Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 15:03:33
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
05 Sep 2025, 17:14
NAsMaR
Blogs
Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41
Balslev
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03
Nodiem
Blogs
Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37
Eraticator
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere:
23606
0 Brugere, 753 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Brendansow
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2012
Kategori: Blogs
Jagten på succes [#66]
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
14
Forfatter
Emne: Jagten på succes [#66] (Læst 51989 gange)
Highbury
Landsholdsspiller
Sv: Jagten på succes [#14]
«
Svar #60:
06 Apr 2012, 14:17 »
Så fik jeg li læst med fra hvor jeg forlod dig sidst. Så valgte du at stikke af til England, troede ellers at kaptajnen gik ned med skibet
Ej kan godt se at du ikke ville få mange chancer for at forbedre omdømmet i det svenske...
Får helt lyst til at starte et LLM save, i stedet for mit skænderi med formanden i Bremen... Det ville vær noget mere simpelt i en mindre klub
Læser self med, og samler lidt inspiration til et muligt LLM save efter april
God Vind Dusty!
Edit: Fuck grafikken, i denne type saves er det da mere interessant at få en god blog tekst
Har kun indført lidt i min blog, fordi folk blev ved med at brokke sig over der manglede noget, nu jeg rodede rundt med Bremen...
«
Seneste Redigering: 06 Apr 2012, 14:21 af Highbury
»
Legenden
Manager
«
Svar #61:
06 Apr 2012, 15:49 »
Jeg blev læser nummer 1337.
Held og lykke.
[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]
Szczesny
Manager
«
Svar #62:
06 Apr 2012, 16:16 »
Spændende at hvad du kan få ud af Oldham, Dusty.
Jeg synes det er en fornøjelse at læse din blog, og især den med observationerne af klubnavne, og dertilhørende blognavne var fremragende!
Det eneste lille problem jeg har, er de sætninger hvor du skriver Dan Marksen, og så efter kommaet jeg. Det virker lidt kluntet, og som om du ikke ved hvilken vinkel du vil skrive fra.
Med det sagt, så er det klart den blog jeg føler mig mest underholdt af. Har dog endnu ikke kigget alle igennem.
Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika
Dusty78DK
Manager
«
Svar #63:
06 Apr 2012, 22:05 »
Citat af: Szczesny 06 Apr 2012, 16:16
Spændende at hvad du kan få ud af Oldham, Dusty.
Jeg synes det er en fornøjelse at læse din blog, og især den med observationerne af klubnavne, og dertilhørende blognavne var fremragende!
Det eneste lille problem jeg har, er de sætninger hvor du skriver Dan Marksen, og så efter kommaet jeg. Det virker lidt kluntet, og som om du ikke ved hvilken vinkel du vil skrive fra.
Med det sagt, så er det klart den blog jeg føler mig mest underholdt af. Har dog endnu ikke kigget alle igennem.
Jeg er meget enig i den svære balance med Dan Marksen og jeg-fortæller. Det vil jeg arbejde på at forbedre fremadrettet.
Dusty78DK
Manager
«
Svar #64:
06 Apr 2012, 22:05 »
#15 – The Rush
2. januar 2016
Banner = Brodtgaard
26 timer. Så lang tid går der fra Dan Marksen træder ind i Oldham’s klubhus for første gang, til at han står foran at skulle kæmpe om de første afgørende point.
Det siges at karrierer kan vindes og tabes på en enkelt kamp. Om det er rigtigt, ved jeg ikke, men jeg har lidt på fornemmelsen at denne kamp er livsvigtig for Dan Marksens ambitioner. Hvis man skal blive til noget blandt de bedste i fodbold, skal man også kunne præstere med ryggen mod muren, og det er netop den fornemmelse jeg får på denne kampdag.
Modstanderen er Accrington, der ligger en enkelt placering under vores. Vi skal spille på udebane i bidende kulde mod en modstander, der regnes for favorit til odds 1,8.
I stedet for at gå i panik, beslutter Dan Marksen for at prioritere og fokusere. Truppen er den helt store ubekendte. Der tales meget om Chris Taylor på midtbanen, men ellers er klubben stadig helt ukendt land. Derfor sætter den nye manager taktikken, den sædvanlige flade 4-4-2, mens han lader assistenten udvælge de 11 mand, der skal starte inde.
Det viser sig at være en god arbejdsfordeling i den hektiske opstartsfase. Fra start af spiller Oldham frisk til, og det virker som om Accrington er overrasket over det kontraspil, som Dan Marksen har lagt op til. Det giver frustrationer, og koster et rødt kort til Liam More fra de rødblusede efter 34 minutter. Derfra åbner kampen op, og Accrington er sat helt af.
Oldham viser en ny side af sig selv ved at spille overbevisende og vinde fortjent 3-1 i en super svær udekamp. Den lokale klubstjerne Chris Taylor scorer to kasser og alle tre mål skabes efter godt opspil på fløjene. Sejren rykker Oldham op på 10. pladsen, kun sølle tre point fra play-off.
Dette er uden tvivl den største dag i Dan Marksens liv, og hvem ved – måske bliver denne sejr begyndelsen på noget stort.
