home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:29:46 warmon Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 104 Gæster Online.

Indlæg: 1132758 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Jagten på succes [#66]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Jagten på succes [#66]  (Læst 42433 gange)
Stimorol
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#9]
« Svar #30: 04 Apr 2012, 12:10 »

Man får helt lyst til selv at starte som arbeidsløs når man læser din blog, og det har jeg faktisk også gjort.
Logged

Liverpool, Dortmund, AGF

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#9]
« Svar #31: 04 Apr 2012, 12:11 »

Man får helt lyst til selv at starte som arbeidsløs når man læser din blog, og det har jeg faktisk også gjort.

Denne blog er også første gang jeg starter som arbejdsløs med minus omdømme. Det er super spænende, meget mere end jeg havde regnet med
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#9]
« Svar #32: 04 Apr 2012, 18:44 »

#10 – Getting better all the time

26. oktober 2014


Banner = Brodtgaard








Ligesom økonomien, blev sæsonen 2014 beviset på at Valsta Syrianska IK er i en blidt opadgående kurve.

Men blidt – det var sæsonstarten ikke. Indsatsen i vores venskabskampe var mere end det almindelige slatne feriefodbold. Usikkert spil gav panderynker. I sidste øjeblik inden første ligakamp skifter Dan Marksen fra 4-3-1-2 tilbage til 4-4-2, da spillerne viser sig at være meget dårlige til at kombinere sig igennem på midten. Der er behov for at have folk helt ude på fløjen, der kan lave overlap og skabe farlige situationer. Også selv om de ikke er i nærheden af at være teknisk dygtige.

Alligevel starter sæsonen af røven til. Først 1-1 hjemme mod Syrianska IF Kerburan, derefter 0-2 ude hos BK Forward (nedrykkere fra ”Superettan”) og 1-2 ude mod Akropolis IF. Det placerer os som nummer sjok. Der står man så, med den største lønpost i ligaen og den højeste brugte transfersum i ligaen (astronomiske 46.000) og tænker: Hvorfor var det lige jeg tog en sæson mere her? Holdet spiller som en pose rådne nødder på trods af at truppen er langt bedre end sidste sæson, og jeg fatter hat.

15. april, få dage efter opstarten af sæsonen, får Dan Marksen en henvendelse fra Hvidovre, der ligger og roder i midten af 2. division øst. Men deres økonomi er ved at vælte og det er nok alene til at han siger nej tak. Af samme grund siger han nej til FC Hjørring, da de 2. maj tilbyder job i en klub, der allerede er færdig i 1. division. Men ja, det er fristende at komme så langt væk fra Valsta som overhovedet muligt.

Hvis skæbnen eksisterer, er der en mening med at den danske manager siger nej til jobbene, der kalder Dan Marksen mod lille Danevang. Valsta vender den katastrofale start ved at skabe tre sejre i træk og etablerer sig som midterhold. Derfra får holdet selvtilliden på plads, og kravler langsomt opad i tabellen, op til sæsonens højeste placering som nr. 3. Det lykkes endda for Dan Marksen for første gang i sin karriere at leve op til forventningerne i pokalturneringen, ja, endda gå ud over dem. Valsta når til anden runde, men også til tredje runde, til fjerde runde. Ja, det bliver til en kvartfinale! Om det er de grimme rød og gulstribede trøjer, der irriterer modstandernes syn er ikke godt at vide, men først da Valsta møder mægtige Djurgården slår kræfterne ikke til.

Det kunne have været sæsonen, hvor Valsta Syrianska IK rykkede op. Ja, det kunne det. Hvis ikke det var fordi klubben ud af 4 ligakampe i august kun henter ét sølle point. Ligesom det er forsvaret, der i foråret giver gode resultater, er det skader i bagerste kæde, der smadrer drømmen. Det koster mentalt, og klubben må fighte resten af sæsonen for at holde en placering blandt de fem bedste. Men der er ikke for alvor nogen til at gå forrest og tage ansvar. En spiller som Petkovski, der bombede igennem sidste sæson, kan slet ikke finde målet denne sæson, og må tage til takke med at sidde på bænken det meste af tiden.

Den endelige placering bliver nr. 5 i første division, nøjagtig det som pressen forventede. Bestyrelsen er tilfreds, Dan Marksen får endnu engang lov at blive. Jeg sidder bare og glor på de sølle to point der er fra Valsta og op til play-off. De andre er sikkert glade, men jeg er en smule ærgerlig.




« Seneste Redigering: 04 Apr 2012, 19:06 af Erzael » Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#10]
« Svar #33: 04 Apr 2012, 19:03 »

Sur røv at gå glip af oprykningen når du har købt ind Skuffet
Det lugter lidt af et klubskifte?

Ps jeg kan ikke få linket til at virke
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#10]
« Svar #34: 04 Apr 2012, 19:07 »

Sur røv at gå glip af oprykningen når du har købt ind Skuffet
Det lugter lidt af et klubskifte?

Ps jeg kan ikke få linket til at virke

Så skulle den være i orden Smiley

Og ja, det lugter lidt af et klubskifte. Er der hold i det? Wink
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#10]
« Svar #35: 04 Apr 2012, 21:09 »

Så skulle den være i orden Smiley

Og ja, det lugter lidt af et klubskifte. Er der hold i det? Wink

Holy shite! Kan du få folks links til at virke?!?!?? Kan du så også skaffe mig et job?  Opstemt

Sur røv at gå glip af oprykningen når du har købt ind Skuffet
Det lugter lidt af et klubskifte?

Ps jeg kan ikke få linket til at virke

Tak for jeres ros. Ja, det kræver alvorlige overvejelser - should I stay or should I go?
Logged

SkjoldManden
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Jagten på succes [#10]
« Svar #36: 04 Apr 2012, 21:25 »

Stay! 3 Gang er lykkens gang! Opstemt
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#10]
« Svar #37: 04 Apr 2012, 21:55 »

Stay! 3 Gang er lykkens gang! Opstemt

Tja, man ved jo aldrig  Wink

Nå, nu har jeg opdateret med en karriereoversigt oppe forrest i bloggen (2. post). Det bliver spændende at se hvor lang rejsen bliver ...
Logged

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Jagten på succes [#10]
« Svar #38: 04 Apr 2012, 22:21 »

Nu har jeg fulgt din søgning på job, men savner altså virkelig noget blik fang i form af nogle nye billeder fremfor at se det samme billede igen og igen det bliver en smule kedeligt. Jeg er udmærket klar over det er dit topbanner, men der mangler bare et eller andet. Men dejlig str. du skriver med Smiley

Held og lykke!
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#10]
« Svar #39: 04 Apr 2012, 22:29 »

Synes din blog ser kedelig ud ... Der er ikke rigtig noget der fanger mig som læser.. Du prøver at bruge lidt andre sider på den første side, men der synes jeg også dine logoer er klubberne bliver for store.. Du burde taget et kig herind: http://fmfreaks.dk/index.php?topic=33264.0 for at få inspiration på hvordan ens layout kan se ud.. Dit billede i update 10 er dog flot.. Men der mangler noget i dine updates, der gør at man bliver fanget.. Intet "Blik fang" eller hvad man kalder det.. Skriften er vel som man ser det, men synes bare du skulle have holdt dig til den normale, som jeg f.eks. skriver med nu... På en måde irritere den du skriver med nu.. Skal nok følge med og se om du gør noget ved det de næste par updates ..

God vind
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#10]
« Svar #40: 05 Apr 2012, 13:06 »

#11 – Optakt til 2015-sæsonen


Banner = Brodtgaard









Sportslige ambitioner
Klubbens udspil: Placering i øverste halvdel af 1. division, nord
Mit udspil: Accepterer ovenstående
Forventninger til pokalturnering: Anden runde.
Prioritering af liga: Høj
Prioritering af pokalturnering: Mellem


Økonomi
Transferbudget: 407.000 dkr.
Lønbudget: 33.000 dkr.
Brugt lønbudget: 19.950 dkr.
Klubbens egenkapital: 3,925 millioner dkr. (1/12 2014)


Pressens forventninger
Medieforudsigelse: nr. 6 i 1. division nord (ud af 14 hold)
Odds på oprykning: 17,00



Vurdering af sæsonen
Det er efter mange overvejelser, at jeg beslutter mig for at lade Dan Marksen blive i det svenske. Ifølge pressen har Valsta toppet (oddsene på oprykning er blevet dårligere), egenkapitalen er dalet med mere end en halv million. Så holdet burde have toppet i sidste sæson. Argumenterne for at blive er: Det næsten fordoblede lønbudget (fra 19 til 33 tusinde kr. pr. uge) og det faktum at Valsta ikke mister én eneste af de bærende spillere til fri transfer. Staben er også intakt, inklusiv assistenttræner, der anbefaler den ene spændende finske spiller efter den anden.

