home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  1 Bruger, 793 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Jagten på succes [#66]
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Jagten på succes [#66]  (Læst 46511 gange)
Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#40]
« Svar #135: 22 Apr 2012, 21:12 »

Igen nogen virkelige gode updates Wink
Hvilken "logo-pack" bruger du?

Jeg er medlem af sortitoutsi.net. Derigennem får jeg deres megapack med logoer, facepacks m.v.

Tak for rosen

Sikke et eventyr! Du er en imponerende dygtig manager må man sige.

Jo tak, jo tak. Dan Marksen er allerede nu nået pænt meget længere end jeg havde regnet med.

darkalf
Manager

« Svar #136: 22 Apr 2012, 21:27 »

Spændende læsning og uden alt for meget billede lir som fjerner fokus fra det vigtige

Dusty78DK
Manager

« Svar #137: 22 Apr 2012, 21:57 »

Spændende læsning og uden alt for meget billede lir som fjerner fokus fra det vigtige

Tak for det. Jeg sætter nok lidt tempo på mine updates noget af tiden over de sidste otte dage, for jeg har stadig meget at fortælle om Dan Marksens rejse.

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #138: 22 Apr 2012, 21:59 »

Tak for det. Jeg sætter nok lidt tempo på mine updates noget af tiden over de sidste otte dage, for jeg har stadig meget at fortælle om Dan Marksens rejse.

Jubiiii. Ser frem til at følge endnu mere af Dan Marksens rejse. Klart blandt mine favoritter Opstemt

Neal Caffrey!

Szczesny
Manager

« Svar #139: 23 Apr 2012, 10:07 »

Det lyder helt kanon! Man kunne sagtens læse adskillige updates om dagen. Man bliver jo hooked! Smiley

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Dusty78DK
Manager

« Svar #140: 23 Apr 2012, 21:05 »

#41 – Det tvungne generationsskifte

Slovakiets landshold, efteråret 2018

Banner = Brodtgaard

De glade dage i Rusland har frembragt et smil, der simpelthen ikke vil forlade Dan Marksens læber. Det var en stor oplevelse og ditto præstation, mest fordi alle forventede at Slovakiet ville ryge ud efter gruppespillet.

Derfor er det en flok glade spillere, der mødes for at tage hul på EM kvalifikationen. En glæde, som dog er skæmmet af at den bærende spiller fra to af kæderne på holdet har valgt at pensionere sig fra landsholdet. Det drejer sig om 33-årige    Juventus-forsvarsspiller Martin Skrtel og Arsenals 31-årige midtbanegeneral Marek Hamsik. Et alvorligt slag for et hold, der absolut ikke er kendetegnet ved store stjerner.

Vidste du at kuren mod stress rent faktisk ER fundet? Den går ud på at man siger ”Nå, pyt” til alt det, der ikke lige kører på jobbet og går hjem og beskæftiger sig med noget helt andet uden at tænke på de problemer, der måtte være på jobbet.

Denne øvelse måtte Dan Marksen have gang i efter nyheden om de to vigtigste spilleres stop på landsholdet, og det lykkes ham at tænke at han jo havde en testkamp på Island til at spille de nye folk sammen.

The Horror, the horror. Slovakiet møder en gang supermotiverede spillere. Måske fordi spillerne i det statsbankerotte Island må leve af deres landsholdsbonus. At Kolbeinn Sigurdsson scorer til 1-0 efter små to minutter siger Marksen ”Nå, pyt” til, for det er jo bare en heldig start, der kan vendes. Da kampen er færdig, står der pludselig 5-0 til Island oppe på tavlen, ”det kolde ben” Sigurdsson har scoret fire af kasserne. Den nye slovakiske anfører Filip Kiss har opnået den bedste rating på det slovakiske hold med 6,7! Alle 11 mand lignede en gang sildesalat i høj sø, og med udgangspunkt i denne opvarmningskamp, ser det ud som om selv Kasakhstan fra EM-puljen vil kunne slå Slovakiet.

Normalt ville taktikken være ”standard” som strategi på hjemmebane, men til EM-kval debuten mod Finland, vælger Dan Marksen at lægge massivt pres på fra start med ”kontroller” i stedet for. Det virker. Med solidt spillemæssigt overtag vinder Slovakiet 3-0 på eget græs, mens Tyrkiet i deres første kamp i puljen smadrer Israel med 7-1. Men da disse to sejre er de eneste i gruppen (Estland deler med Kasakhstan) er Slovakiet fremme på en kvalifikationsplads på ny, og den værste angstens sved fortager sig.