Brodtgaard
Manager
Sv: Jagten på succes [#15]
«
Svar #65:
07 Apr 2012, 00:12 »
Uhh - herligt med en god start i det engelske.
Håber på succes til Oldham og Marksen.
Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts
Dusty78DK
Manager
Sv: Jagten på succes [#15]
«
Svar #66:
07 Apr 2012, 11:44 »
#16 – Charge!
2. februar 2016
Banner = Brodtgaard
Nogle gange kan det at få en ny træner virkelig give en klub et spark bag i begyndelsen. Det er absolut tilfældet for Oldham, der med Dan Marksens ankomst oplever en fantastisk opblomstring i spillet på banen.
Den første måned som Oldham manager byder på fem ligakampe, og det giver 4 sejre og ét nederlag – bedre end forventet, kan man vidst roligt sige.
Det vigtigste resultat er i udekampen mod ligaens nr. 1, Tranmere. Det bliver en kamp, der afslører meget om Oldham’s styrker, svagheder og muligheder. På den positive side spiller drengene frisk til, upåvirket af at de møder ligaens supermænd på udebane. Fløjene er igen det farligste våben, Oldham tilspiller sig en del målchancer og scorer de mål der skal til. På den negative side har drengene svært ved at klare sig i fysiske dueller. Der er for megen tøven i de livsvigtige indgreb som forsvaret skal sætte ind med når angriberne kommer tromlende. De sidste 25 minutter er der regulært skydetelt foran Oldham’s straffespraksfelt, og det er kun uskarpe angribere, der redder vores røv. Men lidt held er også tilladt, og de undertippede Oldham-spillere vinder 3-2. Alt i alt er det Oldham-hold, der slår sine folder i den fjerdebedste engelske række i januar sprudlende og uimponerede at se på. Det lover godt.
På transfermarkedet har indkøbene været strategiske og tilbageholdende. De fire nye folk er to centrale forsvarsspillere, Lee Ashcroft og Scott Doe og to angribere, Tom Hitchcock (fremskudt angriber) og Lee Elliot (skarpretter). Indkøbene er gjort for at skabe bredde i truppen, og vil blive kørt ind i løbet af foråret.
Kun tre point fra play-off. Nu er der ikke andet at gøre end at kæmpe.
Dusty78DK
Manager
Sv: Jagten på succes [#16]
«
Svar #67:
07 Apr 2012, 16:52 »
#17 – Når træerne ikke vokser ind i himlen
8. maj 2016
Banner = Brodtgaard
Foråret 2016 startede lovende, men endte skuffende.
Når alt kommer til alt havde Oldham simpelthen ikke playoff potentiale i benene. Nederlaget i Chesterfield som afsluttede januar, skulle blive til en serie af 7 nederlag i træk, så to uafgjorte inden Oldham endelig fik en sejr over nedrykkerne Lincoln. Faktisk vinder Dan Marksens tredje klub kun 4 kampe efter 1. februar. Det samme antal sejre, som blev hentet i januar alene.
Den optimistiske stemning over den nye manager var en stakket frist. En fuser af de største jeg nogen sinde har oplevet. Og det er bittert, fordi der virkelig var en tro på at holdet kunne snige sig med i Play-off, der uanset udfaldet ville være en super platform at bygge videre på i den kommende sæson. Men nej. Uanset hvad der har været afprøvet af taktiske justeringer, udskiftning af spillere, forsvar af spillerne ved pressekonferencer og peptalks før kampene, så har intet hjulpet.
Situationen er mere end almindelig bitter. Klubbens finanser er i ruiner, klubben har et underskud på 3,7 millioner efter at have tabt mere end 21 millioner kr. i denne sæson. Astronomiske beløb, der tynger klubben endnu mere i retning af mørket, og et hul der er kommet på grund af en betragtelig gæld og at der var ret høje lønbudgetter i klubben da Dan Marksen ankom – faktisk er lønbudgettet ikke overskredet. En følelse af frustration og magtesløshed griber Dan Marksen, for det her lignede virkelig en klub, der på et par sæsoner kunne bygges op til måske en oprykning, men det virker helt hul i hovedet at se hvordan et så stort hul i kassen skal kunne indhentes i League Two.
Derfor er det med megen sorg i hjertet at Dan Marksen efter den sidste ligakamp – en slatten 1-1 hjemmekamp mod Cheltenham – søndag morgen går op til bestyrelsen og afleverer sin opsigelse.
Humøret er helt nede i kulkælderen, da det fuldtidsprofessione
lle eventyr stopper alt for tidligt. Spørgsmålet er, om der overhovedet er brug for Dan Marksen derude.
SLUTSTILLINGEN I LEAGUE TWO – SÆSON 2015/2016
Stimorol
Førsteholdsspiller
Sv: Jagten på succes [#17]
«
Svar #68:
07 Apr 2012, 20:44 »
Har lige hurtigt læst de seneste 3 updates, både op og nedture har Dan Marksen haft, og jeg mener at det var klogt at sige op.
