra det tidligere Østtyskland. Det er på ingen måde pænt ment. Et af et de store tabuer i det tyske samfund i dag er modsætningerne mellem borgerne i det forenede Tyskland. Siden genforeningen for 20 år siden har der været spændinger mellem borgerne i det tidligere opdelte land. Borgerne i det vestlige Tyskland ser de fattige ”Ossies” som en belastning på samfundet, fordi mange er på overførselsindkomst . Desuden er det østlige Tyskland generelt meget fattigere end det vestlige. Derfor trives fordomme og vittigheder om ”Ossies”, der anses for at være dovne, gammeldags og dumme tosser som intet vil lykkes for.

I tysk fodbold er det heller ikke Die Ossies der sætter dagsordenen. Jo, Herta Berlin er et gammelt DDR hold, der blev moderniseret til ukendelighed efter genforeningen, og de spiller med den bedste række ganske ofte. Lidt det samme er historien om Hansa Rostock. Men tidligere storhold og ”ægte” DDR-hold som Dynamo Dresden, Lokomotiv Leipzig og Dynamo Berlin er forsvundet i glemslen. Eller tæt på.

Det er tid til at sparke noget selvtillid ind i ”Die Ossies”. Drømmen om de gamle dage er slut og kapitalismen er for alvor rykket ind i de tidligere hundelortebrune gemakker. Klubben RasenBallsport Leipzig blev oprettet i 2009 som det fjerde hold sponsoreret af Red Bull (tidligere overtog læskegiganten RB Salzburg, New York RB og RB Brasil) og er tænkt som det nye, store sportslige trækplaster i den gamle, nedslidte DDR-industriby. Målsætningen i det virkelige liv er Bundesligafodbold indenfor de næste 10 år, i efteråret 2017 ligger holdet i 3. Bundesliga.

Her kan en managerkarriere uden tvivl bygges op

Bonus Info: Denne introduktion har jeg lånt fra en RB Leipzig-blog, som jeg planlagde til FM 2010, dengang RB Leipzig som nyoprettet hold startede i 5. bedste række, men selv om jeg fik downloaded en ligaudviddelsesfil og spillet første sæson, kom jeg desværre aldrig rigtig i gang med at skrive

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#29]
« Svar #107: 14 Apr 2012, 20:11 »

#30 – Lodtrækning til VM-grupper

8. december 2017

Banner = Brodtgaard

Festen i Bratislava og omegn er slut, det er tid til at finde ud af hvem Slovakiet skal have fornøjelse af at møde i VM sammenhæng.

Slovakiet er seeded som i tredje lag, hvilket jeg synes er ret godt gået for et hold, der ikke ligefrem kan prale af store traditioner i VM sammenhæng.

Fra fjerde seedningslag trækker Slovakiet Peru fra Sydamerika. Et ganske heldigt udfald. Holdet ligger et stykke under Slovakiet på verdensranglisten og har ikke haft noget der minder om et stærkt landshold siden 1970’erne.

Som andet seedning trækkes Mexico. Det er absolut en meget hård modstander at få. Mexico er super stærke teknisk, hurtige og – endnu værre – meget rutinerede i VM. Andre hold, jeg kunne have fået fra dette lag er Skotland, Japan eller Senegal, så jeg føler ikke heldet er med Slovakiet. Man kan håbe at det at VM spilles i Europa kan give Slovakiet en fordel.

Fra det bedste seedningslag trækkes ingen ringere end fodboldens moderland, England. En modstander, der er et sandt mareridt. Den bedste jeg kunne have fået fra dette lag er Wales (ja, hvem fatter det?), men så heldig skulle jeg ikke være. Overordnet set vil jeg kalde lodtrækningen for halvhård.

Slovakiet er placeret i VM’s gruppe B. Kampprogrammet bliver at England er første modstander, Mexico næste og til sidst Peru. Dvs. jo svagere modstander jo længere fremme i turneringen. Det er ikke så godt set i forhold til at Slovakiets spillere med stor sandsynlighed vil begynde med at være lidt nervøse over at spille med ved de stores bord. Den eneste lille fordel jeg kan se, er at England er et eksempel på et hold, der nogle gange starter svagt i turneringer. Kan vi åbne turneringen med en uafgjort, er der store muligheder. Min forventning er dog ikke at Slovakiet kan gå videre til 2. runde, men en 3. plads vil være tilfredsstillende.

Skulle Slovakiet mod forventning gå videre, vil ottendedelsfinalen blive en kamp mod et af Gruppe A’s hold, dvs. enten Rusland, Nordirland, Paraguay eller Nigeria.

Bonus Info: Danmark har fået det, jeg vil kalde en interessant lodtrækning. Modstanderne bliver (i denne rækkefølge) Sydkorea, Cameroun og ikke mindst Spanien. Det kan blive en ganske svær opgave for Henrik Jensens tropper, men jeg vil mene at hvis spillet kommer til at fungere, burde de rød/hvide kunne slå både Sydkorea og Cameroun. Men jeg byttede dig gerne job med hr. Jensen. Danmark får en enestående mulighed for at gøre noget ved sit ”Spanien-kompleks”, og det ville jeg meget gerne være en del af.

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#30]
« Svar #108: 15 Apr 2012, 11:25 »

#31 – Endelig!

10. januar 2018

Banner = Brodtgaard

Lige efter nytår kan Dan Marksen fejre sit 6-års jubilæum som manager. Efter mange magre år på klubfronten, virker det som den lovende danske manager endelig fundet sig til rette i det sydøsttyske.

Lad det være sagt med det samme, Slovakiet reddede denne blog. Hvis ikke jeg havde haft en VM billet at spille om, havde jeg nok lukket bloggen i begyndelsen af november 2017. Til at begynde med så det ud som om turen til Leipzig skulle blive mere af det samme crap. Leipzig mødte på det tidspunkt hold, de er favoritter til at slå, men taber alligevel. Efter to nederlag og en uafgjort ligger Leipzig kun sølle to point fra nedrykningszonen.

Denne gang vælger Dan Marksen også at lade være med at bruge de muligheder han har. Ingen store taktiske ændringer, ingen taktisk hestekur, ingen indkøb eller spillere, der bliver løst fra kontrakten. I stedet bliver manageren stædigt ved, og resultatet kommer med en voldsomt tiltrængte 4-1 sejr over Stuttgarts reserver.

Siden den kamp har Leipzig ikke tabt, og jeg har set mit hold blomstre op, blandt andet i det vigtige ”østtysker” opgør mod Dynamo Dresden, der lå nr. 5 da vi slog dem. Det giver selvtillid, og angriberen Von Hessen går amok med bl.a. tre mål mod Koblenz. Ellers er det ikke de store individuelle præstationer, der stjæler billedet, men det kollektive arbejde. Jeg introducerer en 4-4-2 diamant formation, fordi holdet har gode offensive midtbanefolk og ikke det store at arbejde med af almindelige centrale midtbanespillere.

Glæden ved FM som klubmanager er tilbage. At være i en klub, som jeg flere gange har drømt om at blogge om, har givet motivationen og lige de sidste 5% stædighed, der giver resultaterne.

Der er desværre problemer i kulissen. Klubben har en uheldig sammensætning af EU og ikke-EU spillere, hvilket betyder voldsom rotation, der ikke er hensigtsmæssig for spillets kvalitet. Derudover er der nogle spillere, der har lidt for meget ondt i røven over ikke at spille en række eller to længere oppe. Den tidligere schweiziske U-21 spiller Armand Neeskens er hver anden uge ude og brokke sig offentligt over at de klubber, der scouter ham ikke byder på ham. Den eneste grund til at idioten ikke får en bøde og en skideballe er at det ville skabe mere uro i truppen.

Mest uro skaber dog min assistent Hans Vissler. Han bliver flere gange kædet sammen med flere hollandske klubber, og for at gøre situationen værre benægter han ikke at han gerne vil væk. Resultatet bliver at pressen mellem jul og nytår kan fortælle at den ikke helt så trofaste Hans blev passet op af nogle fanatiske fans efter træning. Noget jeg aldrig har set i FM før.

Dan Marksen føler sig tvunget til at holde en meget lav profil og ikke selv bidrage til uroen. Ingen spillere bliver solgt da transfervinduet åbner, der bliver ikke kommenteret på de mange urolige elementer i truppen og kun den meget talentfulde 18-årige defensive midtbanespiller Abdullah Eraslan bliver købt ind i januar på fri transfer. Da Hans Vissler endelig beslutter sig for at rejse til AGOVV i den næstbedste hollandske række, er lettelsen større en hvis man havde fjernet fire gammeldaws telefonbøger fra min brystkasse. Når Hans er væk og med de manglende bud på Neeskens kunne det være at roen snart indfinder sig i truppen. I en sæson så kaotisk som den her er det vigtigt at holdet kan stå sammen.