Kampen på udebane mod Kasakhstan er en rutineopgave. Sejr på 3-1 uden at anstrenge sig, og Dan Marksen er derfor trods den skæve start på Island meget fortrøstningsfuld overfor årets sidste kvalkamp hjemme mod Israel. Men det bliver alt andet end lige til. For det første er Israel god på kontra, og de får i lange momenter af første halvleg lov til at frustrere de blåblusede ved at holde på bolden og spille den enkelt rundt i egne rækker. Frustrationen bliver ikke mindre af de dårlige afslutninger hos Kiss og gutterne, når de så endelig har spillet sig frem til noget. Kampen ender trods dårligt spil med sejr på 2-0, i en match hvor Slovakiet har 24 afslutninger, heraf 8 indenfor målrammen. Kampstatistikken siger 7 åbne målchancer. Så er to kasser simpelthen for lidt, når holdet står med de to bedste angriber som den nationale talentmasse kan producere.

De mange afbrændere er ikke acceptabelt i forhold til at holdet næste år står overfor meget formstærke Tyrkiet, der i tredje runde igen vinder 7-1. Denne gang er Estland offeret, og den fantastiske start bringer dem op på 17 scoringer i tre kvalifikationskampe, heraf er 8 scoret af 21-årige Aydin Uslu (tror han er regen, eftersom hans karrierestatistik starter i 2013). Et ungt, sultent og selvsikkert hold venter Slovakiet i 2019. Av.

Alt i alt drager Dan Marksen et lettelsens suk. Ja, det er ikke let med et tvunget generationsskifte, men Slovakiet har fået den start de drømte om med tre sejre i tre kampe. Det er så Slovakiets held at de mulige forfølgere Israel, Finland og Estland har klokket i det alle sammen, så der er 6 point ned til nr. 3 i puljen. Man skal aldrig udtale sig skråsikkert i forhold til fodbold, men jeg vil mene at Slovakiet allerede nu ligner et hold, der vil kvalificere sig til EM 2020 i Belgien.

Brodtgaard
Manager

Sv: Jagten på succes [#41]
« Svar #141: 23 Apr 2012, 22:21 »

Fantastisk update - den her blog bliver bare bedre og bedre Smiley

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager

« Svar #142: 23 Apr 2012, 22:37 »

Fantastisk update - den her blog bliver bare bedre og bedre Smiley

Mine ører brænder helt og kinderne er røde som en 14-årig, der bliver lovet sit første kys  Kys

Wink

Dusty78DK
Manager

« Svar #143: 24 Apr 2012, 14:43 »

#42 – Den gode cirkel

31. december 2018

Banner = Brodtgaard

Året 2018 må uden tvivl stå som det bedste i Dan Marksens karriere hidtil. VM kvartfinalen med Slovakiet fik endelig bevist, at den mistænkeligt berejste danske manager virkelig har evner til at skabe resultater og ikke bare evner at løbe fra sine kontrakter.

Succes har det med at avle mere succes, ligesom fiaskoer kun gør den næste fiasko mere sandsynlig. Marksen har i perioden fra opsigelsen i Valsta Syrianska IK befundet sig i et ingenmandsland på klubplan, og hans karriere ville muligvis have været helt ovre, hvis ikke det var for landstrænerjobbet i upåagtede Slovakiet. Nu kommer succesen måske endeligt tilbage til Marksens klubkarriere. Den dårlige cirkel er blevet vendt til en god cirkel.

Dette efterår har været fantastisk for RB Leipzig. Med solidt pasningsspil og farlige angribere har holdet fra det lortebrune øst vist at også Ossies kan og vil betage fodboldtilskuere. Holdet fik efter en usikker sæsonstart styr på de mange nye folk og opbygget en ganske sikker start-ellever, hvor kontinuiteten har sikret resultaterne. Resultatet er en overraskende 1 plads ved vinterpausen i en sæson, hvor pressen spåede ”Die dumme Ossies” en slatten 11. plads, og hvor bestyrelsen ikke har drømt om mere end det.

Styrken i holdet har som sagt været at holdet kan spille fodbold, frem for kun at bruge sin fysik. Derudover har Jens Grahl i buret og Tadic i angrebet stået for fantastiske farlige enkeltpræstationer. Grahl ligner nogle gange Schmiechel senior i hans bedste dage med de redninger han henter frem. Den 30-årige tyske keeper kom med solid erfaring, da jeg hentede ham i sommers fra Gronningen på fri transfer. Man kan rolig sige at den handel var et kup.

Hvad angår Dario Tadic, kan denne østrigske angriber holde fortjent vinterpause med sine 17 scoringer i 20 kampe. Hans to skiftende makkere Vogler og Nöthe kan ikke nå topscoreren til sokkeholderne, men har været gode til at skabe spillet og skabe plads. Tadic blev købt i sommervinduet lige inden jeg kom til, og brugte åbenbart sidste sæson på at spille sig varm. Andre vigtige folk er den lynende hurtige højrefløj Shabir Isoufi, der med sine 12 assists og 5 mål i 20 kampe har været en torn i øjet på alle forsvar som holdet har stået overfor.

Foran Leipzig er der en lille pause inden ligaen begynder igen. Januar vil dog ikke betyde store ændringer på holdet, men måske skal der kigges efter en anden god højrefløj til at supplere Isoufi, der i perioder har virket lidt slidt grundet manglende alternativ. I det hele taget er det svært at tro Dan Marksens held, at det på den første måned i ligaen lykkedes at spille et nyt hold sammen og skabe et mandskab, der kunne hente 14 ud af 21 mulige sejre. Men det må være den internationale erfaring, der støtter Dan Marksen her.

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#42]
« Svar #144: 24 Apr 2012, 20:23 »

#43 – RB Leipzig giver viiiiiiinger

11. maj 2019

Banner = Brodtgaard

Det er den anden søndag i maj. En smuk, solrig dag, hvor 10.600 glade fans møder op på Red Bull arena for at se sidste kamp i sæsonen med de lokale helte. Der er noget på spil denne gang: en sejr vil definitivt sikre RasenBallsport Leipzig oprykning til 2. bundesligaen, samt mesterskabet i 3. bundesligaen.

Det viser sig at ingen behøver at bekymre sig. Men en uhyggelig overlegen sejr på 7-0 over Werder Bremens reservehold overhealer ”Die Bulls” Kickers Offenbach med et enkelt point og vinder 3. bundesligaen.

Det er en fantastisk bedrift for Leipzig at vinde ligaen. I forårets 17 kampe er det blevet til 6 nederlag, en uafgjort og 10 sejre. Det er stadig keeper og angriber (Todic bliver delt ligatopscorer med 25 kasser, så han gik ned i kadence her i foråret), der stjæler overskrifterne, men i foråret har fløjene på midtbanen også demonstreret hvor vigtige de er. Jeg har i højere grad spillet bredt og det har givet både venstre og højrefløj en plads i opgørelsen over spiller med flest assists i ligaen, henholdsvis 16 til venstrefløj Milan Jozic og 19 (højeste antal i ligaen) til Shabir Isoufi. Alt er lykkes for RB Leipzig, og det virker helt surrealistisk nu at intet fungerede i Oldham og Charlton, hvor fremgangsmåden i forhold til trup, transfer m.v. var den samme. Nogle gange handler det bare om at være det rigtige sted på det rigtige tidspunkt – lidt ligesom med Slovakiet.

At være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt kan også kaste jobs af sig. Dan Marksen har i foråret 2019 været omtalt i forbindelse med alverdens manager-udskiftninger. I begyndelsen af januar kom der et overraskende tilbud fra Brasilien, nærmere bestemt Grêmio. Svaret bliver nej på grund af dårlig økonomi og det gode arbejde i Tyskland. Senere i januar kommer der endnu et konkret tilbud, denne gang fra Australiens fodboldforbund, der vil have Dan Marksen som landstræner. Igen ikke et job, der peger opad, derfor nej igen.

Siden transfervinduet lukkede har der været spekulationer om Dan Marksen i forbindelse med flere trænerskifter i konkrete klubber som HSV, Aberdeen og FC Midtjylland. Jo, jo, Dan Marksen er ved at være en manager, som ambitiøse klubber godt tør kigge på. Men alle spekulationer og tilbud er blevet mødt med et klart nej. Leipzig føles som hjemme, og der skal nogle ekstraordinære gode tilbud til at den danske manager vil rykke teltpælene op. Dette er en succes som man simpelthen ikke kan gå fra.

Dan Marksen er lykkelig. For andet år i træk lykkes det et ”Ossie” hold at vinde den tredjebedste liga i Tyskland – sidst var det Dynamo Dredsen, der desværre rykker ud af den næstbedste række denne sommer. At prisen for årets manager så ikke tilfalder den danske manager, er lidt uforståeligt. Måske er det rest af gammelt snobberi mod et hold fra øst. Men den danske manager holder fast i Ricardos valgsprog om at bitter er noget man drikker.

Foran ligger nu en udfordrende sæson i 2. bundesligaen, hvor hold som 1860 München, Vfl Bochum MSV Duisburg er nogle af modstanderne. Hvis der skal være et fromt ønske for den næste sæson, så skal det at Red Bull hiver tegnebogen op Hoffenheim-style og kaster koffeindrikpenge ud over holdet, for lige nu ser økonomien for næste sæson ikke særlig god ud. Egenkapitalen er på 11 millioner, hvilket ikke giver meget at bygge et transferbudget eller godt lønbudget på.

Spørgsmålet er om fodboldbønner går i opfyldelse.

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#43]
« Svar #145: 25 Apr 2012, 14:00 »

#44 – matchbold!

Slovakiets landshold – forår og sommer 2019

Banner = Brodtgaard

Spillet er begyndt at glide for Slovakiet på trods af to markante profilers stop her i sommers. Optimismen i forhold til EM bliver større efter udekampen mod Estland i marts. Ikke nok med at de blåblusede til den kamp kan fortsætte tilpasningen i generationsskiftet, men skaderne regner ned over holdet. Inden udtagelsen er nogle af mine mest brugte spillere – specielt på den centrale midtbane – ikke kampklar, og da forsvaret også får skader, må jeg ud og hente hele tre spillere fra U21-holdet til udskiftningsbænken. I løbet af kampen mod Estland bliver panderynkerne dybere, da både Gajdos og hans udskifter Milan Lalkovic må gå ud med skader. Som de fleste kan regne ud, spiller holdet derfor usikkert, men vi er heldige at Estland scorer selvmål efter 19 minutter og at den sjældent brugte venstreback Majoros er sikker fra ellevemidterpletten i første halvlegs overtid. I anden halvleg bliver to angribere som sagt skadet, og derfor er det overdrevent heldigt at Jendrisek inden da får scoret til 3-0. Pointene er gode at have, de tre mål mod nul får sejren til at se suveræn ud, men det er absolut ikke pænt og overbevisende fodbold, der skaffede pointene denne gang.

I juni er det tid til to vigtige kampe. Først tager Slovakiet mod de sejrssikre og uhyre målfarlige tyrkere i en kamp der giver grå hår. De blåblusede taber 1-2 i en kamp, hvor hjemmeholdet slet ikke får et ben til jorden. Tyrkerne er simpelthen for stærke teknisk, og deres hold er i det hele taget skræmmende. Specielt den unge Aydin Ulsu, der lige har taget turen fra Tyrkiet til Arsenal for 205 millioner kr. Han fortsætter med at bombe på livet løs både for The Gunners og landsholdet, og får også scoret mod slovakkerne. Kort og godt må Dan Marksen erkende at selv på hjemmebane er Tyrkiet simpelthen for stærke.

Fire dage efter nederlaget til Tyrkiet skal drengene så rejse sig ude mod Finland. Spillerne virker mentalt slidte og ikke helt på toppen. Så derfor er det meget forståeligt at en helt ny spiller, den 21-årige forsvarsspiller Marian Suniar, header kampens eneste mål ind lige inden pausen. I anden halvleg er Finland tæt på, men heldigvis kommer Slovakiet af sted med de tre point i en uskøn arbejdssejr.

Lad mig sige det med det samme: I denne landsholdssamling, har jeg ikke set meget af det flotte fodbold jeg så i VM-kvalifikationen og til VM. Spillerne virker slidte og uengagerede, og de to sejre er i højere grad end ellers et produkt af held mere end hårdt arbejde.

Lige nu er der dog ingen grund til bekymring. Slovakiet får de point der skal til, de andre hold i gruppen (minus Tyrkiet) kan ikke fostre en klar udfordrer til andenpladsen. Derfor ser det rimeligt sikkert ud. At glippe en sikker kvalifikation kræver nu at vi taber 3 ud af de sidste 4 kampe (Hjemme mod Kasakhstan, ude mod Israel, ude mod Tyrkiet og hjemme mod Estland), mens Finland skal vinde mindst 3 ud af de sidste 4 kampe – og tre af disse er udekampe. Så der skal meget til før kvalifikationen kikser.

