home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:25:17 warmon Blogkonkur... [19] Journeyman - Skal...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 354 Gæster Online.

Indlæg: 1132757 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Team Saxo Bank Sunguard
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Team Saxo Bank Sunguard  (Læst 78474 gange)
Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #60: 03 Aug 2010, 11:21 »

Så er det officielt: Contador til Saxobank/Sungard
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #61: 03 Aug 2010, 11:36 »

Så er det officielt: Contador til Saxobank/Sungard

Det bliver godt. SÅ kan the Schlecks sagtens undværes:-)
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

LosBlancos26
Gæst
 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #62: 03 Aug 2010, 11:43 »

3 tours på 1 år.. Bliver et vildt år som cykel fan af Conta og Team Saxobank-Sungard  Smiley
Logged

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #63: 03 Aug 2010, 12:19 »

Selvom det er lidt tidligt hvordan tror i så Saxobank-SunGard tour hold ser ud næste år?
Kaptajn: Contador
Fri: Cancellara
Fri Matti(hvis han bliver selvom det ser sandsynligt ud at han smutter til Rabobank Thumbs Up)
Hjælperytter:
Navarro
De La Fuente
Jesus Hernandes
Oksen Fra Hamlen
Fuglsang
Nicki Sørensen/O Grady/Gustav Larsson?
« Seneste Redigering: 03 Aug 2010, 12:21 af louisfr » Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #64: 03 Aug 2010, 13:08 »

Hvis man ikke kan beholde den anden bedste, så henter man da bare den bedste Tunge

Godt køb af Riis og jeg tror han kan stille op med et endnu stærkere hold næste år. Rygterne går på, at han er blevet endnu stærkere rent pengemæssigt end de forrige år og når han i forvejen har en række virkelig stærke hjælpere, så tror jeg godt at vi kan forvente, at vi ser et hold, som kan tæske igennem bjergene. Contador og hans tre hjælpere bliver nok selvskreve. Det samme vil Cancellara og Larsson formentlig være pga. holdtidskørsel. Man kunne håbe, at der også blev plads til Chris Anker og Richie Porte, som begge også har gode ben i bjergene og sidstnævnte kan også fyre en god enkeltstart af.

Jeg tror dog, at vi kommer til at se nogle store nyindkøb på holdet. Riis mister nogle stærke hjælpere og så er det jo nødvendigt med erstatninger, så jeg tror ikke, at vi bare skal forvente unge talenter ind på holdet, men derimod stærke ryttere, som kan levere resultater med det samme.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #65: 03 Aug 2010, 13:24 »

Godt køb af Contador, ingen tvivl om det, men jeg synes, det kunne have været federe, hvis han havde købt en Kreuziger eller Nibali  Peace

Det er jo "sjovere" at udvikle ryttere, men på den anden side kan det være, at BR er ved at være træt af, at forme og udvikle folk til potentielle tourvindere for bare at blive dolket i ryggen, når de forskellige ryttere nærmer sig toppen.

Her tænker jeg på Schlecks, Basso og Sastre.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #66: 03 Aug 2010, 13:28 »

Godt køb af Contador, ingen tvivl om det, men jeg synes, det kunne have været federe, hvis han havde købt en Kreuziger eller Nibali  Peace

Det er jo "sjovere" at udvikle ryttere, men på den anden side kan det være, at BR er ved at være træt af, at forme og udvikle folk til potentielle tourvindere for bare at blive dolket i ryggen, når de forskellige ryttere nærmer sig toppen.

Her tænker jeg på Schlecks, Basso og Sastre.

Bjarne Riis har jo aldrig haft en "Jeg skal købe en ung rytter og forme ham"-filosofi. Han har signet den, der var bedst indenfor budgettets rammer. Nu er budgettet større, og Contador er den bedste han kan få.

Herudover ville det være håbløst at købe en Nibali/Kreuziger og bruge de næste to år på at tabe til Contador, når nu Contador var ledig.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #67: 03 Aug 2010, 13:39 »

Bjarne Riis har jo aldrig haft en "Jeg skal købe en ung rytter og forme ham"-filosofi. Han har signet den, der var bedst indenfor budgettets rammer. Nu er budgettet større, og Contador er den bedste han kan få.

Herudover ville det være håbløst at købe en Nibali/Kreuziger og bruge de næste to år på at tabe til Contador, når nu Contador var ledig.

Enig i, at man skal tage den bedste indenfor budgettet, jeg synes bare slet ikke, Contador passer på det image, som Riis gerne vil have, men det er nok bare mig.

Jeg så meget hellere, at man brugte de næste par år på, at besejre Contador med de to Schleck brødre, men de blev jo desværre grådige, så det................ .
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #68: 03 Aug 2010, 14:11 »

Enig i, at man skal tage den bedste indenfor budgettet, jeg synes bare slet ikke, Contador passer på det image, som Riis gerne vil have, men det er nok bare mig.

Contador har været "fjenden" i flere år nu, og især TV2 Sporten har haft et fokus på det. Jeg kan ikke se, hvad der er galt med Contadors image?

Han er dygtig, han er en vinder. Han snakker fint engelsk, men foretrækker at snakke spansk, for ikke at blive fejlciteret. Ja, han rygtes at være involveret i Operacion Puerto, men der var stærkere beviser mod Fränk Schleck (Pengeoverførsler direkte til Fuentes - ikke rejst tiltale mod ham grundet undskyldningen "det var til nogle træningsprogrammer", skønt Saxo Bank havde deres egne trænere), og det synes ikke at have kostet noget hos det danske cykel-publikum.

Ja, han angreb da Andy mistede kæden. Det gjorde Samu og Menchov også, og alle sagde de, at de ikke havde set det. Om det er sandt eller ej, det ved jeg ikke, men hvis ingen må angribe når en rytter fejler i et simpelt gearskift, så får man store problemer med at opretholde underholdningen i Tour de France.

Ja, han var uvenner med Lance Armstrong på Astana-holdet. Men se Astana 2009. Hvor kører 8/9 af dem året efter? På RadioShack. Det var alle Lances folk. Sådan bygger man ikke et hold op om en tour-vinder.

Riis er en professionel. Lad ham få profilerne, og så får han det til at fungere. Præcis som altid har gjort, uanset hvilke ryttere han har haft. Jeg har svært at se, hvor Contador falder udenfor det her image. Han kan jo sagtens indgå i et team, han har jo valgt Riis Cycling velvidende om hvad de står for: ”Jeg er meget tilfreds med at have underskrevet en to-årig kontrakt med Riis Cycling. Med holdets unikke filosofi og holdånd er jeg sikret en solid opbakning fra sponsorne, ledelse og rytterstaben, som jeg ser meget frem til at blive en del af. Historisk set er Riis Cycling garant for succes, og sammen vil vi med sikkerhed komme til at spille en stor rolle i cykelsporten over de kommende år” - link. Han har jo forstået, hvad Riis Cycling går ud på. Han ville næppe skrive under, hvis han ikke forstod det.

Herudover er Contador 27 år. Lance Armstrong nævnte i 2009 at han endnu manglede meget, herunder blandt andet taktik. Den får jo han jo i den grad ved Bjarne Riis (og Bradley McGee hvis han bliver - også selvom Kim Andersen gerne vil tage al rosen for Saxo Banks succes. Blandt andet har han været ude og påpege, at det er ham, der har skaffet alle talenterne til Saxo Bank: Gerdemann, Schlecks, Porte osv.)

Jeg synes Contador er en fin signing. Der var andre jeg hellere havde set, men to år med Tour de France-sejre (og Vuelta, som minimum) til Bjarne Riis, det siger jeg ikke nej til. Smiley
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #69: 03 Aug 2010, 16:09 »

Contador har været "fjenden" i flere år nu, og især TV2 Sporten har haft et fokus på det. Jeg kan ikke se, hvad der er galt med Contadors image?

Han er dygtig, han er en vinder. Han snakker fint engelsk, men foretrækker at snakke spansk, for ikke at blive fejlciteret. Ja, han rygtes at være involveret i Operacion Puerto, men der var stærkere beviser mod Fränk Schleck (Pengeoverførsler direkte til Fuentes - ikke rejst tiltale mod ham grundet undskyldningen "det var til nogle træningsprogrammer", skønt Saxo Bank havde deres egne trænere), og det synes ikke at have kostet noget hos det danske cykel-publikum.

Ja, han angreb da Andy mistede kæden. Det gjorde Samu og Menchov også, og alle sagde de, at de ikke havde set det. Om det er sandt eller ej, det ved jeg ikke, men hvis ingen må angribe når en rytter fejler i et simpelt gearskift, så får man store problemer med at opretholde underholdningen i Tour de France.

Ja, han var uvenner med Lance Armstrong på Astana-holdet. Men se Astana 2009. Hvor kører 8/9 af dem året efter? På RadioShack. Det var alle Lances folk. Sådan bygger man ikke et hold op om en tour-vinder.

Riis er en professionel. Lad ham få profilerne, og så får han det til at fungere. Præcis som altid har gjort, uanset hvilke ryttere han har haft. Jeg har svært at se, hvor Contador falder udenfor det her image. Han kan jo sagtens indgå i et team, han har jo valgt Riis Cycling velvidende om hvad de står for: ”Jeg er meget tilfreds med at have underskrevet en to-årig kontrakt med Riis Cycling. Med holdets unikke filosofi og holdånd er jeg sikret en solid opbakning fra sponsorne, ledelse og rytterstaben, som jeg ser meget frem til at blive en del af. Historisk set er Riis Cycling garant for succes, og sammen vil vi med sikkerhed komme til at spille en stor rolle i cykelsporten over de kommende år” - link. Han har jo forstået, hvad Riis Cycling går ud på. Han ville næppe skrive under, hvis han ikke forstod det.

Herudover er Contador 27 år. Lance Armstrong nævnte i 2009 at han endnu manglede meget, herunder blandt andet taktik. Den får jo han jo i den grad ved Bjarne Riis (og Bradley McGee hvis han bliver - også selvom Kim Andersen gerne vil tage al rosen for Saxo Banks succes. Blandt andet har han været ude og påpege, at det er ham, der har skaffet alle talenterne til Saxo Bank: Gerdemann, Schlecks, Porte osv.)