Yessir
Manager

Sv: Jagten på succes [#31]
« Svar #109: 15 Apr 2012, 13:30 »

Så er vist på sin rette plads at sende en stor tak til Slovakiet for at holde liv i denne blog Smiley

Dusty78DK
Manager

« Svar #110: 15 Apr 2012, 13:57 »

Så er vist på sin rette plads at sende en stor tak til Slovakiet for at holde liv i denne blog Smiley

Wink

Jo, men det kan være der kommer mere at være glad for, jo  Hævet Øjenbryn

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #111: 15 Apr 2012, 15:31 »

Det ser godt ud Dusty Wink

(Strøg li igennem de 10 updates jeg manglede Wink )

Godt at bloggen fortsætter... KIU Wink

Szczesny
Manager

« Svar #112: 15 Apr 2012, 17:51 »

Wink

Jo, men det kan være der kommer mere at være glad for, jo  Hævet Øjenbryn

Som for eksempel en ny update? Smiley

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Brodtgaard
Manager

« Svar #113: 15 Apr 2012, 18:59 »

Herligt med lidt klubsucces. Håber at uroen bliver forvandlet til ro, når der forhåbentlig kommer en oprykning.
Svær pulje for Slovakiet.

Glæder mig allerede til en ny update!

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager

« Svar #114: 15 Apr 2012, 21:13 »

#32 – I horisonten

11. februar 2018

Banner = Brodtgaard

Lodtrækningen til Europamesterskabet er meget tæt på at gå ubemærket hen i arbejdet med at få klubkarrieren til at tage fart. Men Dan Marksen har alligevel tid til at sætte sig og følge transmissionen af lodtrækningen fra UEFA’s førerbunker. Slovakiet var seeded i første seedningslag, hvilket burde give en tålelig lodtrækning.

Resultatet bliver lagt over forventning. Estland og Kasakhstan skal holdet kunne slå på en hvilken som helst dag – både ude og hjemme. Israel er ikke ubetinget ringe, men med den danske play-off sejr på 5-0 på udebane i tankerne, vil jeg mene det er nogen lunde realistisk at Slovakiet kan tage 6 point fra dem også. Finland har ikke noget stærkt hold lige nu, og burde ikke være en svær modstander – Danmark gav dem som sagt stokkeprygl i VM-kvalifikationen. Tilbage er så Tyrkiet, der er gået lidt tilbage i dette save, men som absolut er den eneste reelle udfordrer. De nåede til VM-playoff, men tabte til Kroatien. Da to hold fra hver kvalifikationsgrupp e går direkte videre (plus play-off for de seks bedste tre’ere), vil jeg mene det er meget sandsynligt at Slovakiet kvalificerer sig. Thank God for 24-team tournament!

Kort sagt: Oprindeligt lignede Slovakiet et trinbræt mod et federe klubhold, men med den gode lodtrækning er det absolut tiltrækkende at nappe en EM med.

Bonus info: Danmark får en mere udfordrende tur end Slovakiet mod EM i 2020. Modstanderne bliver Tyskland, Polen, Malta og Cypern. Tyskland bliver meget hårde at skulle kæmpe imod, Polen kan være gode i perioder og hold som Cypern og Malta har Danmark traditionelt haft svært ved på udebane, men mon ikke det kan lade sig gøre at kvalificere sig når de to øverste pladser giver direkte adgang.

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#32]
« Svar #115: 16 Apr 2012, 20:33 »

#33 – Lovende takter

13. maj 2018

Banner = Brodtgaard

RB Leipzig slutter sæsonen af med et kedeligt 0-1 nederlag ude mod Koblenz. Resultatet er dog meget misvisende for et forår, hvor kurven kun er gået én vej, nemlig opad.

Forårssæsonen starter ellers usikkert. De fire første kampe giver to uafgjorte og to nederlag. Det pointmæssige problem løser jeg ved at tage stilling til et andet problem. Jeg har hele tiden haft svært ved at få holdkabalen til at gå op. Konkret har jeg haft problemer med at både plads til at spille med højre midtbane mand og offensiv midtbanespiller. Til disse to positioner har jeg kun én god mand, nemlig Sahbir Isoufi. Efter den dårlige start vælger jeg derfor at gå tilbage til flad 4-4-2, og det giver et afgørende stød fremad.

Otte ud af forårets sidste 13 ligakampe ender i sejr til RB Leipzig, og spillet fungerer bedre end i Dan Marksens første tid i klubben. Måske også fordi den megen uro i ebber ud. Unge Erslan danner makkerskab med Michorl på den centrale midtbane, og selv om de til sammen har en gennemsnitsalder på 21 år, så er denne konstellation langt stærkere end den tidligere diamantmidtbane, hvor jeg var tvunget til at spille med den 18-årige portugiser Serraro lige bag angriberne. Hans form svingede voldsomt.

Den kaotiske sæson, som RB Leipzig har været igennem, ender med at udløse en 11. plads ud af tyve. Placeringen er et udtryk for uro i begyndelsen af Dan Marksens regeringstid og de taktiske justeringer, der har været nødvendige. Men nr. 11 er et udmærket udgangspunkt for næste sæson. Dan Marksens klubkarriere må siges at være tilbage på sporet, og måske er det ikke helt dumt at drømme om en oprykning til 2. bundesligaen indenfor 2-3 år.

Nu er der overskud til optimisme.

ligemeget
Juniorspiller
**

Sv: Jagten på succes [#33]
« Svar #116: 16 Apr 2012, 20:47 »

Jeg må sige jeg er helt tosset med den her blog, fanger mig virkelig at den er simpelt og det er nemt at følge med.

Så jeg synes du burde smide en opdate mere op nu du skal slå Erzael i at nå længst, for glæder mig sku til at hører hvordan Slovakiet klare sig i Rusland

Dusty78DK
Manager

« Svar #117: 16 Apr 2012, 22:34 »

Jeg må sige jeg er helt tosset med den her blog, fanger mig virkelig at den er simpelt og det er nemt at følge med.

Så jeg synes du burde smide en opdate mere op nu du skal slå Erzael i at nå længst, for glæder mig sku til at hører hvordan Slovakiet klare sig i Rusland

Tak for rosen.

I forhold til min "strid" med Erzael er det jeg tænker på hvor langt man er nået i sit save, ikke antallet af updates. Erzael er to år længere fremme end jeg er lige nu. Jeg har godt nok flere updates liggende klar, men det er jo en god ting at trække spændingen lidt, ikke?  Opstemt

Dusty78DK
Manager

« Svar #118: 17 Apr 2012, 20:05 »

#34 – Forberedelserne til et VM

16. maj 2018

Banner = Brodtgaard

Slovakiets forberedelser til VM i Rusland i 2018 begynder tidligt. Allerede en måned efter kvalifikationen er i hus, spiller holdet en meget vigtig testkamp ude mod Argentina. At møde Messi og co. (ja, han er på banen hele kampen) i Buenos Aries er en spillemæssig, men mest mental test af hvordan mine spillere vil klare at stå med ryggen mod muren.

I første halvleg bliver Slovakiet kørt helt over, og det er et under at Argentina ikke scorer. Jeg kunne også have valgt at stille op i 4-5-1 for at styrke defensiven, men holder fast i 4-4-2, da to angribere stresser modstanderne bedre end én. Messi er dog helt ustyrlig denne aften. Den ene gang efter den anden bringer han forsvaret på hælene, men de blåblusede står fast. Faktisk lykkes det fra anden halvlegs start at komme frem til et par målchancer. Desværre er vi efter 57 minutter ikke gode nok til at komme af med bolden, da vi er på vej frem efter at have brudt et angreb. Der bliver skabt plads i forsvaret, som Agüero udnytter til at score kampens eneste mål. 0-1 er ganske acceptabelt for en kamp, hvor man kunne frygte en kæmpe lussing.

Næste test er i begyndelsen af marts mod en anden VM-modstander fra øverste seedningslag, nemlig Wales. Denne aften er der intet der virker. Den walisiske midtbane er ustyrlig og derfor får vi et svidende 1-4 nederlag på midtbane. Gareth Bale bliver fortjent man of the match, og jeg lover aldrig at stille spørgsmålstegn ved om Wales bør være i første seedningslag i dette save. De nåede også til kvartfinalen i sidste VM.

Så bliver det alvor!
16. maj skal bruttotruppen på 30 spillere som optakt til VM vælges. Nogle managere har givet vis ingen problemer med at finde 30 egnede kandidater til et VM, men for Slovakiet er situationen særlig. Omkring 26 forskellige spillere har udgjort truppen gennem kvalifikationen og resten af pladserne må udfyldes af håbefulde folk fra U-21 holdet. Her kan databasestørelse ”lille” for alvor mærkes. Så Dan Marksen er tvunget til at tage en flok raske, unge knægte med til de sidste opvarmningskampe, selv om det ikke er super sandsynligt at de ender blandt de sidste 23 spillere.

De 30 mand står i første omgang overfor Sydafrika, der med sin rutine og fysiske styrke holder os fra fadet i store del af kampen og har en del farlige forsøg. Men da taktikken bliver finindstillet til at spillerne skal hurtige rundt om modstanderne, sker der noget. De sidste 20 minutter er Slovakiet totalt dominerende. 0-0 er lidt overraskende i en kamp Sydafrika var favorit til.

Inden den næste kamp udkommer VM-odds. Brasilien er favorit til odds 2,00 – skarpt efterfulgt af Spanien (odds 2,50), Tyskland (3,00), Argentina (3,00), samt Frankrig og England (begge 5,00). Slovakiet bliver sat til 34,00 og udråbt til et hold, der vil få det svært mod alle modstandere. En rolle som underdog, der kan vise sig at være en fordel. Det er samtidig at de 23 endelige spillere skal vælges til VM trup.

Næstsidste test er mod USA, der ligger to placeringer bedre på verdensranglisten end Slovakiet. Rutinen kan ses. Allerede efter 34 sekunder har amerikanerne en kæmpe chance de bør score på, og selv om slovakkerne får bedre fat i spillet, scorer Bradley Johnson fortjent til 0-1 efter 12 minutter. Efter dette mål sidder amerikanerne fuldstændigt på spillet uden at anstrenge sig, og de har et par gode afslutninger mere i første halvleg. USA spiller endnu mere tilbagelænet i anden halvleg og scorer næsten for sjov til 0-2 med et kvarter igen. Gajdos reducerer på et smukt, følt skud fra straffesparksfeltet s yderste kant to minutter senere. Det kunne give hjemmepublikummet i Bratislava en smule håb efter en elendig kamp, men Puentes mål til 1-3 i det 81. minut er bare en bekræftelse af at selv to placeringer på verdensranglisten kan være meget langt fra hinanden. Uha, 1-3 i en kamp hvor modstanderen slet ikke anstrenger sig.

I sidste testkamp er modstanderen Uruguay (igen hjemmebane) og taktikken bliver at få gang i kontraspillet. Det viser sig at være en god idé. Gajdos og Jendrisek oppe foran er konstant farlige grundet deres hurtighed og spilforståelse, og de har to store chancer hver i løbet af den første halve time. Dominansen bliver ikke udmøntet i mål, og dermed åbnes op for at sydamerikanerne fra anden halvlegs start kan begynde at æde sig ind i kampen. De er tæt på mål to gange indenfor de første ti minutter og får et mål tvivlsomt underkendt pga. frispark mod keeperen. Kampen ender 0-0 som følge af at Slovakiet ikke udnytter sine chancer og at Uruguay ikke kan få noget ud af de chancer de får.

Hvad lærte vi så af det?
VM står for døren. Slovakiets form er ikke imponerende, og kan ikke sammenlignes med perioden efteråret 2017, hvor sejren i Irland må siges at være det helt store højdepunkt. Men Dan Marksen fik i hvert fald bevist at kontrafodbolden er Slovakiets stærkeste kort.

Nibali
Landsholdsspiller

Sv: Jagten på succes [#34]
« Svar #119: 18 Apr 2012, 03:02 »

Endnu en fin update. Meget sjovt at Messi og "Kun" Agüero stadig er store navne hos Argentina, da jeg eller synes de plejer at få voldsomme newgens. Jeg er iøvrigt meget overrasket over Wales. Jovidst, Bale er et stort talent... Men har de overhovedet deltaget ved i slutrunde i den virkelige verden? Ja, ja... FM har sine egne veje fra tid til anden.

På resultatsiden var det bestemt ikke imponerende. Det var kvalen så tilgengæld, så jeg håber stadig på det bedste. Dog er nederlaget til USA dybt, dybt pinligt. Tror mig - jeg har spillet fodbold med amerikanere Opstemt Held og lykke ved VM!

PS. Hvis du smed en "trup gennemgang" afsted, ville det være mægtigt fint!

PPS. Har jeg misset noget med Hamsik, siden du ikke har udtaget ham? Han er vel kun 30-31?

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010