Nu skal det være. Valsta Syrianska IK dropper janteloven i Sverige og går efter play-off pladsen denne sæson. Det kan jeg bare ikke vælge. Måske fordi det ikke er lykkes de sidste to år for et hold i denne division at slå et hold fra nedrykningszonen i Superettan og dermed rykke op. Men hva’, optimist skal man være. Så jeg må nøjes med ”øverste halvdel”, som altså betyder top 7. Jeg tror ikke min tålmodighed og Valsta’s potentiale rækker til mere end én sæson mere. Det varsler den svigtende tiltro til en god sæson og den lidt dårligere økonomi. I denne sæsonoptakt bliver indkøbene derfor udelukkende strategiske i forhold til holdets helt centrale mangler. Det drejer sig om højre og venstreback, en højrefløj og en central midtbanemand. Som anden prioritet kunne klubben godt bruge en skarpretter til angrebet, men nu må vi se om det overhovedet er realistisk at få så meget.

Igennem transfervinduet får jeg rent faktisk stort set alt som jeg vil have det. Men det er dyrt. Jeg giver 200.000 kr. for skarpretteren Tommi Siekkinen, 220.000 for højrefløjen Teferi Tedla og den rekordstore sum af 240.000 for højrebacken David Fällman. Alle transfer er godt nok afdrag over 48 måneder, men det vidner om en aggressiv oprustning. De øvrige mangler bliver henholdsvis lejet (3 stk.) og hentet på fri transfer (1 stk). Den vigtigste forandring på holdet er nu, at Valsta oppe foran har en skarpretter og en fremskudt angriber. Det plejer at gøre holdene mere målfarlige er min erfaring. Sidste sæson var Valsta tvunget til at spille med dybtliggende angriber og Trequartista, og det gav få mål fra angriberne.

I venskabskampene viser satsningerne umiddelbart at bære frugt. Valsta starter med at vinde 3-1 over Kongsvinger fra den bedste norske række i en kamp hvor de stribede styrer begivenhederne fra start til slut.

De ambitiøse vinde, der blæser i Valsta, giver opmærksomhed. I løbet af foråret spekuleres der igen i pressen i, om Dan Marksen kan fristes til et ophold i Danmark som led i den årlige dans om de managere, hvis kontrakt udløber i juni. I perioden fra januar til marts bliver Dan Marksen i pressen forbundet med jobbet i Brabrand, Thisted FC, Nordvest FC og FC Fyn. Dog uden at blive direkte spurgt.

Men frister et nyt job? Ja, det gør del vel altid i et save som det her. Frister lille Danmark? Nej, slet ikke. Det ville være lidt kedeligt for denne blog, synes jeg, hvis jeg sprang på et eller andet 1. eller 2. divisionshold. Så det vil blive i yderste nød.

Uanset hvordan det går, tør jeg godt forudsige at 2015 bliver den mest begivenhedsrige sæson indtil nu, og at jeg er ret sikker på at have nyt job fra første januar senest.

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#10]
« Svar #41: 05 Apr 2012, 13:10 »

Nu har jeg fulgt din søgning på job, men savner altså virkelig noget blik fang i form af nogle nye billeder fremfor at se det samme billede igen og igen det bliver en smule kedeligt. Jeg er udmærket klar over det er dit topbanner, men der mangler bare et eller andet. Men dejlig str. du skriver med Smiley

Held og lykke!

Synes din blog ser kedelig ud ... Der er ikke rigtig noget der fanger mig som læser.. Du prøver at bruge lidt andre sider på den første side, men der synes jeg også dine logoer er klubberne bliver for store.. Du burde taget et kig herind: http://fmfreaks.dk/index.php?topic=33264.0 for at få inspiration på hvordan ens layout kan se ud.. Dit billede i update 10 er dog flot.. Men der mangler noget i dine updates, der gør at man bliver fanget.. Intet "Blik fang" eller hvad man kalder det.. Skriften er vel som man ser det, men synes bare du skulle have holdt dig til den normale, som jeg f.eks. skriver med nu... På en måde irritere den du skriver med nu.. Skal nok følge med og se om du gør noget ved det de næste par updates ..

God vind

Jeg kan godt se hvad I mener med hvad jeg kunne gøre anderledes, og tak for jeres råd. Men det er med vilje at bloggen er så minimalistisk på det grafiske områder - og i øvrigt langt fra er den eneste blog her i konkurrencen, der er det. -det er et bevidst valg. Jeg vil hellere prioritere gamet end at lire bloggen. Men jeg synes det er fedt at se på når andre gør noget ud af det. Jeg gider bare ikke bruge så meget tid på det grafiske.  Wink

I øvrigt er det min observation - det kan være forkert - men de længst kørende blogs her på sitet er ikke dem med den lækreste grafik  Rullende Øjne
Logged

Stimorol
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#11]
« Svar #42: 05 Apr 2012, 13:56 »

Kan godt lide din story, men ja, jeg vil også gerne have lidt grafik, ind i det. Det bliver lidt ensformet og kedeligt efter min smag.
Logged

Liverpool, Dortmund, AGF

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#11]
« Svar #43: 05 Apr 2012, 17:57 »

Fantastisk blog. Jeg har også selv startet sådan et nomade-spil efter at have læst den her. Og det er pisse sjovt at ende ude i disse lidt fucked klubber. Desuden kan jeg godt lide den måde du skriver på, samt hvor simpel denne blog er bygget op. Keep it up!
Logged

Hala Madrid!

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#11]
« Svar #44: 05 Apr 2012, 20:23 »

#12 – Jätta bra!

11. oktober 2015


Banner = Brodtgaard







Dan Marksen havde ambitionerne med Valsta Syrianska IK, og det blev til noget!

Med tre points forspring vinder den lille stockholmske klub 1. division nord i en sæson, der var blevet spået til endnu en blød mellemvare.

Hvordan spiller et tophold så i den svenske tredjebedste række? Ikke prangende, må jeg nok sige. Der skal rigtig mange 100% chancer til for at vinde en 1-0 sejr, men der kommer en del af denne type smalle sejre i land, og det giver det nødvendige rygstød. Offensivt bliver holdet aldrig giftige nok, Siekkinen vinder hæderen som topscorer i Valsta, men han banker kun 6 mål ind. At forfølgerne Sirius, Syrianska IF og Västerås SK snubler mod de mindre hold, selv om de i kampene mod Valsta henter gode point, bliver også voldsomt afgørende. Så ja, Valsta har været svine heldige, men det er også typisk for tophold.

Valsta har vundet på sin defensive organisation, på sin boldbesiddelse, der særligt over sommeren blev meget stabil – og spillere som Cordova Roza, der rejste sig efter en mager sæson og leverede en fremragende indsats som spilfordeler på midtbanen. En anden rigtig god spiller er Haris Nezirevic, lejesvenden. Hans solide arbejde i det defensive giver også den ene gode præstation efter den anden.

Humøret stiger endnu mere, da Dan Marksen bliver udråbt til årets manager i ligaen. Så bloggens hovedperson kan velfortjent drikke en lækker årgangsøl og glæde sig over at hans karriere har fået endnu et nøk opad.






Bonus info: Michael Laudrups indtog som landstræner kom ikke til at fungere. Han bliver fyret i efteråret 2015. Danmark endte som nr. 4 i en EM pulje med 5 hold. Schweiz, Wales og Belgien klarede sig bedre end de rød/hvide og kun Liechtenstein er placeret ringere end den tidligere Olsen-bande. Den nye landstræner bliver – meget chokerende for mig – Henrik Jensen, tidligere Brøndby træner. Han starter med at tabe 1-4 til Hviderusland i en venskabskamp. Danmark skal i 2016 tage hul på en VM kvalifikationsturne ring hvor vi er i pulje med Italien, Moldavien, Slovenien, Finland og Georgien. En pulje af en sådan karakter at Danmark burde kunne kvalificere sig, hvis ikke den tidligere BIF træner klokker i det. Jeg sidder i hvert fad og er vildt bitter over ikke at få lov til at tage udfordringen op

Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010