Jeg synes Contador er en fin signing. Der var andre jeg hellere havde set, men to år med Tour de France-sejre (og Vuelta, som minimum) til Bjarne Riis, det siger jeg ikke nej til. Smiley

Godt brølt.....  Thumbs Up

Riis og holdet vil kæmpe som sindsyge for at Andy og Frank ikke vinder TdF næste år, jeg syntes ikke man kan sige at Saxo Bank manglede noget på det taktiske plan under årets TdF, Kim Andersen er en fænomenal dygtig sportsdirektør men han kan naturligvis erstattes.
Contador er nok den direkte vej til at vinde TdF... han kommer nu til at køre på det bedste hold og Andy kommer til at køre på et helt nyt og måske ikke særlig stærkt hold næste år..... godt gået Riis  Thumbs Up
Logged

YNWA

LosBlancos26
Gæst
 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #70: 03 Aug 2010, 16:17 »

Kan godt lide tanken om 4 danske sports-direktører har de bedste ryttere i folden.

Bjarne Riis med Contador og Fabian.

Kim Andersen/ Brian Nygaard med Frank- og Andy Schleck.

Brian Holm med Cavendish.

Vi har sgu erobret cykelsporten!  Grin 
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #71: 07 Sep 2010, 18:31 »

Riis har idag smidt Andy Schleck og Stuart O´grady ud af Vuelta holdet for brud på holdets interne regler... Andy har selv fortalt at han og O´grady havde været ude og få 2 øl - en kilde har dog hævdet at de var sangstive og kom hjem kl. 5.30.... uanset hvad så er det uprofessionelt og jeg har sgu tabt resten af min sympati for de 2 fjolser.. hvor længer er det lige siden at Andy var ham der blev kørt for og hvor hele holdet sled for ham... føj for en idiot...
Logged

YNWA

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #72: 11 Okt 2010, 18:07 »

Status for det kommende Team Saxo Bank-Sunguard.

2 x Schleck, Fabian Cancellara, Jens Voigt, Stuart O’Grady, Matti Breschel, Alex Rasmussen og Jakob Fuglsang er tabt for Riis.

umiddelbart så ser det vildt ud, men Voigt og O`grady er ikke på toppen mere og især O´grady er en dyr herre.. så ikke en katastrofe at de forsvinder.

Andy Schleck er naturligvis svær at erstatte...men vi gik jo lige og troede at Riis havde gjot det umulige, nemlig at skrive med en rytter som var bedre... men ak Contador er forgiftet med astma medicin om det så er fra bøf eller fra bloddoping betyder ikke så meget..resultatet ender med en doping dom.

Matti og Cancellara er væk... hvem skal så lige vinde sejrene ?

Alex Rasmussen har indimellem vist svaghedstegn ikke mindst med seriøsiteten.. og siden fadæsen i DK rundt hvor han blev disket for ikke at gennemføre etapen... så har han ikke været populær hos Riis.

Jakob Fuglsang har gjort det godt i etape løbene, men i årets TdF  var han ikke overbevisende der findes bedre hjælpe ryttere og han kan erstattes, jeg undrer mig over at han følger Schleck idet han så ikke for bedre mulighed for at køre for en etape sejr.


Hvad står Riis så med nu.... intet i min verden... men han har gjort det han kunne hentet 3-4 hjælpere til Contador.

Men ak Contador har vist sig at være en kommende skandale... kommer han til at køre i 2011 og hvem skal ellers køre sejrene hjem for Team Saxo Bank Sunguard.... jeg syntes skyerne trækker ind over den gode Riis...håber han får mere medvind i 2011.
Logged

YNWA

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #73: 11 Okt 2010, 20:51 »

Så Riis står simpelthen med intet? Er det din konklusion? Den må du længere ud på landet med.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

søgaard
Gæst
 
Sv: Team Saxo Bank Sunguard
« Svar #74: 11 Okt 2010, 21:04 »

Nuyens er måske ikke på højde med Cancellara og formentlig heller ikke Breschel, men han er stadig en rigtig god mand på brostenene og generelt forårsklassikerne.

Jakob Fulgsangs plads i Touren kan vel passende blive overtaget af Richie Porte, som er et endnu større talent end Fulgsang, som måske er blevet hypet lidt i den danske presse i forhold til hans evner i 3 ugers etapeløb. Han var jo nærmest sikker på top 10 inden Touren var startet. Her er jeg sikker på, at Porte sagtens kan følge op på Fulgsangs niveau. Samtidig vil han jo nok være manden, som der skal satses på, hvis Contador ender med at få en længerevarende dopingdom.

Saxo Bank spiller uden tvivl på færre heste end sidste år og bredden er måske ikke så god, som den var sidste år, hvor man jo havde det nok stærkeste hold og derfor vil man nok i højere grad se Saxo Bank komme med lykkeriddere og generelt prøve at vinde etaper frem for at gå efter det samlede klassement i alle løb, som man jo næsten har kunne hidtil.

Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010