home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 365 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Din skade?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange skader har du haft det seneste år?
0
1-3
4-6
7-9
10+

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Din skade?  (Læst 141899 gange)
Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #330: 09 Mar 2011, 22:14 »

Jeg har også selv kun har 2 skader gennem mit liv, begge erhvervet gennem håndbold. Men en skade er jo en skade.

Først havde jeg fået en bold direkte op på min langefinger, hvilket fik et stykke knogle til at rive sig fri fra ledbåndet. Det resulterede i 2 måneders pause, 2 ståltråds-skruer i fingeren, og en lille operation.

Anden skade jeg havde, var faktisk lidt værre, selvom det ikke krævede nogen operation. Jeg løb sammen med et stort brød, som røvg ind i min skulder, hvilket gav mig noget affladigethed i supraspinaus. (Havde min fys skrevet i min Journal). Der resulterede i, at jeg ikke rigtig kunne tage kraft i min arm, og havde en helveds masse smerter, over 1 måneds tid. Så gik jeg også glip af forsæsonen. Skuffet
Logged

If you can't join them, beat them.


Elmander9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #331: 09 Mar 2011, 22:16 »

Døjer med mine fandens knæ...... Fik konstateret i sommers at det var Osgood Schlatter og jeg skulle være rolig i en måned. Efter et halvt år, hvor jeg intet har kunne mærke, er det kommet igen. Om det er det der Osgood ved jeg sku ikke helt, for min læge sagde at det automatisk ville gå væk igen.
Logged

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #332: 09 Mar 2011, 22:20 »

Døjer med mine fandens knæ...... Fik konstateret i sommers at det var Osgood Schlatter og jeg skulle være rolig i en måned. Efter et halvt år, hvor jeg intet har kunne mærke, er det kommet igen. Om det er det der Osgood ved jeg sku ikke helt, for min læge sagde at det automatisk ville gå væk igen.

Nu spiller jeg jo håndbold, og gør det sådan set også vær dag. Det er der mange af mine holdkammerater, der får schlatter knæ af. De sætter et stykke sports-tape rundt om knæet, lige under knæskallen. Gør du også det? For det skulle da meget gerne hjælpe lidt. Smiley
Logged

If you can't join them, beat them.


Elmander9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #333: 09 Mar 2011, 22:23 »

Nu spiller jeg jo håndbold, og gør det sådan set også vær dag. Det er der mange af mine holdkammerater, der får schlatter knæ af. De sætter et stykke sports-tape rundt om knæet, lige under knæskallen. Gør du også det? For det skulle da meget gerne hjælpe lidt. Smiley

Min træner har fortalt at når man gør det, er det jo for at aflaste knæet. Det bliver så vænnet til at man har det på og det kommer ikke til sig selv igen, så man er nødsaget til at spille med det hver gang, ellers gør det ondt. Så nej Smiley
Logged

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #334: 09 Mar 2011, 22:26 »

Det har du nok ret i, men i en kort periode, er jeg sikker på det kan betale sig. Smiley
Logged

If you can't join them, beat them.


Elmander9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #335: 09 Mar 2011, 22:29 »

Det har du nok ret i, men i en kort periode, er jeg sikker på det kan betale sig. Smiley

Nej det burde vel ikke skade Smiley
Logged

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #336: 09 Mar 2011, 22:30 »

Men held og lykke med knæet. Wink
Logged

If you can't join them, beat them.


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #337: 09 Mar 2011, 23:49 »

Grunden til at din skade kommer igen er fordi det er en skade som skal trænes væk Wink.. Så vidt jeg husker er din skade noget ala springerknæ ( læs mere på google) og der står flere forskellige øvelser du kan lave for at styrke knæet og få skaden til at forsvinde..
Jeg har selv haft springerknæ, men efter en tur i hæren hvor man laver utrolig mange knæøvelser, og efter at have fundet en træningsmetode hvor jeg står på et ben, og går ned i knæ i det ben jeg står på..

Det hjælper, og jeg mærker ikke rigtig noget til min skade i dag.. Prøv det, burde hjælpe Wink.. Fortsætter du med at spille med det ender du i stedet med at få en kronisk skade
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Grønthandleren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #338: 10 Mar 2011, 00:06 »

Grunden til at din skade kommer igen er fordi det er en skade som skal trænes væk Wink.. Så vidt jeg husker er din skade noget ala springerknæ ( læs mere på google) og der står flere forskellige øvelser du kan lave for at styrke knæet og få skaden til at forsvinde..
Jeg har selv haft springerknæ, men efter en tur i hæren hvor man laver utrolig mange knæøvelser, og efter at have fundet en træningsmetode hvor jeg står på et ben, og går ned i knæ i det ben jeg står på..

Det hjælper, og jeg mærker ikke rigtig noget til min skade i dag.. Prøv det, burde hjælpe Wink.. Fortsætter du med at spille med det ender du i stedet med at få en kronisk skade
Det mest frygtede ord i min ordbog.
Logged

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #339: 10 Mar 2011, 10:54 »

Så er jeg hjemme igen efter en tur på operationsbordet, det gik vist meget fint, fik fjernet noget af den ydre menisk i højre knæ, så nu hedder det krykker i en uge også fodbold igen om 14 dage Opstemt
Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #340: 16 Mar 2011, 17:30 »

Så gik det helt galt!

Mit først brud nogensinde..

Et indlæg kommer indover og jeg forsøger som forsvarsspiller at takle bolden væk, så angriberen lige i ryggen på mig ikke kan smække den i kassen. Jeg får ramt bolden ud til hjørne, men lander forkert på højre fod, men oveni det, så lander min modstander også ovenpå benet. Jeg ligger og ryster med benet, men der er ingen tegn på brud, så jeg humper næsten selv ud fra banen og ser resten fra sidelinjen.

Efter kampen kommer jeg hjem, men finder alligevel ud af, at jeg nok lige bør få det tjekket så smutter ind til skadestuen og forventer bare at få lidt smertestillende med hjem. Desværre kommer der to læger ind og siger der er brud samt at min ankel er kommet ud af sine normale position. Jeg får at vide jeg skal opereres og gå med gips i 6-8 uger

Jeg ser de næste to måneder for mig som et helvede.. kommer med en del ufine gloser og bliver indlagt. Dette var i søndags.
Mandag bliver jeg så opereret. To skruer og en plade bliver indsat for at få sat lortet sammen. Operationen gik fint. Især de 60 sekunder jeg nåede at mærke morfinen inden narkosen tog over. Det var seriøst en herlig oplevelse.

Efter en nats søvn efter operationen blev jeg udskrevet i går med 13-tiden. Har siden stort set bare lagt i sengen - hvilket de næste mange uger også står på. Ingen bold på denne side af sommerferien.

FML...
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #341: 16 Mar 2011, 17:31 »

God bedring  Thumbs Up Lyder sq ikke rart  Sur
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Din skade?
« Svar #342: 16 Mar 2011, 17:41 »

Det med morfinen kender jeg godt, var bare oppe og flyve da jeg blev opereret. Herre fedt. Men træls med den skade der, god bedring og vi må håbe det bedste for dit ben og din ankel!

Smiley
Logged

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #343: 16 Mar 2011, 17:44 »

Det med morfinen kender jeg godt, var bare oppe og flyve da jeg blev opereret. Herre fedt.

 Grin Grin Grin
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #344: 16 Mar 2011, 18:16 »

Så gik det helt galt!

Mit først brud nogensinde..

Et indlæg kommer indover og jeg forsøger som forsvarsspiller at takle bolden væk, så angriberen lige i ryggen på mig ikke kan smække den i kassen. Jeg får ramt bolden ud til hjørne, men lander forkert på højre fod, men oveni det, så lander min modstander også ovenpå benet. Jeg ligger og ryster med benet, men der er ingen tegn på brud, så jeg humper næsten selv ud fra banen og ser resten fra sidelinjen.

Efter kampen kommer jeg hjem, men finder alligevel ud af, at jeg nok lige bør få det tjekket så smutter ind til skadestuen og forventer bare at få lidt smertestillende med hjem. Desværre kommer der to læger ind og siger der er brud samt at min ankel er kommet ud af sine normale position. Jeg får at vide jeg skal opereres og gå med gips i 6-8 uger

Jeg ser de næste to måneder for mig som et helvede.. kommer med en del ufine gloser og bliver indlagt. Dette var i søndags.
Mandag bliver jeg så opereret. To skruer og en plade bliver indsat for at få sat lortet sammen. Operationen gik fint. Især de 60 sekunder jeg nåede at mærke morfinen inden narkosen tog over. Det var seriøst en herlig oplevelse.

Efter en nats søvn efter operationen blev jeg udskrevet i går med 13-tiden. Har siden stort set bare lagt i sengen - hvilket de næste mange uger også står på. Ingen bold på denne side af sommerferien.

FML...

Udfra denne status, vil jeg mene - og med hjælp af min ekstraordinære ekspertise i ortopædi - at det skal løbes væk.

Kom selv hjem fra en god omgang træning forleden, hvor jeg fandt ud af, at hele min venstre tå var blevet besat af en vabel. Det kom som lidt af et chok og regner nu med at holde pause på ukendt tid. Jeg måtte afvise min læge, da han ville have mig på operationsbordet for tage hud fra panden, øjenlågene og læberne og transplatere det ned til foden, men så ville genoptræningen tage yderligere 9 måneder. Så jeg takkede pænt nej tak med den konsekvens, at jeg nu skal ud og købe nye fodboldsko.

Marchena, måske du kunne tilsidesætte dit enorme ego og tænke på os andre, som rent faktisk lider og har det svært?!
« Seneste Redigering: 16 Mar 2011, 18:26 af Njaourinho » Logged

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010