Så tager vi lige en update mere fra Lyon
Søndag d.11 Sep. Kamp i
Optakt til Gueugnon (19) - (5) Lyon.Skader hos Lyon: Ingen. Karantæne hos Lyon: Ingen.Ja den her kamp må og skal vindes. Kender godt nok ikke rigtig dagens modstander og jeg har aldrig hørt om dem før. Det skal dog ikke betyde at de ikke kan spille bold men noget tyder på at de har lidt svært ved det. Jeg har valgt at lade Postiga starte inde for det er lige nu: = sejr. Derfor tager vi de tre point med hjem til Lyon. GAME ON
Startopstillingen for Lyon: Fernando Henrique
Amaral Sylvain Monsoreau Dorian Dervite Jeremie Berthod
Arouca Mathieu Bodmer
Arjen van Toorn Salomon Kalou
Karim Banzema Helder Postiga
Bænken hos Lyon:Gregory Coupet (GK)
Fabrice Ettori (DC)
Tiago (MC)
Robin van Persie (AMLC/FC)
Milan Baros (ST)
Gueugnon - Lyon
0 - 3
0-1 MÅL Helder Postiga (33)
0-2 MÅL Sylvain Monsoreau
(Straffe 65)0-3 MÅL Arouca (88)
MOM: Arouca (Lyon)
Tilskuer: 19.370
Dommer: Alain Sars
En klar og fortjent sejr. Vi sidder totalt på kampen og overlader ikke noget til tilfældighederne i dag. En dejlig kamp at være vidne til. Men må dog lige sige at jeg syntes vi er lige lovlig længe om at lykke kampen selvom Gueugnon aldrig blev farlige. Tre dejlige point ind på kontoen og videre.
Torsdag d.15 Sep. Kamp i
Optakt til Skonto Riga - Lyon.Skader hos Lyon: Milan Baros (1 uge)Karantæne hos Lyon: Ingen.Så er vi taget en tur til Letland hvor vi skal møde Skonto Riga. Jeg har valgt at spare nogen spiller da jeg mener at vi skal være bedre ind dem selvom vi ikke stiller i stærkeste opstillingen. Af dagens kamp for venter jeg at vi vinder og der med så godt som sikker på at sige goddag til gruppe spillet i UEFA Cuppen. GAME ON
Amaral Sylvain Monsoreau Fabrice Ettori Christian Pulhac
Arouca Tiago
Aruna Robin van Persie
Dorian Dervite (DC)
Mathieu Bodmer (DM/AMC)
Anthony Reveillere (DR)
Sebastien Collet (FC)
Arjen van Toorn (AMRL)
Salomon Kalou (AMRLC/FC)
Skonto Riga - Lyon
0 - 5
0-1 MÅL Helder Postiga (20)
0-2 MÅL Karim Banzema (23)
0-3 MÅL Karim Banzema (28)
0-4 MÅL Fabrice Ettori (51)
0-5 MÅL Arouca (60)
MOM: Robin van Persie (Lyon)
Tilskuer: 9265
Dommer: Valentin Ivanov
Så har vi lige indløst billet til gruppespillet i UEFA Cuppen. Det var klasse forskel på de to mandskaber og vi vinder ganske fortjent og der var aldrig tvivl om sejr skulle være vores.
Søndag d.18 Sep. Kamp i
Optakt til Lyon (3) - (16) Bastia.Skader hos Lyon: Fernando Henrique (6 dage) og Milan Baros (2 dage)Karantæne hos Lyon: Ingen.Den her kamp må vi ganske enkelt ikke tabe. Vi er lige nu 5 point efter Monaco dette kan dog blive skåret ned til kun 2 point men så skal vi også vinde i dag. En sejr er ekstra vigtig da næste modstander er Monaco. Dog kan vi se tilbage på tre kampe og tre sejr og uden at modstanderne har scoret så formen er i top lige nu og jeg forventer at vi tager alle pointene i dag. GAME ON
Startopstillingen for Lyon: Gregory Coupet
Arouca Mathieu Bodmer
Salomon Kalou Robin van Persie
Bænken hos Lyon:Edoardo Pazzagli (GK)
Dorian Dervite (DC)
Tiago (MC)
Arjen van Toorn (AMRL)
Sebastien Collet (FC)
Lyon - Bastia
2 - 1
1-0 MÅL Helder Postiga (6)
2-0 MÅL Helder Postiga (69)
2-1 MÅL Chaouki Ben Saada (71)
Tilskuer: 36.586
Dommer: Bruno Coue
En stille og rolig kamp udvikler sig lige pludselig til en spænende kamp efter de får scoret til 2-1. Det havde da også været snyd og bedrag hvis Bastia havde fået point ud af denne kamp. Vi gør vores pligt og henter de tre point i dag og mere er der faktisk ikke at sige om den kamp. Bastia er aldrig tæt på at komme på 2-2. De havde i hele kampen kun 2 skud på mål og kun et inden for rammen.
