Tiden er kommet til en ny update fra Lyon. Denne indeholder optakt til den nye sæson og bla. den første Ligue 1 kamp.
Onsdag d.6 Juli. Det er tid til min første kamp for Lyon. Dette og dog kun en træningskamp. Turen er gået til det dejlige land Brasilien hvor der venter 4 kampe. Den første er i mod Sao Paulo. Skal blive spænende at se hvor holdet står henne af i landet. GAME ON
Sao Paulo - Lyon
3 - 3
0-1 MÅL Karim Benzema (5)
1-1 MÅL Diego Tardelli (12)
1-2 MÅL Mathieu Bodmer (20)
1-3 MÅL Salomon Kalou (22)
2-3 MÅL Diego Tardelli (45)
3-3 MÅL Diego Torres (57)
MOM: Diego Tardelli (Sao Paulo)
JA en ganske fin træningskamp hvor vi spiller klart bedst inden pausen. Så skifter jeg en masse ud i pausen og det kan man klart se på spillet. Så nu er vi i gang og det ser fint ud. Der er bestem potentiale i denne trup.
Lørdag d.9 Juli. Tiden er nu kommet til den anden træningskamp og vi skal finde spillet frem fra de første 45 min som vi spille i den første kamp så er jeg tilfreds. GAME ON
Cruzerio - Lyon
2 - 4
0-1 MÅL Sebastien Collet (9)
0-2 MÅL Karim Benzema (18)
1-2 MÅL Carlão (46)
2-2 MÅL Daniel (70)
2-3 MÅL Helder Postiga (82)
2-4 MÅL Milan Baros (84)
MOM: Sylvain Monsoreau (Lyon)
Ja igen spiller vi helt klart bedst i de første 45 min og derefter falder spillet en del. Det ligner en ny uafgjort lige ind til Juninho laver en genial aflevering til Postiga også ser det hele ellers fint ud efter det mål. Det hele ser godt ud lige nu.
Tirsdag d.12 Juli. Lyon har solgt Ever Guzmàn til Real Madrid for 50 mio. Det var ham der var skyld i at Amaral ikke kom til klubben i første omgang. Guzmàn er ikke EU spiller og han fyldte der med den sidste plads i truppen af ikke EU spiller. Man må have 4 ikke EU spiller i Frankrig. Så væk med Guzmàn og ind med Amaral.
Senere samme dag er det tid til at spille træningskamp nr3. Spillet er blevet bedre og det ser meget lovende ud. Så bare vi forsætter med at spille godt så er jeg igen tilfreds. GAME ON
Botafogo - Lyon
3 - 5
0-1 MÅL Salomon Kalou (3)
1-1 MÅL Souza (8)
1-2 MÅL Karim Banzema (25)
2-2 MÅL Silva (43)
2-3 MÅL Karim Banzema (45)
2-4 MÅL Milan Baros (46)
3-4 MÅL Andre (69)
3-5 MÅL Helder Postiga (82)
MOM: Salomon Kalou (Lyon)
Ja hvem siger at fodbold er kedeligt. Dog ville jeg gerne hvis vi kun lukke lidt bedre af nede bagved for at skal score mindst 4 mål i hver kamp er ikke nogen nem opgave. Tror dog også at det nok skal blive bedre hen af vejen.
Torsdag d.14 Juli. Det er en stor dag for mig personligt. Amaral skriver under på en kontrakt og er nu ny Lyon spiller. Super.
Så kom Amaral endelig til klubben.Fredag d.15 Juli. Så skal den sidste træningskamp spilles. Spillet er blevet bedre og bedre kamp for kamp og nu skal vi meget gerne slutte den rund tur af med en sejr. GAME ON
Flamengo - Lyon
0 - 4
0-1 MÅL Karim Banzema (6)
0-2 MÅL Helder Postiga (56)
0-3 MÅL Tiago (69)
0-4 MÅL Juninho Pernambucano (73)
MOM: Fernando Henrique (Målmand Lyon)
For første gang spillede vi klart bedst efter pausen. Det ser rigtig godt ud lige og jeg ser frem til at komme i gang med den nye sæson sammen med Lyon. Det bliver stort.
Lørdag d.16 Juli. En ny spiller forlader Lyon. Der er tale om den utilfredse Emiliano Vecchio. Vecchio skifter til spansk fodbold hvor han skal spille for Zaragoza. Zaragoza skal betale Lyon 19 mio for Vecchio.
Mandag d.18 Juli. Lyon har været fremme med check hæftet igen. Denne gang har de skrevet en check på 85 mio til At. Madrid. For 85 mio for Lyon Arjan van Toorn. En lyn hurtig wing og nej ikke en Rommedahl. Toorn er langt bedre og har langt mere talent og han bliver super giftig og en vigtig spiller for Lyon i denne kommende sæson.
Van Toorn en meget spænende spiller.Fredag d.22 Juli. Den måske største stjerne i Lyon er solgt. Hatem Ben Arfa er ikke at finde i Lyon mere da han ønskede sig væk fra barndoms klubben. Ben Arfa havde udtalt at han ikke kun opnå mere i Lyon og valgte derfor ikke at møde op til en træning. Så nu har Juventus valgt at betale Lyon 150 mio for det store franske fodbold talent.
Onsdag d.27 Juli. Efter at have solgt Ben Arfa var der plads til at en ny spiller i truppen. Ben Arfa efter lod sig et tom rum ude på venstre wing pladsen. Det tom rum skal Robin van Persie nu udfylde. Van Persie er hentet i italienske Roma for 180 mio. Så nu er truppen på plads vil jeg mene her kun 3 dage før sæson start i Frankrig. Bedre sent ind aldrig.
Van Persie en fremragende spiller. Lørdag d.30 Juli. Kamp i
Optakt til St. Etienne - Lyon.Skader hos Lyon: Ingen.Karantæne hos Lyon: Ingen.Så er det tid til at tage huld på den nye sæson. Min første rigtige kamp med Lyon skal til at finde sted. Der venter en meget sværd udebanekamp i min første optræden i Ligue 1 Orange. St. Etienne sluttede på en meget flot anden plads sidste sæson. Så nemt bliver det ikke. Der har været en masse udskiftning i Lyon truppen og jeg håber at holdet er spillet nok sammen til at kan tage kampen op med de andre hold så vi kan hente mesterskabet hjem igen til Lyon. En spænende sæson står for døren og der er ingen grund til at trække tiden med. GAME ON:
Start opstillingen for Lyon: Fernando Henrique
Anthony Reveiller Sylvain Monsoreau Dorian Dervite Jeremie Berthod
Arouca Mathieu Bodmer
Arjan van Toorn Salomon Kalou
Karim Banzema Helder Postiga
Bænken hos Lyon:Gregory Coupet (GK)
Fabrice Ettori (DC)
Christian Pulhac (D/WB/ML)
Robin van Persie (AMLC/FC)
Sebastien Collet (FC)
St. Etienne - Lyon
2 - 5
1-0 MÅL Boyan Tabakov (10)
1-1 MÅL Karim Banzema (21)
1-2 MÅL Karim Banzema (23)
1-3 MÅL Salomon Kalou (25)
1-4 MÅL Sylvain Monsoreau
(Straffe 31)1-5 MÅL Arouca (45)
Rødt Kort Arjan ven Toorn (47)2-5 MÅL Quavas Kirk (79)
MOM: Karim Banzema (Lyon)
Tilskuer: 35.591
Dommer: Stephane Moulin
Sådan siger man pænt god dag til fransk fodbold. En ønske start. Intet mindre. Klasse. Det ser dog noget sløvt ud de første 20 min men der fra går det jo mildt sagt opædt stærkt må man sige og vi kan gå til pausen med en føring på 1-5. Så får vi Van Toorn vist ud for to gule kort også sidder St. Etienne på anden halvleg dog uden at blive rigtig farlige på noget tidspunkt og kun et frispark for dem på tavlen igen. Så en perfekt start på sæson og det tegner godt.
Benzema en farlig herre.Mandag d.1 Aug. Lyon kan offentliggøre et overskud for Juli måned på
60,14 mio. Det giver klubben et samlet overskud på
298 mio. Selvom der kun er spillet en kamp i Ligue 1 Orange så skal i ikke blive snydt for et SS af stillingen som den ser ud lige nu: