home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 598 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  At være "rigtig" fan?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint
Forfatter Emne: At være "rigtig" fan?  (Læst 27769 gange)
verdenskrig
Manager

Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #105: 09 Dec 2008, 01:05 »

Jeg kan simpelthen ikke være mere enig... Du går bare mere i dybden med lige den del af det, og det er så sandt så sandt..

Godt skrevet Smiley

Anser også dig som en ægte fan, da du sagtens kan kritisere(ikke at det er det eneste), og det ser jeg som du selv siger som en vital del af det at være fan Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Cencur
Manager

« Svar #106: 09 Dec 2008, 07:39 »

Sjældent og sjældent.. Er næsten med hver eneste away vk Wink Men kan godt se din pointe.

Altså, at tage til en fødselsdag istedet for til en fodboldkamp gør ikke en person til mindre fan, men alligevel.. Jeg dropper arbejde, fødselsdage og kampe flere gange for at komme ud og se Brøndby spille. Det er vel en prioteringssag, men jeg synes det er en tam undskyldning ikke at tage med ud med vennerne og følge det hold man kalder sit hjertehold og endda reklamerer med at være så loyal overfor.

@bobogol - Så du kan kun elske en af dine forældre, siden du kun kan elske en klub?

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Batistuta
Førsteholdsspiller

« Svar #107: 09 Dec 2008, 08:29 »

Nej sgu da, for jeg var 8-9 år dengang, jeg vidste ikke en brik om fodbold. Jeg så bare Real Madrid hightlights om morgenen klokken 7:10 på tv2, og jeg havde ingen forstand på hvem der spillede der eller noget, jeg så bare, at spillet flød som jeg aldrig havde set det før.

HAHAHA. Du så bare hvordan spillet flød i morgen nyhederne på tv2 og så var du fan. Sikkert også mange der ikke kender nogen fra Hof men har set deres spil flyde her på det sidste. Jeg giver dig ret i det du siger, men du er jo ikke bedre end dem.

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #108: 09 Dec 2008, 14:11 »

@Cencur

Interessant spørgsmål, men vil dog ikke sidestille religion med kærlighed...

Cencur
Manager

« Svar #109: 10 Dec 2008, 15:31 »

Nej selvfølgelig ikke, men der findes også religioner hvor man tilbeder mere end en gud Smiley

ZhotLog
Gæst

« Svar #110: 10 Dec 2008, 15:42 »

Det er dog sjældent at disse guder ligefrem er hinandens modstandere, modsat fodbold, hvor alle klubber egentlig er imod hinanden. Smiley

Mika Karppinen
Gæst

« Svar #111: 10 Dec 2008, 15:49 »

Fodbold er større end nogen religion

Cencur
Manager

« Svar #112: 10 Dec 2008, 15:59 »

Det er dog sjældent at disse guder ligefrem er hinandens modstandere, modsat fodbold, hvor alle klubber egentlig er imod hinanden. Smiley

Det var meget firkantet sat op. Hvorfor har man så en satelitklub, moderklub eller feederclub? De er vel konkurrenter i sidste ende?

Og jeg tør næsten satse min su på at nogle guder, enten indenfor den græske mytologi eller den østeuropæiske, er modstandere.

ZhotLog
Gæst

« Svar #113: 10 Dec 2008, 16:02 »

Jeg synes stadig at sammenligningen mellem at holde med flere fodboldklubber og at tro på flere guder er lidt absurd.

For at fortsætte flueknepperiet (Opstemt), vil jeg mene at der er enkelte guder der er modstandere, mens der inden for fodbolden er enkelt klubber der ikke udpræget er det. Det er forskellen Smiley 

Zone 43
Manager

« Svar #114: 11 Dec 2008, 09:14 »

http://www.sporten.dk/fodbold-er-i-blodet-pa-de-rigtige-fans

For mig er en rigtig fan, en som følger sit/sine hold, og ja, man kan godt holde med flere hold, gennem tykt og tyndt, i medgang og modgang. Følger med i, hvad der sker gennem medierne osv, ser kampe så ofte, som det er muligt and you name it all..

Og så lige et spørgsmål: Hvor meget merchandise skal man have før man kan kalde sig fan af et hold?

Hvis vi sige du er fra Skælskør skal du da holder med dem når de spiller håb for det bedste osv og ikke holder med FcK fordi de vinder og jeres venner holder med dem.

Man behøver da ikke holde med det lokale hold eller følge dem, hvis man ikke vil? Jeg har boet i Sundby og har derfor været ude og se Fremad Amager, i dag FC Amager, et par gange, men i dag følger jeg dem ikke.. Pt. er den lokale klub AB70, som jeg ligeledes har været ude og se et par gange. Jeg holder ikke med dem, men ser da gerne et par kampe med dem om året, uden jeg vil kalde mig fan af dem. Jeg holder da ikke med Taastrup FC, selvom jeg boet derude i 12-13 år, og spillet der i 1-2 år.. :-)

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

plutonium
Manager

« Svar #115: 11 Dec 2008, 09:19 »

For mig er en rigtig fan, en som følger sit/sine hold, og ja, man kan godt holde med flere hold, gennem tykt og tyndt, i medgang og modgang. Følger med i, hvad der sker gennem medierne osv, ser kampe så ofte, som det er muligt and you name it all..

Og så lige et spørgsmål: Hvor meget merchandise skal man have før man kan kalde sig fan af et hold?

I teorien intet. Det er ikke det, det kommer an på. Men vil da sige at jeg har spyttet godt i klubkassen ved køb af merchandise. Men i teorien er det ikke det, der afgør om man er fan. Velvoksne mennesker køber jo ikke nær så meget merchandise som fx 10-15 årige køber. Men det betyder jo ikke på, at voksne er mindre fans

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

verdenskrig
Manager

« Svar #116: 11 Dec 2008, 09:52 »

Man behøver da ikke holde med det lokale hold eller følge dem, hvis man ikke vil? Jeg har boet i Sundby og har derfor været ude og se Fremad Amager, i dag FC Amager, et par gange, men i dag følger jeg dem ikke.. Pt. er den lokale klub AB70, som jeg ligeledes har været ude og se et par gange. Jeg holder ikke med dem, men ser da gerne et par kampe med dem om året, uden jeg vil kalde mig fan af dem. Jeg holder da ikke med Taastrup FC, selvom jeg boet derude i 12-13 år, og spillet der i 1-2 år.. :-)

Ikke meget håber jeg..

Personligt ejer jeg 3 flag som alle er gået i stykker, 3-4 trøjer, og to halstørklæder... Så hvis det er det, som det kommer an på er jeg en ret dårlig fan... Jeg desuden sjældent Brøndby trøje på, på stadion Peace

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

United-styrer
Gæst

« Svar #117: 11 Dec 2008, 10:31 »

Ehm ... intet? Tag United som eksempel: Efter Glazers' overtagelse er der opstået den såkaldte 'Love United Hate Glazer'-bevægelse, som pr. princip ikke køber merchandise, fordi de nægter at støtte Glazers. Jeg er ikke selv medlem, men ser dem som større fans end en eller anden 12-årig, der køber Cristiano Ronaldos trøje hvert år, men kun kender tre-fire andre spillere og udelukkende interesserer sig for Champions League.

GudenEricsson
Gæst

« Svar #118: 11 Dec 2008, 10:39 »

Man behøver ikke have noget. Jeg mener, at det er ens følelser der afgør om man kan kalde sig "rigtig fan", og ikke ens økonomiske midler.

plutonium
Manager

« Svar #119: 11 Dec 2008, 10:41 »

Ehm ... intet? Tag United som eksempel: Efter Glazers' overtagelse er der opstået den såkaldte 'Love United Hate Glazer'-bevægelse, som pr. princip ikke køber merchandise, fordi de nægter at støtte Glazers. Jeg er ikke selv medlem, men ser dem som større fans end en eller anden 12-årig, der køber Cristiano Ronaldos trøje hvert år, men kun kender tre-fire andre spillere og udelukkende interesserer sig for Champions League.

Godt sagt!

Jeg vil dog stadig sige, at en 12-årig dreng sagtens kan være en god fan. Nu er det nu en gang sådan, at drenge i den alder går mere op i merchandise end større drenge. Men du har ret i, at der er ufatteligt mange af de knægte, der ikke ved noget som helst om deres hold, men bare har en favoritspiller. Jeg har selv været sådan en knægt. Det har de fleste. Der er en periode, medmindre man fra starten er knyttet til et hold, hvor man er fan af spillerne, og ikke det tøj de har på. klubben er underordnet, og det er den enkelte spiller det drejer sig om. Jeg var helt vild med Martin Jørgensen da jeg var lille, og fik en trøje med ham fra hans tid i Udinese. Jeg var lykkelig. Da jeg så fandt ud af, at han var gammel AGF'er, så var jeg vild med klubben. Men anede jeg noget som helst om klubben? NEJ!
Men så kommer der jo naturligt en alder, hvor man begynder at lægge den her forelskelse til spilleren til side, og begynder at interesserer sig for holdet spilleren er i.

Det betyder ikke, at man ikke længere har idoler, men det begynder pludseligt at blive vigtigt om klubben spiller som den skal. Sådan tror jeg det helt naturligt foregår i udviklingen af en lille fan  crazy

Som sagt er der dog dem, der med det samme er grebet af en klub, som de holder med fra starten.

Men min pointe er, at 12-årige drenge godt kan være gode fans, selvom de køber merchandise. Men i mange tilfælde er det spillerne, og ikke klubben drengene er fans af.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010