Liverpool, Dortmund, AGF
JimmyGP
Manager
«
Svar #69:
08 Apr 2012, 00:34 »
Beautiful
Ser frem til store triumfer med Oldham
- Veni, vidi, vici -
bianconeri
Reserveholdsspiller
«
Svar #70:
08 Apr 2012, 01:45 »
Fed blog!
Et super fedt koncept som jeg selv tidligere har spillet efter, og grundet din blog lige er startet på igen.
I mine øjne er lir i form af flot grafik ligegyldigt, det som tæller i mine øjne er historien og det skriftlige som du levere rigtig stærkt.
Har læst en del af blogsne, og i mine øjne er dette nok den bedste !
Vincere Non È Importante È L'Unica Cosa che Conta
fino alla fine ★ ★ ★
-LFC-
Manager
«
Svar #71:
08 Apr 2012, 02:09 »
Jeg er meget vild med konceptet, og din stil og historie fungerer jo stadig! Fortsæt!
Yessir
Manager
«
Svar #72:
08 Apr 2012, 09:44 »
Citat af: JimmyGP 08 Apr 2012, 00:34
Beautiful
Ser frem til store triumfer med Oldham
Så ender du sgu nok med at blive skuffet
Citat af: Dusty78DK 07 Apr 2012, 16:52
Derfor er det med megen sorg i hjertet at Dan Marksen... søndag morgen går op til bestyrelsen og afleverer sin opsigelse.
Dusty78DK
Manager
«
Svar #73:
08 Apr 2012, 11:57 »
#18 – Jagtsæson
Sommeren 2016
Banner = Brodtgaard
Sommeren 2016. Resten af fodboldeuropa glæder sig til det første EM med 24 hold. I Danmark sidder Dan Marksen og hænger med skuffen over sin største skuffelse endnu i sin managerkarriere. Er det slut nu?
Ikke uden kamp! Første job fik Dan Marksen ved at gå på ferie og tage det første job, han fik tilbudt. Andet job fik han på samme måde. Ved det tredje job tillod Dan Marksen sig at være selektiv og vælge ét tilbudt job fra. I jagten på fjerde job skal tingene gribes anderledes an. Der skal søges manuelt!
Første jobtilbud er fra KFC Dessel Sport fra tredje division i Belgien. Klubben tilbyder en etårig kontrakt, men til at begynde med er tanken om en halvtidsprofessione
l klub ikke lige sagen.
Næste bud er 5. juni, hvor FC Nordsjælland, der er faldet igennem deres ellers gode arbejde i den virkelige verden, er ude med snøren. I 2012 rykkede de ned i 1. division, og siden da har de skiftes til at være i den bedste og næstbedste liga. Men dette år går det skidt. De er endt som nr. 6 i 1. division og økonomien ser meget dårlig ud, så det bliver igen nej. FC Fyn er næste bud kun fem dage senere. De blev nr. 6 i 2. division, men det er ikke placeringen eller ligaen, der fremkalder et nej denne gang. Det er det faktum at halvdelen af holdet forsvinder her til sommer, og der er ikke mange muligheder for oprustning grundet økonomien. Så det bliver til nej.
De følgende uger kommer der tilbud fra de nyoprykkede hold til belgiske 3. division og Serie C2. Dvs. at de jobs, Dan Marksen kan få, ligger et stykke under det niveau han trænede på hos Oldham. Det handler ikke om at være krukket. Det handler om værdighed. Dan skriver heller ikke ansøgninger til at være flaskedreng i Netto, vel?
Men nogle gange, særligt i krisetider, kan man blive tvunget til at starte helt fra bunden. Det ved Dan Marksen godt, og det frustrerer ham på den ene side at ville holde på sin værdighed og på den anden side vide at stolthed meget hurtigt kan bliev en møllesten om halsen. Spørgsmålet er om den unge, danske manager har forspildt sin chance for at kravle højere op i fodboldverdens hierarki.
Dusty78DK
Manager
«
Svar #74:
08 Apr 2012, 11:59 »
Citat af: Stimorol 07 Apr 2012, 20:44
Har lige hurtigt læst de seneste 3 updates, både op og nedture har Dan Marksen haft, og jeg mener at det var klogt at sige op.
Jeg må indrømme at jeg godt ved det ser rigtig skidt ud i et CV at skride så hurtigt, men jeg kunne simpelthen ikke se nogen anden udvej.
Citat af: -LFC- 08 Apr 2012, 02:09
Jeg er meget vild med konceptet, og din stil og historie fungerer jo stadig! Fortsæt!
Citat af: bianconeri 08 Apr 2012, 01:45
Fed blog!
Et super fedt koncept som jeg selv tidligere har spillet efter, og grundet din blog lige er startet på igen.
I mine øjne er lir i form af flot grafik ligegyldigt, det som tæller i mine øjne er historien og det skriftlige som du levere rigtig stærkt.
Har læst en del af blogsne, og i mine øjne er dette nok den bedste !
Mange tak for de pæne ord.
Nu må vi alle sammen se hvor den danske manager ender, om det überfede job rent faktisk dukker op, elle rom han må ned i Netto til flaskerummet
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
14
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »