home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  1 Bruger, 828 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Jagten på succes [#66]
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Jagten på succes [#66]  (Læst 46538 gange)
Stimorol
Førsteholdsspiller

Sv: Jagten på succes [#18]
« Svar #75: 08 Apr 2012, 12:31 »

Selvom, deres økonomi står a lort til så mener jeg du burde have sagt ja til FCNordsjælland. Smiley

Liverpool, Dortmund, AGF

Dusty78DK
Manager

« Svar #76: 08 Apr 2012, 13:55 »

Selvom, deres økonomi står a lort til så mener jeg du burde have sagt ja til FCNordsjælland. Smiley

Det må jeg indrømme at jeg også var tæt på, men de har mistet alle de gode spillere og alle talenter, så der var meget lidt at bygge på. Men jo, baseret på deres ry, var jeg tæt på at sige ja.

Ellers var der en lille italiensk klub fra den fjerdebedste række, der rent faktisk havde lidt penge at hytte med. Aries, tror jeg de hed. Dem fortrød jeg godt nok bittert at jeg ikke sagde ja til.

Dusty78DK
Manager

« Svar #77: 08 Apr 2012, 14:30 »

#19 – Hvis man ikke kan få den man elsker … må man elske den man kan få

14. juli 2016

Banner = Brodtgaard

Humøret nærmer sig nulpunktet. Det ene fodboldmæssige McDonaldsjob efter det andet driver forbi mens de bedste europæiske landshold udkæmper en dyst om EM-trofæet. Jo mere sulten Dan Marksen bliver efter at få noget at lave i den kommende sæson, jo mere lækker bliver en tjans for et eller andet ligegyldigt og ludfattigt bundhold i den fjerde bedste række.

Men måske er der en mening med prøvelserne. Den 14. juli får Dan Marksen et tilbud, der til at begynde med ligner en ondskabsfuld joke: Hvad med et landstrænerjob?

Det er en mindre sensation, men det er rigtigt nok. Det er naturligvis en smule svært at sige noget 100% tydeligt om, men noget tyder på at Slovakiets fodboldforbund havde andre kandidater. Manden øverst på ønskelisten skulle vidst nok være det østrigske 1. divisionshold AK Grazers Ales Ceh. Da ingen af de ønskede folk har været interesseret, vælger fodboldforbundet derfor at sige, at når de ikke har kunnet få den manager, de helst ville have haft, vil de prøve noget helt andet, nemlig en relativt ukendt dansker, der gjorde sig den ulejlighed at prøve at søge jobbet. Behøver jeg at sige at jeg aldrig har sagt ja så hurtigt til et job før?

Dermed får Dan Marksen en unik mulighed for at gøre sig gældende i VM-kvalifikationen og dermed profilere sig internationalt. Men det bliver ikke let. Dan kan ikke forvente pressens og publikums opbakning. Det minder lidt om da Ricardo blev ansat som landstræner i Danmark efter Sepp Piontek. Han var absolut ikke førstevalg, og det vidste alle. Efter at have forsøgt at skaffe sig en anden træner, endte DBU med at tigge den tidligere assistent om at stå i spidsen for det danske landshold.

Efter den megen ballade omkring den nye landstræner, var Ricardos kommentar dengang: ”Bitter? Det er noget man drikker.”

Hans eksempel vil jeg læne mig op af. For måske var han enormt upopulær, men han vandt trods alt EM. Manden, der blev anset for at være en fynsk pauseklovn, lo alligevel til sidst.

Den nye arbejdsgiver er Slovakiets fodboldforbund. En nation, der var med i sommerens EM og leverede en slatten indsats i gruppespillet, men lige akkurat klarede sig videre til anden runde. Her leverede de blåblusede en mandfolkeindsats ved at spille lige op med selveste Spanien og først tabe i den forlængede spilletid. Slovakiet er i skrivende stund nr. 28 på verdensranglisten, hvor eksempelvis lille Danmark er dumpet ned til nr. 73. Nationalstadionet er det ydmyge Pob Dubnum i hovedstaden med plads til mindre end 12.000 tilskuere. Så trods fine præstationer under EM, så er det ikke en fodboldmæssig gigant, Marksen overtager.

Slovakiet har altid stået i skyggen af storebror Tjekkiet siden unionen blev opløst i 1993, men denne gang er de kommet i en kvalifikationspulje, der er til at skaffe sig resultater i. Irland og Bosnien er muligvis bookmakernes favorit til at kæmpe om direkte kvalifikation og playoff, men ingen af de hold er mere end 10 % bedre end Slovakiet på papiret, så med en god moral og den rigtige spillestil burde det være muligt at overraske. En andenplads er i hvert fald ikke en fuldstændig umulighed.

Første kamp i kvalifikationen frem mod VM i Rusland, spilles 3. september ude mod Litauen.

Highbury
Landsholdsspiller

Sv: Jagten på succes [#19]
« Svar #78: 08 Apr 2012, 15:17 »

Tillykke med landstrænerposten.. . Sikke et spring opad for Hr. Marksen... Som du selv nævner, så er det da en fin pulje at starte i Wink Og det ser stadig godt ud med bloggen, en god historie uden for meget andet der stjæler opmærksomheden...

KIU Wink

Stimorol
Førsteholdsspiller

« Svar #79: 08 Apr 2012, 16:41 »

Ja, som Highbury siger, tillykke med landstrænerjobbet. Kunne godt tænke mig at vide lidt om spillerne, men det kommer måske i næste update eller hvad?

Liverpool, Dortmund, AGF

Dusty78DK
Manager

« Svar #80: 08 Apr 2012, 19:21 »

#20 – Perfekt udgangspunkt

Slovakiets landshold, efteråret 2016

Banner = Brodtgaard

Premierekampe. Uha, de kan hurtigt gå hen og blive en ubehagelig affære. Specielt når man møder et hjemmehold, der er bevidst om deres kvaliteter og ikke er bange for at give deres gæster kamp til stregen.

Litauen havde ingen planer om at forære Slovakiet en ønskekamp. Allerede efter 2 minutter får Litauen straffespark og det bliver starten på en kamp, hvor alt går op ad bakke. Litauen er holdet med overskuddet spillemæssigt og Slovakiet er det hold, der kæmper for at få det mest grundlæggende spil til at hænge sammen.

Sejren får Slovakiet i sidste ende kun fordi en forsvarsspiller tager lidt for let på bolden midt i anden halvleg og Vladimir Weiss erobrer bolden og kan løbe ned til målet og tage duellen mod keeperen. 3-2 ender det med i en kamp med meget usikkerhed fra Slovakiets side, en del fejlafleveringer og skiftende vilje til at udfordre modstanderens boldholder. Men drengene er også skiftet fra en ”Morten Olsen”-taktik og til en 4-4-2 med flad midtbane. Bedømmelsen af holdet ud fra første kamp, er, at det ikke ligner et VM-hold.

Anden kvalifikationskamp betyder et goddag til hjemmebanen, Pob Dubnum i Bratislava. Modstanderen er Letland, der absolut er en farlig modstander. De har tidligere overrasket i kvalifikationsturne ringer. Men nej, de blåblusede spiller suverænt og kører en 3-0 sejr hjem uden at ryste på hånden. Foran hjemmepublikummet får den overvejende unge trup fundet melodien. Udesejren på 3-1 over Malta er også et udtryk for at Slovakiet har fundet noget, der måske kunne ligne en VM-form, og jeg begynder at føle jeg kender holdet. Dem, der har imponeret mig indtil nu er Juventus-forsvaren Martin Skrtel, kaptajnen, midtbanegeneralen og Arsenal-spilleren Marek Hamsik. Derudover er mange af vores mål skabt af Weiss på højrefløj.

Efterårets alvorlige udfordring er hjemmekampen mod gruppens måske største favorit, Irland. I de første tyve minutter er der skydetelt foran Slovakiets mål. Spillerne kan slet ikke finde hinanden overfor en erfaren modstander, men heldigvis spiller Weiss en bold ind over på hjørne, som Jan Durica header i kassen efter 35 minutter efter en periode hvor Slovakiet langsomt har søgt at arbejde sig ind i kampen. 1-0 holder til pausen, hvor Stephen Kelly bliver smidt ud efter to gule lige før dommeren fløjter af. Resten af kampen er højspændt drama. Irland skruer op for presset, men Slovakiet har tanket den afgørende selvtillid og kampen ender 3-1 til hjemmeholdet.

Efter de fire første kvalifikationskampe er Slovakiet i spidsen af kvalifikationsgrupp en med maksimumspoint. Jeg havde selv regnet med 3 sejre og en uafgjort eller måske to uafgjort og to sejre. Slovakiet viser med de gode resultater at de unge spillere og enkelte erfarne kræfter er ved at bygge et godt hold op. Nu handler det om at bygge videre på succesen og undgå skader, men det kan i sig selv være problematisk som eksempelvis det er set på det danske landshold. Måske er Dan Marksen ved at tage et voldsomt skridt frem i fodboldens hierarki.

Stimorol
Førsteholdsspiller

Sv: Jagten på succes [#20]
« Svar #81: 08 Apr 2012, 20:17 »

Godt spillet. Jeg er helt overvældet, 20 updates på 8 dage, det er jo helt vildt.

Liverpool, Dortmund, AGF

Dusty78DK
Manager

« Svar #82: 08 Apr 2012, 20:51 »

Godt spillet. Jeg er helt overvældet, 20 updates på 8 dage, det er jo helt vildt.

Jo, tak, der er nu andre, der er nået lige så langt med deres update, både den om Wolfsburg og Lazio. Men jeg har også forberedt denne blog længe. Hvor mange flere updates jeg har er en hemmelighed, så der skal nok blive læsestof til resten af måneden  Wink

Dusty78DK
Manager

« Svar #83: 08 Apr 2012, 21:21 »

#21 – Dobbeltjobberi

13. november 2016

Banner = Brodtgaard

12. november er der venskabskamp Pod Dubnom. Dan Marksens hjemland Danmark gæster Slovakiet på en kølig og regnfuld aften. Slovakiet har styringen gennem hele kampen og vader i store chancer, Men efter 52 minutter sparker Christian Eriksen et frispark ind på kanten af feltet. Tidligere Lyngby-forsvarer (nu Aston Villa) Frederik Sørensen timer sit opspring perfekt og header bolden mod fjerneste hjørne, hvor den tager indersiden af stolpen og går ind. Ikke helt fortjent i forhold til spil og chancer, men de tilrejsende rød/hvide fans er begejstrede. Heldigvis betaler Slovakiets pres sig, Weiss får lov til at udligne 8 minutter før tid – hans tredje mål i efteråret – og Dan Marksen kan give hånd til Henrik Jensen efter kampen med fornemmelsen af at hjemmeholdet burde have vundet.

Dagen efter er der nyt i indbakken. Dan Marksen er blevet kaldt til England, hvor Reading har indkaldt til kontraktforhandling . Inden dagen er omme har den danske manager dobbeltjob.

Reading er langt fra tidligere sæsoners præstationer i Premier League. Holdet befinder sig i nedrykningszonen i League 1 og har ansat den danske up and coming manager til at vende billedet i løbet af de 28 kampe, der er tilbage. Der er intet transferbudget, men et hul på en halv million til nye lønninger.

Så efter den sidste landskamp i år – venskabskamp mod Montenegro d. 16.  november – kan Dan Marksen i tre måneder være dedikeret til at redde Reading. En ny, udfordrende tilværelse med to jobs er begyndt. 

Bonus Info: Fra 1. januar 2017 har jeg fravalgt nogle ligaer. Primært fordi det er nogle jeg grundet savets udvikling ikke regner med at kommer til at spille i. Men det betyder også meget, at spillet kører lidt for langsomt efter min smag. Følgende ligaer er fravalgt:
Alle ligaer i: Kina, Island, Finland, Ukraine. Øvrig liga fravalgt: Brasiliansk 3. division

SkjoldManden
Reserveholdsspiller

« Svar #84: 08 Apr 2012, 21:26 »

Tror godt du kan nå at vinderen fra sidste år med 50 updates Smiley

Dusty78DK
Manager

« Svar #85: 08 Apr 2012, 22:10 »

Tror godt du kan nå at vinderen fra sidste år med 50 updates Smiley

Det ved man jo aldrig  Wink

Men tak fordi du følger med  Smiley

KF
Landsholdsspiller

Sv: Jagten på succes [#21]
« Svar #86: 08 Apr 2012, 22:50 »

Sprød blog, Dusty78DK. Man får jo ligefrem lyst til at købe FM12 og begive sig ud i et lignende eventyr Smiley

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #87: 09 Apr 2012, 04:24 »

Imponerende... Skriftligt og ikke mindst din managermæssige-rejse! Fra Oldham til Slovakiet?! Jøses! Men en helt igennem imponerende start for østeuropæerne, om end 1:1 mod verdens nummer 73 må havde været noget skuffende. Jeg forstår desuden ikke du tager imod Readings tilbud? Hvorfor ikke satse helt og holdent på landsholdet og sikre dig en ansættelse i en stor klub på denne måde? Ja, ja, dit valg. Jeg læser i hvert fald stadig med.

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Dusty78DK
Manager

« Svar #88: 09 Apr 2012, 09:42 »

Imponerende... Skriftligt og ikke mindst din managermæssige-rejse! Fra Oldham til Slovakiet?! Jøses! Men en helt igennem imponerende start for østeuropæerne, om end 1:1 mod verdens nummer 73 må havde været noget skuffende. Jeg forstår desuden ikke du tager imod Readings tilbud? Hvorfor ikke satse helt og holdent på landsholdet og sikre dig en ansættelse i en stor klub på denne måde? Ja, ja, dit valg. Jeg læser i hvert fald stadig med.

Er helt enig i at det er lidt under middel kun at få uafgjort mod et så dårligt landshold som det danske  Wink

Jeg var meget i tvivl om det med Reading, men jeg har stadig ambitioner om at opnå noget på klubniveau

Dusty78DK
Manager

« Svar #89: 09 Apr 2012, 10:00 »

Sprød blog, Dusty78DK. Man får jo ligefrem lyst til at købe FM12 og begive sig ud i et lignende eventyr Smiley

Det kan sikkert fås til billige penge et eller andet sted på nettet  Wink

Så har der de seneste 48 timer været en hele del gang i mine jobskift, derfor har jeg opdateret karriereoversigten på første side.

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010