home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 360 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Din skade?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange skader har du haft det seneste år?
0
1-3
4-6
7-9
10+

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Din skade?  (Læst 141896 gange)
Elmander9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #360: 25 Maj 2011, 22:18 »

Jeg har længe været plaget af en rygskade, men for nogle måneder siden forsvandt den så endelig. Efterfølgende har jeg trænet helt normalt på mit fodboldcollege, men sorterede nogle træningspas fra, grundet min frygt for overbelastning. Det har gået fint i forløbet, selvom jeg nogle gange har mærket til lidt ømhed.

Tidligere på aftenen, spillede jeg noget fodbold med nogle venner, og da jeg kom ind var mit knæ ømt. Under knæskalden, altså menisken. Jeg er så bange for, at det er noget alvorligt, selvom jeg sikkert godt kunne spille på nuværende tidspunkt

På mit college har vi en showkamp mod det almindelige skolefodboldhold i morgen, hvilket gør at jeg er usikker på, om jeg skal melde mig klar osv. Vil gerne spille, men vil ikke risikere noget, hvis det er noget alvorligt.

Evt. noget feedback på hvad jeg skal gøre, ville være rart. Smiley


 

Angående knæet, så døjer jeg også med præcis det samme! Det bedste er hvile og undgå at spille på hårdt underlag. Min skade under knæet kan ALTID mærkes, når indendørs begynder. Men hvis du bare hviler dig og så får is på med det samme efter kampen i morgen, så tror jeg ikke det skader Smiley
Logged

kanok
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #361: 25 Maj 2011, 22:22 »

Så vidt jeg kan huske kan du ikke forværre en menisk-, ledbånd- eller korsbåndsskade efter den er opstået. (Den må gerne lige bekræftes af en anden. Smiley)

Er det derimod overbelastning, springerknæ eller lignende er der desværre en stor chance for at gøre det værre ved at spille imorgen. Foreløbig synes jeg i hvert fald du skal se på det imorgen tidlig og vurdere derfra. Ellers snak med din(e) træner(e) om det. De har garanteret haft spillere med samme problem før. Wink
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #362: 14 Nov 2011, 23:00 »

Jeg er rendt ind i en skade. Jeg hader skader, for jeg elsker at dyrke idræt, og i særdeleshed at spille fodbold. Jeg får nemlig en rimelig stor smerte, hver gang jeg dyrker idræt, eller bare en smule fysisk aktivitet. Jeg kan godt spille de første 10-20 minutter uden problemer, men så går det ellers galt derfra, og jeg skal sgu kæmpe hårdt for at fortsætte. Det er sket 3 gange nu, og jeg har måtte opgive alle tre gange, hvilket jeg synes er fornuftigt.

Knæet er ikke hævet eller noget, og jeg kan også sagtens gå og cykle, uden problemer. Jeg har læst lidt om det, og uden jeg ved noget som helst om noget, passer mine smerter og symptomer godt på beskrivelsen af et springerknæ. Det håber jeg så sandelig ikke det er. Men jeg vil godt høre folk herinde, om de har døjet med noget lignende? Jeg kan se at Elmander9 og Daniel Nordentoft også har døjet lidt med knæet. Dog antager jeg, at det er gået over, da jeg ikke har hørt om det siden.

Jeg er rigtig træt af det, for jeg spiller masser af fodbold og går i en idrætklasse på mit gymnasium.
Logged

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #363: 15 Nov 2011, 14:15 »

Jeg er rendt ind i en skade. Jeg hader skader, for jeg elsker at dyrke idræt, og i særdeleshed at spille fodbold. Jeg får nemlig en rimelig stor smerte, hver gang jeg dyrker idræt, eller bare en smule fysisk aktivitet. Jeg kan godt spille de første 10-20 minutter uden problemer, men så går det ellers galt derfra, og jeg skal sgu kæmpe hårdt for at fortsætte. Det er sket 3 gange nu, og jeg har måtte opgive alle tre gange, hvilket jeg synes er fornuftigt.

Knæet er ikke hævet eller noget, og jeg kan også sagtens gå og cykle, uden problemer. Jeg har læst lidt om det, og uden jeg ved noget som helst om noget, passer mine smerter og symptomer godt på beskrivelsen af et springerknæ. Det håber jeg så sandelig ikke det er. Men jeg vil godt høre folk herinde, om de har døjet med noget lignende? Jeg kan se at Elmander9 og Daniel Nordentoft også har døjet lidt med knæet. Dog antager jeg, at det er gået over, da jeg ikke har hørt om det siden.

Jeg er rigtig træt af det, for jeg spiller masser af fodbold og går i en idrætklasse på mit gymnasium.
Kender alt for godt det med, ikke at kunne spille fodbold når man gerne ville.
Jeg har selv gået i 1 år med et overrevet Korsbånd som dog er blevet opereret for 7½ uge siden så nu bør det heldigvis kun gå en vej Smiley
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Din skade?
« Svar #364: 15 Nov 2011, 15:52 »

Var til håndboldkamp i søndags, hvor jeg slår knæet sammen med en modstander, hvor mit knæ så får et vrid og nogle ledbånd bliver forstrukket. Jeg var en tur på skadestuen, hvor jeg får at vide at jeg skal holde pause i mindst 2 uger. Knæet skal aflastes med krykker, også. Det irriterer mig, da jeg går glip af hele tre kampe..
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #365: 15 Nov 2011, 18:46 »

Hvis jeg fik en knæskade med beskadigede ledbånd ville jeg være overordentlig tilfreds med bare at skulle vente 2 uger og så være fit for fight igen.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #366: 15 Nov 2011, 18:50 »

Hvis jeg fik en knæskade med beskadigede ledbånd ville jeg være overordentlig tilfreds med bare at skulle vente 2 uger og så være fit for fight igen.

Det er i hvert fald utroligt heldigt sluppet. Jeg har selv et beskadiget ledbånd, ødelagt menisk og overrevet korsbånd. Jeg har ikke spillet fodbold i et år nu..
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #367: 15 Mar 2012, 11:42 »

Nogen der kender til en skade i hæl-området?

Jeg var til træning i går (fodbold) og jeg skulle vende hurtigt, og så var det som om hælen sad fast, mens resten af kroppen roterede :/ Nu er jeg så hævet og blå på "indersiden" af hælen, i det område mellem hælen og ankel knysten. Håber ikke det er noget der tager tid.....
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #368: 29 Apr 2012, 21:32 »

Jeg er desværre havnet i den situation, at jeg måske må indstille min ikke så prangende karriere. Jeg har fået stillet denne diagnose af en overlæge: http://www.solbakkensnet.dk/arthrogryposis-multiplex-congenita-amc/

Mit tilfælde er uhyggelig mildt, hvor det kun er mine ben, der har en vis form for stivhed. Det er jeg selvfølgelig glad for. Jeg har blandt andet lidt for korte akillesener som i hurtige træk kan beskrives at have den effekt, at jeg træder ned på tæerne først ved almindelig gang. "Normale mennesker" sætter hælen i først. Det er dog kun fysioterapeuter og andre folk med viden om den slags, der kan se det.

Lægen fortalte mig, at mine ben er overbelastet, stive, skrøbelige og allerede nu viser tegn på, at de er slidte. Han opfordrede mig til at indstille karrieren, men han vil selvfølgelig ikke kræve det. Det var blot et råd.

Jeg ved, at det er som at finde en nål i en høstak, men er der andre, der har viden om Arthrogryposis og eventuelt kan fortælle lidt om, hvad sådan en som jeg gør? Jeg brænder for fodbolden, og der er intet, jeg hellere ville end at fortsætte. Nu ved jeg godt, at lægen har givet mig et råd, og nogle vil måske mene, at det er dumt ikke at følge det, men jeg giver nu ikke helt op endnu. Wink
« Seneste Redigering: 29 Apr 2012, 21:36 af Jakob E » Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Din skade?
« Svar #369: 29 Apr 2012, 21:37 »

Var til håndboldkamp i søndags, hvor jeg slår knæet sammen med en modstander, hvor mit knæ så får et vrid og nogle ledbånd bliver forstrukket. Jeg var en tur på skadestuen, hvor jeg får at vide at jeg skal holde pause i mindst 2 uger. Knæet skal aflastes med krykker, også. Det irriterer mig, da jeg går glip af hele tre kampe..

