home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1145 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Team Saxo Bank Sunguard
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Team Saxo Bank Sunguard  (Læst 80824 gange)
JosepGuardiola
Gæst

Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #75: 11 Okt 2010, 21:08 »

Andy Schleck er naturligvis svær at erstatte...men vi gik jo lige og troede at Riis havde gjot det umulige, nemlig at skrive med en rytter som var bedre... men ak Contador er forgiftet med astma medicin om det så er fra bøf eller fra bloddoping betyder ikke så meget..resultatet ender med en doping dom.

Men hvor længe. 3 måneder formentligt. Er det nok til at Riis - en mand, der kender cykelverdenen ud og ind, og ved at han er dømt uanset hvilke beviser han har på sin side - vender snuden den anden vej, når Saxo Bank alene har underskrevet ny kontrakt på grund af Contador? Andy toppede i øvrigt kun to gange i sæsonen: Ardennerne og Tour de France. Store tidspunkter, men Contador vinder alene lige så mange sejre som Andy og Frank gør til sammen - Contadors sejre er bare noget større. Wink

Matti og Cancellara er væk... hvem skal så lige vinde sejrene ?

Matti er helt bestemt et kæmpe tab, men at sætte ham i bås med Cancellara og kategorisere ham som den store sejr-høster er nok at overdrive den en anelse. Men bestemt et kæmpe tab, da han har potentialet til at nuppe de helt store sejre, udover en etapesejr i et Pro Tour-løb eller hans sædvanlige etapesejr i Post Danmark Rundt.

Alex Rasmussen har indimellem vist svaghedstegn ikke mindst med seriøsiteten.. og siden fadæsen i DK rundt hvor han blev disket for ikke at gennemføre etapen... så har han ikke været populær hos Riis.

Potentialet er til gengæld solstrålestort i Alex Rasmussen. Han får det godt hos HTC, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

Jakob Fuglsang har gjort det godt i etape løbene, men i årets TdF  var han ikke overbevisende der findes bedre hjælpe ryttere og han kan erstattes, jeg undrer mig over at han følger Schleck idet han så ikke for bedre mulighed for at køre for en etape sejr.

En, der plejer at have godt styr på det på CyclingNews' forum menes at vide, at Fuglsang faktisk bliver på holdet, nu hvor Contador er væk. Potentialet er stort, men de ord der kommer ud af ham, er ikke altid lige geniale.

Hvad står Riis så med nu.... intet i min verden... men han har gjort det han kunne hentet 3-4 hjælpere til Contador..

Hvad Riis står med.. tjah, han har Nick Nuyens, der tidligere har vist, at han kan køre flotte resultater hjem, og han er en farlig kandidat til Ronde van Vlaandern, Paris-Roubaix og måske endda Amstel Gold Race.
Han har Richie Porte, der kørte en 7. plads hjem i Giro d'Italia: Ja, han fik foræret meget tid i et udbrud, men fjerner vi denne kørte han en 10. plads hjem - i sin debut. Herudover har han vist gode takter i endagsløb, blandt andet Clasica San Sebastian, hvor han gjorde det super godt, på trods af at han ikke har kørt Tour de France, som de fleste andre havde, og dermed manglede noget i formen.
Han har Navarro, der var så vanvittigt stærk i år under Tour de France. Hvad hindrer ham i at lave en god, solid rytter ud af ham, der skal kunne køre top10 i Tour de France eller Vuelta a España?
Han har Chris Anker Sørensen, der har vundet store bjergetaper i Dauphiné Libéré og Giro d'Italia. Hvorfor skulle han ikke kunne gøre det i Tour de France, hvis han fik en fri rolle? Hvis han går efter bjergtrøjen, så er han da en oplagt kandidat, se bare hvem der vandt den i år.

Det er korrekt, at det ikke er jordens bedste hold, og langt fra det bedste han har rådet over i sin tid som chef hos Saxo Bank. Men er det så meget ringere, end det hold han startede ud med? Hvis Contador ikke kommer til at køre for Saxo Bank, og sponsoren fortsætter, så bliver det et år med Riis-holdet i en angrebsivrig rolle, der jagter etapesejre og top10-placeringer. Mindre succes, men det er så sandelig et hold med fremtid i. Hvad mangler der? En kaptajn. Holdet er jo bygget op omkring en kaptajn, så hvis man kan bruge 2011 på at arbejde holdet sammen, så mangler der en kaptajn, og hvem er fri til næste sæson - Igor Antón? Nibali? Kreuziger?

Jeg ser muligheder i det her hold. Det ville have været meget lettere med Contador, men at han intet har er alt for naivt. Han vinder bare ikke de store sejre i det kommende år, men måske sådan en modgang lærer Riis nye ting :-)

superpew
Landsholdsspiller

« Svar #76: 11 Okt 2010, 21:11 »

En der kan give mig link til et overblik over Saxo Bank's hold?

Eller nogen der gider skrive hvilke ryttere der er på holdet nu? Opstemt

Gungner
Gæst

« Svar #77: 11 Okt 2010, 21:17 »

http://lmgtfy.com/?q=Team+Saxo+Bank+Sun+Guard

Vinokourov
Manager

« Svar #78: 11 Okt 2010, 21:18 »

http://feltet.dk/index.php?id_parent=262&id=276&id_nyhed=27377

Fuglsang bliver måske, som JG skriver ovenover. Kilden fra CN-forummet er meget pålidelig.

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

JKJ
Gæst

« Svar #79: 14 Feb 2011, 16:10 »

Contador frikendt?

Det ser sådan ud, men den officielle meddelelse kommer først imorgen.

Sorry men det er dælme for tyndt. Manden har haft fingrene nede i kagedåsen og alligevel går han, måske, fri.

Det var aldrig sket for en hjælperytter i den dårlige ende.

Så lang tid man ikke vil gøre noget kommer cyklingen altså ikke af med sit dårlige doping ry!

http://sporten.tv2.dk/cykling/article.php/id-37363262:avis-contador-bliver-frikendt.html

DeBuur
Manager

« Svar #80: 14 Feb 2011, 16:38 »

Contador frikendt?

Det ser sådan ud, men den officielle meddelelse kommer først imorgen.

Sorry men det er dælme for tyndt. Manden har haft fingrene nede i kagedåsen og alligevel går han, måske, fri.

Det var aldrig sket for en hjælperytter i den dårlige ende.

Så lang tid man ikke vil gøre noget kommer cyklingen altså ikke af med sit dårlige doping ry!

http://sporten.tv2.dk/cykling/article.php/id-37363262:avis-contador-bliver-frikendt.html

Det er endnu en sørgelig sag for cyklingen, problemet er at der er fundet så små mængder at det er muligt at komme med en forklaring som Contador gør - uanset hvad så vil sagen komme til at køre i årevis...er han nu også clean ?
Hvad jeg selv tror på ved jeg sgu ikke, kun at cykling fortsat har et doping problem og det er ødelægende for sporten - personligt har jeg droppet sommerens TdF på tv og planlagt 2 uger i sommerhuset i Kroatien ...længere væk fra TdF kan man næsten ikke komme  Cool

YNWA

Thore
Manager

« Svar #81: 14 Feb 2011, 20:11 »

Uanset hvad der sker med cykel sporten, så sidder jeg troligt 3 uger foran tv'et hver sommer. I hvert falde så længe Rolf er kommentator  Wink

Men det er en svær sag med Contador. Man skal også passe på med at give folk en karantæne hvis den ikke er fortjent.
Så får vi da om ikk andet en spændende duel mellem Contador og Andy!

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #82: 14 Feb 2011, 21:49 »

Samme her. Jeg skal se alt den TdF jeg kan komme til, ligegyldigt hvor mange skandaler, der er.

- men det kunne da være sjovere, hvis Contador deltog. Så er det bare spørgsmålet, om det er det rigtige for cyklingen. Jeg ved ikke helt om jeg er for eller imod en dom, men så er det jo også fint, at det ikke er mig, som skal træffe beslutningen. Har ikke sat mig helt ind ind sagen, men jeg har hørt søforklaringer om bøffer og jeg ved ikke hvad, så jeg ville bestemt ikke være overrasket, hvis han bliver dømt - og hvis han gør, er det 2 år. Ellers skal han frikendes.

