home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  1 Bruger, 818 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Jagten på succes [#66]
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Jagten på succes [#66]  (Læst 46518 gange)
Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#34]
« Svar #120: 18 Apr 2012, 19:59 »

#35 – kastet for løverne

16. juni 2018

Banner = Brodtgaard

VM 2018, første kamp mod England. Det er den slags opgør, hvor der ikke er nogen drøm om at vinde, eller bare få uafgjort. Det handler mere om at begrænse skaderne, undgå en 0-5 eller noget i den stil.

Heldigvis så det fra kampens start ud som om englænderne ikke helt havde fundet VM-formen i deres forberedelser til turneringen. For ja, de dominerer spillet, men ikke så suverænt som jeg havde frygtet, og de første vigtige 20 minutter vader holdet ikke i store chancer.

Midtbanespilleren Jack Rodwell bliver smidt ud allerede efter 20 minutter på grund af en grov tackling, og derfra vender kampen fuldstændigt. England må arbejde hårdere for at opretholde presset, og over de næste 40 minutter arbejder Slovakiet sig ind i kampen og overtager mere at spillet. Fra midten af anden halvleg kommer chancerne også til de blåblusede, men de sidste berøringer virker forcerede og nervøse. England har samtidig også et par veloplagte angribere i Theo Walcott og Andy Carrol. Dusan Pernis (ingen fnisen, tak) blev kun udtaget som keeper pga. skader til de mere erfarne til pladsen, men han bliver man of the match for sin fantastiske evne til at stoppe de gode forsøg det engelske angrebspar har gennem hele kampen.

Den intense match ender 0-0, et resultat jeg gerne ville have solgt min ene arm for inden kampen. De centraleuropæiske underdogs skaber en mindre sensation og VM kan absolut ikke siges at være ovre endnu.

Yessir
Manager

Sv: Jagten på succes [#34]
« Svar #121: 18 Apr 2012, 21:27 »

PPS. Har jeg misset noget med Hamsik, siden du ikke har udtaget ham? Han er vel kun 30-31?

Du har misset et navn, Hamsik er med  Smiley

Szczesny
Manager

Sv: Jagten på succes [#35]
« Svar #122: 18 Apr 2012, 21:42 »

Uha, uha det er spændende. Næste kamp mod Mexico er jo altafgørende. Smid den lige op- NU! Smiley

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#35]
« Svar #123: 19 Apr 2012, 19:55 »

#36 – Kunsten at blive på fødderne, selv om man er rundtosset.

21. juni 2018

Banner = Brodtgaard

Der var en del opmærksomhed omkring Slovakiets uafgjorte mod England, særligt i engelske medier. Det fik uden tvivl Dan Marksens mundvige til at stige mod uanede højder. Øget omtale = mulighed for bedre jobs i fremtiden. Dvs. lige indtil Tyskland tabte 0-1 til Kroatien i deres første kamp, så var der andre som fik deres 15 minutters berømmelse.

Nej, der var ingen vej uden om: Slovakiet ville være tvunget til at bevise deres værd mod Mexico, hvis Dan Marksen og holdet stadig skulle være interessant for pressen.

Endnu en succes viser sig dog at blive en svær opgave. For hvis England var en mastodont og VM favorit, der med rå power kunne styre kampen, er Mexico en vimsende hveps, der ikke er til at holde styr på. Hele kampen er præget af at Slovakiet har meget svært ved at dæmme op for det hurtige pasningsspil, som centralamerikanerne praktiserer. Efter lidt mere end en time har Javier Hernandez scoret to mål, og jeg forventer at VM er slut. Så hvorfor ikke bare blæse til angreb?

Slovakiets spillere er unge og holdet uden den store internationale erfaring. Alligevel kommer der en trodsreaktion, som ellers kun ses hos storhold, der bare VIL vinde. Først er det Matas, der header bolden i kassen efter hjørnespark, og kun 6 minutter senere skaber Weiss plads i højre side, laver et farligt indlæg på tværs til Jendrisek, der scorer.

Ufortjent ender kampen 2-2. Slovakiet spillede kun godt i de sidste tyve minutter af kampen, men det var alligevel nok mod et mexicansk mandskab, der blev lidt for skråsikre på sejren efter at have været foran med to.