Desuden er der trukket lod til VM-kvalifikationen:

Ja, det slovakiske held kunne ikke blive ved. Med Holland og Sverige som direkte modstandere i forhold til én VM-plads og én play-off plads (og Montenergo og Polen som jokere), tror jeg det kan blive svært at gentage succesen igen. Specielt med det spil, der vises lige nu

« Seneste Redigering: 25 Apr 2012, 14:23 af Dusty78DK » Logged

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#44]
« Svar #146: 25 Apr 2012, 21:32 »

#45 – optakt til 2019/2020 sæsonen

Banner = Brodtgaard

Sportslige ambitioner
Klubbens udspil: Konsolidering af klubbens position (dvs. nedrykning)
Mit udspil: Midterplacering i 2. bundesligaen
Forventninger til pokalturnering: 2. runde af DFB-Pokalen
Prioritering af liga: Høj
Prioritering af pokalturnering: Mellem

Økonomi
Transferbudget: 1,22 millioner dkr.
Lønbudget: 1 million dkr.
Brugt lønbudget: 1,013 millioner dkr.
Klubbens egenkapital: 11,1 millioner dkr.

Pressens forventninger
Medieforudsigelse: nr. 16 i 2. bundesligaen (ud af 18 hold)

Vurdering af sæsonen
Der er ikke store forventninger til RB Leipzig i denne sæson. Det vises med al tydelighed i at klubben forventer at klubben ryger retur. Dan Marksen er absolut ikke enig. Han mener at holdet absolut har meget at bygge på, og det er udgangspunktet for sæsonforberedelsern e.

Midlerne er små, meget små. Heldigvis udløber mange ubrugelige spilleres kontrakter denne sommer så jeg har lidt lønbudget at arbejde med, men det er klart at indkøbene er nødt til at være på fri transfer.

Hvad skal man gøre? Når ingen har tiltro til holdet, ingen ser potentialet ud over manageren? Jo, man opruster så meget man overhovedet kan slippe af sted med. I Leipzigs tilfælde har jeg siden januar jaget Centraleuropa tyndt efter supertalenter, som jeg vil lokke til klubben og ”udruge”.

Af de unge vil jeg særligt fremhæve: Francois Désiré Marc, en kun 20-årig midtbanetroldmand, der er årsagen til at jeg skifter fra flad midtbane til diamanten. Allerede i de første kampe i august viser han sig sublime evne til at lægge de rigtige afleveringer til medspillerne og udfordre mand-mand. Derudover er jeg også begejstret for den 20-årige forsvarsspiller Johnny Colón, der godt nok er et talent, men absolut vil få chancen i løbet af sæsonen grundet sine evner. I sommeren mistede jeg desværre min målfarlige midterforsvarer Jordan Dupray på fri transfer og konsekvensen blev at jeg måtte ud og finde en ny og ”lidt mere erfaren end 20 år”-forsvarsspiller, da den eneste erfarne mand jeg stod med i bagkæden var Jef Vogels. Det blev til 22-årige Mate Kalinic. Summa summarum er at ud af 13 indkøb er kun tre ældre end 22 år.

Forventningen er ikke at vi skal kunne slå Nürnberg, Bochum eller Freiburg, men jeg håber på en midterplacering i denne og måske næste sæson så de mange nye og lovende spillere kan udvikle sig. Det er desuden en personlige tilfredsstillelse at sidde med en ung, talentfuld trup og få chancen til at se den udvikle sig.

Nu må vi bare se om spillerne udvikler sig hurtigt nok til at være stærke nok til at begå sig i 2. bundesligaen.

[i]Bonus info: Efter transfervinduet smækkede i, lykkedes det for RB Leipzig at gøre et vaskeægte kup. Den danske landsholdskeeper (udtaget, men har stadig ikke stået en kamp) Nicolai Larsen, var efter 5 år som reserve i Bayern München røget helt ud i kulden på fri transfer. Han siger dog ja til en klækkelig lønforhøjelse og bliver konkurrent til min nuværende førstemålmand Jens Grahl. Men hvor Grahl vurderes til 4 stjerner, vurderes danskere til 4½ stjerne i evner.

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#45]
« Svar #147: 26 Apr 2012, 15:15 »

#46 – Billet til Belgien

Slovakiets landshold, efteråret 2019

Banner = Brodtgaard

Inden de sidste fire kvalifikationskampe ser alt lovende og fornuftigt ud for Slovakiets landshold. Men spillet har ikke set nær så stærkt ud som i sidste kvalifikationsturne ring, så det største spørgsmål er om holdet er ved at få gummiben.