Ligegyldigt hvad, ville jeg hverken juble eller græde. Håber bare det bliver afklaret hurtigst muligst så vi kan komme videre - og lad os nu, i tilfælde af Contador bliver dømt, har Bjarne nok også en Plan B. Evt. Menchov på Geox, som ikke er inviteret til Touren?

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #83: 14 Feb 2011, 21:51 »

Uanset hvad der sker med cykel sporten, så sidder jeg troligt 3 uger foran tv'et hver sommer. I hvert falde så længe Rolf er kommentator  Wink

Jeg elsker dig.

DeBuur
Manager

« Svar #84: 06 Feb 2012, 17:55 »

Ubeslutsom Det var en skidt dag for Team Saxo-Bank idag - med Contadors doping dom fratages han alle sejre i de sidste 2 år og dermed er Team Saxo bank ikke længere et pro tour hold !

Konsekvensen af det er ikke klar endnu - men det er klart at UCI skal kigge på sagen og nubliver det meget interessant om UCI vil trække tæppet væk på Bjarne Riis - det er jo bestemt ikke første gang her Riis står med en doping sag for hans top rytter.

Dennegang er det dog sket i en periode hvor vedkommende ikke kørte for Bjarne Riis.

IMO mener jeg at denne sag har ødelagt cykelsporten, det er en farce at sagen har fået lov at trække ud - for os iagttagere ser det ud som om at både UCI, Contador og CAS har et medansvar for dette.
Årets TdF bliver uden Contador og måske endda uden Saxo Bank og væk er duellen mellem de 2 bedste cykelryttere  Græder

Nu venter der en hård tid for Riis og hans projekt - kommer han over denne skuffelse og får han situationen vendt til noget positivt ? Har Riis et hold der kan hente nok point til pro touren ? har Riis sponsorer som bakker op ?

YNWA

DeBuur
Manager

« Svar #85: 06 Feb 2012, 21:06 »

Thumbs Up Team Saxo Bank har nu meldt ud at de fortsætter deres sponsorrat....spænd ende at se om det holder hvis UCI tager pro tour licensen...

YNWA

DeBuur
Manager

« Svar #86: 07 Feb 2012, 21:39 »

http://sporten.tv2.dk/article.php/id-48031467:sikker-riis-vi-beholder-licens.html?forside

Dejligt at se Riis tro på fremtiden - det bliver interessant at følge de næste par dag - ingen ved hvad UCI finder på...deres linje er vist ikke kendt for nogen  Wink

YNWA

DeBuur
Manager

« Svar #87: 08 Jun 2012, 20:40 »

Opstemt http://www.feltet.dk/nyheder/alberto_contador_vender_tilbage_til_riis/ dette er så vigtigt - ikke mindst fordi Riis hermed viser at han er på vej frem igen og at han ikke giver op.... sådan.

Personligt håber jeg på at Fuglsang og Matti Breschel vender tilbage til Saxo Bank igen.

Drømmer stadig om at se en Lars Bak som en af klassiker stjernerne på et Saxo Bank hold.. men det kommer sikkert ikke til at ske  Skuffet

YNWA

blomvikings
Manager

« Svar #88: 08 Jun 2012, 20:55 »

Opstemt http://www.feltet.dk/nyheder/alberto_contador_vender_tilbage_til_riis/ dette er så vigtigt - ikke mindst fordi Riis hermed viser at han er på vej frem igen og at han ikke giver op.... sådan.

Personligt håber jeg på at Fuglsang og Matti Breschel vender tilbage til Saxo Bank igen.

Drømmer stadig om at se en Lars Bak som en af klassiker stjernerne på et Saxo Bank hold.. men det kommer sikkert ikke til at ske  Skuffet

Det er fandme vigtigt !!
Var det ikke sket, kunne det virkelig være gået ned ad bakke for holdet !

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #89: 08 Jun 2012, 21:22 »

Det er virkelig vigtigt!
Det gør også sponsorforhandlinge rne nemmere.
Næste sæson kunne jeg godt se Jakob Fuglsang, Matti Breschel, Paolo Tiralongo og Sylvester Szmyd hos Team Saxo Bank, det ville sgu være dejligt.

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010