Ganske overraskende ligger Slovakiet derfor rimeligt lunt i svinget i forhold til kvalifikation til 2. runde. Mexico og England har ganske vidst to point flere end de blåblusede, men begge hold vil være pisket til at vinde, fordi Slovakiet med en sejr over Peru kan spille sig op på fem point. Peru, der har tabt deres to første kampe og ligger med en målscore på 1-5. Hvis Slovakiet kan vinde stort over gruppens bundprop, vil uafgjort ikke være nok for de to favoritter.

Alt i alt er der grund til optimisme. Slovakiet er langt fra færdig i VM!

« Seneste Redigering: 19 Apr 2012, 20:00 af Dusty78DK » Logged

V-4-E
Førsteholdsspiller

Sv: Jagten på succes [#36]
« Svar #124: 19 Apr 2012, 21:11 »

Fed update !

Bliver spændende at se, hvor langt du kan få Slovakiet. Er meget imponeret over dine bedrifter

Dusty78DK
Manager

« Svar #125: 19 Apr 2012, 21:44 »

Fed update !

Bliver spændende at se, hvor langt du kan få Slovakiet. Er meget imponeret over dine bedrifter

Mange tak! Jeg er selv ganske imponeret over pointhøsten indtil nu. Langt mere end jeg havde regnet med.

Endnu en fin update. Meget sjovt at Messi og "Kun" Agüero stadig er store navne hos Argentina, da jeg eller synes de plejer at få voldsomme newgens. Jeg er iøvrigt meget overrasket over Wales. Jovidst, Bale er et stort talent... Men har de overhovedet deltaget ved i slutrunde i den virkelige verden? Ja, ja... FM har sine egne veje fra tid til anden.

På resultatsiden var det bestemt ikke imponerende. Det var kvalen så tilgengæld, så jeg håber stadig på det bedste. Dog er nederlaget til USA dybt, dybt pinligt. Tror mig - jeg har spillet fodbold med amerikanere Opstemt Held og lykke ved VM!

PS. Hvis du smed en "trup gennemgang" afsted, ville det være mægtigt fint!

PPS. Har jeg misset noget med Hamsik, siden du ikke har udtaget ham? Han er vel kun 30-31?

Tak for din ros. En trupgennemgang blev det ikke til, jeg havde simpelthen ikke tid til at lave den i denne uge. Sorry. Men jeg regner heller ikke med at folk kender flere end et par enkelte af spillerne.

Dusty78DK
Manager

« Svar #126: 21 Apr 2012, 11:57 »

#37 – Slovakisk fodbold på verdenskortet

26. juni 2018

Banner = Brodtgaard

Da Danmark slog Uruguay 6-1 ved VM i 1986 var særligt de sydamerikanske kommentatorer så begejstrede, at der stadig i dag findes et udtryk for at spille fodbold ”på dansk” – dvs. sprudlende, med overskud og en helvedes masse mål.

Måske vil Slovakiet opleve det samme. Peru er godt nok ikke forsvarende sydamerikanske mestre som Uruguay var dengang, de må siges at være en pygmæ på det store fodboldkontinent. Men de kan – ligesom Mexico – spille hurtig, teknisk fodbold og skal derfor ikke undervurderes.

Allerede fra starten er der dog en følelse af at kampen vil forme sig efter Slovakiets ønsker. Kucka sparker på mål langt udefra, målmanden kan se den det meste af vejen og taber alligevel bolden ind i målet. Scenen er sat til en kamp, hvor alt lykkes. Det lidt usikre pasningsspil, der har været kendetegnet for kampene mod England og Mexico, afløses af sprudlende spilleglæde.

5-0 bliver lussingen til Peru, der skaber Slovakiet en fordelagtig situation grundet målscoren. Uanset hvad resultatet bliver af den anden kamp, kan både Mexico og England ikke gå videre. Det giver en nervøs kamp på Gazprom Arena i St. Petersborg. Både England og Mexico oplever undervejs på skift at være videre, lige indtil Erick Torres sparker bolden ind til 2-1 med et kvarter igen. England skal på dette tidspunkt vinde for at gå videre, grundet den dårligere målscore. Men den stjernespækkede trup kan ikke levere under det maksimale pres og må derfor se sig ekspederet ud af turneringen af nogle slovakiske amatører og mexicanske superteknikere.

Slovakiet fester, modstanderen i ottendedelsfinalen er Paraguay, fordi Rusland i Gruppe A overraskende nok ikke kunne spille godt nok til at kvalificere sig videre. Nu må vi se om kampen mod Peru har klædt slovakkerne på til endnu mere tæsk til sydamerikanske hold.