Dette tog faktisk noget længere tid end ventet. Endte med først at være tilbage til juletid. Jeg mærker stadig knæet, men det generer mig ikke.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #370: 29 Apr 2012, 21:50 »

Det er fandme surt Jakob. Nu kan man jo næppe sige 'god bedring' kan jeg læse mig til, men jeg håber sku at du finder en vej, hvorpå du kan fortsætte, om ikke andet på lavere niveau med mindre hyppig aktivering af benene.

Umiddelbart synes jeg der stod, at det ikke udvikler sig, men ifølge din melding, så lyder det som om, at du kan forværre situationen (dine ben) ved at fortsætte? Hvordan skal det forstås. Bliver dine ben/led stivere/dårligere hvis du fortsætter?
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #371: 29 Apr 2012, 21:52 »

Jeg er desværre havnet i den situation, at jeg måske må indstille min ikke så prangende karriere. Jeg har fået stillet denne diagnose af en overlæge: http://www.solbakkensnet.dk/arthrogryposis-multiplex-congenita-amc/

Mit tilfælde er uhyggelig mildt, hvor det kun er mine ben, der har en vis form for stivhed. Det er jeg selvfølgelig glad for. Jeg har blandt andet lidt for korte akillesener som i hurtige træk kan beskrives at have den effekt, at jeg træder ned på tæerne først ved almindelig gang. "Normale mennesker" sætter hælen i først. Det er dog kun fysioterapeuter og andre folk med viden om den slags, der kan se det.

Lægen fortalte mig, at mine ben er overbelastet, stive, skrøbelige og allerede nu viser tegn på, at de er slidte. Han opfordrede mig til at indstille karrieren, men han vil selvfølgelig ikke kræve det. Det var blot et råd.

Jeg ved, at det er som at finde en nål i en høstak, men er der andre, der har viden om Arthrogryposis og eventuelt kan fortælle lidt om, hvad sådan en som jeg gør? Jeg brænder for fodbolden, og der er intet, jeg hellere ville end at fortsætte. Nu ved jeg godt, at lægen har givet mig et råd, og nogle vil måske mene, at det er dumt ikke at følge det, men jeg giver nu ikke helt op endnu. Wink

Jeg kender ikke til netop denne skade men har under min uddannelse arbejdet meget med sportsskader i almindelighed.

Jeg har desværre også prøvet at stå med et godt råd om at stoppe med fodbold... hørte ikke efter og det betyder at mit venstre knæ i dag er ødelagt og venstre ankel er meget ustabil.

Jeg vil anbefale at du finder en anden læge som kan fortælle dig lidt mere om din diagnose og give dig en seccond opinion.... inden da skal du beslutte dig for om du vil høre på den second opinion eller ej.


I en ung alder tænkte jeg ikke over at jeg som 43 ville komme til at være begrænset i mit fysiske liv så overvej om du ikke kan finde en alternativ sport i stedet.... kan anbefale cykling og Golf  Thumbs Up
Logged

YNWA

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #372: 29 Apr 2012, 22:07 »

Det er fandme surt Jakob. Nu kan man jo næppe sige 'god bedring' kan jeg læse mig til, men jeg håber sku at du finder en vej, hvorpå du kan fortsætte, om ikke andet på lavere niveau med mindre hyppig aktivering af benene.

Umiddelbart synes jeg der stod, at det ikke udvikler sig, men ifølge din melding, så lyder det som om, at du kan forværre situationen (dine ben) ved at fortsætte? Hvordan skal det forstås. Bliver dine ben/led stivere/dårligere hvis du fortsætter?
Det forbedres i hvert fald ikke af fodbold, sagde han, hvorfor han opfordrede mig til at stoppe. Så jeg tror godt, at det kan forværres ved fodbold. Ellers ser jeg ikke rigtig nogen mening i hans råd. Desværre. Jeg er ikke afklaret med, at jeg måske må stoppe, men jeg er afklaret med, at enten så spiller jeg på det højst mulige niveau for mig, ellers stopper jeg helt. Jeg vil helst ikke sådan en alibiting. Så hellere finde en anden sportsgrene. Smiley

Jeg kender ikke til netop denne skade men har under min uddannelse arbejdet meget med sportsskader i almindelighed.

Jeg har desværre også prøvet at stå med et godt råd om at stoppe med fodbold... hørte ikke efter og det betyder at mit venstre knæ i dag er ødelagt og venstre ankel er meget ustabil.

Jeg vil anbefale at du finder en anden læge som kan fortælle dig lidt mere om din diagnose og give dig en seccond opinion.... inden da skal du beslutte dig for om du vil høre på den second opinion eller ej.


I en ung alder tænkte jeg ikke over at jeg som 43 ville komme til at være begrænset i mit fysiske liv så overvej om du ikke kan finde en alternativ sport i stedet.... kan anbefale cykling og Golf  Thumbs Up
Nok brænder jeg meget for fodbolden, men det skal heller ikke koste, hvad det vil. Jeg vil helt sikkert finde en anden sportsgren, hvis jeg stopper med fodbolden, men det håber jeg sandelig ikke, at jeg gør. På det punkt kommer konkurrencemenneske t  nok lidt op i mig, og jeg synes ikke rigtig, at jeg for alvorlig kan blive god til en sportsgren ved at starte i så sen en alder. Men selvfølgelig vil jeg finde noget andet, hvis det er slut med fodbolden. Smiley
« Seneste Redigering: 29 Apr 2012, 22:17 af Jakob E » Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #373: 29 Apr 2012, 22:50 »

Det er i hvert fald nærmest ubegribelig surt. Jeg ved sku ikke hvad jeg ville gøre i din situation. Jeg beder blot for, at jeg aldrig får en sådan diagnose, da jeg fuldt ud kan sætte mig ind i din fortvivlelse. Ville også være dybt ude af mig selv med sådan en beslutning. Men som Debuur er inde på, så få i første omgang en second opinion, og måske endda en tredje. Der kan være forskellige syn på sagen derude, og selv om den ene måske i sidste ende kan sige lige så lidt sikkert som den anden, så er det i hvert fald rart at få en anden holdning til din lidelse.

Hvordan opdagede du den forresten?
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #374: 29 Apr 2012, 23:01 »

Det er i hvert fald nærmest ubegribelig surt. Jeg ved sku ikke hvad jeg ville gøre i din situation. Jeg beder blot for, at jeg aldrig får en sådan diagnose, da jeg fuldt ud kan sætte mig ind i din fortvivlelse. Ville også være dybt ude af mig selv med sådan en beslutning. Men som Debuur er inde på, så få i første omgang en second opinion, og måske endda en tredje. Der kan være forskellige syn på sagen derude, og selv om den ene måske i sidste ende kan sige lige så lidt sikkert som den anden, så er det i hvert fald rart at få en anden holdning til din lidelse.

Hvordan opdagede du den forresten?
Jeg vil helt klart få en vurdering mere som minimum. Jamen jeg opdagede det egentlig ved, at jeg har været en smule skadet i læggen. I den forbindelse valgte jeg så at få det undersøgt, fordi jeg generelt altid synes, jeg lider af småskavanker. Og det er der jo en fin årsag til nu. Læggen skal nok komme sig, men bentøjet vil altid være skrøbeligt, hvis lægen har ret i sin diagnose. Jeg er mest interesseret i konsekvenser ved, at jeg bliver ved med at spille, for jeg kan godt spille. Fordi jeg har en diagnose nu, er det ikke blevet værre. Men nu må jeg se tiden an.
Logged

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010