home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 444 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Jagten på succes [#66]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Jagten på succes [#66]  (Læst 42101 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes - #4
« Svar #15: 02 Apr 2012, 08:53 »

Det ser rigtig godt ud indtil videre Dusty Smiley Det er sgu meget sjov, at læse om et hold man aldrig har hørt om Opstemt

Fortsæt det gode arbejde Smiley

Det ser sq godt ud indtil videre Smiley

Ku da vær man skulle give LLM en chance efter april måned... Skal jo li ha gjort historien om galehuset færdig... Smiley

Mange tak for kommentarerne. Det luner  Cool
Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes - #4
« Svar #16: 02 Apr 2012, 11:37 »

Intet mindre en fremragende...  Jeg har selv forsøgt med samme challenge..  Dog ikke nået så langt..

Har tidligere fulgt dine blogs.. (var det ikke cisco roma på et tidspunkt)

Jeg er med hele vejen..  Ser frem til at høre mere
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes - #4
« Svar #17: 02 Apr 2012, 12:06 »

Kan kun være enig med Jimmy i hans betragtning af din blog. Får snart brug for en hagesmæk her Wink

Min all time favorit! Og selvom du ikke er medaljejæger, så skulle det ikke komme bag på mig, hvis en af dem skulle klæde din hals når det er overstået.

Angående konceptet, så er det kanon fedt! Jeg selv deltager også med en blog om LLM, med en meget tilbagelænet og afslappet stil, hvor det handler om at bygge en karriere op helt fra bunden. Og det er virkelig en spændende udfordring at kaste sig ud i Wink

God vind resten af april Dusty Wink
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes - #4
« Svar #18: 02 Apr 2012, 14:36 »

#5 – Et nyt blad vendes

1. november 2012


Banner = Brodtgaard







Hvornår er det godt at komme videre til en ny klub? Et spørgsmål, der findes mange bud på. Nogle skifter klub vildt ofte, andre bliver i den samme klub i årevis mens udviklingen kommer i sneglefart. Efter Jevnaker IF’s topangriber Lars Lafton i pressen takker mig for min indsats i at gøre ham til superbomber, tænker jeg: Ja, nu er et kapitel slut, her er mit arbejde færdigt. Man kan godt tillade sig at smutte efter en klar succes.

Da jeg ser Jevnaker IF’s regnskabsbøger, bliver jeg helt sikker. De fejlslagne kontraktophævelser tilbage i februar har absolut ikke hjulpet, men alt i alt står der et minus på 1,8 millioner kr. på kontoen. Hvordan en lang vintersæson uden indtægter skal forbedre den situation, kan jeg ikke se.

Derfor siger jeg farvel og tak for den første udfordring og begynder nu jagten på job nr. 2.

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes - #4
« Svar #19: 02 Apr 2012, 14:38 »

Intet mindre en fremragende...  Jeg har selv forsøgt med samme challenge..  Dog ikke nået så langt..

Har tidligere fulgt dine blogs.. (var det ikke cisco roma på et tidspunkt)

Jeg er med hele vejen..  Ser frem til at høre mere

Kan kun være enig med Jimmy i hans betragtning af din blog. Får snart brug for en hagesmæk her Wink

Min all time favorit! Og selvom du ikke er medaljejæger, så skulle det ikke komme bag på mig, hvis en af dem skulle klæde din hals når det er overstået.

Angående konceptet, så er det kanon fedt! Jeg selv deltager også med en blog om LLM, med en meget tilbagelænet og afslappet stil, hvor det handler om at bygge en karriere op helt fra bunden. Og det er virkelig en spændende udfordring at kaste sig ud i Wink

God vind resten af april Dusty Wink

Tak for alle de pæne ord. Jeg skal blank indrømme at jeg ikke har haft tid til at kigge på andres blog endnu, men det kommer i løbet af påsken.

Logged

Stimorol
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#5]
« Svar #20: 02 Apr 2012, 15:10 »

Følger med, det er jo kanon det hele.
Logged

Liverpool, Dortmund, AGF

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#5]
« Svar #21: 02 Apr 2012, 21:24 »

#6 – Välkommen til Sverige

21. november 2012


Banner = Brodtgaard






Hold da op. 20 dage er ikke lang tid at bruge på at finde et job. Bare spørg en langtidsledig ude i den rigtige verden, og jeg var langt fra sikker på at Dan Marksen ville have mere held i jobsprøjten end en akademiker med en doktorgrad i polske væggelus’ parringsritualer i 1700-tallet. Der blev bidt negle mens FM har søgt alle ledige jobs. Afslag er der mange af, men heldigvis ender det med at en klub ligefrem udtaler at de er smigrede over den nye danske managers interesse og vælger at tilbyde mig en kontrakt. Den nye klub er svensk.

Sverige – det er faktisk et ret spændende fodboldland, og jeg fatter ikke at folk går udenom det. I FM10 var Carlstad United en helt ny fusionsklub i den tredjebedste række med ganske mange penge i sammenligning med de andre klubber i ligaen. Jeg var meget tæt på at starte en blog med dem, og jeg havde titlen på plads: ”What the fuck, I thought it was Manchester United”. Jeg fik aldrig lavet bloggen fordi titlen var for lang … eller … ja, eller noget med for lidt tid. I det hele taget er der flere penge i de nedre ligaer i Sverige sammenlignet med Danmark og Norge (hvis vi sammenligner på det niveau, der svarer til den danske 2. division) og navnene på de svenske klubber er noget helt for sig. Boldklubben Bunkeflo (ikke fnise, det er rent faktisk en rimelig mondæn forstad til Malmø) og Friske Viljer (I shit you not!) – bare som eksempler. Hvis du bruger editoren til at oprette ligaer langt nok ned, vil du sikkert kunne finde en boldklub fra verdens mest grineren by, nemlig Nossebro.

I FM 08 overvejede jeg for første gang alvorligt at blogge om svensk fodbold. Jeg var hel hooked på at vælge amatørholdet Nike (ja, det hedder de sgu’) og så kalde bloggen ”Just do it!”. Faktisk startede jeg også, men jeg købte så voldsomt ind på fri transfer at klubben gik konkurs midt i første sæson. Godt klaret alligevel, når man tænker på hvor kort den svenske sæson er. Hvis man seriøst vil prøve en blog med en fed historie, kan jeg varmt anbefale FC Rosengård, som fra Januar 2012 spiller i første division syd. Klubben ligger i den meget berygtede Malmø-bydel af samme navn, som muligvis er Vollsmose, Gellerupplanen osv. lagt sammen og ganget med fem – bydelen er i hvert fald Skandinaviens største ghetto. En kæmpe stor bydel med massive problemer, men også med sin charme. Nå, ja, og så er det Zlatan Ibrahimovic’ barndomsklub. Det kunne være en sej klub at føre op gennem rækkerne, ikke? Tænk at sætte en berygtet betonghetto på fodboldverdenskorte t. Så kan kultklubber som St. Pauli og Union Berlin godt pakke sammen.

Nå, sorry, jeg hoppede lige ud af en tangent. Klub nr. 2 i denne challenge bliver den svenske Valsta Syrianska IK, der giver mig en etårig kontrakt til 2.500 kr. pr uge. Klubben befinder sig i den svenske 1. division nord (svarer til danske 2. division). Klubben har levet op til forventningerne i pressen i denne sæson ved at slutte som nr. 8 i ligaen ud af 14 hold. Klubben har en egenkapital på 3 millioner kr., et pænt nøk opad i forhold til Jevnaker IF, og jeg lover mig selv denne gang at gå lidt mere stille til værks med at ophæve kontrakter.