Bonus info: Danmark må desværre vinke farvel til VM efter indledende runde. Trods udvisning til modstanderne, kunne de rød/hvide kun klare 2-2 mod Sydkorea i første kamp. Det var ikke optimalt, men ikke en katastrofe. Den store ulykke indtraf først i næste kamp, hvor Cameroun fik hævnet VM i 2010 ved at tilføje Henrik Jensens spillere et 2-4 nederlag. Derfor er det kun en ringe trøst at sidste kamp mod Spanien ender 1-1. De dobbelte forsvarende verdensmestre har nemlig på det tidspunkt allerede kvalificeret sig, og da Cameroun sikkert sejrer over Sydkorea, har de danske drenge kun æren at spille om

Brodtgaard
Manager

Sv: Jagten på succes [#37]
« Svar #127: 21 Apr 2012, 16:52 »

Tillykke med kvalifikationen - det er sgu flot .
Det må være skuffende for England Smiley

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager

« Svar #128: 21 Apr 2012, 20:29 »

Tillykke med kvalifikationen - det er sgu flot .
Det må være skuffende for England Smiley

Jo,tak

Jeg er lidt overrasket, mest på grund af den sprudlende offensiv, som England viste mod Slovakiet.

Dusty78DK
Manager

« Svar #129: 21 Apr 2012, 20:34 »

#38 – True Gritt

30. juni 2018

Banner = Brodtgaard

Det er en skadesfri slovakisk trup med kun én karantæne (højreback Kostrna) der forbereder sig til den største kamp i Slovakiets fodboldhistorie: En ottendedelsfinale mod Paraguay, der nåede til kvartfinalen ved VM i 2014.

Paraguay er sat som svage favoritter (2,25 overfor 2,75 for sejr til Slovakiet), hvilket peger på en intens match. De slovakiske spillere er på ukendt territorium og overgik allerede for længe siden selv de vildeste forventninger i hjemlandet. Derfor vil de kunne spille helt frit. Paraguay har jeg set nogle få gange IRL i VM-sammenhæng, og jeg husker dem som et hold med stor fysisk styrke og en vis teknisk overlegenhed.

Jeg så i Mexico-kampen hvor stor forskellen var på at spille tilbageholden i starten af matchen og så give los helt til sidst. Da Slovakiet har alt at vinde og intet at tabe, bliver det taktiske oplæg at spille standard frem for kontra. Det giver en anden energi på holdet, der er flyvende fra første sekund. Spillerne arbejder stenhårdt og holder fast i strategien med at spille hurtigt rundt om modstanderen og udnytte de gode fløjspillere.

Det giver pote. Slovakiet dominerer det meste af kampen, men Paraguay er gode til med deres gode fysik at afholde modstanderen fra mange afslutninger. Men i starten af anden halvleg kikser holdet en clearing, og FC Porto-spilleren Vladimir Weiss er sidste mand på bolden. 1-0.

Mod slutningen af kampen tænder temperamenterne helt af. Først mister Paraguay en spiller efter to gule kort, derefter er det Juventus-stopperen Skrtel trækker i nødbremsen i en farlig situation, og får rødt også. Det giver et farligt frispark og nærgående hjørnespark i tillægsminutterne, men heldigvis klarer defensiven hos Slovakiet.

Slovakiet henter en stor skalp og et fantastisk resultat. Det lille land fra Centraleuropa er blandt de bedste otte hold i verden.

Nu kan alt ske!

Szczesny
Manager

Sv: Jagten på succes [#38]
« Svar #130: 22 Apr 2012, 09:48 »

Spændende med en kvartfinale! Bliver dog nok svært uden en central figur som Skrtel. Ingen kan dog længere betvivle Dan Marksens evner Smiley

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#38]
« Svar #131: 22 Apr 2012, 13:27 »

#39 – Afslutning på Gazprom Arena

6. juli 2018

Banner = Brodtgaard

Husker du en magisk aften i 1998? En smuk sommeraften, hvor Danmark marcherede på banen som underdogs i kvartfinalen mod Brasilien og gav fodboldverden en af turneringens bedste kampe?

Nu tyve år efter er det Slovakiets tur til at forsøge at skabe en lige så uforglemmelig aften mod de brasilianske superfodboldspiller e. Odds’ene er dog ikke for gode. Vladimir Weiss, der virkelig har været en af de store ansvarstagere i turneringen, bliver dagen inden den største kamp i Slovakiets historie sendt hjem med sygdom. På den måde er de to største spillere fra de blåblusede ude – Skrtel har naturligvis karantæne efter sin grove tackling. Måske derfor er odds på slovakisk sejr hele 7,50.

Den lille smule jubeloptimistisk håb, der kunne være i at ønske at kampen ville starte så fantastisk som Danmarks møde ved Brasilien, bliver knust allerede efter 3 minutter, da ”brasserne” kommer foran 1-0. At min bedst spillende angriber Gajdos bliver skadet efter 15 minutter slukkes mit spinkle håb helt.

Brasilien og Slovakiet sørger for en hyggelig kamp, men mest for ”brasserne”. De vinder komfortabelt uden at køre dagens modstander over. Men de anstrenger sig heller ikke just. De har sikkert en VM-semifinale i tankerne. Der er enkelte momenter, hvor Slovakiet måske burde have udlignet, men alt i alt kan de blåblusede ikke føle at de har snydt sig selv. Det bedste hold vinder og sådan er det.

VM er forbi. Men både holdet og Dan Marksen har gjort et vigtigt indtryk på fodboldverden. Ganske enkelt.

V-4-E
Førsteholdsspiller

Sv: Jagten på succes [#39]
« Svar #132: 22 Apr 2012, 16:58 »

Sikke et eventyr! Du er en imponerende dygtig manager må man sige.

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#39]
« Svar #133: 22 Apr 2012, 19:35 »

#40 – Mod nye mål

7. juli til 1. september 2018

Banner = Brodtgaard

Efter jubelen over VM må jeg nok indrømme at jeg var lidt FM-træt. Der gik næsten en uge, hvor jeg ikke rørte spillet, hvilket er meget enestående i mit tilfælde, men det var kort før konkurrencen startede Wink.

Men mine tanker gik til de mislykkede klubophold og FM-sulten vendte tilbage for fuld styrke. Det seneste år har koncentrationen naturligt nok været rettet mod at få Slovakiet med til VM og at skabe gode resultater på verdens største fodboldscene. Men nu er Dan Marksen klar til at give den fuld gas for RB Leipzig.

Rammerne for den nye sæson
Dan Marksen kom til klubben på et tidspunkt hvor alle var skuffede over at klubben ikke præsterede godt nok til at kunne spille med om playoff. Derfor gik hele sidste sæson på brandslukning, på at få holdet til at hænge sammen efter en ny taktik. Nu er tiden komme til at bygge et nyt hold op.

Klubben forventer en midterplacering. Dan Marksen siger ja til det, fordi det er vigtigt at have tiden til at opbygge et nyt hold og spille det sammen. Transferbudgettet bliver på sølle 4,25 millioner – ikke meget at bygge op for. Til gengæld er der et hul i lønbudgettet på næsten 300.000 kr., så der skal hentes nyt blod på fri transfer.

Transfers
Første prioriteten er en venstrefløj (har én til 2 stjerner), anden prioriteten angriber (kun én af dem har mere end 2 stjerner) og tredjeprioriteten er en central midtbanemand eller to fordi truppen er meget tyndt besat dér. Heldigvis går indkøbene denne sæson langt bedre end det kunne forventes få de få penge klubben har. Hemmeligheden bag succesen er afdragsordninger og mange fri transfers.

De store forstærkninger er: I angrebet Stefan Vogler og Christopher Nöthe, der forbedrer offensiven voldsomt. I forsvaret køber jeg ungt ind, blandt andet det ungarske stortalent Máté Torghelle, der udløser den største transferudskrivning . Men de største forandringer sker på midtbanen, der har været vildt tyndt besat og derfor henter jeg i alt 4 spillere ind til at skabe mere kvalitet. I sidste sæson så jeg et hold, der havde svært ved at holde fast i bolden og skabe spillet.

Med det nye hold vil RB Leipzig være meget giftige foran og super gode til at holde på bolden. Hvis det kommer til at fungere vil Dan Marksen måske igen skabe positiv opmærksomhed omkring sig på klubplan.

Wulff
Ynglingespiller

Sv: Jagten på succes [#40]
« Svar #134: 22 Apr 2012, 20:58 »

Igen nogen virkelige gode updates Wink
Hvilken "logo-pack" bruger du?

Når den intellektuelle sol står lavt, kaster selv dværge lange skygger.

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010