Kampen i dag var Gregory Coupets kamp nr.476 hvilket er ny klub rekord.Onsdag d.21 Sep. Kamp i
Optakt til Monaco (1) - (2) Lyon.Skader hos Lyon: Fernando Henrique (2 dage)Karantæne hos Lyon: Ingen.Ja så er det sku blevet tid til top kamp i Frankrig. Den her kamp må vi helst ikke tabe så jeg ville være fint tilfreds med det ene point nu da kampen bliver spiller i Monaco. Der ved ikke sagt at vi ikke går efter tre point for det er da helt klart målet for kampen i dag. Det bliver selvfølgelig ikke nemt og der skal arbejdes hårdt for sejren i dag også skal vi pine død score på vores chancer i dag. En spænende kamp er i vente og tror på at vi vinder. GAME ON
Startopstillingen for Lyon: Gregory Coupet
Arouca Mathieu Bodmer
Salomon Kalou Robin van Persie
Dorian Dervite (DC)
Tiago (MC)
Arjen van Toorn (AMRL)
Sebastien Collet (FC)
Monaco - Lyon
0 - 2
0-1 MÅL Helder Postiga (20)
0-2 MÅL Karim Banzema (45+1)
MOM: Arouca (Lyon)
Tilskuer: 18.503
Dommer: Phillippe Kalt
KLASSE. Vi spiller måske den bedste kamp i min korte tid i klubben. Det var en klasse. Den her sejr var aldrig i fare. Der til var vi bare en klasse bedre ind Monaco. Det er lidt skuffende at se at Monaco ikke har mere at byde ind med men det kan vel lige så godt være vores fortjeneste. Det var sku godt med tre point og nu ligger vi igen nr.1.
Lørdag d.24 Sep. Kamp i
Optakt til Lyon (1) - (10) Marseille.Skader hos Lyon: Salomon Kalou (1 uge)Karantæne hos Lyon: Ingen.De forsvarende franske fodbold mester kommer på besøg i dag. Der kan vidst ikke herske tvivl om at Marseille har skuffet enormt i denne sæson og de ligger lige i midten af tabellen. Vi har indtaget første pladsen igen og denne gang er der for at blive sæson ud. Det var en klasse mod Monaco. Håber på samme oplevelse fra mine spiller i dag. GAME ON
Sartopstillingen for Lyon: Gregory Coupet
Arouca Mathieu Bodmer
Arjen van Toorn Robin van Persie
Dorian Dervite (DC)
Tiago (MC)
Aruna (AMRL/FC)
Sebastien Collet (FC)
Lyon - Marseille
3 - 1
0-1 MÅL Franck Ribery (4)
1-1 MÅL Karim Banzema (36)
2-1 MÅL Helder Postiga (89)
3-1 MÅL Aruna (91)
MOM: Aruna (Lyon)
Tilskuer: 38.182
Dommer: Eric Poulat
Det holdt meget hårdt i dag med de tre point. Dog en fantastisk kamp fra begge hold der gerne ville frem og spille en god gang bold. Måske havde et point til begge hold været fair men det syntes Postiga ikke og han har ikke prøvet at sætte point til i min tid når han er starte inde. Super med tre nye point.
Torsdag d.29 Sep. Kamp i
Optakt til Lyon (5) - (0) Skonto Riga.Skader hos Lyon: Arjan van Toorn (3 dage) og Salomon Kalou (4 dage)Karantæne hos Lyon: Ingen.En kamp som i det store hele bare skal overstås. Vi vandt den første kamp med 5-0 og vi går efter at vinde dagens kamp også. Der ville blive sparet en del spiller i denne kamp for det bliver en lang sæson og der er ingen grund til at overbelaste sine spiller så tidligt på sæson. GAME ON
Anthony Reveiller Dorian Dervite Fabrice Ettori Christian Pulhac
Christoffer Karlsson Tiago
Aruna Robin van Persie
Milan Baros Sebastien Collet
Jeremie Berthod (DL)
Mathieu Bodmer (DM/AMC)
Amaral (D/WB/MR)
Karim Banzema (ST)
Helder Postiga (ST)
Sylvain Monsoreau (DLC)
Lyon - Skonto Riga
4 - 1
(9 -1)
1-0 MÅL Sebastien Collet (3)
2-0 MÅL Christoffer Karlsson (22)
2-1 MÅL Janis Beinarovics (24)
3-1 MÅL Sebastien Collet (31)
4-1 MÅL Tiago (72)
Tilskuer: 33.240
Dommer: Mike Dean
En stille og rolig kamp. Vi spiller en fin kamp uden at overanstrenge os. Vi for scoret en del mål men måske skulle vi nok havde scoret et par stykker mere men vi er videre og det er det der tæller. Nu skal det blive spænende at se hvem vi kommer i gruppe med.
Samme dag blev der trykket lod til gruppe spillet i UEFA Cuppen.
Valencia, Birmingham, Young Boys og Legia. Denne pulje virker overkommelig og jeg forventer at vi går sikkert videre.Lørdag d.1 Okt. I sidste måned var det Salomon Kalou der blev måneds spiller i Ligue 1 Orange. Den titel sender han nu videre til klub kammerat Robin van Persie som også har haft en super måned sammen med resten af holdet. En måned uden point tab. Klasse.
Samme dag kan Lyon offentliggøre et underskud for September måned på
27,1 mio. Det giver klubben et samlet overskud på
214 mio. Lige til sidst et SS af Ligue 1 Orange som den ser ud efter 10 kampe: