home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 584 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Din skade?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange skader har du haft det seneste år?
0
1-3
4-6
7-9
10+

Sider: 1 ... 29 30 [31] Udprint
Forfatter Emne: Din skade?  (Læst 141774 gange)
mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #450: 26 Maj 2014, 13:04 »

Det kunne godt lyde som en fiberskade. Lød der et smæld, da du fik skaden? Kan hvert fald huske fra mine egne fibersprængninger, at der kom et blåt mærke. I så fald, skal det bare have hvile, og så heler det af sig selv. Eventuel lægge is på.

Intet smæld. Men jeg mener dog, at det opstod ret pludseligt. Der er vel ingen grund til at opsøge læge, han kan vel ikke engang rigtig diagnosticere skaden med sikkerhed?
Logged

Neal Caffrey!

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #451: 26 Maj 2014, 13:08 »

Intet smæld. Men jeg mener dog, at det opstod ret pludseligt. Der er vel ingen grund til at opsøge læge, han kan vel ikke engang rigtig diagnosticere skaden med sikkerhed?

Nej, det ville jeg ikke tro. Nu er jeg ikke kvalificeret til at kunne diagnosticere, men for mig lyder det som en fibersprægning. Jeg har bare haft et støttebind på mod hævelsen og så ellers bare hvilet i 2-3 uger Smiley
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #452: 26 Maj 2014, 13:11 »

Nej, det ville jeg ikke tro. Nu er jeg ikke kvalificeret til at kunne diagnosticere, men for mig lyder det som en fibersprægning. Jeg har bare haft et støttebind på mod hævelsen og så ellers bare hvilet i 2-3 uger Smiley

Jeg takker for svaret, og forhører mig også lige hos andre.
Det lyder som om, at du har en del erfaring inden for baglårsskader. Wink
Logged

Neal Caffrey!

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Din skade?
« Svar #453: 26 Maj 2014, 13:16 »

Jeg har 1 gang i mit liv haft en fiberskade, og har været vidne til en del, du vil ALDRIG være i tvivl omkring der var noget der "sprang"(lyd og følelsen)..

derimod en muskelforstrækning kan godt komme snigende uden man rigtig lægger mærke til det - kommer typisk hvis man giver den lidt ekstra uden rigtig at kunne det.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #454: 03 Jun 2014, 02:09 »

Er der nogen der har erfaringer med forstuvede ankler? Jeg forstuvede min ankel i torsdags. Jeg frygtede egentlig det der var værre. Jeg fik et ordentligt vrid i anklen og hørte nogle knapt så rare lyde dernede fra, så lige i sekunderne efter var jeg overbevist om at der var røget et ledbånd eller to. Jeg tog til lægen dagen efter og han fandt heldigvis frem til, at der hverken var brud på ankelknuderne eller overrevne ledbånd - altså var der bare blevet rykket lidt i de to udvendige ledbånd, så der er tale om en ret regulær forstuvning. Han foreslog at skåne den i en uges tid og så gå i gang med den genoptræning der står beskrevet på sportnetdoc.dk - og han mente at jeg nok skulle regne med at give den 4-6 ugers tid inden den var helt klar. Den er dog blevet bedre og bedre dag for dag. Forbedringen har faktisk været så stor at jeg i dag kunne lunte uden problemer og sågar lave accelerationer og retningsskift uden smerter. Situationen er den at jeg er tilmeldt et halvmarathon her på søndag, altså den 8. juni. Er det for satset at løbe det? Hvad siger jer der eventuelt selv har erfaringer med at forstuve anklen?
« Seneste Redigering: 03 Jun 2014, 02:11 af Batigol » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #455: 03 Jun 2014, 02:17 »

Er der nogen der har erfaringer med forstuvede ankler? Jeg forstuvede min ankel i torsdags. Jeg frygtede egentlig det der var værre. Jeg fik et ordentligt vrid i anklen og hørte nogle knapt så rare lyde dernede fra, så lige i sekunderne efter var jeg overbevist om at der var røget et ledbånd eller to. Jeg tog til lægen dagen efter og han fandt heldigvis frem til, at der hverken var brud på ankelknuderne eller overrevne ledbånd - altså var der bare blevet rykket lidt i de to udvendige ledbånd, så der er tale om en ret regulær forstuvning. Han foreslog at skåne den i en uges tid og så gå i gang med den genoptræning der står beskrevet på sportnetdoc.dk - og han mente at jeg nok skulle regne med at give den 4-6 ugers tid inden den var helt klar. Den er dog blevet bedre og bedre dag for dag. Forbedringen har faktisk været så stor at jeg i dag kunne lunte uden problemer og sågar lave accelerationer og retningsskift uden smerter. Situationen er den at jeg er tilmeldt et halvmarathon her på søndag, altså den 8. juni. Er det for satset at løbe det? Hvad siger jer der eventuelt selv har erfaringer med at forstuve anklen?

Uden at vide det, da jeg altid har holdt op mod en måneds pause, de gange jeg har forstuvet en fod/amkel, så kunne jeg forstille mig at det ikke vil være smart. Kunne det ikke tænkes at hvis man bruger foden/anklen for tidligt, at de udvendige ledbånd ikke heler ordenligt og fremadrettet måske vil fremme chancerne for en ny forstuvning.
- Evt. dette kan undgås ved at løbe med en ankelstøtte?
Så som jeg startede med at sige, så ved jeg det ikke, og jeg vil da tro at du skal mærke mest af alt på dig selv og hvad din ankel siger.
Held og lykke med løbet, hvis du beslutter at stille op! Smiley
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #456: 03 Jun 2014, 02:47 »

Uden at vide det, da jeg altid har holdt op mod en måneds pause, de gange jeg har forstuvet en fod/amkel, så kunne jeg forstille mig at det ikke vil være smart. Kunne det ikke tænkes at hvis man bruger foden/anklen for tidligt, at de udvendige ledbånd ikke heler ordenligt og fremadrettet måske vil fremme chancerne for en ny forstuvning.
- Evt. dette kan undgås ved at løbe med en ankelstøtte?
Så som jeg startede med at sige, så ved jeg det ikke, og jeg vil da tro at du skal mærke mest af alt på dig selv og hvad din ankel siger.
Held og lykke med løbet, hvis du beslutter at stille op! Smiley

Ja, ingen tvivl om at det er noget jeg bedst selv kan mærke. Så vidt jeg ved er forstuvninger også umulige at forudse, hvad angår tidsrammen for heling. Jeg har hørt om tilfælde der tog mange, mange måneder og omvendt kan man blive klar i løbet af en håndfuld dage. Det jeg egentlig også er mest interesseret i at høre, er det aspekt som du er lidt inde over i forhold til ledbåndene - altså om der er nogen der ved om der er risiko for at beskadige ledbåndene yderligere ved at løbe. Jeg er selvfølgelig godt klar over at endnu et vrid ville beskadige dem yderligere, men kan de tage skade ved at jeg løber uden at vride på noget tidspunkt (7-9-13)? Det skal i øvrigt siges at jeg meget, meget sjældent har oplevet vrid i anklen i løbet af mit 22 år lange liv. Det kan nærmest tælles på én hånd, på trods af mange år med fodbold og springgymnastik.

Det er virkelig også en latterlig timing, når det eneste jeg tidligere har haft af nævneværdige skader, var en forstuvet ankel (højre, denne gang er det venstre) for 7 år siden og en fibersprængning for endnu længere tid siden. Og for at gøre det hele lidt mere åndssvagt, så tror jeg sørme også at jeg formåede at forstuve min ene pegefinger i dag, i et latterligt forsøg på at gribe en alt for lavt kastet amerikansk fodbold. Ikke at en forstuvet finger skulle afholde mig fra at løbe. Men måske bliver juni bare en uheldig måned for mig.
« Seneste Redigering: 03 Jun 2014, 02:49 af Batigol » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #457: 03 Jun 2014, 07:35 »

Jeg har forstuvet min ankel 2-3 gange. Jeg vil ikke råde dig til at løbe et halvmarton. Jeg har selv ikke været god til at slappe af og give den ro. Det går at jeg selv idag stadig går med småproblemer med min fod/ankel ca 1 år efter. Så jeg vil sige at du ikke skal løbe et halvmarton, men du kan godt løbe lidt, hvis du har det godt med din ankel Smiley
Logged

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #458: 03 Jun 2014, 11:44 »

Det er sku da en af de hyggelige kroge af FMF Smiley
Jeg blev ved et uheld trådt på knæet under træning(fodbold) det resulterede i at jeg har en stærkt irriteret hinde inde i knæet som gør bøvl hver gang jeg går meget eller løber meget, jeg kan helle ikke bøje mit knæ mere end 2 gange under øvelser i motionscentret. det værste er at lægerne intet kan gøre så jeg må nogle gange tage en tur til Massør  o.lign for at tage en del af smerten. hvilket er nedtur for jeg er gået fra serie 3 bold til serie 5 :S
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

Sider: 1 ... 29 30 [31] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010