Den svenske sæson begynder midt i april ligesom i Norge, så jeg har lang tid til at finde ud af hvordan jeg skal bygge holdet op. Denne gang vil jeg (prøve at) tage det lidt mere roligt med mine transfers.
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#6]
« Svar #22: 03 Apr 2012, 05:24 »

Jeg troede aldrig jeg skulle elske blogs som denne - men den seneste update omvendte mig. Hvor er det godt. Der er så meget uden om snak at det er helt utroligt, men alligevel er det spændende og sjovt at læse. Der er så mange højdepunkter i forrige update at det næsten er svært at pege et ud, om end Nike-delen fik et smil frem på min læber. Men det var der så tilgengæld flere der gjorde. Held og lykke med den nye klub, om end jeg håber du en dag ender op i Nike, Nossebro, Carlstad eller andre steder der ikke er Manchester selv om du tror det.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#6]
« Svar #23: 03 Apr 2012, 11:16 »

#7 – Optakt til 2013-sæsonen


Banner = Brodtgaard





Sportslige ambitioner
Klubbens udspil: Øverste halvdel af 1. division nord
Mit udspil: Accepterer ovenstående
Forventninger til pokalturnering: 2. runde
Prioritering af liga: Høj
Prioritering af pokalturnering: Mellem


Økonomi
Transferbudget: 243.000 dkr.
Lønbudget: 10.000 dkr.
Brugt lønbudget: 9.597 dkr.
Klubbens egenkapital: 3.000.000 dkr.


Pressens forventninger
Medieforudsigelse: nr. 7 i 1. division nord (ud af 14 hold)
Odds på oprykning: 21,00



Vurdering af sæsonen
Den første og vigtigste opgave er at skaffe en assistent. Nu har jeg aldrig været særlig god til at bruge muligheden for at indrykke en annonce i ”avisen”, men jeg valgte at prøve som optakt til dette job. Featuren fungerer som den skal, men det præsenterede udbud, var langt under forventningerne. Men en assistent er efterhånden svær at klare sig uden, så Dan Marksen må tage det han kan få og arbejde videre derfra.

Valsta’s trup er god, særligt på midtbanen og i angrebet. Derfor er kræfterne brugt på at udbygge forsvaret kraftigt. Den bedste centrale forsvarsspiller blev eksempelvis vurderet til 1 stjerne, de to backs til 1½ stjerne. Da Dan Marksen ankom til klubben bemærkede jeg også at holdet havde lejet sig til tre forsvarsspillere, som blev sendt hjem i november, da al fodbold i Sverige var indstillet. Ud over forsvarsspillerne bliver den centrale midtbane udbygget med to spillere og som flødeskum på lagkagen hentes en ung, lovende svensk angriber ved navn Nikola Petkovski, assistenten er voldsomt begejstret for. I denne omgang bliver der ikke råd til gode fløje, og det centrale forsvar virker lidt tyndt besat. Sidste forsøg på at skaffe en løsning til bagerste række bliver Tobias Hedberg, der har evner, der skaber store forventninger. Også selv om han på billedet har verdens grimmeste svenskerhår (tænk lidt kortere end Nick Cave’s og så med alt for meget voks i).

Der var selvfølgelig også folk, som skulle ud. Men jeg har lært lektien fra Jevnaker. Kun 50.000 har jeg brugt på at ophæve kontrakter og lønbudgettet ender i et minus på lidt mere end 3.000. Ja, det er stadig ikke helt godt, men jeg er på rette vej.

Truppen er god. Hvis truppen kommer til at fungere som en enhed, så er der alvorlige muligheder for at ende bedre end den syvendeplads som medierne forventer af holdet. Ja, hvis alt går op i en højere enhed, hvem ved så hvad der kan ske?
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#6]
« Svar #24: 03 Apr 2012, 11:17 »

Jeg troede aldrig jeg skulle elske blogs som denne - men den seneste update omvendte mig. Hvor er det godt. Der er så meget uden om snak at det er helt utroligt, men alligevel er det spændende og sjovt at læse. Der er så mange højdepunkter i forrige update at det næsten er svært at pege et ud, om end Nike-delen fik et smil frem på min læber. Men det var der så tilgengæld flere der gjorde. Held og lykke med den nye klub, om end jeg håber du en dag ender op i Nike, Nossebro, Carlstad eller andre steder der ikke er Manchester selv om du tror det.

WOW! Tak for de monster pæne ord. Jeg prøver gennem eksempelvis update #6 at videregive min entusiasme omkring blogs og spændende hold. Godt at jeg i det mindste har påvirket én  Wink
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#7]
« Svar #25: 03 Apr 2012, 21:16 »

#8 – Ikke så ringe endda

13. oktober 2013


Banner = Brodtgaard






Lad det være sagt med det samme: Valsta Syrianska IF ramte ikke en optimal præstation denne sæson. Som så mange gange før i klubbens nyere historie, endte klubben derfor på en præstation ”på det jævne” – én plads højere end hvad medierne forventede. Sæsonen begynder meget lovende med at holdet slår Superettan nedrykkerne fra Östersund med 4-3 i en vandvittigt underholdende kamp, men det meste af foråret og sommeren er Valsta’s spil meget præget af at spillerne arbejder hårdt på at finde hinanden. Da Valsta endelig hæver bundniveauet, er sæsonen ved at være slut. Holdet taber ikke de sidste 6 kampe, og kun én af disse kampe er uafgjort.

Hemmeligheden bag succesen er i høj grad mit offensive trekløver: Topscorer Nikola Petkovski med 22 kasser i 25 kampe. Den unge knægt overgik langt alle forventninger, og det kan komme klubben alvorligt til gode at han har kontrakt på et år mere i klubben. Den næste er den chilenske altmuligmand på midtbanen Jorge Miguel Cordova Roza, der blev kåret til årets spiller i klubben sidste sæson, lige da Dan Marksen startede i sit nye job. Han kan spille både på midten og venstre fløj og er rigtig god til at skabe spillet fremadrettet. Den sidste vigtige spiller er endnu en angriber, den nigerianske Owin Omuduemeke. Han scorer ikke nær så meget som Petkovski – 11 mål i 24 kampe – men han deler med Roza den hæder at have lavet flest assists. Han har været brugt som Trequartista i angrebet hvor han har skabt meget for de andre.

Sæsonens første skuffelse har været forsvaret, der ikke har levet op til den oprustning der blev foretaget på transfermarkedet. Det nytter ikke noget at Valsta bliver det mest scorende hold i ligaen, hvis vi ikke også vinder kampene. Men sæsonens bedste øjeblik var uden tvivl da vi 8. juni mødte Västerås IK på udebane og trods at det var tippet til at være en lige kamp, smadrede hjemmeholdet med 6-1. Petkovski var lukket godt nede, hvilket gav Omuduemeke plads til at score hattrick. En fed eftermiddag.

Men hvad så nu? Et eller andet sted kribler det efter at sige op og finde et nyt sted at skabe opmærksomhed. Når Dan Marksen alligevel bliver, er det på grund af … ja, penge. Klubbens egenkapital er godt nok halveret, men der kommer en pose penge på knap 2 millioner her efter sæsonen. En eller anden pengemand har ambitioner med klubben, og det frister sammen med Petkovski’s evner som bomber. Så jeg forventer at bloggen her bliver i Sverige lidt endnu. Det kan være der kommer et fantastisk tilbud i januar, eller måske til sommer, men indtil videre er denne klub et rigtig godt bekendtskab.






Bonusinfo: Midt i oktober 2013 bliver Morten Olsen fyret fra landstrænerjobbet i Danmark efter nogle meget svigtende præstationer. Det lykkes bl.a. de danske drenge at tabe 0-1 til Armenien på hjemmebane. Afløseren bliver Michael Laudrup, der starter med at erklære, at Danmark skal til at spille offensivt fodbold. Lad os nu se hvilken effekt det giver

Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#8]
« Svar #26: 04 Apr 2012, 09:41 »

God update..

Jeg håber du vælger at nappe endnu en sæson i klubben og giv den et skud for at få en oprykning på CV'et..
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#8]
« Svar #27: 04 Apr 2012, 10:13 »

Super blog. Håber som Alfster at du tager en sæson mere for at få oprykningen.
Det var jo ikke mange point du manglede - Oprykningen kommer næste gang.

KUTGW
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#8]
« Svar #28: 04 Apr 2012, 11:41 »

God update..

Jeg håber du vælger at nappe endnu en sæson i klubben og giv den et skud for at få en oprykning på CV'et..

Super blog. Håber som Alfster at du tager en sæson mere for at få oprykningen.
Det var jo ikke mange point du manglede - Oprykningen kommer næste gang.

KUTGW

Tak for jeres pæne ord.

Det med at gå efter en oprykning for at få en rigtig fed anbefaling på CV'et er lidt det jeg har i tankerne. Men det kommer selvfølgelig også an på hvor længe der går før holdet er modent til oprykning
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jagten på succes [#8]
« Svar #29: 04 Apr 2012, 11:42 »

#9 – Optakt til 2014-sæsonen


Banner = Brodtgaard









Sportslige ambitioner
Klubbens udspil: En acceptabel ligaposition i 1. division, nord
Mit udspil: Accepterer ovenstående
Forventninger til pokalturnering: 2. runde
Prioritering af liga: Høj
Prioritering af pokalturnering: Mellem


Økonomi
Transferbudget: 440.000 dkr.
Lønbudget: 19.000 dkr.
Brugt lønbudget: 15.096 dkr.
Klubbens egenkapital: 4,65 millioner dkr. (1/12 2013)


Pressens forventninger
Medieforudsigelse: nr. 5 i 1. division nord (ud af 14 hold)
Odds på oprykning: 15,00



Vurdering af sæsonen
Da jeg ser de kolde facts for de økonomiske rammer for 2014-sæsonen drager jeg et lettelsens suk. Ud over de knap 2 millioner får klubben næsten halvanden million kr. fra tv-indtægter. Ikke dårligt for en klub i den tredje bedste svenske liga. Økonomien udvikler sig kort sagt i den rigtige retning, så det var helt sikkert den rigtige beslutning at Dan Marksen bliver i klubben.

En del af de middelmådige spillere har forladt klubben fordi deres kontrakt løb ud, så det er tid til at kigge efter nye folk. Meget kan man sige om små klubber, men en af de største fordele er, at kontrakterne sjældent er lange. Det gør det markant lettere at slippe af med dårlige spillere.

Dette transfervindue bliver det mest vellykkede hidtil. Det begynder fremragende, da målmandsposten går fra 2½ til 4 stjernet ved indkøbet af Tommy Runar. Kort efter ophører min assistents kontrakt og jagten på en ny begynder. Jeg indrykker en annonce igen, men ved hjælp af mine filtre finder jeg finske Tommi Norppa, er adskillige klasser over sin forgænger Mikael Olsson. Derfra går det slag i slag. Den centrale midtbane bliver opgraderet så jeg har to spillere til fire stjerner. Hele forsvarskæden får også en alvorlig opgradering så jeg kan stille med en startelever med kun én position til 2½ stjerne (offensiv midtbane) og én til tre stjerner (højre back). Resten er vurderet til at være bedre. Jeg vælger også at prøve 4-3-1-2 af, da jeg ikke føler mine fløje havde evnerne til at levere varen og jeg ikke har kunnet finde nogle, som var bedre.

Alt i alt står Dan Marksen med en trup, der er langt bedre end i sidste sæson. Måske kan det give et afgørende nøk opad – ja, jeg har endda hverken brugt hele lønbudgettet eller transferbudgettet. Det kan kun være et godt tegn!

Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010