7. september tager Slovakiet mod Kasakhstan i en kamp med tårnhøje hjemmebaneforventni nger. Slovakiet skal vinde og helst vinde stort. Måske derfor spiller hjemmeholdet usikkert, ukoncentreret og ikke overbevisende. Slutfacit bliver 3-1 i en kamp uden overbevisende spil. Den eneste gode nyhed for denne kamp er den nye højreback Alexander Mikulanin, der trods sine 21 år spiller en fantastisk kamp og scorer to af målene.

Fire dage senere er der alvor i luften Slovakiet er rejst til Tel-Aviv for at møde gruppens nr. 3 Israel. Hjemmeholdet skal vinde den kamp for at have en teoretisk mulighed for at komme op på andenpladsen, og de har i momenter vist godt spil i turneringen, så det er en kamp, der er svært at forudse. Dan Marksen vælger kontravåbnet i et forsøg på at stresse hjemmeholdet, og det giver pote. Kampen ender 4-1 til Slovakiet, Israel er frustrerede, da de i nogle perioder af kampen havde et ganske godt spilovertag, men ikke kunne udnytte det. Sejren lyder sikker, men det hører med til historien at de to første mål for Slovakiet var selvmål, og de blåblusede havde mere end almindeligt svært ved at ramme målrammen i denne kamp.

De to sejre betyder sammen med gruppens øvrige resultater at Slovakiet har sikret sig andenpladsen i gruppen. Dermed kan holdet spille med lidt mindre pres frem mod de sidste to kampe.

12. oktober er der fodboldeksamen i Kayseri, Tyrkiet. Slovakiet står overfor gruppens suveræne tophold, og er ikke presset til at skulle have et resultat med hjem. Alligevel stiller Dan Marksen op med kontra og påpasseligt pasningsspil, så holdet muligvis kan stjæle et point med hjem. Sådan går det dog ikke. Aydin Uslu er fuldstændig ustyrlig denne aften, han scorer to af målene i Slovakiets 1-3 nederlag og rammer træværket fire gange. Kort sagt bliver Slovakiet kørt over af en velmotiveret og et sprudlende ungt hold. Tyrkerne er absolut en modstander, som jeg håber Slovakiet ikke løber ind i ved EM.

Sidste kamp er ren hygge hjemme på Pod Dubnom. Estland har ikke noget at spille for, Slovakiet kan ikke tabe deres andenplads og EM-billet, og det giver en rutinepræstation og 3-0 sejr.

Hvis turneringen som helhed skal evalueres er Dan Marksen tilfreds. For Slovakiet kvalificerede sig. Tyrkiet var ustyrlig med alle deres scoringer, og det var meget tydligt tydeligt at det ville være omsonst at prøve at måle sig mod dem. Men i forhold til kampene mod de andre hold i gruppen er vurderingen at holdet er sunket en smule i niveau. I hvert fald mener jeg ikke der kan forventes en lige så stærk præstation til sommer som ved VM i 2018, og desuden ved modstanderne nu at Slovakiet kan finde ud af at spille fodbold. Meget vil nok komme an på hvilken gruppe Slovakiet skulle havne i.

Alt i alt er der grund til at feste. Dan Marksen skal igen vise sig på den internationale scene.

Bonus Info: Danmark er også klar til EM med Henrik Jensen, der fik lov til at blive på posten selvom de rød/hvide røg ud i indledende gruppespil ved VM 2018. Tyskland var lige så suveræn som Tyrkiet, de vandt simpelthen alle kampe, også de to opgør mod Danmark. Danmark vandt alle de øvrige kampe mod de andre modstandere, minus den allersidste kamp mod Polen på udebane. På det tidspunkt havde Danmark så godt nok også allerede kvalificeret sig, så det var en gratis omgang. Det glæder mig at de rød/hvide igen er ved at blive et hold man kan regne med som deltager ved de store turneringer.

ReaLFCK
Førsteholdsspiller

Sv: Jagten på succes [#46]
« Svar #148: 26 Apr 2012, 16:06 »

Super fedt med denne slags blogs! Du er helt klart min favorit som vinder af denne konkurence!  Thumbs Up

- Hold endelig historien kørende, også efter konkurencen er slut!  Grin

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#46]
« Svar #149: 26 Apr 2012, 19:31 »

Super fedt med denne slags blogs! Du er helt klart min favorit som vinder af denne konkurence!  Thumbs Up

- Hold endelig historien kørende, også efter konkurencen er slut!  Grin

Tak, tak

Det kan godt være at jeg bliver ved når konkurrencen er slut. Det sjove er at de første par måneder jeg spillede dette save var jeg ikke særligt engageret i det, nu er jeg super hooked.

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010